Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 21. jun 2016, 17:57

Hov kolderudolf fik da slet ikke skrevet til dig, da du var så sød at svare.
Hvor er i bare modige sådan at tage chancen og flytte væk!
Det må være en oplevelse for livet. Også selvom man til tider gerne vil hjem.

Og så fatter jeg ikke hvorfor det ikke er åbnet en privat scannings klinik deroppe. Hvis der var sådan en må de da kunne tjene kassen!

Lure dig på IG, det ser spændene ud deroppe. ;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 05:47

Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2016, 06:08

Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.


Håber, tiden går stærkt :kys:.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 06:10

Sorenspige skrev:
Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.


Håber, tiden går stærkt :kys:.


Håber jeg også. Kvalmen har nemlig indfundet sig :tie:

Tak :kys:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. jun 2016, 06:54

Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.


Føj! Og så kl kvart i l*rt :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 07:05

Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.


Føj! Og så kl kvart i l*rt :tie:


Ja, men det var helt frivilligt. Så jeg ikke skulle faste længere end højst nødvendigt.
Jeg kunne så godt drikke den flaske vand jeg har i tasken. Er SÅ tørstig.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 22. jun 2016, 07:50

Så, nu har jeg fået taget blodprøve til doubletesten. Er 9+2 i dag og har taget en dag fri fra arbejde, så det må være så tæt på 9+3 som jeg kommer. Nakkefold er dog først 16. juli, så der er jo læææænge til. Det er også først 12+5, men det var lidt smart med en lørdagstid. Så behøver det ikke at gå udover arbejdet jo.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 22. jun 2016, 09:56

Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.



Wow du er sej bøtte. Jeg synes det er skrækkeligt og jeg frygter allerede når det er min tur. :(
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 10:10

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.



Wow du er sej bøtte. Jeg synes det er skrækkeligt og jeg frygter allerede når det er min tur. :(


Tak :-D Nu er det forlængst ovre, sulten tog af igen, men jeg drak alt mit vand på vejen hjem.
Fejrede det var overstået med rundstykker :lol:

Skal så afsted igen om 10 uger :tie:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 10:51

Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 10:59

Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:



Jeg fik ikke som sådan gode råd til mellemmåltider, men Knækbrød med pålæg sværger jeg til, altså den grove slags. Ren kulhydrat mæssigt fik jeg at vide at tre stykker knækbrød svar til et stykke rugbrød. Så måske et stykke knækbrød med lidt avocado og hamburgerryg og så et par gulerødder til kunne være et forslag. Hun snakkede mest om at passe på kulhydraterne da jeg var der inde. Fedt var hun ikke så optaget af. Pas også godt på med for meget frugt. Jeg spurgte ind til jordbær og melon. Jordbær sagde hun 125g og vandmelon 100g var hvad der svarede til et stykke frugt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 11:11

Nuttede-Nuser skrev:
Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:



Jeg fik ikke som sådan gode råd til mellemmåltider, men Knækbrød med pålæg sværger jeg til, altså den grove slags. Ren kulhydrat mæssigt fik jeg at vide at tre stykker knækbrød svar til et stykke rugbrød. Så måske et stykke knækbrød med lidt avocado og hamburgerryg og så et par gulerødder til kunne være et forslag. Hun snakkede mest om at passe på kulhydraterne da jeg var der inde. Fedt var hun ikke så optaget af. Pas også godt på med for meget frugt. Jeg spurgte ind til jordbær og melon. Jordbær sagde hun 125g og vandmelon 100g var hvad der svarede til et stykke frugt.


Tak :kys:

Sidst fik jeg den noget ned til anden måling, ved at spise sundt, så det håber jeg også kan lykkes denne gang. Det er ikke fordi jeg lever af junk og hvidt brød, men kunne sagtens stramme op. Og skære sukker væk!

Jeg har tidligere spist meget knækbrød af den grove slags men pt, kan det slet ikke mætte mig, synes jeg. Satser på det bare er en fase at jeg er SÅ sulten.

Jeg skruer ned for frugten, men undvære det helt kan jeg altså ikke, store dele af min familie lever med type 2 diabetes, så det er ikke et helt ukendt land for mig, og som udgangspunkt er vores kost også præget af fuldkorn og grøntsager samtidig med at den er relativ fedtfattig.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 11:22

Bøtte skrev:Tak :kys:

Sidst fik jeg den noget ned til anden måling, ved at spise sundt, så det håber jeg også kan lykkes denne gang. Det er ikke fordi jeg lever af junk og hvidt brød, men kunne sagtens stramme op. Og skære sukker væk!

Jeg har tidligere spist meget knækbrød af den grove slags men pt, kan det slet ikke mætte mig, synes jeg. Satser på det bare er en fase at jeg er SÅ sulten.

Jeg skruer ned for frugten, men undvære det helt kan jeg altså ikke, store dele af min familie lever med type 2 diabetes, så det er ikke et helt ukendt land for mig, og som udgangspunkt er vores kost også præget af fuldkorn og grøntsager samtidig med at den er relativ fedtfattig.


Jeg syntes også det er svært det med frugten. Især nu her i sommertiden. Og jeg kan heller ikke overholde det fuldstændigt. Jeg prøver, men en gang i mellem falder jeg i, både med sukker og frugt. Men mon ikke det går alligevel, alt sammen, når bare man er mere opmærksom. Jeg er så glad for at jeg først fik det 32+ så er det ikke så længe det skal stå på.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jun 2016, 11:23

Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:


Æv Bøtte.
Men gråzone, hvad betyder det - at du ikke har graviditetsbetinget diabetes, men er tæt på at have det?

Jeg har spist en del knækbrød med ost og peberfrugt. Wasa har en variant, der hedder Delikatesse, som er med 100% fuldkorn og 22% kostfibre. Det er ret let og tyndt, det er jeg rigtig glad for. Det er faktisk oftest det jeg får til morgenmad, føler det mætter længe.

Ellers er jeg virkelig glad for gulerødder/andre grøntsager med dilddip. Lidl har en dipmix, der er billigere og bedre end Kims og Estrellas, synes jeg. Det er nemt at have en bøtte med skrællede gulerødder og en bøtte dip stående i køleskabet. Det gør også, at jeg får mere grønt ned.

Hvis jeg er rigtig lækkersulten, så laver jeg salat med tomat, avocado og feta. :genert:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 11:31

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:


Æv Bøtte.
Men gråzone, hvad betyder det - at du ikke har graviditetsbetinget diabetes, men er tæt på at have det?

Jeg har spist en del knækbrød med ost og peberfrugt. Wasa har en variant, der hedder Delikatesse, som er med 100% fuldkorn og 22% kostfibre. Det er ret let og tyndt, det er jeg rigtig glad for. Det er faktisk oftest det jeg får til morgenmad, føler det mætter længe.

Ellers er jeg virkelig glad for gulerødder/andre grøntsager med dilddip. Lidl har en dipmix, der er billigere og bedre end Kims og Estrellas, synes jeg. Det er nemt at have en bøtte med skrællede gulerødder og en bøtte dip stående i køleskabet. Det gør også, at jeg får mere grønt ned.

Hvis jeg er rigtig lækkersulten, så laver jeg salat med tomat, avocado og feta. :genert:


Ja, det betyder at mit tal er højere end det bør, men ikke for højt. Præcis samme besked som sidst, dengang var tallet dog højere end denne gang.
Må ud og kigge på den der Delikatesse variant. Vi plejer at spise den, der hedder Rågi fra Wasa.

Har indkøbt noget mørkt chokolade med høj kakaoindhold som jeg kan tage et stykke af til aftenssnack, når det bliver for surt. Men det er der, jeg plejer at spise frugt.

Tak for tip om dippen fra Lidl, jeg plejer nemlig også bruge den fra Kims.
0

Tilbage til "Graviditet"