Hvor meget bruger I på strøm om året?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Karkluden » 14. aug 2015, 19:31

Ja, det er fordi.. Folk har en tendens til at synes, at min elregning er ekstremt lille. Og jeg HAR altså sikret mig mange, mange gange hos selskabet, at der ikke er noget galt, men at den bare er lille. Fordi jeg er god til at spare, og fordi jeg samlet ca 7-8 uger om året ikke er hjemme - til gengæld er vi så også 2 personer her af og til.

Nå, men jeg betaler 330 kr ca hver 3. måned, og får omkring 400 kr tilbage hvert år.
Jeg bor på 32 kvm, alene med en kæreste der af og til er her - vi bor i hver sin by, og er nok lidt mere end halvdelen hos ham og resten hos mig, i længere perioder fx her i sommer har vi dog været hos ham i 5 uger, fordi der er mere plads, så det betyder nok også noget. Jeg slukker på alle kontakter konsekvent undtagen til køleskabet, og så dem jeg aktivt bruger. Men fx slukker jeg også wifi, når jeg går hjemmefra, og der står aldrig mere lys end nødvendigt tændt. Jeg sidder dog heller ikke i mørke for at spare :D

Hvad med jer?
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Daflo » 14. aug 2015, 19:38

Jeg synes ikke din elregning lyder specielt lille. Vi betaler 1100 kr pr år og bor tre mennesker med både opvasker og vaskemaskine. Og vi sparer slet ikke på samme måde som du gør.
0
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Anigav » 14. aug 2015, 19:50

Jeg betaler ca 570 kr. hver 3 måned. Bor på 83 kvm, uden opvasker eller vaskemaskine. Jeg gør ikke noget aktivt som sådan, for at spare på strømmen. Slukker da lyset når jeg ikke bruger det, men ellers er meget få af mine ting slukket på kontakterne.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2015, 21:23

Vi betaler ca. 1.200 i kvartalet for 150m2 med masser af tv, pc´ere, vask, køl osv.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Pjeps » 14. aug 2015, 21:42

Ville det mest korrekte ikke være at sammenligne kWh ? Da priserne er forskellige alt efter udbyder.

Jeg kan ikke svare, da jeg endnu ikke har fået min første årsopgørsel. Men jeg vælger at tro at jeg betaler alt for meget, da a conto forbruget ligger noget højere i forhold til min gamle lejlighed. Og jeg har fået både ny opvasker og komfur, som burde bruge mindre strøm end det gamle jeg havde.

Pt betaler jeg 1200 pr kvartal, plejede at betale ca 800.
0
:ninja:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor meget bruger I på strøm om året?

Indlægaf Karkluden » 14. aug 2015, 22:23

Daflo skrev:Jeg synes ikke din elregning lyder specielt lille. Vi betaler 1100 kr pr år og bor tre mennesker med både opvasker og vaskemaskine. Og vi sparer slet ikke på samme måde som du gør.

Hold da op, det lyder sørme også billigt :D
Jeg betaler lige omkring 900-1000 kr pr år alt efter, hvor meget jeg får tilbage.
Men som en påpeger bør man nok sammenligne kwh, fordi priserne er forskellige, men jeg er bare dårlig til sådan noget.

Med det sagt, så er det egentlig en vane det med at slukke alt. Altså det er ikke sådan, at jeg går tilbage og slukker wifi, hvis jeg glemmer det, men det er en vane for mig at slukke alt andet end skinne hvor min lampe og telefonoplader sidder i (+køleskabet) om aftenen, og det er en vane at slukke alt om morgenen, og kun tænde tingene aktivt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"