Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Æble » 18. jun 2016, 06:50

Jeg mødte min mand for ti år siden. Så det var ikke på tinder, men en datingngside.

Har altid været lidt flov over st fortælle hvor vi mødte hinanden, men efter tinder er kommet frem så synes jeg det er nemmere at sige. Kender flere par der også har mødt hinanden på tinder.

Tror jeg var/er lidt flov over det er at jeg aktivt har ledt efter en kæreste. Har en ide om at idolbilledet er "årh vi bumpede ind i hinanden til en fest hos venner" eller "hun faldt på sin cykel og jeg fulgte hende hjem". Sådan lidt at man er helt zen og tryg i sin singletilværelse, men kærligheden ramte bare vs at "være desperat" efter at få en kæreste.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jun 2016, 07:13

For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jun 2016, 21:42

JessicaD skrev:
Fru Sunshine skrev:For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.


Det er vel også let nok at have den følelse, når man er i et forhold. ;) Jeg tror, at mennesker generelt er skabt til at være sammen i par, så det er da noget af det mest naturlige at ønske for mig at se. Et naturligt behov.

Jo, men selv i de år, jeg var single, havde jeg ikke ønsket om en kæreste, med mindre jeg mødte en, jeg fandt interessant.
Så for mig var det mere at være sammen med HAM end at være sammen med EN, hvis det giver mening.

Men jeg synes ikke, der er noget galt med at lede efter en. Slet ikke. Jeg har bare ikke gjort det selv.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Æble » 25. jun 2016, 05:13

Fru Sunshine skrev:
JessicaD skrev:
Fru Sunshine skrev:For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.


Det er vel også let nok at have den følelse, når man er i et forhold. ;) Jeg tror, at mennesker generelt er skabt til at være sammen i par, så det er da noget af det mest naturlige at ønske for mig at se. Et naturligt behov.

Jo, men selv i de år, jeg var single, havde jeg ikke ønsket om en kæreste, med mindre jeg mødte en, jeg fandt interessant.
Så for mig var det mere at være sammen med HAM end at være sammen med EN, hvis det giver mening.

Men jeg synes ikke, der er noget galt med at lede efter en. Slet ikke. Jeg har bare ikke gjort det selv.


For mit eget vedkommende ledte jeg ikke efter "en" på nettet, men "ham". Og følte jeg øgede chancerne pga mængden af kandidater vs mængden jeg mødte tilfældigt som enlig mor.
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jun 2016, 08:26

Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
JessicaD skrev:
Fru Sunshine skrev:For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.


Det er vel også let nok at have den følelse, når man er i et forhold. ;) Jeg tror, at mennesker generelt er skabt til at være sammen i par, så det er da noget af det mest naturlige at ønske for mig at se. Et naturligt behov.

Jo, men selv i de år, jeg var single, havde jeg ikke ønsket om en kæreste, med mindre jeg mødte en, jeg fandt interessant.
Så for mig var det mere at være sammen med HAM end at være sammen med EN, hvis det giver mening.

Men jeg synes ikke, der er noget galt med at lede efter en. Slet ikke. Jeg har bare ikke gjort det selv.


For mit eget vedkommende ledte jeg ikke efter "en" på nettet, men "ham". Og følte jeg øgede chancerne pga mængden af kandidater vs mængden jeg mødte tilfældigt som enlig mor.

Ret skal være ret: jeg mødte min eks på nettet via debatten. Og det gik jo ikke just godt, men jeg tror da, det er de færreste, der render ind i en som ham.

For mig har det altid været omvendt: jeg har mødt en, jeg fattede interesse for, så det var en specifik mand, jeg gerne ville være sammen med.
Jeg har ikke ledt efter ham, men han er bare dukket op.
Det gjorde min mand jo også.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Puffi » 25. jun 2016, 08:31

.... og så fik du lige alle singler, der gerne vil have en kæreste til at lyde som desperate tabere. Den ene måde kan vel være lige så god som den anden? Altså, Sunshine, jeg synes virkelig, du får "os" beskrevet ret uheldigt, både dem, der bruger Tinder og dem, der på anden vis "søger" en kæreste.
4
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Æble » 25. jun 2016, 08:31

Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
JessicaD skrev:
Fru Sunshine skrev:For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.


Det er vel også let nok at have den følelse, når man er i et forhold. ;) Jeg tror, at mennesker generelt er skabt til at være sammen i par, så det er da noget af det mest naturlige at ønske for mig at se. Et naturligt behov.

Jo, men selv i de år, jeg var single, havde jeg ikke ønsket om en kæreste, med mindre jeg mødte en, jeg fandt interessant.
Så for mig var det mere at være sammen med HAM end at være sammen med EN, hvis det giver mening.

Men jeg synes ikke, der er noget galt med at lede efter en. Slet ikke. Jeg har bare ikke gjort det selv.


For mit eget vedkommende ledte jeg ikke efter "en" på nettet, men "ham". Og følte jeg øgede chancerne pga mængden af kandidater vs mængden jeg mødte tilfældigt som enlig mor.

Ret skal være ret: jeg mødte min eks på nettet via debatten. Og det gik jo ikke just godt, men jeg tror da, det er de færreste, der render ind i en som ham.

For mig har det altid været omvendt: jeg har mødt en, jeg fattede interesse for, så det var en specifik mand, jeg gerne ville være sammen med.
Jeg har ikke ledt efter ham, men han er bare dukket op.
Det gjorde min mand jo også.


Det er da fint. Men jeg havde ikke så meget tiltro til at han skulle dukke op af sig selv i mit liv med en omgangskreds fyldt af par og som enlig mor (hvor de fleste aftner jo er derhjemme). Og få byture om året. Dvs få chancer for at møde en man der var single og endnu mindre for at møde "ham".

At man gerne vil have en kæreste betyder ikke at man bare vil have hvemsomhelst.
Men det helt klart derfor jeg (tidligere) har været lidt genert over/privat med hvor vi mødte hinanden. Fordi jeg har en forventning om at folk tror at jeg var "desperat".
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jun 2016, 08:36

Puffi skrev:.... og så fik du lige alle singler, der gerne vil have en kæreste til at lyde som desperate tabere. Den ene måde kan vel være lige så god som den anden? Altså, Sunshine, jeg synes virkelig, du får "os" beskrevet ret uheldigt, både dem, der bruger Tinder og dem, der på anden vis "søger" en kæreste.

Hvordan det?
Jeg har da ikke på noget tidspunkt skrevet noget negativt om at søge aktivt. Jeg forstår det bare ikke helt, og beskriver derfor hvordan JEG har det.

Jeg dømmer ingen, og det er ikke mig, der lige har kaldt en hel gruppe mennesker for desperate tabere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Puffi » 25. jun 2016, 08:39

Godt så.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jun 2016, 08:41

Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
JessicaD skrev:
Fru Sunshine skrev:For mig handler det mest om, at jeg ikke forstår det der med at lede efter en kæreste.


Det er vel også let nok at have den følelse, når man er i et forhold. ;) Jeg tror, at mennesker generelt er skabt til at være sammen i par, så det er da noget af det mest naturlige at ønske for mig at se. Et naturligt behov.

Jo, men selv i de år, jeg var single, havde jeg ikke ønsket om en kæreste, med mindre jeg mødte en, jeg fandt interessant.
Så for mig var det mere at være sammen med HAM end at være sammen med EN, hvis det giver mening.

Men jeg synes ikke, der er noget galt med at lede efter en. Slet ikke. Jeg har bare ikke gjort det selv.


For mit eget vedkommende ledte jeg ikke efter "en" på nettet, men "ham". Og følte jeg øgede chancerne pga mængden af kandidater vs mængden jeg mødte tilfældigt som enlig mor.

Ret skal være ret: jeg mødte min eks på nettet via debatten. Og det gik jo ikke just godt, men jeg tror da, det er de færreste, der render ind i en som ham.

For mig har det altid været omvendt: jeg har mødt en, jeg fattede interesse for, så det var en specifik mand, jeg gerne ville være sammen med.
Jeg har ikke ledt efter ham, men han er bare dukket op.
Det gjorde min mand jo også.


Det er da fint. Men jeg havde ikke så meget tiltro til at han skulle dukke op af sig selv i mit liv med en omgangskreds fyldt af par og som enlig mor (hvor de fleste aftner jo er derhjemme). Og få byture om året. Dvs få chancer for at møde en man der var single og endnu mindre for at møde "ham".

At man gerne vil have en kæreste betyder ikke at man bare vil have hvemsomhelst.
Men det helt klart derfor jeg (tidligere) har været lidt genert over/privat med hvor vi mødte hinanden. Fordi jeg har en forventning om at folk tror at jeg var "desperat".

Jeg mødte min gennem en hobby, og da var mine børn store. Jeg har vist været heldig.

Jeg tror altså heller ikke, at man er desperat og tager hvem som helst, der måtte byde sig til, bare fordi man leder, uanset hvor man leder henne.
Slet ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2016, 09:05

Jeg kender ingen, der ikke ville ønske, at de mødte den rigtige lige pludselig, og at lynet slog ned i dem, men når det ikke sker, må man udvide sine jagtmarker.

Jeg har altid arbejdet på kvindearbejdspladser, jeg går til kor (en hobby med notorisk få mænd), jeg har veninder, der er gift og helst ser veninder uden manden/ikke holder fester, jeg går til foredrag (også primært kvinder), jeg går til politiske møder (sjældent nogen nye), og et par gange om året i byen, hvor jeg aldrig har mødt andet end one-night-ting.

Det er ikke fordi, jeg ikke håber, at der sker noget der, og jeg tror også, det bliver i den virkelige verden, hvis det sker, men jeg vil ikke lade mødet med den rigtige mand gå mig forbi, fordi jeg havde fordomme om apps og netsider.
10
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Viskelæder » 25. jun 2016, 09:53

Jeg synes egentligt, det er træls, der er alle de fordomme om Tinder. Det er nok derfor, jeg kan føle mig lidt "pinlig", når jeg i perioder er derinde. Enten bliver man dømt af andre udenfor Tinder (og også folk herinde), til at være en, der leder efter one night stands (jeg er 29 og har aldrig haft og vil aldrig have sådan et), at man leder efter en kæreste (jeg ønsker egentligt ikke en kæreste, har det meget som Fru Sunshine beskriver), at man er en blank tinderdulle (jeg er både intelligent og veluddannet), at man er grim og socialt akavet (heller ikke).
Jeg synes bare, det er et sjovt medie til at møde andre mennesker på. Nogle har jeg rejst med, nogle har jeg datet, en var jeg semi-kærester med, nogen er jeg blevet venner med. Jeg har kun omkring 2 gange ud af virkelig mange mennesker, jeg har talt med, oplevet at få tilsendt et dickpic eller en klam seksuel opfordring.

Det er som om det er blevet smart at sige "Tinder er så overfladisk", uden at man ved en dyt om det. Ja, det er det, men det er overhovedet ikke mere overfladisk end virkeligheden? Der scanner vi også folk på udseende og henvender os hovedsageligt til dem, vi finder tiltrækkende. Der støder vi også på sexgale idioter, eller personer, der ikke har en IQ over 70. Hvis vi søger efter sex, så er det det, Tinder bruges til. Hvis vi søger efter interessante mennesker at tale med og se, hvad der sker, så er det det, Tinder bruges til. Det er et medie, som man selv kan forme. Man må sgu også tage lidt ansvar for, hvad man selv gør Tinder til.
8
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2016, 10:03

Viskelæder skrev:Jeg synes egentligt, det er træls, der er alle de fordomme om Tinder. Det er nok derfor, jeg kan føle mig lidt "pinlig", når jeg i perioder er derinde. Enten bliver man dømt af andre udenfor Tinder (og også folk herinde), til at være en, der leder efter one night stands (jeg er 29 og har aldrig haft og vil aldrig have sådan et), at man leder efter en kæreste (jeg ønsker egentligt ikke en kæreste, har det meget som Fru Sunshine beskriver), at man er en blank tinderdulle (jeg er både intelligent og veluddannet), at man er grim og socialt akavet (heller ikke).
Jeg synes bare, det er et sjovt medie til at møde andre mennesker på. Nogle har jeg rejst med, nogle har jeg datet, en var jeg semi-kærester med, nogen er jeg blevet venner med. Jeg har kun omkring 2 gange ud af virkelig mange mennesker, jeg har talt med, oplevet at få tilsendt et dickpic eller en klam seksuel opfordring.

Det er som om det er blevet smart at sige "Tinder er så overfladisk", uden at man ved en dyt om det. Ja, det er det, men det er overhovedet ikke mere overfladisk end virkeligheden? Der scanner vi også folk på udseende og henvender os hovedsageligt til dem, vi finder tiltrækkende. Der støder vi også på sexgale idioter, eller personer, der ikke har en IQ over 70. Hvis vi søger efter sex, så er det det, Tinder bruges til. Hvis vi søger efter interessante mennesker at tale med og se, hvad der sker, så er det det, Tinder bruges til. Det er et medie, som man selv kan forme. Man må sgu også tage lidt ansvar for, hvad man selv gør Tinder til.

Præcis. Jeg liker fx aldrig nogen, der ikke har skrevet en profiltekst. Man kan er langt hen ad vejen selv herre over, hvem man matcher med.
1
Livslinjen: 70 201 201
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2016, 12:37

Jeg har kun prøvet Tinder en kort overgang og min oplevelse var ikke specielt positiv

Generelt er størstedelen af mænd derinde noget yngre end jeg selv er, så allerede der er der mange som jeg har måtte vælge fra, og dem som jeg har fundet attraktive/interessante ud fra deres billede og tekst OG har matchet med, har så vist sig at være mænd der kun var ude på noget løst/uforpligtende, og det er ikke det jeg søger.

Så Tinder er bare ikke for mig
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jun 2016, 16:37

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg altså ikke har fordomme.
Jeg synes, det er en interessant debat, og forsøger at lære mere om mennesker gennem den.
Tinder er først kommet til, efter jeg mødte min mand, så jeg kender ikke så meget til lige den.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"