Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 20. sep 2015, 16:21

icelady skrev:At man som rimelig (må man formode) voksen kvinde på de næsten tredive vælger at kalde sig selv for noget i stil med "Tuttenuttemøzzergøjen Jensen" på FB.

(Og ja, begge navne er ændret, men I forstår nok, hvor jeg vil henad.).

I forlængelse af den der så undrer jeg mig over de mere eller mindre heldige mellemnavne folk giver sig selv derinde

Gert The Man Hansen klinger bare virkelig ikke
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3850

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 20. sep 2015, 16:25

ShuruQ skrev:
icelady skrev:At man som rimelig (må man formode) voksen kvinde på de næsten tredive vælger at kalde sig selv for noget i stil med "Tuttenuttemøzzergøjen Jensen" på FB.

(Og ja, begge navne er ændret, men I forstår nok, hvor jeg vil henad.).


Lidt som "Putte" fra Singleliv, jeg undrede mig kraftigt over at en voksen kvinde med børn lod sig blive kendt offentligt med et kælenavn som "Putte". Fødenavnet Anelise er så ændret hos en numerolog (dem og de der går til dem undrer jeg mig så også lidt over), men smag og behag, jeg ville ikke vælge at blive kendt under navnet "Putte".

Det kælenavn får mig til at tænke på Familien Andersens julehemmelighed :lol:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 07:46

2SHY skrev:Jeg forstår ikke helt hvordan Fætter BR og interesse for "shopping og mode" hænger sammen :gruble: Men på Facebook giver det åbenbart mening. Hurra for at man kan blokere brugere og firmaer


BR vil gerne i kontakt med købestærke forældre, da det ikke er børnene selv, der handler hos dem.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 07:49

Jeg undrer mig over flere ting ved sagen om den forsvundne dreng Kevin.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 07:53

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke helt hvordan Fætter BR og interesse for "shopping og mode" hænger sammen :gruble: Men på Facebook giver det åbenbart mening. Hurra for at man kan blokere brugere og firmaer


BR vil gerne i kontakt med købestærke forældre, da det ikke er børnene selv, der handler hos dem.

Jo jo men mode? Der er vist ikke så meget fashion over fastelavns- og Halloween udklædning :lol:

Jeg tror nu også der var bedre ting at satse på. F.eks. dem der rent faktisk har børn :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 08:07

2SHY skrev:
DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke helt hvordan Fætter BR og interesse for "shopping og mode" hænger sammen :gruble: Men på Facebook giver det åbenbart mening. Hurra for at man kan blokere brugere og firmaer


BR vil gerne i kontakt med købestærke forældre, da det ikke er børnene selv, der handler hos dem.

Jo jo men mode? Der er vist ikke så meget fashion over fastelavns- og Halloween udklædning :lol:

Jeg tror nu også der var bedre ting at satse på. F.eks. dem der rent faktisk har børn :)


Jeg siger ikke, at det er en fantastisk PR-strategi, men det er sandsynligvis årsagen til, at du får det forslag.
At du er interesseret i Shopping og Mode sender et signal om, at du hygger dig med at gå i butikker og har penge til "at købe for sjov", uanset om det i virkeligheden forholder sig sådan eller ej, og derfor er du interessant for en butik, der findes i mange indkøbscentre og sikkert i høj grad lever af forældre, som holder af at ose og forkæle deres børn materielt. Så vidt jeg husker, er du i den fødedygtige alder og derfor tæller du her med som potentiel mor.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. sep 2015, 08:28

DetSorteCirkus skrev:Jeg undrer mig over flere ting ved sagen om den forsvundne dreng Kevin.


Såsom hvad?
Jeg synes det er sparsomt, hvad jeg i det hele taget kan finde om sagen. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 08:36

icelady skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg undrer mig over flere ting ved sagen om den forsvundne dreng Kevin.


Såsom hvad?
Jeg synes det er sparsomt, hvad jeg i det hele taget kan finde om sagen. :gruble:


Jeg undrer mig over, at moderen tillod samvær med faderen, hvis hun fandt ham ustabil. Medmindre hun altså var tvunget til det.
Det skal ikke forstås sådan, at jeg dermed mener, at hun selv har været ude om det. Det er bare en undren.

Derudover undrer det mig, at faderen muligvis har taget drengen med til Tyskland.

Det er ikke, fordi jeg ser mystik i sagen. Sommetider undrer jeg mig bare over andres ageren og tænker over, hvad der mon gemmer sig bag de sparsomme oplysninger.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. sep 2015, 16:35

Nogle katteejere.

De lader gladeligt deres kat løbe løs, men de sørger ikke for at den er chippet/tatoveret. Synes desværre jeg ser en del opslag, hvor folk efterlyser deres kat og når der spørges ind til øremærke kommer den der "den er hverken chippet eller tatoveret."

I den lokale FB-gruppe var der i sidste uge et opslag,hvor en kvinde takke folk for at have holdt øje og nu havde hun endelig fik sin kat tilbage. Den havde været væk i nogle uger og var rendt derhen, hvor de boede før.

Folk skrev, at nu måtte hun jo hellere holde den inde i nogle dage, så den vænnede sig til at det nu var dens nye hjem.
Dagen efter skrev ejeren, at "Nu er katten blevet lukket ud igen, med et fint halsbånd på."
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf flicka » 21. sep 2015, 17:00

De der grå metalkasser man ser ved vejen med Vejdirektoratets logo på.

Hvad er der mon i dem? :gruble:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Elvispop » 21. sep 2015, 17:50

flicka skrev:De der grå metalkasser man ser ved vejen med Vejdirektoratets logo på.

Hvad er der mon i dem? :gruble:


Trafiktælling eller støjmåling.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 17:54

Elvispop skrev:
flicka skrev:De der grå metalkasser man ser ved vejen med Vejdirektoratets logo på.

Hvad er der mon i dem? :gruble:


Trafiktælling eller støjmåling.


Eller måske en klovn der springer op når man åbner kassen :gruble:
Billede





(ok, nok ikke, men det kunne da være sjovere end det andet :lol: )
6
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2015, 19:00

At mange mennesker ikke tager jakken af, når de er ved lægen eller tilsvarende steder.
Jeg forstår det ikke, man må da have det varmt i sin jakke, og det er da ikke helt så bekvemt at sidde i sin store jakke og vente/blive undersøgt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. sep 2015, 19:41

Bøtte skrev:At mange mennesker ikke tager jakken af, når de er ved lægen eller tilsvarende steder.
Jeg forstår det ikke, man må da have det varmt i sin jakke, og det er da ikke helt så bekvemt at sidde i sin store jakke og vente/blive undersøgt.

Det kunne sagtens være mig :blush:
Min krop har generelt to temperaturer: "Dine ekstremiteter fryser af om lidt" og "selv nøgen er for varmt".

Så hvis jeg har en dag, hvor jeg ville ønske at det var socialt acceptabelt at iklæde sig flyverdragt som knap 40-årig, så beholder jeg allerhelst jakken på. Og nyder at være indenfor med den på og håber at jeg kan nå at få varmen inden jeg skal ud igen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 22. sep 2015, 14:34

Hvordan de sko så ud, som kunne få en dame til at skrive sit første læserbrev :gruble: :D

Sakset fra et artikel på EB:

"Åse - som i sit 77-årige liv kun én gang tidligere har været så vred, at hun har skrevet et læserbrev (det var om en Side-9 pige, der efter Åses mening havde nogle meget grimme sko på), er langtfra alene om, at være forarget over to nøgne mænd, der nyder hinandens kønsorganer."
2

Tilbage til "Generelt"