Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2016, 21:15

Min mand og jeg har talt meget om det her til aften, og pludselig gik det op for mig, at jeg reagerer ekstra meget på det, fordi jeg det meste af min barndom har følt mig forkert, når jeg var ude ved dem. Den gang var det bare mig, der blev sammenlignet med hendes egen datter (vi var ret forskellige, men kom faktisk ret fint ud af det med hinanden).

Sådan skal R ikke have det, og heldigvis oplever han det heller ikke endnu.

Jeg tror, det må blive en blanding af at sige fra og lukke ørene (det forsøger jeg så allerede :tie:).
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 24. jun 2016, 05:56

Sorenspige skrev:Jeg har tidligere nævnt min fars kone herinde og desværre ikke for noget positivt.

Vi har aldrig haft det bedste og tætteste forhold, selvom hun har været i mit liv i over 30 år.

Hun har et biologisk barnebarn, som er 2 måneder yngre end R, og hun sammenligner dem konstant eller vores måder at gøre tingene på. Hun kritiserer ikke nødvendigvis direkte, men hun spørger ind på måder og siger ting, så man slet ikke er i tvivl om, hvad hun mener (og det er oftest, at vi gør tingene på en mærkelig måde, og at R ikke kan det, han burde).

Det påvirker mig desværre rigtig meget, og i dag tudede jeg, da de havde været forbi på et kort besøg (jeg troede kun, at min far kom, så jeg var ikke forberedt, hvilket ellers kan hjælpe).

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke lade være med at have kontakt med hende, for så er det samtidig et farvel til min far - og indtil videre er R heldigvis også ok glad for hende.

Min far er slet ikke på samme måde, og han lytter mere til os og kommer med små forstående kommentarer, men det drukner i hendes snak.

Jeg ved, at dette blev meget langt, men jeg havde brug for at komme ud med det (udover til min stakkelse mand).


Jeg ville være på 'sig fra'-modellen. Når det kommer til små børn, kan man ikke være bekendt at være konfliktsky.

I øvrigt er det da ikke til at holde ud at høre på sådan noget. Du gør både dig selv, børnene og hende en tjeneste ved at give hende en lektie i god opførelse.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:16

Jeg vil prøve at sige tydeligere fra og huske hende på, at børn er forskellige (hun er pædagog, så hun burde vide det :tie:).

Hendes sammenligninger er heller ikke direkte, men fx så spørger hun meget til, hvad R kan, og hvis jeg så fx siger, at det kan han ikke endnu/det er han ved at lære etc., så ser hun dybt chokeret ud og fortæller om alt det, hendes andet barnebarn kan.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:17

Noget helt andet er, at inden for de næste 4 uger, så melder lillesøster sin ankomst her i familien :lun:.
5
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 24. jun 2016, 06:21

Sorenspige skrev:Jeg vil prøve at sige tydeligere fra og huske hende på, at børn er forskellige (hun er pædagog, så hun burde vide det :tie:).

Hendes sammenligninger er heller ikke direkte, men fx så spørger hun meget til, hvad R kan, og hvis jeg så fx siger, at det kan han ikke endnu/det er han ved at lære etc., så ser hun dybt chokeret ud og fortæller om alt det, hendes andet barnebarn kan.


Jeg ville, næste gang hun spørger, spørge hende direkte, hvorfor det er vigtigt, hvad R kan og ikke kan? Og så pointere, at hun i dine ører gør det til en konkurrence, og den har du ikke lyst til at være med i.

Det der ræs med, hvis barn, der kan hvad hvornår, det er simpelthen så ligegyldigt og nederen. Det er sådan noget, en nederen mødregruppe går op i - det burde bedsteforældre sgu holde sig for gode til.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:28

Hun anser sig nok ikke helt for at være en bedsteforældre for R :genert:. Hun har i hvert fald spurgte, om en af hans bedsteforældre ikke kunne have en fast hentedag i DP, da hun mente, at han havde lange dage (i følge hende skal børn max være afsted fra kl. 9-15, og DP er ikke godt).

Hun henter selv sine to biologiske børnebørn fast en gang om ugen.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 24. jun 2016, 06:30

Når hun begynder på at sammenligne og komme med stikpiller, ville jeg spørge hende, hvorfor hun siger sådan og fortælle hende præcis, hvordan det får dig til at føle.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. jun 2016, 10:35

Kæft hun er en nedern type. Bed hende forklare sig og så ellers tie stille for eftertiden hvis hun ikke har noget fornuftigt at sige.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 24. jun 2016, 11:39

Sorenspige skrev:Hun anser sig nok ikke helt for at være en bedsteforældre for R :genert:. Hun har i hvert fald spurgte, om en af hans bedsteforældre ikke kunne have en fast hentedag i DP, da hun mente, at han havde lange dage (i følge hende skal børn max være afsted fra kl. 9-15, og DP er ikke godt).

Hun henter selv sine to biologiske børnebørn fast en gang om ugen.


Hun er jo heller ikke hans bedsteforælder, sådan sagt lige ud af posen. :genert: Jeg forstår godt de mennesker, der ikke betragter deres bonusbørn og -børnebørn som deres egne.
Men derfor skal man stadig opføre sig ordentligt! Og hvad enten hun så var biologisk eller ej, så er det virkelig nederen at køre den der konkurrence om, hvis barn der er 'hurtigst'.


Min mor og min mormor fik i øvrigt min bror og min moster på samme tid. Var gravide samtidig og alt det der. Og min mormor sammenlignede dem k-o-n-s-t-a-n-t, da de var små. Selvfølgelig altid til fordel for hendes eget barn. ;) Da min mor sagde fra, fattede hun ligesom pointen og har ikke gjort det siden.
Bare lige for at sige, at man godt kan være nederen, selvom man er biologisk bedsteforælder.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 26. jun 2016, 18:48

ajnaM skrev:
Sorenspige skrev:Hun anser sig nok ikke helt for at være en bedsteforældre for R :genert:. Hun har i hvert fald spurgte, om en af hans bedsteforældre ikke kunne have en fast hentedag i DP, da hun mente, at han havde lange dage (i følge hende skal børn max være afsted fra kl. 9-15, og DP er ikke godt).

Hun henter selv sine to biologiske børnebørn fast en gang om ugen.


Hun er jo heller ikke hans bedsteforælder, sådan sagt lige ud af posen. :genert: Jeg forstår godt de mennesker, der ikke betragter deres bonusbørn og -børnebørn som deres egne.
Men derfor skal man stadig opføre sig ordentligt! Og hvad enten hun så var biologisk eller ej, så er det virkelig nederen at køre den der konkurrence om, hvis barn der er 'hurtigst'.


Min mor og min mormor fik i øvrigt min bror og min moster på samme tid. Var gravide samtidig og alt det der. Og min mormor sammenlignede dem k-o-n-s-t-a-n-t, da de var små. Selvfølgelig altid til fordel for hendes eget barn. ;) Da min mor sagde fra, fattede hun ligesom pointen og har ikke gjort det siden.
Bare lige for at sige, at man godt kan være nederen, selvom man er biologisk bedsteforælder.


Du har helt ret i, at hun ikke er hans bedstemor, og det forventer jeg heller ikke. Det er helt ok, at hun tager sig mere af og elsker sine biologiske børnebørn mere. R har heldigvis både en mormor og farmor og farfar, som synes, han er helt fantastisk og elsker ham højt.

Men jeg bliver ked af, at det virker til, at R aldrig kan være rigtig, som den han er - men hele tiden skal sammenlignes med en anden, som både personligt og fysisk er meget forskellig fra ham.

Hvor lyder det virkelig træls med din mormor :tie:.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 27. jun 2016, 06:07

Åh sorenspige hvor må det være træls rent ud sagt at hun er sådan.
Og nej det kan da godt være hun ikke er biologisk men helt ærligt så forstår jeg slet ikke dem som kan skelne når de har været jeres familie i så mange år!

Jeg tror altså du bliver nød til at sige noget. Hun stopper jo åbenbart ikke, og jeg ville selv blive rigtig påvirket af det, og det holder jo ikke i længden.
Det kan jo være at hun slet ikle tænker over det og blot snakker, men så må hun jo lære at tænke over det.

Jeg kan i hvertfald godt forstå du bliver ked af det, det havde jeg også gjort!
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 27. jun 2016, 17:13

Hvordan endte det i forhold til børnehavestart xxx---xxx?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 27. jun 2016, 17:14

Her er lillebror syg, og storesøster puttet i telt i haven. Mand og børn har sommerferie fra på fredag og 5 uger frem, det bliver skønt for ungerne at kunne trække stikket så længe.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 27. jun 2016, 18:47

FruKuk skrev:Her er lillebror syg, og storesøster puttet i telt i haven. Mand og børn har sommerferie fra på fredag og 5 uger frem, det bliver skønt for ungerne at kunne trække stikket så længe.


Sikke en dejlig lang ferie for børnene. Her får R mindst 3 uger. Måske lidt længere afhængigt af lillesøsters ankomst, og hvordan han reagerer på det.

DP har ferie i 3 uger, og i de uger er min mand også hjemme. Jeg må indrømme, at jeg ikke kan overskue at give ham ferie alene som højgravid :genert:.

Vi holder dog en fridag sammen på onsdag, og så tror jeg også, han får nogle fridage med mormor og farmor og farfar.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 27. jun 2016, 18:48

God bedring med lillebror :kys:.
0

Tilbage til "Forældre"