Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 24. jun 2016, 08:12

At overbo åbenbart lige syntes, der skulle hamres nogle søm i her mellem 09 og 09:30 lige netop i dag, hvor jeg har lukkevagt og derfor kunne have sovet til 11. Kunne det måske have ventet lidt? Hun ved, at blot hun venter til efter 10, så rammer hun ikke min søvn, uanset hvilken vagt jeg har.
Har man håndværkere rendende, er det noget andet. Men det her var sådan noget fesent gammelkonebankeri. Der går sgu ikke noget af dig for at vente til i eftermiddag. Klump!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 24. jun 2016, 08:55

Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt tv2s dækning af vejret er sk***irriterende. De har hele ugen spyttet den ene artikel efter den anden ud om, hvor fantastik vejret skulle blive i weekenden. Det skulle blive varmt, sagde de, der var billeder af stranden og badende mennesker i artiklen. Jeg læste den endda ret grundigt igennem for at se, om de mente varmt med regn eller varmt med sol, for min erfaring siger mig, at bare temperaturen kommer over 20 går tv2 i selvsving og laver artikler om det fantastiske vejr - og udelader regnen.. Nå, men solen stod nævnt nogle steder, så jeg følte mig ret sikker på, at det rent faktisk ville blive godt vejr..

Se ud af vinduet!

Er det godt vejr tv2? Er det?! Jeg har lavet planer om at grille og nyde solen hele weekenden.

På DMI snakker de også om varmt, men vådt vejr. Så tv2, selvom der garanteret er flere der læser jeres artikler om godt vejr end om regn, så lad dog være med at fordreje sandheden. Lad dog være med at bruge billeder af folk på stranden, når I ved, det ikke bliver strandvejr. Det er virkelig skadeligt for min tillid til mediet i hvert fald, og jeg er helt sikkert færdig med at læse vejrrelaterede artikler fra det sted - og muligvis også andre artikler derfra. Det her vidner om en jagt på læsere, som kompromitterer sandhedsværdien af nyhederne - og det er jo nok ikke kun vejret, man gør det omkring.


Jeg har mere eller mindre opgivet tv2.dk som nyhedsmedie, fordi jeg synes, de er blevet alt for tabloide i deres tilgang. Og deres nyhedsudsendelser i TV bruger jeg heller ikke ret meget mere. På et tidspunkt indførte de et indslag i 18-nyhederne fra deres "social media-redaktion", så boykottede jeg i hvert fald den udsendelse fuldstændig.

Mht. vejr stoler jeg også mere på yr.no og dmi.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jun 2016, 09:50

Dr_bp skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg bliver bedt om at gøre noget som jeg ved jeg vil få bøvl med hvis jeg skal stå med det selv.
Jeg får at vide at jeg bare skal åbne munden og sige til hvis jeg vil have hjælp når det skal gøres.
Jeg åbner munden og er 100% ærlig om at jeg helst ikke vil stå alene med det og allerhelst vil have hjælp.
Jeg får lovning på hjælp.
Men da det så skal løbe af stablen får jeg opkald om at hjælperen ikke kommer alligevel. Cirka 10 minutter før han skulle komme.
Jeg kan ikke stoppe selve dét der skal ske, så jeg har reelt ikke andet valg end at stå med det selv.
Jeg klarer mig igennem ganske hæderligt men ikke til UG.
Jeg får opkald fra personen som ikke mødte op for at hjælpe, han ville bare fortælle at jeg ikke havde klaret det særlig godt.
Jeg dropper ham fra listen over mennesker jeg gider have noget at gøre med.

Shit, en klaphat! Hvordan reagerede du på det?


Jeg gik rundt lidt med tårer i øjnene indtil det gik op for mig hvordan sammenhængen jo var. Jeg har ikke sagt noget til ham endnu, men det vil komme på et tidspunkt. Jeg er virkelig ikke god til den slags.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 24. jun 2016, 12:32

Jeg synes det er pisse irriterende at bruge en time på at rydde op (læs: fjerne) de "lagre" en kollega insisterer på at lave når der fyldes varer op :sur: Ja der skal være fyldt godt op på hylderne men det skal sgu også se pænt ud og man skal være i stand til at tage varerne uden at det hele ryger på gulvet og evt går i stykker. Det ligner noget der er løgn når der er fyldt op og der så er stoppet yderligt 10-15 produkter ind ovenpå dem der allerede står på hylden! I kid you not! Jeg har fyldt en halv indkøbsvogn kun med hendes lagre i parfumeafdelingen!

Godt hun smutter om en uge så man ikke skal rydde op efter hende længere!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bimmerdyret » 24. jun 2016, 14:56

Dirtylittledevil skrev:
Dr_bp skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg bliver bedt om at gøre noget som jeg ved jeg vil få bøvl med hvis jeg skal stå med det selv.
Jeg får at vide at jeg bare skal åbne munden og sige til hvis jeg vil have hjælp når det skal gøres.
Jeg åbner munden og er 100% ærlig om at jeg helst ikke vil stå alene med det og allerhelst vil have hjælp.
Jeg får lovning på hjælp.
Men da det så skal løbe af stablen får jeg opkald om at hjælperen ikke kommer alligevel. Cirka 10 minutter før han skulle komme.
Jeg kan ikke stoppe selve dét der skal ske, så jeg har reelt ikke andet valg end at stå med det selv.
Jeg klarer mig igennem ganske hæderligt men ikke til UG.
Jeg får opkald fra personen som ikke mødte op for at hjælpe, han ville bare fortælle at jeg ikke havde klaret det særlig godt.
Jeg dropper ham fra listen over mennesker jeg gider have noget at gøre med.

Shit, en klaphat! Hvordan reagerede du på det?


Jeg gik rundt lidt med tårer i øjnene indtil det gik op for mig hvordan sammenhængen jo var. Jeg har ikke sagt noget til ham endnu, men det vil komme på et tidspunkt. Jeg er virkelig ikke god til den slags.


Lods i bollerne...så kan se hvor effektivt du kan gøre noget.
:kram:
narhat [censur]
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. jun 2016, 16:09

Jeg skal sælge min bil, og jeg har brugt så mange penge på reparationer på den. Og så har jeg bulet døren, så jeg kommer ikke til at få en tredjedel af det, jeg selv gav for den, for et år siden.

Dumme, sorte hul af en pengesluger. Jeg kommer til at savne den.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 09:45

At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 09:48

At studenter har fløjter.
Det bør aldrig ske.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 25. jun 2016, 10:06

Jeg var igår lige på vippen til et angst anfald, og det er ellers et par år siden sidst.
Jeg havde håbet at det kunne krydses af diagnose listen ligesom jeg har arbejdet så meget med min ocd at jeg ikke ville få diagnosen den dag idag.

Men nej, jeg endte med at sidde på sengen halvt udmattede, helt hyperventilerende, og total tudende, efter at have kæmpet med ikke at falde helt i det hul.
I det mindste fik jeg holdt fast i kontrollen men... kunne det ikke bare blive væk når jeg har arbejdet så hårdt for det
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 14:27

Lemonella skrev:
klumphen skrev:At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.

Kan du ikke bare købe en meget mild sennep og blande den med?

Så ender jeg vist med en hel del sennep, men det var da en god ide.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:20

At meget sur mand på lokalt pizzeria, der ikke var til at slå så meget som et smil af, da jeg glad og venlig kom ind og bestilte ...

... da jeg kom igen et kvarter senere for at hente mine pizzaer, minsandten viste sig at kunne både tale og himle med øjnene og insisterede på, at jeg havde sagt forkert nummer under bestillingen. Nej, jeg har ikke, for jeg bestiller ikke en vegetarpizza hos dig. Og om jeg så havde, så har kunden altid ret. I det hele taget er kunder sådan nogle, man beklager overfor (fx hvis de kommer til at vente meget længe, selv om de har bestilt, fordi man selv er en klaphat, der laver noget forkert :evil: ), sådan nogle, som man smiler til og endda faktisk helt af sig selv ønsker en god aften. Hvis man altså gerne vil blive ved at kunne køre en forretning i et hood, hvor der er fem lignende steder alene i samme gade. Inkl. supervelkørende italiener.

Det kom jeg så til stile og roligt og fortælle hans kollega efterfølgende: "Vil du være rar at give det her videre til din sure kollega? Tak skal du ha'. Og god aften, ing?" Svaret lød, at han havde prøvet at fortælle ham, at kunden altid har ret. Ved du hvad, kammerat? Hvis ikke han forstår det, så skal han sådan set bare ikke arbejde med kunder.

Hvorfor jeg gik derind? Havde såmænd en kupon dertil. Dét gør jeg så ikke igen. De havde selvfølgelig også "glemt" at hælde hvidløg på ... Christ! Jeg kan tilgi' rigtigt meget og bliver normalt aldrig sur. Men hvis man forsøger at tørre sine egne fejl af i mig og er for latterlig til i det mindste at beklage, så kan man i dén grad få en "fest" med mig. Har sgu ikke engang lyst til at æde de skide pizzaer nu, altså :cuss:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:35

Jeg kan fammefløjtemig love dig for, at kunden ikke altid har ret.
Og jeg arbejder altså, ifølge extern benchmark, på et sted med abnorm høj kundetilfredshed.
Man bør kun finde sig i idioter, hvis man kan overskue det eller hvis man kan se at de forsvinder hurtigere, hvis man gør.
Det har ikke noget at gøre med din specifikke situation at gøre, det er holdningen om at kunden har ret. Bare fordi.
Bliver vi mødt med den sætning er svaret "ikke her".
Det giver ofte større tilfredshed fra de omkringstående kunder, der godt kan se at idioten var en idiot, at vi ikke lader os køre over eller blive svinet til.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:54

Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.
Senest rettet af ManicNinja 25. jun 2016, 17:59, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:59

Oh, no, Lemonella, det havde jeg ikke tænkt over før du sagde det :bvadr:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 18:02

ManicNinja skrev:Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.

Ekspedienter har bestemt heller ikke altid ret :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"