Black-outs ved alkoholindtag.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21830

Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Purple Haze » 18. jun 2016, 20:07

Inspireret af tråden med kæresten der måske, måske ikke har et alkoholproblem. Her bliver Black-outs nævnt flere gange som noget særligt, og som et særligt faretegn på problemer.

Og inspireret af en samtale jeg havde med en bekendt for år siden. Hun fortalte at hun aldrig havde haft et Black-out og ikke troede på at det fandtes, at det bare er noget folk påstår for at gøre sig interessante eller fordi de ikke vil indrømme hvad de har lavet.

Personligt har jeg ikke tænkt voldsomt over det, for mig er det bare sådan det er nogen gange når man (læs jeg) drikker. Det er da ikke voldsomt fedt at vågne med huller i hukommelsen, men det er ikke rigtig noget jeg går op i.
Havde mit første blackout første gang jeg var fuld som 13 årig, og har haft så mange at jeg ikke har tal på det.
Men for mig er det som sagt bare noget der nogen gange sker når jeg drikker, og ikke noget jeg bekymre mig synderligt over.

Men hvad med jer?
Har i prøvet det? Er i bange for det?
Mener i det er et tegn på problemer?
Eller tror i som min bekendte slet ikke på det findes?

Edit:
Synes lige det bør præciseres at Black-outs er at man har hukommelsestab.
Det betyder ikke nødvendigvis at man har drukket en overdreven mængde, og det betyder ikke nødvendigvis at man ændre opførsel i den tid man ikke kan huske.
Senest rettet af Purple Haze 19. jun 2016, 09:07, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Lurende Peber » 18. jun 2016, 20:14

Jeg har prøvet det i teenageårene og få gange op til sidst i 20erne.
Ikke noget jeg har lyst til.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Sangius » 18. jun 2016, 20:18

Jeg har aldrig prøvet det :)

Selvom jeg har været så sprittet at jeg dårligt kunne kravle, så kan jeg stadig huske alt. Men selvfølgelig findes det.

Jeg ser det ikke som et problem, hvis man ellers føler man kan kontrollere det, så man ikke i tide og utide ender i en situation, hvor man er alt for sårbar. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Kommodedyret » 18. jun 2016, 20:18

Jeg tror måske at jeg har prøvet det en enkelt gang, i min tidlige ungdom. Men jeg er ikke sikker, for jeg husker det jo som bekendt ikke.

Dagen efter festen påstod en af mine venner hårdnakket, at jeg havde lavet noget som jeg ikke selv kunne huske det mindste af.

Eftersom jeg aldrig før eller senere har prøvet at have blackouts, så mener jeg at det er en rimelig konklusion, at det var min ven der selv havde fået lidt for meget at drikke til at kunne huske festen korrekt. :engel:
2
Closure, closure, closure closure closure
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Lulu » 18. jun 2016, 20:22

Dengang jeg arbejdede på et diskotek, hvor jeg gik meget i byen (alle torsdage, fredage og lørdage, hvor jeg ikke skulle arbejde), sluttede min veninde og jeg tit vores bytur af med at dele 10 tequila shots - ofte kunne jeg ikke huske hvordan jeg kom hjem og er virkelig glad for at jeg kunne gå 90 % af vejen hjem gennem gågaden.
Derudover har jeg sikkert prøvet lidt black outs på andre tidspunkter også, men det kan jeg faktisk ikke lige huske nu her om der har været.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Slettet bruger » 18. jun 2016, 20:23

Heh det sjove er når man har gjort alt muligt i et blackout som man intet aner om.

En gang i gym blev jeg mandag morgen overfuset og skældt ud af en arrig pige jeg virkeligt ikke anede hvem var. Spurgte hvem hun var, men så blev hun bare endnu mere sur og der kom ikke noget klart svar ud af hende. Tænkte "shit happens, gad vide hvem hun var" og først et halvt år senere fandt jeg ud af at festen i weekenden havde været hjemme hos hende, hvor jeg åbenbart ikke havde udvist den store respekt for møblementet, hvilket havde forårsaget adskillige skader hendes forældre så gav hende ansvaret for. Der havde været alle mulige optrin hvor vi begge var involveret, men jeg havde glemt alt. Huskede bare at komme til festen og så BUM vågne op derhjemme med bukserne omvendt på.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf lillebjoern » 18. jun 2016, 20:25

Jeg har aldrig haft blackouts, selvom jeg har været mere end tæt bedugget. Der kan godt være ting, jeg ikke husker med det samme, men hvis jeg tænker over aftenens forløb, eller hvis nogen nævner en episode overfor mig, så kan jeg altid huske den.

Jeg ved ikke, om det er et problem som sådan. Jeg tror ærligt talt det bare sker for nogen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2016, 20:33

Jeg har ikke haft black out siden jeg var teenager, selvom jeg da i mit voksenliv ind i mellem har drukket mig en seriøs kæp i øret. Der kan da være små ting jeg har glemt dagen efter jeg har drukket, men det kan der også snilt selvom jeg ikke drikker, jeg husker bare ikke som en elefant sådan generelt.

Men det er aldrig sådan at der er halve eller hele timer der er forsvundet, jeg kan altid huske hvordan jeg kom hjem og sååen.
0
...
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Minionine » 18. jun 2016, 20:44

Jeg har prøvet min del af blackouts, hvor jeg ikke lige kan huske hvordan jeg er kommet hjem og sådan. Det er dog ved at være længe siden sidst nu. Jeg tager det ikke så tungt. De fleste jeg kender, har også prøvet det og så griner vi bare lidt af hinanden.
Egentlig lidt imponerende, hvordan jeg kan finde hjem, tage nattøj på og lægge mig under dynen, bare på instinkter :D
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf zembra1986 » 18. jun 2016, 20:44

På trods af at jeg har haft nogle ture hvor jeg virkelig har drukket igennem og været plørefuld, så har jeg aldrig oplevet et blackout

Det skal lige siges at jeg faktisk generelt har en ret dårlig hukommelse, som nok kommer af noget lange perioder med dyb depression og noget stress ind over, men jeg kan alligevel altid huske hvad jeg har lavet når jeg har været fuld.

Jeg forbinder faktisk det at få et blackout med at have et misbrug af alkohol eller ikke at kunne styre sit indtag, jeg er af den mening at hvis man vitterligt har drukket så meget at man mister hukommelsen, så er man altså gået alt for langt. Jeg kender folk som har haft adskillige blackouts og jeg synes det er uhyggeligt at de ikke tager det mere alvorligt, end de gør.
Senest rettet af zembra1986 18. jun 2016, 20:50, rettet i alt 2 gange.
0
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Kisser » 18. jun 2016, 20:46

Jeg har nærmest altid black outs af kortere eller længere varighed, når jeg bliver fuld. Men jeg er - desværre - også blevet rigtig dårlig til at styre mine branderter med alderen, nu hvor det sker det sjældnere. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det bliver første gang jeg drikker efter graviditeten.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf JoyNips » 18. jun 2016, 20:46

Aldrig. Som 15-årlig oplevede jeg dog at falde i søvn hængende over toilettet efter at have knækket mig og blive båret i seng uden at registrere det, men det er også det tætteste jeg kommer på et blackout.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 20:49

Jeg får alt for tit blackouts... Og jo ældre jeg er blevet, des mere går det mig på. Jeg er aldrig en idiot eller siger noget dumt til folk (Sådan mere end man næsten altid bliver lidt fuldemands-dum), men jeg har store huller i min hukommelse. Tit.

Jeg kan have blacket ud, at vi har været på en bar. At jeg har talt med en eller anden. At der er danset. At jeg har haft åbenhjertelige samtaler med folk og meget andet. Og det er virkelig træls, at jeg ikke kan huske hvad jeg har sagt til hvem, hvad jeg har fået at vide og hvad jeg har lavet. Det er mest selve byturen, som jeg kan have blackouts i og ikke turen hjem.


Det er noget, jeg meget gerne vil undgå... Som sagt, jeg gør ikke rigtigt noget, som er anderledes end hvad jeg ellers gør. Jeg kan bare ikke huske det bagefter. Og det er temmelig træls, når man rigtig har boundet i løbet af aftenen og jeg så ikke kan huske en fis bagefter. Jeg har flere gange prøvet, at rigtig gode veninder har fortalt mig noget i en brandert, som jeg så overhovedet ikke kan huske bagefter. Og så får jeg aldrig fulgt op på det, eller ligner et spørgsmålstegn, når det bringes på banen igen. Det er ikke super godt.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf TomKah » 18. jun 2016, 21:11

Jeg har drukket rigtig meget da jeg var yngre, så ja, det er sket. Shit happens, når man gerne vil balancere derude hvor man er virkelig stiv.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Wizzze » 18. jun 2016, 21:24

En gang i mit liv, ca. midt i tyverne. Stor fest, alle skulle medbringe en flaske sprut, det blev til meget sprut, og vi tog resterne med videre i byen :tie:
Sidste ting jeg kan huske er at jeg forlader natklub ved 03-tiden, næste ting er at jeg vågner hjemme i min seng, stadig med alt tøj og jakke på. I hver jakkelomme er der en Whopper (som desværre er mast, så jeg har ikke ligget stile) og i min bukselomme har jeg en taxakvittering fra lidt over 6 om morgenen. Så efter at have været forladt natklubben, må jeg både have været på Burger K, kørt i taxa og kommet og i seng, unden jeg har nogen erindring om det :blush:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Livets forhold"