Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 21. jun 2016, 14:48

Æv PPP :ae: Mon ikke det er ekstra æv fordi du har ventet på behandlingen og fordi det er første gang. Kan godt forstå du synes det er hårdt at skulle vente helt til september. Og især når kæresten ikke forstår. Så må du bare læsse af herinde hos os :kys:

Jeg har endelig på dag 22 fået en positiv æl test :rulle: Tror ikke på det efter jeg læste at sen æl ikke er så godt. Vi udnytter det selvfølgelig, men må sige at jeg ikke har noget håb for denne cyklus. Timingsmæssigt er det ok fordi jeg så får mens på vores ferie og derfor ikke er afhængig af at skulle have pligtsex i et lille hus med hele familien inkl mormor og morfar osv. (Lidt skørt for normalt er det jo irriterende at have mens på en ferie :stoned: )

Har store forhåbninger til næste måned dog. 3 ud af mine 4 undfangelser er sket i August måned :P
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. jun 2016, 15:20

Æble skrev:Æv PPP :ae: Mon ikke det er ekstra æv fordi du har ventet på behandlingen og fordi det er første gang. Kan godt forstå du synes det er hårdt at skulle vente helt til september. Og især når kæresten ikke forstår. Så må du bare læsse af herinde hos os :kys:

Jeg har endelig på dag 22 fået en positiv æl test :rulle: Tror ikke på det efter jeg læste at sen æl ikke er så godt. Vi udnytter det selvfølgelig, men må sige at jeg ikke har noget håb for denne cyklus. Timingsmæssigt er det ok fordi jeg så får mens på vores ferie og derfor ikke er afhængig af at skulle have pligtsex i et lille hus med hele familien inkl mormor og morfar osv. (Lidt skørt for normalt er det jo irriterende at have mens på en ferie :stoned: )

Har store forhåbninger til næste måned dog. 3 ud af mine 4 undfangelser er sket i August måned :P


Hihi, ja det er sjældent, man hører argumenterne for, at mens på ferie er en god ting. Min kommer formentlig også til at ligge midt i badeferien :rulle: Det er jeg ikke så stolt af! Men kan godt forstå det, hvis man skal bo tæt med familien!

Jeg håber nu stadig, at den sene æl var lige det, der skulle til for jer, og ellers er august da også en fantastisk måned til et lille mirakel :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jun 2016, 21:49

PPP der er jo mange der ikke kan teste før, så krydser for du er en af dem og har en flot positiv test på mandag! Men forstår godt du sætter forventningerne lavt.


Her er jeg på cd15 og endnu ingen sikker æl, har haft slim før weekenden, og småsmerter i weekenden men intet overbevisende. Jeg er bange for det er en måned uden æl. Vi har dog haft sex minimum hver anden dag denne cyklus så har der været æl så er der gode chancer (ligesom fucking alle andre måneder de sidste 10 cyklusser :rulle: ). Jeg håber så meget det bliver denne cyklus, især fordi barsel skal passe med semestre, så bliver det denne gang skal jeg starte når barnet er 10-11 måneder, frygter at ramme en hvor jeg skal starte når barnet er 7 måneder, det må jeg bare ikke ramme ind i!

Og så vil jeg gerne sige tak til jer, det er så rart at kunne læsse af hos jer, min kæreste forstår det også, men han bliver ked af det når jeg siger jeg føler det er min skyld, og han er også selv meget påvirket af det ikke lykkes, så snakker jeg for meget om det til ham bliver han også ked af det. Og mine veninder forstår det slet ikke, der er ingen af dem der har børn endnu, de værste er dem der selv har fået en abort fordi de blev gravide ved et uheld og føler de ved hvad jeg går igennem, får lidt lyst til at slå dem meget hårdt :genert: de to ting kan jo på ingen måde sammenlignes.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jun 2016, 06:45

Godtnavn, kan du ikke få din læge til at henvise til en blodprøve. Det gjorde min uden problemer, og så hvis blodprøven viser at man ikke har haft æl kan de sende en videre.

Jeg havde også en nabo der betroede mig at hun havde fået en frivillig abort for nogle år siden, det havde været rigtig hårdt og nu kunne vi jo græde ud sammen. Fucking TO dage efter at jeg havde mistet min lille højt ønskede lille dreng. NEJ, det er ikke det samme og NEJ vi skal ikke bonde!!!

Håber så meget at det snart vender for dig :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 22. jun 2016, 07:00

Så er der bestilt kosttilskud for 600 kr. til kæresten. Zink, Selen og Q10. Det er hvad jeg har læst mig frem til skulle kunne fremme sædkvaliteten.

Jeg har fået grønne kort fra flere af jer, og enten kan man ikke svare på dem eller også kan jeg ikke finde ud af det. Så benytter lige lejligheden til at sige tak, de varmede rigtig meget. I ved selv hvem i er :kys:
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 22. jun 2016, 07:02

Æble skrev:Godtnavn, kan du ikke få din læge til at henvise til en blodprøve. Det gjorde min uden problemer, og så hvis blodprøven viser at man ikke har haft æl kan de sende en videre.

Jeg havde også en nabo der betroede mig at hun havde fået en frivillig abort for nogle år siden, det havde været rigtig hårdt og nu kunne vi jo græde ud sammen. Fucking TO dage efter at jeg havde mistet min lille højt ønskede lille dreng. NEJ, det er ikke det samme og NEJ vi skal ikke bonde!!!

Håber så meget at det snart vender for dig :kys:


What :forvirret:
Det er jo fuldstændig uhørt at sige sådan noget. Hvordan pokker kan man få sig selv til at sammenligne den slags :ad!:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jun 2016, 07:51

Godtnavn og Æble: Kan sgi godt forstå, I bliver ramt af, at folk sammenligner jeres oplevelser med frivillige aborter! (Al forståelse for, at en frivillig også kan være en barsk omgang, men at sammenligne med at miste et ønsket barn er jo bare langt ude..)

Jeg fortalte en af mine rigtig gode veninder (som er højgravid) om vores seneste "dom" om behandling for nylig, og selv dér kunne forståelsen også ligge på et meget lille sted. Skuffede mig faktisk en del.. Det er sgi bare virkelig rart, at have jer herinde - også selvom jeg ikke har noget nær jeres oplevelser i bagagen.

Majer: Man kan ikke besvare grønne kort direkte. :) Jeg plejer bare enten at sende et svar i et nyt grønt kort til et random indlæg fra den, der har skrevet til mig eller sende en privat besked, hvis det kræver lidt uddybning og ikke er noget, jeg vil tage i tråden.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jun 2016, 08:05

Ja tror det er meget svært at forstå hvor frustrerende det kan være når det ikke går så nemt med at få børn eller man mister. Jeg har selv været en af dem, mine to børn kom nemt og uden problemer. Og man kan godt forstå at det må være svært, men man ved slet ikke omfanget. Det var/er et chok hvor hårdt det er at vente og håbe måned efter måned og miste.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Snowdrop » 22. jun 2016, 11:34

Æble skrev:Æv PPP :ae: Mon ikke det er ekstra æv fordi du har ventet på behandlingen og fordi det er første gang. Kan godt forstå du synes det er hårdt at skulle vente helt til september. Og især når kæresten ikke forstår. Så må du bare læsse af herinde hos os :kys:

Jeg har endelig på dag 22 fået en positiv æl test :rulle: Tror ikke på det efter jeg læste at sen æl ikke er så godt. Vi udnytter det selvfølgelig, men må sige at jeg ikke har noget håb for denne cyklus. Timingsmæssigt er det ok fordi jeg så får mens på vores ferie og derfor ikke er afhængig af at skulle have pligtsex i et lille hus med hele familien inkl mormor og morfar osv. (Lidt skørt for normalt er det jo irriterende at have mens på en ferie :stoned: )

Har store forhåbninger til næste måned dog. 3 ud af mine 4 undfangelser er sket i August måned :P


Bryder mig ikke så meget om at blande mig herinde, når jeg godt ved hvor meget I kæmper (forstå mig ret, vil jo ikke virke insensitiv ved at poste når det nu ER lykkedes mig), men var lige nødt til at skrive:
Jeg fik ÆL på cyklusdag 23 og blev gravid. Inde på Fertility Friend er der hundredvis af charts der viser endog meget sen ÆL, hvor det har resulteret i graviditet. Sen ÆL behøver ikke betyde at ægget ikke er godt, så opgiv ikke modet søde Æble :kram: Det SKAL lykkes.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jun 2016, 13:58

Marioneta skrev:Det var en kort fornøjelse, hcg er ikke så højt og jeg er begyndt at bløde :(


Ååååh, det er jeg ked af at høre :ae:

Var det så lavt, at der ikke rigtig er noget håb, eller hvordan?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jun 2016, 14:29

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:
Marioneta skrev:Det var en kort fornøjelse, hcg er ikke så højt og jeg er begyndt at bløde :(


Ååååh, det er jeg ked af at høre :ae:

Var det så lavt, at der ikke rigtig er noget håb, eller hvordan?


Det var 37. Bioanalytikeren var optimistisk nok og ville have den gentaget på mandag, men når jeg har kunne teste positiv siden lørdag, så skulle den altså være mere. Så jeg vidste godt selv at det nok var slut og lidt senere begyndte jeg at bløde.


Uden at ane, hvad det skal være, så er det nok meget godt at indstille sig på det ja i stedet for at leve på en teoretisk chance.. :(

Øv bøv
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jun 2016, 14:48

Åh nej Marioneta :( Det er jeg ked af at høre :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jun 2016, 15:03

Marioneta skrev:Ja, løbet er kørt, det er jeg ikke i tvivl om.

Jeg er sikker på, at der er en grund til at det ikke blev til et barn. Jeg er jo en gammel høne og ikke alle mine æg er gode og det var de bare ikke i denne omgang. Gode blastocyster kan jo også have kromosomfejl. Jeg skriver på et engelsk forum, hvor en kvinde på 34 er i ægsortering. Ikke for en specifik sygdom, men bare om der er generelle kromosomfejl og det er der i halvdelen af hendes æg, hvilket hun har fået at vide er normalt for hendes alder. Så det trøster jeg mig med, at det nok bare er der, at problemet lå denne gang. Mit problem er jo så, at jeg ikke har en mand og kan prøve hver måned, men kun har to forsøg mere og når man kun får to æg ud, så er det ret reelt at det slet ikke kommer til at lykkedes.


Håber ikke, du har ret, men kan godt sætte mig ind i bekymringerne :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 22. jun 2016, 15:22

Åh nej Marioneta :kram: Det er jeg virkelig ked af at høre :(
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 22. jun 2016, 16:33

Hvor er jeg ked af at høre det Marioneta, krydser dog stadig fingre og holder fast i det sidste håb, du fortjener så meget at det lykkes :kys:


I dag begyndte jeg at tude, jeg havde ellers lige fortalt en veninde at jeg følte det hele gik meget bedre, så var jeg forbi et bylandbrug jeg er medlem af og som er mit afkoblingssted om sommeren, der var ikke mindre end 4 nyfødte babyer, 2 højgravide og en "jeg skyder på halvvejs"-gravid, jeg kunne slet ikke have det, det blev alt for meget og jeg har slet ikke lyst til at hente grøntsager deroppe mere, øv! Må på jagt efter nyt afkoblingssted og min kæreste må stå for at hente høsten de næste uger.
0

Tilbage til "Graviditet"