Ting der kun sker på film

Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Hønsekræmmeren » 22. jun 2016, 06:43

På amerikanske hospitaler er der altid højtalere i loftet som tilkalder læger:

'Doctor Weinstein, contact emergency room'

Er man indlagt, så har man ALTID iltslanger i næsen - uanset om der er tale om en kompliceret hjerteoperation, fjernelse af hæmorider eller bare lidt behandling af nedgroede negle..

- og der er altid en stram sygeplejerske som giver besøgende max. 2 minutter - da patienten SKAL ha' hvile..!

Kommer man som skurk til et hospital, så finder man altid en tilfældig dør til et ligeså tilfældigt rum - og der finder man altid en hvid kittel, som udover at passe perfekt - også altid stadig har den rette ejermands navneskilt siddende på brystlommen..

Går alarmen ved en seng, så kommer det halve af afdelingens personale løbende i løbet af ca. 11 sekunder...! - (mildt sagt ikke det billede man kender fra sengeafsnittene hér til lands)
7
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Sevii » 25. jun 2016, 10:03

Hvis du er lige flyttet, taget på ferie et øde sted og mister din mobil, eller bare signalet - så kommer du med 100 % enten til at dø, eller miste alle dine venner. Noget forfærdeligt vil hvertfald ske.

Når der sker mystiske ting om natten, så gå altid rundt i mørket. Og hvis du hører en mærkelig lyd, sørg altid for at undersøge hvad det er. :gisp:
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Daine » 25. jun 2016, 10:41

Hvis dit liv afhænger af at du kan komme hurtigt væk, kan du føre et hvilket som helst transportmiddel der er i nærheden - motorcykel, fly, båd - det er fuldstændigt ligegyldigt og du kan gøre det som en professionel. Alle andre skal have et hav af læretimer, men ikke du. Angst og mulig snarlig død er åbenbart en fantastisk læremester.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 13:10

Åh, en morsom tråd! Den havde jeg slet ikke set før nu!
Jeg er glad for, at jeg ikke skal producere film til TS ... hun har da næse for selv den mindste kliche :D

Jeg kan selv kun lige komme i tanke om, at når man bliver skudt og dræbt på stedet, springer man højt op i luften og lander flere meter derfra.
I virkeligheden falder man sammen som en karklud :)
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 13:11

Dirtylittledevil skrev:Singlemænd har altid en supergod opskrift på hjemmelavet tomatsauce til pasta (overleveret fra bedstemor), og hvis man ifører sig en af hans skjorter efter hed sex, så laver han gerne den sauce, og så får man smagsprøver af en trægrydeske.

Sådan er det da også i virkeligheden, ikk'? :genert:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 13:12

ShuruQ skrev:Kaffe købes altid på vej til arbejde eller hentes andetsteds. Det er jo ikke muligt at lave derhjemme eller på din arbejdsplads.

På engelske politistationer er der dog automater - men det smager ikke så godt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 13:13

Animi skrev:Uanset hvornår nogen på film tænder for nyhederne, er indslaget ALTID relevant for deres aktuelle situation.

Ja, det kunne godt nok være rart. Når jeg tænder, er der altid "Mercuri Urval - fordi mennesker betyder alt" :blush:
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2016, 16:38

Alle politifolk har valgt faget fordi at der i deres barndom skete en forbrydelse imod deres familie, f.eks. mord. Det er top personligt.
6
...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Thestral » 25. jun 2016, 17:33

Er jorden ved at gå under og du skal føde et barn, er det altid en sædefødsel hvor de lige, enten laver et akut kejsersnit hvor mor og barn overlever og har det fint eller en utrænet læge vender barnet med et snuptag og mor og barn har det fint efter en lynfødsel.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jun 2016, 23:09

Spøgelser elsker at trille bolde ned af trapper eller hen til mennesker.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2016, 23:16

Dirtylittledevil skrev:Spøgelser elsker at trille bolde ned af trapper eller hen til mennesker.


Billede
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2016, 23:28

Hvis man som rigmand får muligheden for at investere i en mission for at finde en tabt by/planet/skat/tempel, hvor der er en lettere manisk, forvirret og, ja, halvvanvittig arkæolog/forsker, som er komplet isoleret i sit forskermiljø fordi ingen af hans kollegaer tror på hans åndsvage teorier, fordi de kun baserer sig på en inskription på 5 hieroglyffer og nogen gnidrede tegninger der kan være hvad som helst - og ud fra det mener forskeren han kan se den præcise lokation for templet samt hvordan man kommer ind og hvad der er i det - så SLÅ TIL, DE HAR ALTID RET, det KAN ikke ske at missionen tager hele vejen for så at finde ud at det faktisk kun var en åndsvag teori og templet ikke findes.
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jun 2016, 23:35

Hvis en anonym rigmand ud af det blå sender dig en smuk og mystisk invitation til en middag på hans hemmelighedsfulde palæ, så møder du troligt op, og det samme gør de 9 andre inviterede personer som ikke kender hinanden, og alle sætter sig troskyldigt ved det store spisebord, og først når 3. person forsvinder er det som om en vis tvivl begynder at brede sig mht hvad i alverden denne mystiske rigmand er ude på!
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Karkluden » 27. jun 2016, 01:34

Hønsekræmmeren skrev:På amerikanske hospitaler er der altid højtalere i loftet som tilkalder læger:

'Doctor Weinstein, contact emergency room'

Er man indlagt, så har man ALTID iltslanger i næsen - uanset om der er tale om en kompliceret hjerteoperation, fjernelse af hæmorider eller bare lidt behandling af nedgroede negle..

- og der er altid en stram sygeplejerske som giver besøgende max. 2 minutter - da patienten SKAL ha' hvile..!

Kommer man som skurk til et hospital, så finder man altid en tilfældig dør til et ligeså tilfældigt rum - og der finder man altid en hvid kittel, som udover at passe perfekt - også altid stadig har den rette ejermands navneskilt siddende på brystlommen..

Går alarmen ved en seng, så kommer det halve af afdelingens personale løbende i løbet af ca. 11 sekunder...! - (mildt sagt ikke det billede man kender fra sengeafsnittene hér til lands)

Jeg vil GARANTERE dig, at går hjertestopsalarmen, så springer der folk ud af væggene, op ad gulvet osv. Gør der ikke det, er de blevet slået ihjel eller sådan noget. Jeg har selv kaldt den alarm en håndfuld gange, og man fatter slet ikke hvor alle de mennesker kommer fra. Det er en regel, at man slipper ALT hvad man har i hænderne, når den alarm går.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Shmartiesh » 29. jun 2016, 19:25

Film og serier generelt: Lægerne står for alt behandling og genoptræning af patienter efter en operation. De er der ikke kun til stuegang. De er helt vildt gode venner med patienternes pårørende!
0

Tilbage til "Film og TV"