Skal jordbærboden fjernes?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. jun 2016, 14:57

Modesty Blame skrev:Det bliver sgu svært at håndhæve regler, når de er nødvendige, hvis vi bare skal ignorere dem, når regelbruddene bare virker ubetydelige nok.
Nej det er lige omvendt. Tåbelige regler underminerer respekten for nødvendige regler.
1
Grab them by the pussy
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Modesty Blame » 21. jun 2016, 15:20

Tilhører vejkanten også jordbærbodsejeren?
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf HerErJeg » 21. jun 2016, 17:52

Modesty Blame skrev:Tilhører vejkanten også jordbærbodsejeren?

Det tror jeg. Når der skal bygges generelt, så er det altid afstand til vej som skal overholdes. Det er ikke den udefinerbare grænse som en græsrabat udgør.
Vi har en lidt speciel grund hvor rabatten ikke er en del af vores matrikel. Men kommunen slår ikke græs på den, det er tydeligt at de regner med at græsset tilhører os.
Hvis der er en grøft, så tror jeg grøften tilhører kommunen og den strimmel græs der vender ind mod vejen.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. jun 2016, 18:06

Modesty Blame skrev:Tilhører vejkanten også jordbærbodsejeren?


Det kommer an på om det hører med på deres matrikel. Det er bare at slå op på et kort.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Modesty Blame » 21. jun 2016, 18:46

Advocatus-Diaboli skrev:
Modesty Blame skrev:Tilhører vejkanten også jordbærbodsejeren?


Det kommer an på om det hører med på deres matrikel. Det er bare at slå op på et kort.

Jeg har faktisk forsøgt, men der er ikke tale om en af mine spidskompetencer - særligt ikke, fordi jeg ikke ved, hvor på vejen, det der røde skur er placeret.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf vibbsen » 23. jun 2016, 13:51

Selvfølgelig skal den det. Den er opført i strid med reglerne.

Hvad angår DN så ser jeg ikke problemet. Hvis de vil have ansat en hel hær af indebrændte mennesker til at gennemgå landet med en tættekam for at sikre sig at de regler der gælder, rent faktisk også bliver overholdt, jamen så for min skyld gerne. Det er muligt at reglerne er latterlige. Men de skal da stadig overholdes....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 16:29

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/trods-naturklage-jordbaerbod-faar-lov-staa-endnu

Hvordan tolker I sidste afsnit?

Modsat vil politikerne dog heller ikke give Føltved Jordbær en definitiv dispensation, der kan sikre boden i den igangværende sæson.
- Hvis der kommer en klage over Føltved, som det er nu, og vi har givet en dispensation, så vil dispensationen blive tilbagevist fra Naturklagenævnet, siger han.


Hvis de ender med at give dispensation, men DN klager, så ryger dispensationen?


For hvis det er sådan med alle dispensationer, så nytter det da slet ikke at dispensere, hvis en klage alligevel kan annullere dispensationen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Tux » 23. jun 2016, 16:39

icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/trods-naturklage-jordbaerbod-faar-lov-staa-endnu

Hvordan tolker I sidste afsnit?

Modsat vil politikerne dog heller ikke give Føltved Jordbær en definitiv dispensation, der kan sikre boden i den igangværende sæson.
- Hvis der kommer en klage over Føltved, som det er nu, og vi har givet en dispensation, så vil dispensationen blive tilbagevist fra Naturklagenævnet, siger han.


Hvis de ender med at give dispensation, men DN klager, så ryger dispensationen?


For hvis det er sådan med alle dispensationer, så nytter det da slet ikke at dispensere, hvis en klage alligevel kan annullere dispensationen.


Som jeg læser der, kan de slet ikke give en dispensation på nuværende grundlag. Men kan slet ikke se hvad de vil have ud af den snak med ejeren, når nu det er så åbenlyst at der er mod loven, og at der i øvrigt ikke er noget belæg for at give en dispensation..
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 16:45

Tux skrev:
Som jeg læser der, kan de slet ikke give en dispensation på nuværende grundlag. Men kan slet ikke se hvad de vil have ud af den snak med ejeren, når nu det er så åbenlyst at der er mod loven, og at der i øvrigt ikke er noget belæg for at give en dispensation..


Mon ikke mødet bare er fordi der har været en del virak omkring det? Så vil de gerne vise "Jamen vi lytter skam til borgerne", selvom beslutingen er taget. :gruble:

Jeg ville ihvertfald ikke blive overrasket, hvis det hænger sådan sammen.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Tux » 23. jun 2016, 17:49

icelady skrev:
Tux skrev:
Som jeg læser der, kan de slet ikke give en dispensation på nuværende grundlag. Men kan slet ikke se hvad de vil have ud af den snak med ejeren, når nu det er så åbenlyst at der er mod loven, og at der i øvrigt ikke er noget belæg for at give en dispensation..


Mon ikke mødet bare er fordi der har været en del virak omkring det? Så vil de gerne vise "Jamen vi lytter skam til borgerne", selvom beslutingen er taget. :gruble:

Jeg ville ihvertfald ikke blive overrasket, hvis det hænger sådan sammen.


Jo det lyder som en plausibel forklaring..
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal jordbærboden fjernes?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 15:06

Tux skrev:
icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/trods-naturklage-jordbaerbod-faar-lov-staa-endnu

Hvordan tolker I sidste afsnit?

Modsat vil politikerne dog heller ikke give Føltved Jordbær en definitiv dispensation, der kan sikre boden i den igangværende sæson.
- Hvis der kommer en klage over Føltved, som det er nu, og vi har givet en dispensation, så vil dispensationen blive tilbagevist fra Naturklagenævnet, siger han.


Hvis de ender med at give dispensation, men DN klager, så ryger dispensationen?


For hvis det er sådan med alle dispensationer, så nytter det da slet ikke at dispensere, hvis en klage alligevel kan annullere dispensationen.


Som jeg læser der, kan de slet ikke give en dispensation på nuværende grundlag. Men kan slet ikke se hvad de vil have ud af den snak med ejeren, når nu det er så åbenlyst at der er mod loven, og at der i øvrigt ikke er noget belæg for at give en dispensation..


Offentlige myndigheder - herunder kommuner - må kun træffe beslutninger, der er hjemmel til i loven. Og det er temmelig simpelt og objektivt at konstatere om der er det. Træffer de en beslutning der ikke er hjemmel til, så vil den blive fundet ugyldig. Selvom der er hjemmel til at anvende et vist skøn ved dispensationer, så har kommunen jo allerede vurderet, at der næppe er mulighed for det i denne konkrete sag.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"