Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 22. jun 2016, 17:28

Øv øv øv Marioneta :(
Havde sådan håbet at det lykkedes for dig :kram:
0
03.05.2017 :lun:
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 22. jun 2016, 20:56

Øv marioneta, jeg håber virkelig stadig den er der.

Jeg har læst en masse om forsinket mens og sent positive preggo testerer, at det tyder på ved lav hcg så oplevede nogle mennesker mens blødning men var gravide.

Jeg kan dog godt forstå at du vælger at tro på løbet er kørt, og hvis det er, så håber jeg nummer to ægget er et guldæg.

----
Jeg tog atter en test i dag der var negativ, har en enkelt test tilbage i min to pak jeg forsøger at udskyde til...længere end i morgen.
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 23. jun 2016, 05:18

Hej. En lille hilsen herfra.

Var igennem første inseminerings forsøg for 5 uger siden.

Som ventet lykkedes det ikke.
Og et nyt forsøg denne måned var ikke muligt, da min slimhinde var ikke stor nok og de kunne ikke se et æg.

Så skal nok ha punkteret de 2 cyster i næste uge og på P-piller sommeren over.

Og så må vi se hvordan det ser ud når de er tilbage fra deres ferielukning til august.
Senest rettet af UndercoverSinglemom 23. jun 2016, 06:29, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 23. jun 2016, 05:35

Marioneta, kan godt forstå du har mistet håbet. Men så kan jeg håbe for dig :kys: Krydser fingre for et mirakel.

UCMom, æv :ae:

Jeg havde æl igår og vi har fået udnyttet det. Men tror ikke på det denne måned. Men håbet er der.

Vi overvejer at flytte. Da jeg blev gravid besluttede vi at bygge til for at få plads til den lille. Da jeg mistede gik jeg i panik og måtte få arkitekten til at lave tegningerne om så der ikke var 3 børneværelser. Ville ikke kunne holde ud at bygge til en der måske aldrig kommer. Så engang i sidste uge gik jeg igen i panik over hvor skrækkeligt det byggeri bliver. Og at uanset hvad der sker vil det byggeri altid have en sammenhæng med det ønskebarn vi måske/måske ikke får. Vi så der er et hus til salg lige ovre på den anden side af vejen. Det er stort, og helt istandsat. Det er lidt drastisk, men kan godt bruge en positiv forandring. Ikke at det så gør at jeg ikke mister flere, og ved godt at "Nissen flytter med". Det er en stor beslutning.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. jun 2016, 07:05

UndercoverSinglemom skrev:Hej. En lille hilsen herfra.

Var igennem første inseminerings forsøg for 5 uger siden.

Som ventet lykkedes det ikke.
Og et nyt forsøg denne måned var ikke muligt, da min slimhinde var ikke stor nok og de kunne ikke se et æg.

Så skal nok ha punkteret de 2 cyster i næste uge og på P-piller sommeren over.

Og så må vi se hvordan det ser ud når de er tilbage fra deres ferielukning til august.


Det var da ærgerligt! :(

Håber, du er ok, at august bliver måneden!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. jun 2016, 07:10

Ihhh Æble. Det kan jeg da egentlig godt forstå :ae: Det må også være svært at få det hele til at gå op - både pladsmæssigt og mentalt. Men er sikker på, I nok skal få produceret en aftager til et eventuelt ekstra værelse :kys: Han/hun skal nok komme!

Jeg har også haft en øv morgen. Har faktisk gået hemmeligt og håbet, at jeg var gravid, da jeg venter mens i morgen og ikke havde set skyggen af blod endnu, da jeg vågnede i morges. Normalt starter pletblødning allerede omkring søndag/mandag og i det sidste halve år har det allerseneste været start onsdag morgen, når mens kommer fredag. Så da der ikke har været noget hele ugen, begyndte forhåbningerne at komme snigende. Men men men, første tissetis på job, og så var den der :( ØV! Havde lige håbet på at være en af de der få skideheldige, der bliver gravid inden de når at starte behandling. Men sådan skulle det ikke være.

Og s hjalp det ikke lige på humøret, at jeg tre sekunder senere kunne læse, at en af mine gode kammerater (og kollega) har sagt op og stopper pr. 1. august :( :(

Dobbelt øv med øv på!
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 23. jun 2016, 10:58

Godtnavn og æble, en frivillig og en ufrivillig abort kan slet slet ikke sammenlignes :( Tænk at nogen kan sige sådan, det kan overraske!

Marioneta det gør mig ondt at den ikke ville blive siddende :(

PPP kan godt forstå din frustration! Man håber jo så meget at den er der!

Her er jeg allerede begyndt at frygte eller forberede mig på mens. Når cyklus ikke er regelmæssig endnu, ved jeg jo ikke hvornår mens kommer. Men hvis cyklus er ved at være rettet ind, burde den komme om en uge til halvanden. Fik jo en "på vej mod positiv" æl test på dag 11 og dagene efter var negative. Selvfølgelig håber jeg på at mens slet ikke kommer fordi jeg ved et mirakel er gravid, men tror ikke jeg er så heldig allerede to måneder efter tabet af vores datter. Så allerede nu er jeg lidt nervøs ved hvert toilet besøg. Det er sgu da ikke godt for nerverne!
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 24. jun 2016, 09:29

Nå fik min mens - havde ellers læst mange optimistiske historier, så håbet den var der, men nej :(

Jeg har købt et tilbud på 21 æl testere og så 5 preggo testere, så jeg er klar til næste runde. Jeg aner så ikke helt hvornår min æl er, sidste periode havde jeg 22 dage imellem mens og denne 31, så det svinger ret meget. Når jeg tager en terminsberegner på første mens dato siger den befrugtningen skete omkring ved 28 dage = æl 6 Juli, 22 dage = æl 30 Juni.

Hvornår mon jeg skal gå i gang med at tage æl test ?

Jeg syntes jeg læste man kan risikere den er negativ om dagen, men positiv om aftenen - eller vil man kunne fange en semi positiv test, så man ved noget er i optræk ?
Hvor mange æl testere bruger man typisk igennem en periode ? Jeg syntes ikke 21 lyder af så meget, hvis man skal teste morgen og aften i op mod en uge op til.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. jun 2016, 10:14

Chloe ved du hvor lang tid der går mellem æl og mens. Luthealfasen er som regel mere stabil end den første del indtil mens (som jeg ikke kan huske hvad hedder :genert: )

Jeg har æl dag 15-22 med en luthealfase på 14 dage. Jeg startet med æl teste på dag 13. Så nogle gange er det to teste, andre gange op til 10-12 fordi jeg nogle dage tester to gange (når jeg tror det nærmer sig).
Senest rettet af Æble 24. jun 2016, 10:46, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 24. jun 2016, 10:28

De første par gange jeg kørte med æl-test startede jeg 3-4 dage før forventet æl, 2 x dagligt.
Jeg har aldrig fanget æl på morgen testen, kun på dem jeg har taget når jeg kom hjem fra arbejde.
Indtil jeg fik helt styr på min "rytme" brugte jeg flere test, men tror det kommer meget an på hvor stabil ens cyklus er, hvor mange man bruger
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 13:08

Åh.. Marioneta :ae: Jeg kan godt, at forstå det gør ondt :trist:


Chloecat: Øv altså :/

MyGirl: Man kan ikke lade være med at håbe lidt alligevel, selvom man er er 'dømt' ude i forhold til at gøre det selv :ae:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 13:28

Jeg er startet første IUI-forløb.

Jeg var til scanning i går og startede på aller mindste dosis hormoner i tabletform samme dag. Jeg græd faktisk lidt, da jeg tog dem, for jeg havde læst på pakken, at der var en milliard bivirkninger. Havde ingen bivirkninger overhoved i går men idag, har jeg fået lidt kvalme. Glæder mig bestemt ikke til næste tablet :(

Var ikke inde hos "min gode ven" Dr. Svend, men hos to kvinder, hvoraf den ene ikke kunne klare bare et enkelt smil. Håber jeg slipper for hende næste gang. Det virkede også som om, at de var bange for, at jeg skulle insemineres i weekenden, hvilket det gik op for mig, at de åbenbart ikke gør, fordi jeg kommer med henvisning :nerve: Jeg har slået mig selv så mange gange oven i hovedet, efter jeg opdagede det, det er da for latterligt! Men nu kan jeg se at det faktisk er almindeligt på de fleste klinikker og hospitaler, og at de så bare planlægger sig udenom. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at det bestemt ikke er en fordel. ØV! :(
Skal nok insemineres mandag d. 4/7 så.

Jeg HADER at være i behandling! Det er så forbandet følsomt :whine:

Lige nu tør jeg hverken tage piller, ægløsningssprøjte, møde flere læger eller rent faktisk blive gravid fordi jeg har en dårlig ryg. Tror jeg er ved at få et nervesammenbrud :panik: Det er lige før jeg har lyst til at bakke ud. Man får alt for meget tid til at tænke over alle 'konsekvenserne'.

Det er ikke engang hormonerne som taler lige nu.. så det kan kun blive værre over de næste dage. Jesus :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 24. jun 2016, 15:05

Åh Marioneta kan godt forstå det gør lidt ekstra ondt nu det hele lige så så lovende ud :(

Howitz kan godt forstå du synes det er svært.

Kram til jer begge <3
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 16:12

Marioneta skrev:Jeg havde ikke specielt mange bivirkninger ved pergotime - eller gonal-F i lav dosis for den sags skyld. Jeg blev lidt gnaven, men ellers mærkede jeg ikke mere til det.

CFC er kendt for ikke at inseminere i weekenden, når man har en henvisning, og det er så vidt jeg ved den eneste større klinik, som ikke gør det. Da jeg fik IUI var jeg på henvisning ligesom dig og jeg fik skam også behandling i weekenden.

http://www.min-mave.dk/debat/fertilitet ... entlig.htm


Bare jeg havde vidst det, da vi valgte behandlingssted :(

Men da jeg søgte lidt rundt på nettet her i går, der så jeg blandt andet at Nordsjællandshospital ikke inseminere i weekenden?!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2016, 21:28

Aner intet om behandling så det vil jeg ikke byde ind på, men vil blot sige at du ikke kan være sikker på ægløsning kommer som havde det været en normal mens, selv et par dages graviditet kan fucke op med ens cyklus. Ikke for at være nederen og lyseslukker-agtig, bare at du ikke bliver slået helt ud hvis din krop ikke "gør som den plejer".
0

Tilbage til "Graviditet"