Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Mangoness » 20. jun 2016, 10:26

Hvad er jeres erfaringer med sygesikring Danmark?

Har medlemsskabet kunne betale sig for jer? :)
Senest rettet af Mangoness 20. jun 2016, 10:32, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Hunkat » 20. jun 2016, 10:32

I perioder har det godt kunne betale sig for mig.

Jeg tog på et tidspunkt en del antihistamin, jeg fik dem i pakker af 100 stk. og de var ikke billige. Der var det en stor lettelse at få noget af det tilbage. Og da jeg gik til fysioterapi var min egenbetaling (med henvisning fra lægen) ca. 100 kr. per gang
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Tobywan » 20. jun 2016, 10:37

Du kan ikke bruge andres erfaringer til ret meget. Forsikringer kan betale sig for nogle og for andre kan det ikke. Da forsikringsselskabet tjener penge, får de altså flere penge ind end de udbetaler.

Det mest generelle råd er derfor, at man KUN forsikrer sig mod de ting som helt konkret kan ødelægge ens økonomi (dit hus brænder ned, en totalskadet bil, ulykke/invaliditet osv).

Diverse forsikringer mod småting/småbeløb kan blive til mange mange tusinde kroner gennem et liv, og derfor vil det typisk være bedre at have en løbende opsparing til uforudset udgifter. Danmark dækker primært småbeløb, som man BØR kunne håndtere uden en forsikring - selvfølgelig ingen regel uden undtagelse, men overvej lige hvad du kommer til at betale i medlemskab de næste 30-40 år, hvis du rent faktisk ikke får brug for den. Kig også på det tilskud du faktisk kan få. Er det noget du nemt kan betale for alligevel?

Et tilskud på 50.000kr når du er 60 lyder måske af meget, men hvis du har betalt 100.000 i medlemskab i årene op til er det en virkelig dårlig forretning rent økonomisk.
Senest rettet af Tobywan 20. jun 2016, 10:39, rettet i alt 1 gang.
6
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 10:38

Jeg har aldrig været medlem og jeg har heller aldrig haft brug for det. Så for mig havde det ikke kunnet betale sig. Men det ved man jo sjældent, før det er for sent.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Stars » 20. jun 2016, 10:39

For de fleste kan det jo ikke betale sig ... det er en privat forretning, der skal løbe rundt.

Min søster er en af dem, der har overskud. Hun har ret skrøbelige tænder og er glad for, at Danmark spytter i kassen, når hendes tandlægeregning hvert år løber op i 10.-20.000 kr :tie:

Jeg er medlem, og det løber da heller ikke rundt for mig - til gengæld er min rejseforsikring gennem Danmark markant billigere end jeg kunne få den som tilkøb til min indboforsikring. Og med diabetes 2 har jeg IKKE tænkt mig at melde mig ud.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2016, 11:08

Forsikringer kan gennemsnitligt aldrig betale sig. Det er det, de lever af.

Jeg ville ikke undvære for noget i verden. Det kan ikke betale sig, men netto er det ikke alverden, jeg betaler (jeg bruger tilskud til kontaktlinser, briller og tandlægeeftersyn), og muligheden for at få hjælp, hvis jeg skulle komme i en uheldig situation, vil jeg meget gerne betale restbeløbet for.
1
Livslinjen: 70 201 201
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Lulu » 20. jun 2016, 11:18

Pinkie The Doll skrev:Jeg har været medlem siden jeg var 18.
Og jeg fortsætter med at være medlem.
Når du først er syg og hvor det kan blive en fordel for dig så er det for sent.
Indtil videre har jeg ik haft nogle fordele ved det.
Men jeg tør vædde med at hvis jeg melder mig ud så får jeg brug for det :-D


Helt enig.
det er lidt ligesom at dine ting går i stykker 2 år og en 1 dag efter køb og din reklamationsfrist dermed er forsvundet.
Så jeg fortsætter også med at være medlem. Vores søn er også medlem som 2-årig og den næste baby bliver også medlem når denne kommer til oktober.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf In_your_eyes » 20. jun 2016, 11:28

Jeg har været, og er, stadig glad for at jeg er medlem og at min datter blev medlem automatisk pga mit medlemskab. Jeg har ikke selv haft meget brug for det, men da min datter var lille, var den stor hjælp.
Jeg melder mig aldrig ud og har også bedt min nu 19 årige datter om heller ikke at melde sig ud. Man ved aldrig hvad livet bringer.
1
:pompom:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf sigge » 20. jun 2016, 12:50

For mig varierer det år for år, om det kan betale sig eller ej. Hvis det er et helt almindeligt gennemsnitsår, hvor jeg kun får tilskud til tandlæge (almindeligt eftersyn) og mit ret billige medicin, kan det ikke betale sig. Men i dette udbetalingsår har jeg f.eks. købt briller og selv betalt for en vaccination, så begynder det at være godt. Lige sådan de perioder, hvor jeg har benyttet kiropraktor eller fysioterapeut. Og jeg var ret glad for, at de refunderede halvdelen, da jeg valgte selv at betale for en HPV-vaccination f.eks., den kostede immervæk 3000 kr., så det var rart at få de 1500 tilbage igen.

Jeg har været medlem altid. Jeg har nemlig en mor med en kronisk sygdom, som ikke kan blive medlem. Derfor har mine forældre insisteret på, at min søster og jeg skulle være medlemmer (og betalt for os, indtil vi selv fik en ordentlig indkomst). Når først man er syg og kunne have brug for det, er det jo for sent at blive medlem.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Viskelæder » 20. jun 2016, 13:28

Jeg har brugt det til psykolog, vaccinationer og tandlæge. Det har kunnet betale sig for mig.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf girl_beat » 20. jun 2016, 14:28

Jeg tror egentlig ikke, at det er så god forretning for mig :gruble: Har primært brugt det til tandlæge, vaccinationer og fysioterapi on/off...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Lykke » 20. jun 2016, 16:24

Det kunne ikke betale sig for mig. Briller og tandlæge en gang om året - så er det en underskudsforretning. Har meldt mig ud og tænker ikke at melde mig ind igen.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Flora » 20. jun 2016, 16:33

Jeg har kun været medlem et års tid, men indtil videre har det været en overskudsforretning, da jeg har fået lavet en del hos tandlægen.

Om det så giver overskud eller underskud på den lange bane kan man jo ikke vide, men sådan er det jo med enhver forsikring.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Purple Haze » 20. jun 2016, 16:38

Prøvede at melde mig ind. Men har været til lægen med en forstuet fod - så jeg kan ikke blive medlem....

Det synes jeg er lidt sært.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Sygesikring Danmark - kan det betale sig?

Indlægaf Oddinary » 20. jun 2016, 16:49

Purple Haze skrev:Prøvede at melde mig ind. Men har været til lægen med en forstuet fod - så jeg kan ikke blive medlem....

Det synes jeg er lidt sært.


Haha, så kan jeg nok heller ikke fordi jeg har "modtaget medicin" indenfor de sidste 12 måneder. Satans, så kan jeg ikke få tilskud til mine ikke-kroniske, sjældent opstående småbehov. :D
0

Tilbage til "Helbred"