Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf JoyNips » 25. jun 2016, 20:19

Nu har jeg lige dobbelttjekket beskrivelserne af patienterne:
Arne Herskov: skulle udskrives dagen efter
Anna Lise Poulsen: beskrives som i højt humør og i markant bedring - havde lige spist to portioner mad og vanilleis til dessert.
Maggi Rasmussen: beskrives som en rigtig hyggetante og var vældig glad.
Viggo Holm Petersen: beskrives som værende "døden nær".

Af de 4 lyder de 3 ikke ligefrem til at have været terminale og ordineret kærlig pleje...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Panton » 25. jun 2016, 20:19

Advocatus-Diaboli skrev:
Panton skrev:Jeg har bare så ondt af den stakkels pige der er efterladt :whine:


Jeg tror ærlig talt at den pige har det bedre af IKKE at være sammen med den mor. Nu slipper hun vel i det mindste for at blive fyldt med medicin, der ikke er godkendt til børn.



Helt enig :gogo: men det hun bliver efterladt i, er ikke for børn.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 20:28

JoyNips skrev:Nu har jeg lige dobbelttjekket beskrivelserne af patienterne:
Arne Herskov: skulle udskrives dagen efter
Anna Lise Poulsen: beskrives som i højt humør og i markant bedring - havde lige spist to portioner mad og vanilleis til dessert.
Maggi Rasmussen: beskrives som en rigtig hyggetante og var vældig glad.
Viggo Holm Petersen: beskrives som værende "døden nær".

Af de 4 lyder de 3 ikke ligefrem til at have været terminale og ordineret kærlig pleje...


Tja, man kan jo godt være terminal og have forholdsvis høj livskvalitet med positivt livssyn, appetit, osv.. Det ses fx. hos nogle hospicepatienter. Af citatet fremgår det heller ikke, hvad Arne Herskov skulle udskrives til.
Ordineret til kærlig pleje derimod? Det lyder virkelig tvivlsomt for de tre øverstes vedkommende.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Karkluden » 25. jun 2016, 20:41

Men derfor kan det jo godt være relevant, især indenfor fagene, at have en snak om hvordan vi for fremtiden sikrer dokumentation og synlighed sådan at ingen (hverken kollegaer, patienter eller pårørende) uden god grund tænker "hm, gad vide om vi har en Christina mere her?" om 3 måneder. For det skaber altså lidt utryghed rundt omkring.

Og så håber jeg faktisk helt alvorligt, at hun får noget hjælp til sit hoved i fængslet. det håber jeg også amagermanden og peter lundin gør fx. Uagtet at de ikke er psykotiske og er egnet til fængsel, så er det jo ikke helt vildt normalt eller smart det de har gjort kan man sige :tie: Og de kommer jo ud en dag, og ja..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf JoyNips » 25. jun 2016, 20:42

DetSorteCirkus skrev:
JoyNips skrev:Nu har jeg lige dobbelttjekket beskrivelserne af patienterne:
Arne Herskov: skulle udskrives dagen efter
Anna Lise Poulsen: beskrives som i højt humør og i markant bedring - havde lige spist to portioner mad og vanilleis til dessert.
Maggi Rasmussen: beskrives som en rigtig hyggetante og var vældig glad.
Viggo Holm Petersen: beskrives som værende "døden nær".

Af de 4 lyder de 3 ikke ligefrem til at have været terminale og ordineret kærlig pleje...


Tja, man kan jo godt være terminal og have forholdsvis høj livskvalitet med positivt livssyn, appetit, osv.. Det ses fx. hos nogle hospicepatienter. Af citatet fremgår det heller ikke, hvad Arne Herskov skulle udskrives til.
Ordineret til kærlig pleje derimod? Det lyder virkelig tvivlsomt for de tre øverstes vedkommende.


Naturligvis. Det er bare ikke en beskrivelse, jeg er faldet over. Jeg kan naturligvis have overset det, men jeg synes nu, jeg har fulgt sagen ret nøje undervejs.

(Arne herskov skulle i øvrigt udskrives til plejehjem. Hans søn var nyligt død og det havde taget hårdt på ham, så han havde tabt sig meget og var afkræftet. Han skulle som jeg læser artiklerne "fedes op" med lidt hjælp og derefter hjem igen).
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 20:56

DetSorteCirkus skrev:
JoyNips skrev:Nu har jeg lige dobbelttjekket beskrivelserne af patienterne:
Arne Herskov: skulle udskrives dagen efter
Anna Lise Poulsen: beskrives som i højt humør og i markant bedring - havde lige spist to portioner mad og vanilleis til dessert.
Maggi Rasmussen: beskrives som en rigtig hyggetante og var vældig glad.
Viggo Holm Petersen: beskrives som værende "døden nær".

Af de 4 lyder de 3 ikke ligefrem til at have været terminale og ordineret kærlig pleje...


Tja, man kan jo godt være terminal og have forholdsvis høj livskvalitet med positivt livssyn, appetit, osv.. Det ses fx. hos nogle hospicepatienter. Af citatet fremgår det heller ikke, hvad Arne Herskov skulle udskrives til.
Ordineret til kærlig pleje derimod? Det lyder virkelig tvivlsomt for de tre øverstes vedkommende.


Det er jo bare at gå ind og trawle i BTs live-opdatering af sygeplejerske-sagen, og finde de rigtige dage. Der står præcist hvem der har fået bevilget kærlig pleje.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 21:29

3 af dem var under kærlig pleje.

"Patienten Viggo Holm Petersen var under kærlig pleje." http://www.tveast.dk/artikel/sygeplejes ... ft-ekspert


28. feb. 2015 kl. 18:00: 86-årige Anna Lise Poulsen er tidligere denne dag er blevet indlagt på akutafdelingen med lungebetændelse. Hun er døende og ligger til kærlig pleje. http://www.tveast.dk/artikel/haendelses ... -op-til-nu


Imidlertid var det slet ikke meningen, at Maggi Rasmussen skulle have haft Stesolid. I første omgang faldt det derfor heller ikke nogen ind, at det var forklaringen, da patienten tidligt om morgenen 1. marts 2015 pludselig holdt op med at trække vejret.

Derimod besluttede man at skanne hendes hjerne, som viste en stor blodprop.

- Vi ophører behandlingen. Det bliver vurderet, at patienten er i sådan en kritisk tilstand, at det ikke kan vendes. Derfor kører vi patienten tilbage til akutafdelingen til kærlig pleje, forklarede lægen. http://www.fyens.dk/modules/mobile/arti ... id=2989312
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 21:30

0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Mette » 26. jun 2016, 03:51

Jeg forstår slet iķke hvorfor det vækker mistanke, at en døende dør. Alle og enhver ved da, at man ikke kan spå om hvornår døden indtræffer. Og at døende kan have en kort opblomstring for så at dø.

Jeg håber hun har gjort det. Det er så skrækkeligt hvis hun er offer for ond ond sladder og tilfældigheder.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf kidkomb » 26. jun 2016, 07:32

Jeg håber virkelig også at hun har gjort det.
Det andet er ulideligt at tænke på.
Og her siger jeg ikke at de dødes "situation" ikke er ulidelig at tænke på.
Blot at halvanden års varetægtsfængsling og en livstidsdom er frygteligt, hvis hun er uskyldig.
Jeg har i øvrigt ikke nogen mening om, om hun er skyldig eller ej.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Zombie » 27. jun 2016, 05:44

Mette skrev:Jeg forstår slet iķke hvorfor det vækker mistanke, at en døende dør. Alle og enhver ved da, at man ikke kan spå om hvornår døden indtræffer. Og at døende kan have en kort opblomstring for så at dø.

Jeg håber hun har gjort det. Det er så skrækkeligt hvis hun er offer for ond ond sladder og tilfældigheder.


Det vækker ikke mistanke i sig selv. Men stiger antallet af dødsfald på en afdeling, og det ikke skyldes en samtidig stigning af særligt svære patienter, så vækkes mistanken.

For efterhånden en del år siden blev en m/k i England dømt som seriemorder. Under forskellige navne giftede h*n sig, for på bryllupsrejsen eller kort efter at tage livet af ægtefællen ved at lave dem et dejligt karbad, smøre væggene ind i sæbe så de ikke kunne gribe fat, og så drukne dem.
Grundet de forskellige navne, gik vedkommende ubemærket hen, da man ikke ud fra registrene kunne se, hvor mange ægtefæller vedkommende havde haft.

Personen blev opdaget ved, at en ung forsikringsmand undrede sig over en pludselig, dramatisk og uforklarlig stigning af dødsulykker, der involverede fald eller drukning i bade. Han arbejdede såmænd inden for statistik. Han gik til politiet med sit fund, en efterforskning blev igangsat og så fandt man ud af sagens rette sammenhæng.

At én person skvatter i badet og drukner, er et hændeligt uheld. At mange gør det, er mistænkeligt, hvis der ikke umiddelbart er en åbenlys årsag til stigningen af tilfælde.

I denne sag med sygeplejersken: En uforklarlig stigning i dødsfald, da hun får ansættelse. En stigning som falder igen, da hun stopper.

Det er ikke the smoking gun, men det ER mistænkeligt. Også på en afdeling med enddog meget syge patienter.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. jun 2016, 07:16

Jeg tror at landsretten stadfæster den, og at der ikke gives tilladelse til anke.

Forsvareren har godt nok forsøgt at argumentere for - grænsende til det skingre - at der skulle være en masse tvivl. Men der er reelt ikke den store tvivl, og dommerne var heller ikke i tvivl. De brugte kun en enkelt dag (ikke nødvendigvis hele dagen) på at afklare skyldig-spørgsmålet, og det tog dem mellem 10 og 15 minutter af finde frem til at strafudmålingen skulle være livstid.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Rosen » 27. jun 2016, 07:31

Hvorfor siger du hun ikke er en psykopat? Er hun blevet "testet" for det?

Anklageren var i medierne og sagde at hun ikke var sindssyg men havde men var personlighedsforstyrret.

Hun er måske en farlig narcissist mere end en psykopat...men grænsen er til tider sløret.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf JoyNips » 27. jun 2016, 08:53

Rosen skrev:Hvorfor siger du hun ikke er en psykopat? Er hun blevet "testet" for det?

Anklageren var i medierne og sagde at hun ikke var sindssyg men havde men var personlighedsforstyrret.

Hun er måske en farlig narcissist mere end en psykopat...men grænsen er til tider sløret.


Hun er blevet mentalundersøgt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Zombie » 27. jun 2016, 09:32

Psykopati er mangel på empati, blandt andet. Hvis en del af hendes drive har været et argument over for sig selv, at handlingen er ok som medlidenhedsdrab, så tyder det jo alligevel på en form for (syg, forskruet) empati/sympati med de dræbte.
En psykopat har ingen anden begrundelse for at dræbe, end at vedkommende havde lyst. Det er i sig selv berettigelse nok i deres verden.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"