Hvad er du så hamrende god til?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2015, 18:01

Iøvrigt så er jeg pisse god til at pakke ting ind bacon......Her til aften fik vi f.eks. cocktailpølser i baconsvøb i vores pitabrød....Og sådan nogen små søde grønne asparges fryser da noget så frygteligt hvis ikke de få en bacon jakke på
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19043

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Flora » 20. sep 2015, 18:02

Jeg har lige lavet te. Det er jeg ærligt talt ret fantastisk til :slem:






:-D
2
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Whoosh » 20. sep 2015, 18:11

vibbsen skrev:
Jeg har en kollega som er i slutningen af 40'erne og som aldrig har lært at lave en sovs, hverken pande, sky eller opbagt.......Jeg tænker : Men hvordan kan man IKKE lære sine børn at lave en sovs....Jeg mener, jeg lærte at lave pandesovs da jeg var 10, skysovs da jeg var 11 og opbagt sovs da jeg var 12...Og kan gøre det i søvne.

Men OK, jeg er så også jyde.... :-D

Man skulle tro vores mødre kendte hinanden. :D

Fra jeg var ca 12-13 år var det mig der stod for aftensmaden 3 dage om ugen, og det var ikke spaghetti og pølser.
Noget af det jeg faktisk mest tager hatten af for, var at min mor slap mig løs på gæstemiddagene.
Jeg kan stadig huske den først middag jeg var solo på: Ostesuppe med hjemmebagte brød, kyllingesteg med agurkesalat, og pæretærte med flødeskum. :-D
Og selvom de var ældre, så fik jeg også lov til at lave wokmad, italiensk, mexicansk, græsk, salater osv.

Jeg er min mormor og mor meget taknemmelig for deres opdragelse på det område.
Min mormor er desværre død, men jeg tænker så tit på hende når jeg laver mad. :lun:
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Whoosh » 20. sep 2015, 18:15

I øvrigt er jeg er klovn til at lave madplan!
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Frk. L » 20. sep 2015, 18:15

Skal vi så ikke aftale, at når vi får den debat-fest stablet på benene, så tager I hver især det med, som er så super gode til at lave, og så æder vi natten lang. Jeg melder mig på drikkevarer-holdet - Det er jeg nemlig bare super god til :D
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2015, 18:31

Whoosh skrev:I øvrigt er jeg er klovn til at lave madplan!


Madplaner er for amatører.....Ægte kunstnere lader sig inspirerer af dagens humør når menuen skal sammensættes :-D Eller noget i den stil...Det lyder ihverfald piv-godt..
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2015, 18:38

Whoosh skrev:
vibbsen skrev:
Jeg har en kollega som er i slutningen af 40'erne og som aldrig har lært at lave en sovs, hverken pande, sky eller opbagt.......Jeg tænker : Men hvordan kan man IKKE lære sine børn at lave en sovs....Jeg mener, jeg lærte at lave pandesovs da jeg var 10, skysovs da jeg var 11 og opbagt sovs da jeg var 12...Og kan gøre det i søvne.

Men OK, jeg er så også jyde.... :-D

Man skulle tro vores mødre kendte hinanden. :D

Fra jeg var ca 12-13 år var det mig der stod for aftensmaden 3 dage om ugen, og det var ikke spaghetti og pølser.
Noget af det jeg faktisk mest tager hatten af for, var at min mor slap mig løs på gæstemiddagene.
Jeg kan stadig huske den først middag jeg var solo på: Ostesuppe med hjemmebagte brød, kyllingesteg med agurkesalat, og pæretærte med flødeskum. :-D
Og selvom de var ældre, så fik jeg også lov til at lave wokmad, italiensk, mexicansk, græsk, salater osv.

Jeg er min mormor og mor meget taknemmelig for deres opdragelse på det område.
Min mormor er desværre død, men jeg tænker så tit på hende når jeg laver mad. :lun:


Min mor er faktisk ikke særlig god til at lave mad sådan generelt og siger også at jeg er langt bedre til at lave mad end hun nogensinde har været.......Men min far er pissegod til at lave sovs....Så det er faktisk der jeg har mine sovse kundskaber fra....De øvrigt madlavningskundskaber stammer fra en eks-kæreste jeg havde da jeg var i starten af 20'erne og som var noget ældre en mig. Han elskede at lave mad, og han var stinkende god til det....Og det smittede af på mig....Jeg tror at det der med interesse betyder rigtig meget for om man udvikler sig til en god kok eller ej.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Thestral » 21. sep 2015, 12:42

vibbsen skrev:
Whoosh skrev:
vibbsen skrev:Jeg er røvgod til at lave gammeldags sovs-og-kartoffel mad...Og min mand påstår efter 17 år at han som regel hellere vil spise dansk mad hjemme i mit køkken end på restaurant....Og min mand har aldrig været en sweet-talker...Min pandesovs smager røvgodt....Min persillesovs sparker røv for vildt....Min flæskesteg får altid sprød svær....Min and er altid mør og lige i skabet...Min biksemad er af royale standarder.....Og jeg kan bare det der med fars.....I det hele taget så er jeg virkelig skrap når det gælder det traditionelle danske køkken...
Derudover styrer jeg bare for hårdt når det gælder om at lave risotto....For satan det er jeg altså god til....Stik mig dit køleskab og en pose risotto ris og jeg skal lave dig et aftensmåltid der vil få englene til at synge...

Det her kunne jeg have skrevet. :-D

Jeg har noget familie, der er vokset op i med nynordisk øko spelt mad (som også kan være lækkert!), og hver gang de skal på besøg, og jeg spørger hvad de kunne tænke sig, beder de altid om karbonader eller stegt flæsk med persillesauce. :lol:
Og de er rigtig trætte af de ikke har lært at lave den slags.


Jeg har en kollega som er i slutningen af 40'erne og som aldrig har lært at lave en sovs, hverken pande, sky eller opbagt.......Jeg tænker : Men hvordan kan man IKKE lære sine børn at lave en sovs....Jeg mener, jeg lærte at lave pandesovs da jeg var 10, skysovs da jeg var 11 og opbagt sovs da jeg var 12...Og kan gøre det i søvne.

Men OK, jeg er så også jyde.... :-D
Min mor ville ikke have at vi opholdt os i køkkenet når hun lavede mad så jeg kunne intet i et køkken da jeg flyttede hjemmefra
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf lulu-p » 21. sep 2015, 12:47

Jeg har bagt et rigtig dejligt kanelbrød i weekenden. Helt perfekt blødt og snasket uden at det blev for meget. Jeg vil kalde det en kernekompetence :-D
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 17:32

Gryderetter og frikadeller. Jeg er også en okay bager.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 17:34

Jeg er også skidegod til at lave grønærter. Jeg nægter bare at putte gulerødder i, så mine er en blanding af ærter og majs.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Hvad er du så hamrende god til?

Indlægaf Craver » 22. sep 2015, 19:43

- Gulerodsbrud. Go home, Salling!
- Gateau Marcel. Jeg får altid meget ros for den, når jeg laver den.
- Bananmuffins med chokolade - dem skal jeg snart bage igen! :lun:
0
... I would name her Rock'N'Roll

Tilbage til "Mad og drikke"