Spørgsmål til retningslinjerne

Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 8. mar 2016, 10:31

Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:Ah, ok!
Tak for uddybningen. Så man må altså altid gerne omtale andre brugere fra andre sider, bare det er positivt, relevant for debatten og uden at afsløre noget om dem som anses som privat?

Nemlig.

Super, tak!
Jeg havde bare fået det indtryk, fra side 2 i denne tråd, at man udelukkende måtte nævne Debathøvdingen ved "navn", fordi han var at betragte som "redaktør". Men det handler altså om, at han, og andre admins fra andre sider, er de eneste man må nævne direkte med negativ kritik.

Jeg er helt med nu- godt at være sikker. :)

Så jeg må gerne skrive i vores Snik-snak om woman, at jeg savner tidligere brugere, angivet med brugernavn?

Ja, det var som admin, man gerne må kritisere.

Og jeg vil da tro, at det er OK, at man savner nogen fra Woman. Også i tråden.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf decibell » 8. mar 2016, 10:51

Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:Ah, ok!
Tak for uddybningen. Så man må altså altid gerne omtale andre brugere fra andre sider, bare det er positivt, relevant for debatten og uden at afsløre noget om dem som anses som privat?

Nemlig.

Super, tak!
Jeg havde bare fået det indtryk, fra side 2 i denne tråd, at man udelukkende måtte nævne Debathøvdingen ved "navn", fordi han var at betragte som "redaktør". Men det handler altså om, at han, og andre admins fra andre sider, er de eneste man må nævne direkte med negativ kritik.

Jeg er helt med nu- godt at være sikker. :)

Så jeg må gerne skrive i vores Snik-snak om woman, at jeg savner tidligere brugere, angivet med brugernavn?


Umiddelbart vil jeg også sige ja, men det kommer jo lidt an på, hvad du ellers har tænkt dig at skrive om personen? For en bemærkning om at savne en person er ok, men hvis du begynder at skrive om, hvad personen har skrevet og bedrevet tidligere på Woman, uagtet at det er positivt, så kan det hurtigt antage karakter af noget helt andet.

Igen, det er svært at sige på forhånd, når vi ikke har set, hvad der bliver skrevet. Og vi kan ikke sige nok gange, at vi bare ikke kan få nævnt alle varianter, så det må altid i sidste ende komme an på en vurdering.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Skralde » 23. jun 2016, 05:48

Poster det også her, nu hvor I har bedt om at benytte den rigtige tråd:

Er der lavet retningslinjer omkring hvor mange advarsler der skal gives, før det medfører bortvisning? Og foregår det lige som i gamle dage, hvor man kun er bortvist i en rum tid i starten inden det ender i en endegyldig bortvisning? Har advarsler en udløbsdato?
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 08:29

Skralde skrev:Poster det også her, nu hvor I har bedt om at benytte den rigtige tråd:

Er der lavet retningslinjer omkring hvor mange advarsler der skal gives, før det medfører bortvisning? Og foregår det lige som i gamle dage, hvor man kun er bortvist i en rum tid i starten inden det ender i en endegyldig bortvisning? Har advarsler en udløbsdato?



Indtil videre er det kun reklameprofiler og åbenlyse trolle, som vi har udelukket; de bliver til gengæld udelukket permanent.


Som udgangspunkt er det sådan, at 2 advarsler fører til en bortvisning. Hvor lang bortvisningsperioden vil være, vil helt og aldeles bero på omstændigheder; dvs udfra hvilke overtrædelser der er foregået og hvad ens tidligere advarsel er givet for.

En evt permanent bortvisning vil kun komme på tale, hvis man gentagne gange viser at man ikke efterlever ens advarsler.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 08:51

Når advarslerne sidder så løst, finder jeg det meget problematisk at 2 udløser bortvisning.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 09:32

kidkomb skrev:Når advarslerne sidder så løst, finder jeg det meget problematisk at 2 udløser bortvisning.




Formålet med en advarsel er først og fremmest at få gjort brugeren opmærksom på, at der er noget, der skal rettes op. Vores endnu uafprøvede forventning til praksis er, at to advarsler giver udelukkelse i en periode, med mindre man er en reklameprofil/åbenlyse trolle. Reklameprofile/åbenlyse trolle ryger nemlig ud med det samme og for altid.
Udelukkelsesperiodens længde i andre sager er en individuel vurdering, der afhænger helt af årsagen. Vi har endnu ikke haft andre tilfælde end permanente udelukkelser, men det betyder ikke, at det ikke godt kan ende med kun f.eks. en måneds udelukkelse, alt efter forseelsen.

Er der f.eks. givet en advarsel for mobning, og der så syv måneder senere falder en mere for et ualmindeligt grimt raseriudbrud, hvor personen bliver ekstremt ubehagelig over for en, der har tricket et eller andet, vil vi selvfølgelig se på, om der er rettet op på tingene siden første advarsel, og på hvad der fik personen til at eksplodere.

Og drejer nr. 2 advarsel sig om helt andre ting, f.eks. om at hænge nogen ud og ikke ville slette det efterfølgende, så vil det i sammenhængen ikke medføre udelukkelse pga. tidsperspektiv og forskellighed i årsager. Derfor kan der i sagens natur godt forekomme flere advarsler end to hos en bruger, uden at det har medført en udelukkelse. Og omvendt kan det medføre udelukkelse, hvis der er er faldet flere advarsler for mobning strækkende over mange måneder, selvom første advarsel f.eks. er mere end et år gammel, for så viser mønsteret, at advarslerne ikke tages til følge.


Og vi vil netop mene, at advarsler IKKE sidder løst herinde, eftersom det er forbavsende få, vi har givet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 09:39

Jeg synes så (desværre), at advarslerne gives på et sært grundlag. Og her tænker jeg ikke kun på Skums advarsel. Og det ærger mig egentlig mere, end det irriterer mig.
Selvfølgelig skal der være plads til alle. Men der bør også være plads til at være uenige eller være irritabel, uden det udløser en henstilling eller advarsel. Der findes ikke nogle debatter, hvor der aldrig ryger en finke af fadet. Og hvis der gør, er det ikke et sted jeg gider være.

Og nej, jeg sidder ikke og truer med at jeg skrider eller noget i den stil. I skal bare passe på, at det ikke bliver for sukkersødt og opstillet herinde.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 09:54

Nu har jeg læst kaffe-tråden og jeg er helt enig med moderatorerne i, at der skulle deles advarsler ud. Jeg kan jo ikke se kortene og selv om der er postet et enkelt, så kan vi ikke se om hævnrødbeden har været tilsvarende nederen.
Man kan føle sig provokeret af andre debattører og deres stil, men så ignorer dem dog istedet for at gå fuldstændig ape-shit med det samme.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 10:03

Sorry :genert:
Out.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 23. jun 2016, 10:13

Dikus skrev:
*host* GENERELLE spørgsmål. Ikke flytte diskussionen om den konkrete moderation.


Det er jo temmelig svært når NOGEN låser den tråd, hvor vi diskuterede tingene i. Hvis vi havde spørgsmål til JER om moderation, så skulle vi jo nok tage dem herover i denne tråd.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 10:35

Konkret spørgsmål til moderation:
Hvorfor i alverden må den samtale kun foregå privat?
Det fremmer da, om noget, sladder og bagtaleri.
Desuden finder jeg debatten virkelig vedkommende, eftersom det er (bør være) en form for fælles enighed om reglerne, der er afgørende for et godt forum.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 10:39

Dikus skrev:
Ado skrev:Jeg synes så (desværre), at advarslerne gives på et sært grundlag. Og her tænker jeg ikke kun på Skums advarsel. Og det ærger mig egentlig mere, end det irriterer mig.
Selvfølgelig skal der være plads til alle. Men der bør også være plads til at være uenige eller være irritabel, uden det udløser en henstilling eller advarsel. Der findes ikke nogle debatter, hvor der aldrig ryger en finke af fadet. Og hvis der gør, er det ikke et sted jeg gider være.

Og nej, jeg sidder ikke og truer med at jeg skrider eller noget i den stil. I skal bare passe på, at det ikke bliver for sukkersødt og opstillet herinde.




Hvilket der omvendt også er mange, der brokker sig over...


Hvad vil de have? Et forum uden mennesker? (Og nej, den kan du ikke svare på, ved jeg)
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2016, 10:42

Findes der retningslinier for brug af kort og pb'er, og hvor kan man i givet fald som bruger læse dem?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: MODERATION

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 10:43

Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:
*host* GENERELLE spørgsmål. Ikke flytte diskussionen om den konkrete moderation.


Det er jo temmelig svært når NOGEN låser den tråd, hvor vi diskuterede tingene i. Hvis vi havde spørgsmål til JER om moderation, så skulle vi jo nok tage dem herover i denne tråd.


I er velkomne til at tale ud privat, men ikke via debatten.

Denne henstilling skal følges.


Må man så heller ikke oprette en tråd (til os brugere), hvor vi diskuterer emnet?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf decibell » 23. jun 2016, 10:50

DetSorteCirkus skrev:Findes der retningslinier for brug af kort og pb'er, og hvor kan man i givet fald som bruger læse dem?


Det er inkluderet i de øvrige regler, men har ikke et afsnit for sig selv.

- Dette skal så vidt muligt være en fri debat, men det kræver også, at du som bruger holder en god tone over for andre. Chikane og mobning af andre brugere vil medføre advarsler med senere bortvisning, hvis advarslen ikke efterfølges. Negativ omtale af andre/tidligere debattører fra andre debatter er heller ikke ønsket her på debatten og vil blive redigeret bort fra indlæggene uden forudgående varsel og medføre henstillinger fra moderatorteamet - og siden hen advarsler m.m., hvis henstillingerne ikke bliver fulgt. Trusler på livet eller trusler af anden negativ karakter, uanset om det foregår åbent eller i kort eller pb, bliver IKKE accepteret her og vil føre til øjeblikkelig permanent bortvisning. Så hold en god tone, i trådene så vel som i kort og pb'er.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"