Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 16:46

Marott skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
billiebean skrev:
Hvordan forstår du motivet?


At hun pga. sin psykiske sygdom gerne vil skabe drama og spænding. Det får hun så ved alt lige fra løgnehistorier og sex med kollegers kærester til tyveri af medicin, drab i det skjulte og tumpede ting såsom at give hjertemassage siddende overskrævs på en patient, der ligger i sengen.


Hjertemassage foregår rent faktisk ved at sidde overskrævs på patienterne, så det er hverken tumpet eller mærkeligt.


Så er det da pudsigt, at alle hendes kolleger og de lægefaglige eksperter alle vidnede i retten, og sagde at de aldrig havde set nogen gøre det før, og at man altid gav hjertemassage fra siden af sengen.

"Et tredje vidne har i retten berettet, hvordan den tiltalte i et tilfælde ligefrem dyrkede dramaet i forbindelse med et hjertestop ved at hoppe op i sengen hos patienten og udøve genoplivning. Flere har i retten afvist, at det er kutyme." http://politiken.dk/indland/ECE3246310/ ... -skuespil/
Senest rettet af Advocatus-Diaboli 24. jun 2016, 16:59, rettet i alt 1 gang.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 16:48

gnostic skrev:
Giraffie skrev:
gnostic skrev:Der er én ting jeg ikke forstår i den her sag... hvis hun gjorde det pga. psykisk sygdom, hvorfor er hun så ikke idømt behandlingsdom på lukket retspsykiatrisk afdeling istedet for fængsel?

Ovenstående er et juridisk spørgsmål, ikke politisk.



Fordi hun vist tidligere blev vurderet egnet til almindelig fængselsstraf.


Hvad var begrundelsen? Jeg mener, hvis retten lægger vægt på at hun begik drab pga. psykisk sygdom, så må der vel foreligge en begrundelse for at hun skal i fængsel i stedet for behandlingsdom?


Udgangspunktet er fængselsstraf, og skal ikke begrundes. Hvis man skal afvige fra udgangspunktet og give forvaringsstraf, SÅ skal det begrundes. Det har man ikke kunne, eftersom mentalerklæringen ikke giver grund til det.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 17:50

Marott skrev:Jeg har set det på mit tidligere job, så det foregår.


At du har set det før, betyder jo ikke at "det er sådan det foregår".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 18:08

Marott skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Marott skrev:Jeg har set det på mit tidligere job, så det foregår.


At du har set det før, betyder jo ikke at "det er sådan det foregår".



Jeg er klar over, at der er kultur- og arbejdsmæssige forskelle på alle hospitaler og at det ikke er "sådan det foregår" på Næstved Sygehus, hvor den dømte arbejdede, er ikke lig med, at det ikke er kutyme andre steder.


Nævn lige hvilke steder at det er normalt at genoplivning sker fra en person, der hopper op i sengen og sidder overskrævs på patienten, i stedet for at det sker fra en person, der står ved siden af sengen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Zombie » 24. jun 2016, 21:53

Advocatus-Diaboli skrev:
Marott skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Marott skrev:Jeg har set det på mit tidligere job, så det foregår.


At du har set det før, betyder jo ikke at "det er sådan det foregår".



Jeg er klar over, at der er kultur- og arbejdsmæssige forskelle på alle hospitaler og at det ikke er "sådan det foregår" på Næstved Sygehus, hvor den dømte arbejdede, er ikke lig med, at det ikke er kutyme andre steder.


Nævn lige hvilke steder at det er normalt at genoplivning sker fra en person, der hopper op i sengen og sidder overskrævs på patienten, i stedet for at det sker fra en person, der står ved siden af sengen.


Jeg udførte denne type genoplivning to gange, da jeg som sygeplejerskestuderende var i klinik på FRB. Hospitals hjerteafsnit. Som per instrueret af min vejleder på stedet. Fordi jeg er lav og svag, og sengene nogle gange er høje, blev det nødvendig at kravle op for st lægge min vægt i stødene, så de rent faktisk kunne have den ønskede effekt i de sekunder, det tog hjertestopvognen at nå frem.

Stod jeg en dag på en anden afsnit dengang, havde jeg gjort det samme hvis sengen var høj. Jeg får simpelthen ikke pumpet hjertet, hvis jeg ikke kan lægge hele min krop i de stød med hænderne.
2
aka Forbies

:gammel:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf HerErJeg » 24. jun 2016, 23:15

Jeg mangler oplysninger om, hvor vidt der er faldet ro på dødsfald og dramatiske hændelser efter at hun blev varetægtsfængslet. Hvis der pludselig ikke dør noget stort antal, så underbygger det jo bare påstanden.
Worst case er jo at tallet er langt højere.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Anilara » 24. jun 2016, 23:47

HerErJeg skrev:Jeg mangler oplysninger om, hvor vidt der er faldet ro på dødsfald og dramatiske hændelser efter at hun blev varetægtsfængslet. Hvis der pludselig ikke dør noget stort antal, så underbygger det jo bare påstanden.
Worst case er jo at tallet er langt højere.

Arh. Hvis der gik en morder fri på sygehusgangene nu, så tror jeg vedkommende ville være meeeget diskret i disse dage og ikke slå nogen ihjel. Det ville jo være fuldstændig idiotisk, når der er/var en retssag i gang, mod en, hvor de fleste er overbeviste om de, at de har fat i den rette. :)
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 04:08

Zombie skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Marott skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Marott skrev:Jeg har set det på mit tidligere job, så det foregår.


At du har set det før, betyder jo ikke at "det er sådan det foregår".



Jeg er klar over, at der er kultur- og arbejdsmæssige forskelle på alle hospitaler og at det ikke er "sådan det foregår" på Næstved Sygehus, hvor den dømte arbejdede, er ikke lig med, at det ikke er kutyme andre steder.


Nævn lige hvilke steder at det er normalt at genoplivning sker fra en person, der hopper op i sengen og sidder overskrævs på patienten, i stedet for at det sker fra en person, der står ved siden af sengen.


Jeg udførte denne type genoplivning to gange, da jeg som sygeplejerskestuderende var i klinik på FRB. Hospitals hjerteafsnit. Som per instrueret af min vejleder på stedet. Fordi jeg er lav og svag, og sengene nogle gange er høje, blev det nødvendig at kravle op for st lægge min vægt i stødene, så de rent faktisk kunne have den ønskede effekt i de sekunder, det tog hjertestopvognen at nå frem.

Stod jeg en dag på en anden afsnit dengang, havde jeg gjort det samme hvis sengen var høj. Jeg får simpelthen ikke pumpet hjertet, hvis jeg ikke kan lægge hele min krop i de stød med hænderne.


At du får ekstraordinært besked på det, gør det jo ikke normalt. Hoppede de andre sygeplejersker op i sengen som standard? Var det udgangspunktet blandt sygeplejerskerne?

Christina Hansen er jo også kun to lorte høj. Alligevel var det 1) ikke noget hun var blevet instrueret i at gøre, 2) ikke noget som hun gjorde hverken før eller efter den ene gang, selvom hun arbejdede i flere år som sygeplejerske, og lavede masser af genoplivning og 3) noget som hendes kolleger fortalte at de aldrig havde set eller hørt om før, men at man lavede genoplivning fra siden af sengen.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 04:14

HerErJeg skrev:Jeg mangler oplysninger om, hvor vidt der er faldet ro på dødsfald og dramatiske hændelser efter at hun blev varetægtsfængslet. Hvis der pludselig ikke dør noget stort antal, så underbygger det jo bare påstanden.
Worst case er jo at tallet er langt højere.


"En professor i statistik gæstede retten tirsdag. Han havde studeret antallet af dødsfald på Nykøbing Falster Sygehus i perioden 2009 og frem til 15.februar 2015. Hvis man så på den tid tiltalte var ansat på M 130, var dødeligheden høj. Den faldt, da tiltalte flyttede afdeling, lød det fra professoren."

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-03-22- ... r-i-retten
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 04:17

Anilara skrev:Arh. Hvis der gik en morder fri på sygehusgangene nu, så tror jeg vedkommende ville være meeeget diskret i disse dage og ikke slå nogen ihjel. Det ville jo være fuldstændig idiotisk, når der er/var en retssag i gang, mod en, hvor de fleste er overbeviste om de, at de har fat i den rette. :)


Din tese har den indbyggede præmis, at vedkommende handler rationelt, og ikke er underlagt eksempelvis en psykisk lidelse, der skriger på at få et behov opfyldt. Christina forsøgte jo også at være meget diskret.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Anilara » 25. jun 2016, 05:57

Advocatus-Diaboli skrev:
Anilara skrev:Arh. Hvis der gik en morder fri på sygehusgangene nu, så tror jeg vedkommende ville være meeeget diskret i disse dage og ikke slå nogen ihjel. Det ville jo være fuldstændig idiotisk, når der er/var en retssag i gang, mod en, hvor de fleste er overbeviste om de, at de har fat i den rette. :)


Din tese har den indbyggede præmis, at vedkommende handler rationelt, og ikke er underlagt eksempelvis en psykisk lidelse, der skriger på at få et behov opfyldt. Christina forsøgte jo også at være meget diskret.

Rigtigt. Men modsat er den anden tese, at hvis der var en anden, ville vedkommende handle med hovedet under armen. Og hvis der var en anden, måtte man da medgive, at personen indtil nu havde været ret diskret med sit forehavende. Eller selvfølgelig måske bare ikke havde haft lysten til at slå til igen..
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Panton » 25. jun 2016, 08:23

Jeg har bare så ondt af den stakkels pige der er efterladt :whine:
4
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf billiebean » 25. jun 2016, 09:08

Panton skrev:Jeg har bare så ondt af den stakkels pige der er efterladt :whine:


Ja, og forældrene. Hvor må det være en forfærdelig situation. At ens barn er dømt som seriemorder. Helt vildt langt ude at forestille sig den skyld og bebrejdelse - og måske også benægtelse og vantro - de må føle nu. Plus deres anden datter døde af kræft for nogle år siden.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 09:15

Panton skrev:Jeg har bare så ondt af den stakkels pige der er efterladt :whine:


Jeg tror ærlig talt at den pige har det bedre af IKKE at være sammen med den mor. Nu slipper hun vel i det mindste for at blive fyldt med medicin, der ikke er godkendt til børn.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Tanten » 25. jun 2016, 13:20

Nu er hun dømt, og så må vi gå ud fra, at hun er skyldig.

Dog har jeg hele tiden tænkt, at det mildest talt usunde miljø på afdelingen har givet hende gode vilkår for at fortsætte sine forbrydelser. Hun er ikke den eneste skyldige her.
0

Tilbage til "Livets forhold"