Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. jun 2016, 07:31

Flere jeg kender. Blandt andre min søster, har påpeget overfor mig at når nu min graviditet er hemmelig, så skal jeg jo lige vide at man altså kan se når jeg kommentere på babytøj til salg, eller konkurrencer for babyting. Min graviditet er ikke hemmelig :lol: Det er ligesom ret svært at holde hemmelig med den store badebold jeg har på maven. Vi har bare ikke offentlig gjort det på Facebook, da dem som SKAL vide det har fået det at vide af os selv. Resten finder vel ud af det hen af vejen.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. jun 2016, 07:34

Ax, jeg er gået over til at spise mange bær! Og smoothies med blendede bananer og kakao i, når jeg får lyst til noget sødt.

Mht maden har jeg ingen gode ideer. Jeg er selv vildt madglad, men heldigvis også broke... :D
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. jun 2016, 08:00

Jeg får så meget halsbrand af sukker, så det holder sig på et helt sandt leje den her gang. Desværre kan man også godt blive tyk af knækbrød, rugbrød og ost. Har pt taget ca 10 kg på. Det er jo egentligt ok, problemet er bare at sidste gang tabte jeg kun 9 kg på fødsel og amning. Og jeg burde helt sikkert ikke tage mere på. Og jeg er kun i uge 31. Men det går jo nok det hele, gider ikke bekymre mig så meget om det...
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 08:13

Sangius skrev:Ax, jeg er gået over til at spise mange bær! Og smoothies med blendede bananer og kakao i, når jeg får lyst til noget sødt.

Mht maden har jeg ingen gode ideer. Jeg er selv vildt madglad, men heldigvis også broke... :D


Jeg spiser også bær... Især de friske danske jordbær. Mmh. Med fløde. :-D ... Og ærter! Alene på ærter er der brugt en 350 kr. eller sådan noget på de 14 dage. :lol: Jeg spiser bare rigtig, rigtig (RIGTIG) meget i øjeblikket. Gisp! Men godt råd med smoothien! Det burde jeg faktisk købe ind til. Det ville hjælpe meget på min flødeis-trang og søde drikke. Rigtig godt tip - tak!

Og well... Vi bliver da broke, hvis jeg fortsætter ud af denne ædesti. :lol: :genert:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 18. jun 2016, 08:15

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D

Haha, seriøst. Bliver pludseligt helt glad for mine venner, det har jeg faktisk aldrig set, det der. Det værste folk på min Facebook kan komme op med er de klassiske "sikke en smuk prinsesse/sej fyr" (seriøst, det er et scanningsbillede fra uge 20 - om hun er smuk, sej, klog osv kan du nok ikke se...). Dem er jeg også træt af, men det der er da helt galt...


Sådan noget prol er heldigvis heller ikke en del af det jeg læser på facebook... Og jeg ville helt seriøst have slettet 2 af de kommentarer og fjernet vennen (med mindre det var noget familie...så røg de nok bare på hide). Anyways... For os var det rigtig fint at offentliggøre det på facebook efter vi havde været til MD.
Det var super hyggeligt at læse alle de søde og skove hilsner. :lun:

Min mor endte dog med at annoncere det før mig. :lol: og så har hun ellers været igang med at poste sådan nogen corny mormor-mems, oploade billeder af strikketøjet og whatnot. Haha, hun er virkelig gået mormor-amok. Det er hendes første barnebarn og hun glæder sig næsten mere end vi gør. :lol:
Det er bare så rart og godt og fint, synes jeg. Dejligt at have en mor, der går all in... :lun:


Jeg tror og håber heller ikke, nogen af vores venner er så prollede. Men man kan jo blive overrasket. Tror dog vi ender med ikke at annoncere det, før baby er kommet. Men jeg har også bare nogle rigtig uheldige historier i omgangskredsen med død baby en uge før termin, død baby under fødslen og død baby i uge 26. :whine: Så jeg vil helst ikke annoncere for meget før baby er ude og er sund og rask.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 08:17

Lilleluftballon skrev:Jeg får så meget halsbrand af sukker, så det holder sig på et helt sandt leje den her gang. Desværre kan man også godt blive tyk af knækbrød, rugbrød og ost. Har pt taget ca 10 kg på. Det er jo egentligt ok, problemet er bare at sidste gang tabte jeg kun 9 kg på fødsel og amning. Og jeg burde helt sikkert ikke tage mere på. Og jeg er kun i uge 31. Men det går jo nok det hele, gider ikke bekymre mig så meget om det...


Jah, man lærer jo at holde sig fra ting, hvis man får det dårligt... Heldigvis da. Og hellere tage på af knækbrød, rugbrød og ost end af kage, sodavand og thaimad. :lol: ... Og jeg er sikker på, at du ser dejlig ud med de ekstra 10 kg.! :kys:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 08:25

JoyNips skrev:Jeg tror og håber heller ikke, nogen af vores venner er så prollede. Men man kan jo blive overrasket. Tror dog vi ender med ikke at annoncere det, før baby er kommet. Men jeg har også bare nogle rigtig uheldige historier i omgangskredsen med død baby en uge før termin, død baby under fødslen og død baby i uge 26. :whine: Så jeg vil helst ikke annoncere for meget før baby er ude og er sund og rask.


Ja, okay... Det kan jeg godt forstå. Man skal ikke gøre det, hvis man ikke har lyst! Men sikke nogle forfærdelige historier. Stakkels forældrene. :(

Jeg ærgrer mig også helt vildt over, at jeg nåede at annoncere tvillinger efter 2. scanning i uge 9, bl.a. på mit arbejde, for så til nakkefolden i uge 13, at få at vide den ene tvilling var gået til... Det har virkelig været hårdt at skulle konfronteres med "Nå, så der kommer tvillinger?" af alle, og skulle stå og sige, nej ikke alligevel. Dét vil jeg ikke gøre en anden gang.
Det er for hårdt, at skulle blive ved og ved med at fortælle sin sorg til alle mulige, som man egentlig ikke kender og som bare vil være søde...

Jeg var bare så lykkelig, da jeg troede der var 2... Og jeg fortryder ikke, at jeg delte glæden. Jeg kunne faktisk slet ikke holde den inde. Men jeg kunne godt have undgået at skulle fortælle - hvad føles som - flere hundrede mennesker, at den ene var gået bort.

Summa summarum: Jeg kan godt forstå jer. Og I skal gøre det, som gør jer bedst tilpas. :kys:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 06:14

Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jun 2016, 08:22

Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 08:24

Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det hjælper ikke. Det er de dage, jeg har fået noget i maven tidligt, jeg har kastet op. Præcis som sidst jeg var gravid (der var det bare noget tidligere).

Desværre. Ellers tak :kys:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jun 2016, 08:29

Bøtte skrev:
Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det hjælper ikke. Det er de dage, jeg har fået noget i maven tidligt, jeg har kastet op. Præcis som sidst jeg var gravid (der var det bare noget tidligere).

Desværre. Ellers tak :kys:


Øv. Det er da også træls du skal trækkes med den morgenkvalme igen :( :kram:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jun 2016, 08:42

Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det må man heller ikke den dag man skal til glukosebelastning. Man skal møde op fastende.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 20. jun 2016, 08:48

Æv altså Bøtte. Håber du kommer igennem testen, og at kvalmen slipper snart. Hvor langt er det du er? Jeg har begge gange haft en periode mellem uge 14-18 hvor jeg har kastet op om morgenen. Mega træls!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jun 2016, 09:01

primle skrev:
Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det må man heller ikke den dag man skal til glukosebelastning. Man skal møde op fastende.


Nej, men man skal jo heldigvis ikke til glukosebelastning hver dag :lol:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jun 2016, 09:13

Snowdrop skrev:
primle skrev:
Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det må man heller ikke den dag man skal til glukosebelastning. Man skal møde op fastende.


Nej, men man skal jo heldigvis ikke til glukosebelastning hver dag :lol:


Nej heldigvis da :D Det var bare for at sige, at det ikke er nogen løsning til at forsøge at møde kvalmefri inden man skal indtage det forfærdelige sukkerstads :puke:

Jeg skal selv afsted igen på torsdag og ser på ingen måde frem til det :tie:
0

Tilbage til "Graviditet"