Ubehagelig oplevelse.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf chokoladegris » 26. jun 2016, 08:26

Jeg havde en ekstremt ubehagelig oplevelse i går, tror bare at jeg har brug for at komme ud med det.

Jeg har været til tinderbox de sidste tre dage og skulle derfor hjem i går aftes! Min veninde fulgtes med mig hjem, vi siger farvel og jeg lukker mig ind i opgangen. Jeg bor i baghuset og skal derfor ud til gården for at komme hjem, der er dog nogen fra forhuset (den første opgang) der er gået ind lige efter mig og kan høre at hende kæresten brokker sig over et aller andet. Jeg går derfor tilbage og spørg om hvad der sker, hvorefter hun åbenbart er utrolig gal på mig og fortæller at jeg smækkede døren i hovedet på dem og det gjorde jeg så tit, selvom at jeg vidste at de boede der, jeg er ret uforstående og siger undskyld, for det var selvfølgelig ikke med vilje og havde slet ikke lagt mærke til at de var gået ind efter mig. Hvorefter hun flegner endnu mere og begynder at kalde mig arrogant, fordi at jeg aldrig hilser (på trods af at de aldrig hilser på mig heller, så forstår simpelthen ikke problemet) - har dog flere gange smilt til ham, men han stod også og forsøgte at få hende væk. Hun bliver dog ved og jeg siger at jeg jo bare bor der, desuden var jeg virkelig træt og ville bare gerne i seng. Han begynder så at fortælle hvor arrogant jeg er, til sidst bliver jeg utrolig sur og siger at hun skal slappe af, men de begge to fortsætter så med at skælde mig ud. Jeg siger så at de ikke behøver at svine mig til på den måde og at de skulle til at opføre sig som voksne mennesker, hvor efter de råber tilbage at det var mig der skulle det. De går så, jeg går og jeg råber tilbage at de skal tage mig sammen.
Da jeg kom ind i min lejlighed begyndte jeg bare at stortude :s - klokken var omkring tolv, havde været afsted hele dagen, ikke fået ret meget søvn de sidste par dage og det kom bare som et chok for mig, pludselig at blive skældt ud på den måde ud af ingenting. At de synes jeg er arrogant, kunne de jo bare holde for sig selv og de har jo aldrig selv hilst pænt eller overhovedet forsøgt at snakke til mig.
Det skal lige siges at de begge to er omkring 30 år og har en datter på et par år (jeg er selv 24 år). Synes det var en unødvendig situation! Har bare slet ikke lyst til at være hjemme i min lejlighed nu og hvis jeg møder dem igen, ved jeg slet ikke hvad jeg skal stille op. Som om jeg får lyst til at hilse på folk, der står og kalder mig arrogant og skælder mig ud for noget, hvor de ikke er bedre selv.

Puh ha. Jeg synes bare det var ubehageligt og kan simpelthen ikke håndtere at blive snakket til på den måde. Følte lidt at de skulle lægge en skyld over på mig, selvom jeg slet ikke kan se hvad jeg skulle have gjort.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Æble » 26. jun 2016, 08:32

Ej nogle fjolser. Kan godt forstå at du blev ked af det. Virkelig underlig opførsel. Hvis du overhovedet kan så lad være at tænke mere på det, prøv at lægge det fra dig. Du er tydeligvis ikke gået glip af noget ved ikke at have lært dem at kende. Når du møder dem igen så bare ignorer dem.

Krammer herfra :ae:
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Persnikedy » 26. jun 2016, 08:43

Det lyder også virkelig ubehageligt. :kram:

Det er godt at du får snakket om denne her oplevelse så det ikke sætter sig
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Viskelæder » 26. jun 2016, 08:49

Kan de have været fulde? Og måske kørt op? Det virker bare så underligt, at du skulle have sådan et ubegrundet møgfald. Øv for en situation.
4
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf chokoladegris » 26. jun 2016, 09:02

De virkede ikke specielt fulde.
Ved heller ikke hvor det kom fra, at jeg lige skulle skældes ud :s

Der bor andre der, som heller aldrig hilser på mig eller hvor jeg kun lige hilser på dem engang imellem. Hvilket jeg aldrig har tænkt over eller set som et problem. Vi alle bor der jo bare og ikke alle har behov for at skulle hilse. Har da selv oplevet nogen gå ind af døren lige foran mig, hvor den er lukket efter dem.. Der har jeg bare selv låst op og gået ind.
Bare underligt at skulle skabe sådan et problem, som ikke er der.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf achillaxedprune » 26. jun 2016, 09:09

Måske de bare er nogle fjolser... Eller måske du kunne prøve at tænke lidt over, om de kan have ret i deres opfattelse? Måske du kan opfattes som værende arrogant/ligeglad. Måske du kan tage det som en læring af, hvordan du bliver opfattet af (nogle) andre mennesker?

Det kunne bruges til noget selvrealisering og indsigt, i stedet for bare at blive smidt væk som: De fatter ikke en skid og det var totalt umotiveret.

...dette sagt helt uden jeg kender dig og uden jeg billiger måden de sagde det på. Men måske, du kunne lære om dig selv af optrinnet. :) Det lyder i hvert fald ikke som om, at du selv håndterede det helt godt... Jeg ville sige fra og flytte mig fra situationen. Ikke stå og begynde og råbe selv.


Anyway - håber du har det OK nu.
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf chokoladegris » 26. jun 2016, 09:18

achillaxedprune skrev:Måske de bare er nogle fjolser... Eller måske du kunne prøve at tænke lidt over, om de kan have ret i deres opfattelse? Måske du kan opfattes som værende arrogant/ligeglad. Måske du kan tage det som en læring af, hvordan du bliver opfattet af (nogle) andre mennesker?

Det kunne bruges til noget selvrealisering og indsigt, i stedet for bare at blive smidt væk som: De fatter ikke en skid og det var totalt umotiveret.

...dette sagt helt uden jeg kender dig og uden jeg billiger måden de sagde det på. Men måske, du kunne lære om dig selv af optrinnet. :) Det lyder i hvert fald ikke som om, at du selv håndterede det helt godt... Jeg ville sige fra og flytte mig fra situationen. Ikke stå og begynde og råbe selv.


Anyway - håber du har det OK nu.


Jeg kan godt se at man kunne lære noget af det, men hvis de virkelig mente at det var sådan et problem for dem, kunne de have snakket ordentligt til mig. Jeg finder mig ikke i at folk skælder mig ud helt umotiveret, fordi at jeg først startede med at undskylde og fortælle at det ikke var med vilje at smække døren i hovedet på dem. De hilser jo heller aldrig på mig og tit kigger de ikke engang på mig, hvis jeg går forbi dem. Derfor jeg synes det er skudt i hovedet at lægge den skyld over på mig. Måske jeg ikke skulle have skældt ud, men jeg var træt, har sovet omkring 4 timer pr nat de sidste par dage, drukket utrolig mange øl og shots i løbet af dagen og det er helt fint at du ikke ville have gjort det selv, men nu var det sådan jeg håndterede da, jeg simpelthen ikke tolerer at folk snakker sådan til mig, uden noget reelt grundlag. Jeg hilser da ofte (ikke altid) på andre der bor i opgangen, men det gør jeg ikke altid og kan ikke se at folk skal tvinge mig til at smile og hilse, når de så lige står og vælger at kalde mig arrogant og selv indlede samtalen ved at skælde ud.
7
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf achillaxedprune » 26. jun 2016, 09:25

chokoladegris skrev:
achillaxedprune skrev:Måske de bare er nogle fjolser... Eller måske du kunne prøve at tænke lidt over, om de kan have ret i deres opfattelse? Måske du kan opfattes som værende arrogant/ligeglad. Måske du kan tage det som en læring af, hvordan du bliver opfattet af (nogle) andre mennesker?

Det kunne bruges til noget selvrealisering og indsigt, i stedet for bare at blive smidt væk som: De fatter ikke en skid og det var totalt umotiveret.

...dette sagt helt uden jeg kender dig og uden jeg billiger måden de sagde det på. Men måske, du kunne lære om dig selv af optrinnet. :) Det lyder i hvert fald ikke som om, at du selv håndterede det helt godt... Jeg ville sige fra og flytte mig fra situationen. Ikke stå og begynde og råbe selv.


Anyway - håber du har det OK nu.


Jeg kan godt se at man kunne lære noget af det, men hvis de virkelig mente at det var sådan et problem for dem, kunne de have snakket ordentligt til mig. Jeg finder mig ikke i at folk skælder mig ud helt umotiveret, fordi at jeg først startede med at undskylde og fortælle at det ikke var med vilje at smække døren i hovedet på dem. De hilser jo heller aldrig på mig og tit kigger de ikke engang på mig, hvis jeg går forbi dem. Derfor jeg synes det er skudt i hovedet at lægge den skyld over på mig. Måske jeg ikke skulle have skældt ud, men jeg var træt, har sovet omkring 4 timer pr nat de sidste par dage, drukket utrolig mange øl og shots i løbet af dagen og det er helt fint at du ikke ville have gjort det selv, men nu var det sådan jeg håndterede da, jeg simpelthen ikke tolerer at folk snakker sådan til mig, uden noget reelt grundlag. Jeg hilser da ofte (ikke altid) på andre der bor i opgangen, men det gør jeg ikke altid og kan ikke se at folk skal tvinge mig til at smile og hilse, når de så lige står og vælger at kalde mig arrogant og selv indlede samtalen ved at skælde ud.


Ja altså... Nu er det jo en debat, så jeg tænkte, at du ville have nogle inputs til oplevelsen... Ikke kun få at vide, at det var dem, der var nogle idioter og det er enormt synd for dig. Men det ER da synd for dig, at de har været ubehagelige. Det er der sjældent nogen grund til.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf zembra1986 » 26. jun 2016, 11:02

Puha, det lyder også meget ubehageligt :(

Har selv prøvet at blive overfuset på den måde, og jeg blev også virkelig ked og påvirket af det. Du får lige en virtuel krammer :ae:

Og fandme om jeg gad og tage ved lærer af sådan et bare idioter der ikke kan finde ud af at sige tingene på en ordentlig måde! Hvis nogle synes man har et seriøst problem med at være arrogant, så kan de komme stille og roligt og sige det på en konstruktiv måde og man kan tage en snak om det. At råbe op og skabe sig på den måde er absolut ikke noget man kan bruge til noget helst, andet end at konkludere at de er nogle idioter :tie:
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf avdotja » 26. jun 2016, 11:41

I og med at I bor i samme gård og dermed unægtelig vil komme til at rende ind i hinanden jævnligt, ville jeg gå over og snakke med dem i dag, for at få renset luftet. Det er sådan en træls situation som jeg ved at jeg ikke selv ville kunne give slip på.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg lægge ud med at sige at du var ked af situationen i nat (og dermed hverken anklage dem eller gå i forsvarsposition) og meget gerne vil høre om de har et reelt problem med din opførelse eller om det bare var et udslag af alkohol/træthed.

EDIT: Det er selvfølgelig aldrig i orden at begynde at stå og råbe af folk på den måde og om du hilser/er arrogant kommer som sådan ikke dem ved. Men nogen gange får den mindste dråbe bægeret til at flyde over og det ene ord tager det andet - og det er trods alt rart med et godt forhold til ens naboer, så jeg ville vælge en konstruktiv tilgang til konflikten. Mon ikke også de får fremstammet en undskyldning over aftenens forløb hvis du går derover?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2016, 12:08

achillaxedprune skrev:Ja altså... Nu er det jo en debat, så jeg tænkte, at du ville have nogle inputs til oplevelsen... Ikke kun få at vide, at det var dem, der var nogle idioter og det er enormt synd for dig. Men det ER da synd for dig, at de har været ubehagelige. Det er der sjældent nogen grund til.


Tænk, jeg synes, at formålet med tråden er ret klart i startindlægget, og det er ikke første gang, vi har en såkaldt "tudetråd" herinde, som egentlig bare handler om at komme af med en grim oplevelse.

Jeg havde en ekstremt ubehagelig oplevelse i går, tror bare at jeg har brug for at komme ud med det.


Når man vælger at overfuse en nabo, endda en sen nattetime og endda grundet en sag som denne, mister man i mine øjne ethvert momentum, selvom der kunne være noget om det, man siger. Jeg kan ikke se, at det er i orden at belære andre om god opførsel ved selv at tilsidesætte den totalt. Der må man forvente, at modtageren enten giver igen eller tager skyklapper på og forlader optrinnet. I ingen af tilfældene er sandsynligheden for læring særlig høj, og det giver mig et indtryk af, at det heller ikke har været formålet med den pågældende opførsel. At give TS noget konstruktivt at tænke over med henblik på et bedste naboskab fremover.
---

TS, jeg synes faktisk, at det er dem, der er nogle idioter, hvis situationen og jeres historik er, som du beskriver, hvilket jeg ikke har nogen grund til at betvivle. Jeg synes også, at det er synd for dig. Der er nærmest ikke noget værre end ikke at kunne føle sig tryg og afslappet omkring og i sit eget hjem, og det burde de havde taget højde for.
Jeg håber, at du også har nogen, som du kan tale med oplevelsen om, og hvis de to har formået at pille ved dit selvbillede som en beboer, der opfører sig korrekt i det daglige, kunne du måske tage en snak med en anden fra ejendommen, hvis der er nogen, du kender bedre end andre.
7
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Dr_bp » 26. jun 2016, 13:59

Hahaha, nogle mærkelige naboer. Jeg synes, du skal banke på deres dør og informere dem om, at du fremover har tænkt dig at fortsætte din arrogante attitude - ikke fordi du som sådan er arrorgant, men fordi de er kæmpe røvhuller.
Sådan.

...Ej, det er jo også konfliktoptrappende. Jeg havde ladet det fare. Sådan nogle mennesker skal man bare grine af. De må have kæmpe selvværdsissues, og det kan du alligevel ikke løse for dem.
0
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf chokoladegris » 26. jun 2016, 14:48

Tak for jeres respons.

Jeg fortalte min far om oplevelsen. Han fortalte at han havde mødt hende i opgangen et par gange når han har besøgt mig, hvor han har hilst på hende og hun de fleste gange bare har ignoreret ham fuldstændig. Det pisser mig lidt af at de skal skælde mig ud over ikke at hilse, når de åbenlyst ikke gør det. Desuden ryger ham kæresten og han står nogle gange ude i gården, har oplevet flere gange at han bare står og kigger ned i sin telefon uden at kigge op når jeg går forbi.
Jeg kan godt virke meget reserveret og det er jeg udemærket klar over. Ved ikke om min "arrogante attitude" generer dem så meget, på trods af at det ikke engang er specielt ofte at jeg møder dem :s faktisk sker det ret sjældent.
Nå, vi har den regel i opgangen at køre skraldespanden ud så den kan blive tømt og det skiftes vi til. Jeg havde så glemt det en gang, hvor hun en dag (da jeg går forbi hende) fortæller meget vredt til mig at jeg havde glemt det og at det var utrolig irriterende. Jeg erkendte at jeg havde glemt det og selvfølgelig skulle huske det til næste gang (og er blevet bedre til at huske det).. Så det er ikke første gang at hun ud af ingenting skælder mig ud, i stedet for bare at sige det på en pæn måde.

Har bare tænkt mig at ignorere dem så vidt muligt. Jeg står og skal flytte om lidt over en måned. Gider faktisk ikke køre mere i det, fordi at jeg synes de skaber en unødvendig konflikt, som slet ikke burde være opstået.

Og tak for jeres trøstende ord <3
2
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Torn » 26. jun 2016, 15:26

Fuck, de lyder nederen.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Ubehagelig oplevelse.

Indlægaf Sevii » 26. jun 2016, 15:44

Det lyder som om hun har et problem. Det handler nok ikke engang om dig.
Bare glem dem og se frem til du skal flytte. Sikke nogle spader. :kys:
1
:banan: :banan:

Tilbage til "Generelt"