Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. jun 2016, 12:39

Jeg har fået et like på Instagram fra en profil, som tilhører den 14 år gamle Bichon Frise, Snowy. På et billede af min nye potteplante. Det er en hund med specifikke interesserer.
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 13:00

Jeg undrer mig gevaldigt over det afslag, jeg fik på en intern rokering med begrundelsen "det var jo et rigtig hårdt felt, du var oppe imod og folk havde rigtig meget erfaring".

Mmm. Af de 5, der gik videre til 2. samtale var de to så stadig studerende... Og ham, de endte med at ansætte er nyuddannet. Jeg har så i øvrigt været i huset som student siden begyndelsen af 2013 OG har relevant anden uddannelse for netop dét brancheområde.
I dag har pågældende kontor så slået op på vores intranet, at en student fra et tredje kontor her i styrelsen er ansat i en midlertidig fuldmægtigstilling fra september.

Jeg så jo så, at kontorchefen hvor jeg søgte var oppe at tale med min kontorchef efter min samtale, så helt uinteresseret i at ansætte mig var han nok ikke. Men min kontorchef ville gerne have min kæreste og jeg til at flytte med når vores arbejdsplads udflytter. Så hun har rimelig meget forpurret den rokering... Det er fandme ikke ok. Og jeg kan INTET gøre ved det.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. jun 2016, 14:34

En sproglig undren. Jeg lagde mærke til, i forbindelse med mordet på den britiske politiker, at udtrykket ”skudt ned på åben gade”, blev anvendt. Som om at det var værre at det skete på gaden. Havde det værre mindre slemt, hvis det var sket i en baggård eller i hendes hjem? Alternativt hører man også ofte ”han blev røvet ved højlys dag”. Havde det været bedre, hvis overfaldsmanden havde ventet til efter mørkets frembrud?

En anden sproglig pusseløjerlighed – om forholdene på et plejehjem ” de ældre lå i deres egen afføring”. Havde det været bedre hvis det var andres (afføring)?

Jeg undrer mig hver gang jeg hører de nævnte udtryk og begriber ikke, hvad det er de skal give udtryk for eller understrege. Eller rettere; jeg forstår godt at udtrykkene skal understrege det graverende i hændelsen. Jeg kan bare ikke se, at udtrykkene signalerer at der er tale om noget ekstra slemt. :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 18:28

^^ Arh, nu er du vist også i Rasmus Modsat-mode :)
De to første antyder vel, at gerningsmanden var komplet skamløs og bare gjorde det i alles påsyn og uden anledning af nogen art. Det er jo gamle, etablerede udtryk.
4
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 20. jun 2016, 20:33

Wizzze skrev:
Badesandalen skrev:Skrigende lyserød. :D


Bare spis godt med rødbeder, så skal du nok få din vilje :devil:


Så glad er jeg alligevel ikke for rødbeder. :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 21:46

Bad Samaritan skrev:... den dér følelse af, at der slet ikke findes tilstrækkelige ord i et helt univers, der kan beskrive alle de fucked up ting, jeg ser.

Den følelse må du endelig ikke miste! :gammel:
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf avdotja » 20. jun 2016, 21:53

JoyNips skrev:Jeg undrer mig gevaldigt over det afslag, jeg fik på en intern rokering med begrundelsen "det var jo et rigtig hårdt felt, du var oppe imod og folk havde rigtig meget erfaring".

Mmm. Af de 5, der gik videre til 2. samtale var de to så stadig studerende... Og ham, de endte med at ansætte er nyuddannet. Jeg har så i øvrigt været i huset som student siden begyndelsen af 2013 OG har relevant anden uddannelse for netop dét brancheområde.
I dag har pågældende kontor så slået op på vores intranet, at en student fra et tredje kontor her i styrelsen er ansat i en midlertidig fuldmægtigstilling fra september.

Jeg så jo så, at kontorchefen hvor jeg søgte var oppe at tale med min kontorchef efter min samtale, så helt uinteresseret i at ansætte mig var han nok ikke. Men min kontorchef ville gerne have min kæreste og jeg til at flytte med når vores arbejdsplads udflytter. Så hun har rimelig meget forpurret den rokering... Det er fandme ikke ok. Og jeg kan INTET gøre ved det.

Jeg var simpelthen blevet så sur at jeg ville få en kraftig lyst til at aflevere en opsigelse om ca 8 timer, så kunne hun glemme alt om den udflytning!

Når jeg vågnede i morgen ville fornuften nok slå til og jeg ville i stedet begynde at søge udenfor det offentlige, så jeg slap for problematikken. Jeg ville under ingen omstændigheder tage imod en udflytning, selv om jeg egentlig havde overvejet det til at starte med, hvis jeg fandt ud af at min chef aktivt havde modarbejdet mig på den måde.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 11:45

http://www.tv2oj.dk/artikel/kattehjem-i-krise-170-katte-risikerer-miste-deres-hjem

Jeg forstår udmærket hendes princip med at "ingen raske katte skal dø."

Men...når de står på randen af fallit, og især fordi ingen andre kan tage over, var det måske en ide at overveje at slække på princippet? :gruble:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:08

Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?
(Tilgiv mig, jeg kendte ikke til kortsystemet fra jubiitiden).
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:24

Anilara skrev:Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?
(Tilgiv mig, jeg kendte ikke til kortsystemet fra jubiitiden).


Røde kort er som udgangspunkt ikke forfærdelige.

Problemet er, at folk kan bruge dem som en mulighed for at skrive svinere til andre, og enddog tæppebombe en bestemt debattør med dem, udelukkende fordi man er uenig med personen. Det sås en del gange på Jubii.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:28

icelady skrev:
Anilara skrev:Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?
(Tilgiv mig, jeg kendte ikke til kortsystemet fra jubiitiden).


Røde kort er som udgangspunkt ikke forfærdelige.

Problemet er, at folk kan bruge dem som en mulighed for at skrive svinere til andre, og enddog tæppebombe en bestemt debattør med dem, udelukkende fordi man er uenig med personen. Det sås en del gange på Jubii.

Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.
Jeg fik det indtryk, at de var pga ens omdømme..
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:35

Anilara skrev:Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.
Jeg fik det indtryk, at de var pga ens omdømme..


Jaeh.. vil nærmere sige at "risikoen for at få en tilsvining" er grund til folk generelt ikke er glade for røde kort.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:43

icelady skrev:
Anilara skrev:Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.
Jeg fik det indtryk, at de var pga ens omdømme..


Jaeh.. vil nærmere sige at "risikoen for at få en tilsvining" er grund til folk generelt ikke er glade for røde kort.

Hm... Ja ok. Kan godt være, at jeg bare skal se noget gammelt jubii-historik :-D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:46

Anilara skrev:Hm... Ja ok. Kan godt være, at jeg bare skal se noget gammelt jubii-historik :-D


Ja, hvis der efterhånden er noget gammelt historik tilbage derovre :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Panton » 21. jun 2016, 13:48

at ham der trænede crossfit i morges, kun havde en vægtskive på den ene side :gruble: Han hev vægtstangen hårdt og hurtigt op, flere gange, så jeg undrede mig meget over kun den ene og at han ikke selv regulerede det :D
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Generelt"