Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1984

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marioneta » 24. jun 2016, 12:14

Update her to dage efter. HCG er faldet til 12 og jeg bløder, hvilket gør lidt mere ondt end normalt. Der kommer også små klumper ud. Det er lidt underligt at tænke på, at der ligger rester af et lille embryon et sted deri. Det gør lidt mere ondt end hvad jeg havde forventet, for jeg var jo slet ikke så langt henne, så jeg har været hjemme et par dage.

Næste forsøg bliver først efter sommerferien. Heldigvis burde jeg få 1. menstruation, så den ikke rammer min ferie og nr. 2 først i august, så kommer forhåbentligt hurtigt i gang efter ferien. Så er det jo en fordel at have en kort cyklus.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 94
Likede indlæg: 266

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 13:08

Åh.. Marioneta :ae: Jeg kan godt, at forstå det gør ondt :trist:

Chloecat: Øv altså :/

MyGirl: Man kan ikke lade være med at håbe lidt alligevel, selvom man er er 'dømt' ude i forhold til at gøre det selv :ae:
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 13:28

Jeg er startet første IUI-forløb.

Jeg var til scanning i går og startede på aller mindste dosis hormoner i tabletform samme dag. Jeg græd faktisk lidt, da jeg tog dem, for jeg havde læst på pakken, at der var en milliard bivirkninger. Havde ingen bivirkninger overhoved i går men idag, har jeg fået lidt kvalme. Glæder mig bestemt ikke til næste tablet :(

Var ikke inde hos "min gode ven" Dr. Svend, men hos to kvinder, hvoraf den ene ikke kunne klare bare et enkelt smil. Håber jeg slipper for hende næste gang. Det virkede også som om, at de var bange for, at jeg skulle insemineres i weekenden, hvilket det gik op for mig, at de åbenbart ikke gør, fordi jeg kommer med henvisning :nerve: Jeg har slået mig selv så mange gange oven i hovedet, efter jeg opdagede det, det er da for latterligt! Men nu kan jeg se at det faktisk er almindeligt på de fleste klinikker og hospitaler, og at de så bare planlægger sig udenom. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at det bestemt ikke er en fordel. ØV! :(
Skal nok insemineres mandag d. 4/7 så.

Jeg HADER at være i behandling! Det er så forbandet følsomt :whine:

Lige nu tør jeg hverken tage piller, ægløsningssprøjte, møde flere læger eller rent faktisk blive gravid fordi jeg har en dårlig ryg. Tror jeg er ved at få et nervesammenbrud :panik: Det er lige før jeg har lyst til at bakke ud. Man får alt for meget tid til at tænke over alle 'konsekvenserne'.

Det er ikke engang hormonerne som taler lige nu.. så det kan kun blive værre over de næste dage. Jesus :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 24. jun 2016, 13:51

Jeg havde ikke specielt mange bivirkninger ved pergotime - eller gonal-F i lav dosis for den sags skyld. Jeg blev lidt gnaven, men ellers mærkede jeg ikke mere til det.

CFC er kendt for ikke at inseminere i weekenden, når man har en henvisning, og det er så vidt jeg ved den eneste større klinik, som ikke gør det. Da jeg fik IUI var jeg på henvisning ligesom dig og jeg fik skam også behandling i weekenden.

http://www.min-mave.dk/debat/fertilitet ... entlig.htm
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 150
Likede indlæg: 395

Indlægaf Marigold » 24. jun 2016, 15:05

Åh Marioneta kan godt forstå det gør lidt ekstra ondt nu det hele lige så så lovende ud :(

Howitz kan godt forstå du synes det er svært.

Kram til jer begge <3
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 24. jun 2016, 16:12

Marioneta skrev:Jeg havde ikke specielt mange bivirkninger ved pergotime - eller gonal-F i lav dosis for den sags skyld. Jeg blev lidt gnaven, men ellers mærkede jeg ikke mere til det.

CFC er kendt for ikke at inseminere i weekenden, når man har en henvisning, og det er så vidt jeg ved den eneste større klinik, som ikke gør det. Da jeg fik IUI var jeg på henvisning ligesom dig og jeg fik skam også behandling i weekenden.

http://www.min-mave.dk/debat/fertilitet ... entlig.htm

Bare jeg havde vidst det, da vi valgte behandlingssted :(

Men da jeg søgte lidt rundt på nettet her i går, der så jeg blandt andet at Nordsjællandshospital ikke inseminere i weekenden?!
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 24. jun 2016, 19:48

Inspireret af weekendproblematikken har jeg fået en ide til min egen behandling. En på min-mave er i klemme på CFC og blev insemineret i dag, hvor hun jo ellers skulle være i morgen. Jeg skrev så til hende, at måske det var dét, som skulle til, for man kan jo sagtens få ægløsning før og at hvis jeg selv skulle igennem IUI igen, så ville jeg bede om at blive insemineret før. Og ja, hvorfor gør jeg ikke det, nu hvor jeg ikke kan nå IVF inden ferien? Jeg får jo ægløsning her om en uge eller halvanden. Jeg ved nu, at donor og jeg fungerer sammen efter IVF'en, så det er i hvert fald udelukket som et problem. Så kan jeg bede dem om jeg ikke kan blive insemineret et halvt til et helt døgn tidligere. Det tror jeg, at jeg vil undersøge om de vil.
0
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2204

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2016, 21:28

Aner intet om behandling så det vil jeg ikke byde ind på, men vil blot sige at du ikke kan være sikker på ægløsning kommer som havde det været en normal mens, selv et par dages graviditet kan fucke op med ens cyklus. Ikke for at være nederen og lyseslukker-agtig, bare at du ikke bliver slået helt ud hvis din krop ikke "gør som den plejer".
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 24. jun 2016, 21:47

godtnavn skrev:Aner intet om behandling så det vil jeg ikke byde ind på, men vil blot sige at du ikke kan være sikker på ægløsning kommer som havde det været en normal mens, selv et par dages graviditet kan fucke op med ens cyklus. Ikke for at være nederen og lyseslukker-agtig, bare at du ikke bliver slået helt ud hvis din krop ikke "gør som den plejer".

Nej, det har jeg jo ikke erfaring med og du har selvfølgelig ret i, at man kan blive overrasket. Men jeg var kun 4+2, så håber og tror indtil videre, at det ikke fucker min cyklus alt for meget op. HCG er jo forventet væk inden weekenden er slut og så begynder min cyklus forhåbentligt. Normalt er den 25 dage, så der er plads til nogle dages forsinkelse, faktisk en hel del. Klinikken starter ferie på min cyklus dag 25, så chancen er da nok rimelig okay for at jeg har fået ægløsning inden, når jeg normalt får på dag 9-10 stykker.

Men IVF er måske mere risikabelt at opstarte og det tror jeg heller ikke at de gør. Men en ustimuleret IUI cyklus må kunne lade sig gøre.
0
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2204

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2016, 20:36

Jeg har fået kvalme :banan:

...men med en uge til forventet mens har det nok ikke noget med graviditet at gøre :( Omvendt håber jeg, for det gør kvalme en del sjovere :lol:
0
Brugeravatar
Marigold

Indlægaf Marigold » 26. jun 2016, 12:06

Godtnavn håber det er en spire der har sat sig fast og at kvalmen har en årsag :)

Her viser kroppen alle tegn på at mens er på vej. Så ingen grund til at håbe det store her. Men hvis bare cyklus vil være stabil nu så finder jeg lidt håb frem igen snart!
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1835

Indlægaf MyGirl » 26. jun 2016, 14:18

Håber, der er en grund til kvalmen godtnavn ;)

... Og håber da nu, at Trianglen insiminerer i weekenden, hvis det skulle blive relevant. Min cyklus er jo ret fast, og da den er 28 dage har jeg altid æl fredag/lørdag (alt efter om den falder tættere på 24 eller 48 timer efter positiv test)..

9 dage til første samtale. Er lidt spændt på, hvad vi skal forvente. Synes 45 minutters samtale er lang tid umiddelbart..
0
S_imse
Kort karma: 42
Likede indlæg: 89

Indlægaf S_imse » 26. jun 2016, 14:51

godtnavn skrev:Jeg har fået kvalme :banan:

...men med en uge til forventet mens har det nok ikke noget med graviditet at gøre :( Omvendt håber jeg, for det gør kvalme en del sjovere :lol:

Krydser fingre for at kvalmen er der på grund af gevinst denne cyklus.

Min ÆL test var positiv i dag på cd 26, så cyklus bliver da kortere end sidst (56 dage) men er stadig laaang...vi har hygget både torsdag og igår, så denne gang har vi da ramt rimelig godt :slem:
Derudover har jeg fået svar på min første blodprøve efter opstart på stofskifte medicin og den viser, at mit stofskifte er i normalt niveau.... Håber det bliver ved med at være det, og cyklus bliver lidt kortere, så der snart er gevinst :)
2
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1835

Indlægaf MyGirl » 26. jun 2016, 14:58

S_imse skrev:
godtnavn skrev:Jeg har fået kvalme :banan:

Krydser fingre for at kvalmen er der på grund af gevinst denne cyklus.

Min ÆL test var positiv i dag på cd 26, så cyklus bliver da kortere end sidst (56 dage) men er stadig laaang...vi har hygget både torsdag og igår, så denne gang har vi da ramt rimelig godt :slem:
Derudover har jeg fået svar på min første blodprøve efter opstart på stofskifte medicin og den viser, at mit stofskifte er i normalt niveau.... Håber det bliver ved med at være det, og cyklus bliver lidt kortere, så der snart er gevinst :)

Fantastisk med stofskiftet!! Og med god timing!

Alt krydset herfra :)
0
Brugeravatar
Marigold

Indlægaf Marigold » 27. jun 2016, 05:52

Så er pletblødning startet og hvis mens starter op i dag giver det en cyklus på 22 dage. Det er lige lidt nok :(
0

Tilbage til "Graviditet"