Advocatus-Diaboli skrev:Marott skrev:Advocatus-Diaboli skrev:Marott skrev:Jeg har set det på mit tidligere job, så det foregår.
At du har set det før, betyder jo ikke at "det er sådan det foregår".
Jeg er klar over, at der er kultur- og arbejdsmæssige forskelle på alle hospitaler og at det ikke er "sådan det foregår" på Næstved Sygehus, hvor den dømte arbejdede, er ikke lig med, at det ikke er kutyme andre steder.
Nævn lige hvilke steder at det er normalt at genoplivning sker fra en person, der hopper op i sengen og sidder overskrævs på patienten, i stedet for at det sker fra en person, der står ved siden af sengen.
Jeg udførte denne type genoplivning to gange, da jeg som sygeplejerskestuderende var i klinik på FRB. Hospitals hjerteafsnit. Som per instrueret af min vejleder på stedet. Fordi jeg er lav og svag, og sengene nogle gange er høje, blev det nødvendig at kravle op for st lægge min vægt i stødene, så de rent faktisk kunne have den ønskede effekt i de sekunder, det tog hjertestopvognen at nå frem.
Stod jeg en dag på en anden afsnit dengang, havde jeg gjort det samme hvis sengen var høj. Jeg får simpelthen ikke pumpet hjertet, hvis jeg ikke kan lægge hele min krop i de stød med hænderne.