Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 05:25

Modesty Blame skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
HerErJeg skrev:Jeg tror at Danmarks modstand er tomme tønder der buldrer. Jeg synes ikke at folkestemningen er mod EU, det er mere et politisk spin og DF's våde drøm.
I stemmeboksen er jeg ret sikker på at det stadig vil blive et rimeligt klart ja.


Hvis Folketinget var lige så sikre, så ville de lade os få den afstemning.

Jeg synes det er fantastisk, at de stemte sig selv hjem. Jeg håber inderligt at Danmark går samme vej. Hvis Christina Hansen bliver fundet skyldig i dag, så har det været en perfekt formiddag!

Hvem er Christina Hansen?

Jeg er uenig med dig, men vil lige høre, om jeg også er uenig med hensyn til den der kvinde - desværre ved jeg ikke, hvem hun er.


Hende sygeplejersken fra Nykøbing Falster Sygehus, der er tiltalt for alt muligt, inkl. 3 drab og 1 drabsforsøg. De afsiger dom kl. 10.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9492

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Modesty Blame » 24. jun 2016, 05:27

Advocatus-Diaboli skrev:
Modesty Blame skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
HerErJeg skrev:Jeg tror at Danmarks modstand er tomme tønder der buldrer. Jeg synes ikke at folkestemningen er mod EU, det er mere et politisk spin og DF's våde drøm.
I stemmeboksen er jeg ret sikker på at det stadig vil blive et rimeligt klart ja.


Hvis Folketinget var lige så sikre, så ville de lade os få den afstemning.

Jeg synes det er fantastisk, at de stemte sig selv hjem. Jeg håber inderligt at Danmark går samme vej. Hvis Christina Hansen bliver fundet skyldig i dag, så har det været en perfekt formiddag!

Hvem er Christina Hansen?

Jeg er uenig med dig, men vil lige høre, om jeg også er uenig med hensyn til den der kvinde - desværre ved jeg ikke, hvem hun er.


Hende sygeplejersken fra Nykøbing Falster Sygehus, der er tiltalt for alt muligt, inkl. 3 drab og 1 drabsforsøg. De afsiger dom kl. 10.
Ah - der er jeg undecided. Har ikke fulgt godt nok med.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 05:42

Det havde jeg ikke set komme :8:

Når det skal være, er jeg meget glad for, at det kunne se ud, som om det ikke er et helt så nationalistisk "nej", som jeg havde frygtet. Det lader til i lige så høj grad at være et resultat baseret på antiglobalisering og konkrete sociale problemer, og den skepsis og modstand bakker jeg fuldstændig op om. At EU ikke selv har formået i tide at dæmme op for de ting, men i stedet enøjet har fortsat med initiativer med primær fordel for de velstillede og priviligerede og det modsatte for befolkningsgrupper, der i forvejen er pressede, er jeg bestemt ikke ked af, at der nu kommer en konsekvens af.
Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage på dengang, hvor jeg ved et EU-møde arrangeret af dem selv spurgte, hvad man får ud af EU og globalisering, hvis man fx. er 60 år og ufaglært og lige har mistet sit job på den lokale fabrik, og absolut intet (som i INTET) svar fik.
Spørgsmålet er så, om den nye situation reelt vil komme til at hjælpe arbejderklassen.

Hvis rygterne taler sandt, og Cameron går af, og den proces kunne ende med at gøre Jeremy Corbyn til premierminister, klager jeg i øvrigt bestemt ikke, omend et valg jo sandsynligvis samtidig vil betyde et betydeligt mere indflydelsesrigt Ukip :badr:
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 05:58

Jeg er egentlig en form for EU-skeptiker, men jeg er ret bekymret for, at Storbritannien nu skal ud af EU.

Jeg er ikke kun bekymret økonomisk, men mest i forhold til fred i Europa på lang sigt. Jeg synes, der går noget historisk lærdom tabt, hvis alle lande igen ender med at ville være sig selv nærmest.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf icelady » 24. jun 2016, 06:02

Wizzze skrev:Børsen i Tokyo er nu lukket, pga. ekstremt kursfald !!

NordIrland taler nu om Irsk genforening, for at blive i EU, da Nordirland lige som Skotland stemte for EU.

Det bliver en vild dag idag :panik:



Black Friday :gruble:


Det var godt nok tæt løb. Det bliver spændende fremover; hvordan reagerer EU, går Cameron af og vil andre EU-lande nu også have afstemning.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27359

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf ajnaM » 24. jun 2016, 06:09

Sorenspige skrev:Jeg er egentlig en form for EU-skeptiker, men jeg er ret bekymret for, at Storbritannien nu skal ud af EU.

Jeg er ikke kun bekymret økonomisk, men mest i forhold til fred i Europa på lang sigt. Jeg synes, der går noget historisk lærdom tabt, hvis alle lande igen ender med at ville være sig selv nærmest.


Jeg er også skeptiker normalt, men af helt andre årsager end de nationalistiske og økonomiske.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt i chok over resultatet - og jeg frygter, at det giver om muligt endnu mere vind i sejlene til nationalistiske bevægelser, både i udlandet og herhjemme.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Neenah » 24. jun 2016, 06:14

Nå, men jeg har nogle penge stående i indiske aktier. Er det klogest at sælge dem asap, og inden markedet åbner her klokken 9?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 06:26

Tror I, at vi får en afstemning i DK?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:32

Angelina skrev:
DetSorteCirkus skrev:Tror I, at vi får en afstemning i DK?


Ja... og højrefløjens argument vil blive at vi så kan sige nej til alle de der sortsnuskere - og alle islamofoberne vil straks løbe med på den bølge.

Jeg er spændt på om EU overlever det her.


Og hvad der så sker :(.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 06:32

Angelina skrev:
DetSorteCirkus skrev:Tror I, at vi får en afstemning i DK?


Ja... og højrefløjens argument vil blive at vi så kan sige nej til alle de der sortsnuskere - og alle islamofoberne vil straks løbe med på den bølge.

Jeg er spændt på om EU overlever det her.


Jeg har bare meget svært ved at se, hvordan processen frem mod en sådan afstemning vil blive.
Nu, hvor resultatet fra UK foreligger, kan jeg kun forestille mig, at V og S vil gøre alt for at undgå en afstemning, hvilket betyder, at initiativet og presset skal komme fra DF, som på mig har virket, som om de, i hvert fald pt., har EU-mundkurv på.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 24. jun 2016, 06:41

Jeg synes alle dommedags scenarierne i denne tråd og generelt er præget af uvidenhed og angst for alt andet end det nuværende. Jeg har seriøst svært ved at se noget som helst godt ved EU

Jeg vil gerne lykønske Storbritanien med at slippe fri af Merkels klør og ideer om das Vierte Reich. Så de har chancen for at bevare selvstændigheden og jeg håber at Danmark følger med på sigt

Jeg fatter simpelthen ikke at normalt tænkende mennesker kan være FOR et sådant organ som EU som er det mest udemokratiske i verden. Befolket af alle de politikere som der ikke længere er brug for på den nationale scene. At vi intet selv kan bestemme over vores egen lovgivning og alt andet som en flok EU pampere bestemmer hen over hovedet på de nationale lovgivende forsamlinger
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Torn » 24. jun 2016, 06:55

Hvad var argumenterne for at melde sig ud?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 07:01

Fred - man kan sige meget dårligt om EU (og der er meget, som er dårligt), men vi har fred i Europa. Meget mere fred end nogensinde før i historien.

Det er jeg bange for ændrer sig, hvis de store lande igen skal til at spille med musklerne.

Edit: Dette er ikke et svar til Torns indlæg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 07:25

Cameron går af som partileder. Ikke her og nu, men indenfor de næste tre måneder frem mod partiets konvent i november.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 07:30

"A high drama. Et højt drama."
Citat: Ulla Terkelsen

Et højt drama :forvirret:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"