Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 25. jun 2016, 20:36

Jeg har fået kvalme :banan:

...men med en uge til forventet mens har det nok ikke noget med graviditet at gøre :( Omvendt håber jeg, for det gør kvalme en del sjovere :lol:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 26. jun 2016, 12:06

Godtnavn håber det er en spire der har sat sig fast og at kvalmen har en årsag :)

Her viser kroppen alle tegn på at mens er på vej. Så ingen grund til at håbe det store her. Men hvis bare cyklus vil være stabil nu så finder jeg lidt håb frem igen snart!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. jun 2016, 14:18

Håber, der er en grund til kvalmen godtnavn ;)

... Og håber da nu, at Trianglen insiminerer i weekenden, hvis det skulle blive relevant. Min cyklus er jo ret fast, og da den er 28 dage har jeg altid æl fredag/lørdag (alt efter om den falder tættere på 24 eller 48 timer efter positiv test)..

9 dage til første samtale. Er lidt spændt på, hvad vi skal forvente. Synes 45 minutters samtale er lang tid umiddelbart..
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 26. jun 2016, 14:51

godtnavn skrev:Jeg har fået kvalme :banan:

...men med en uge til forventet mens har det nok ikke noget med graviditet at gøre :( Omvendt håber jeg, for det gør kvalme en del sjovere :lol:


Krydser fingre for at kvalmen er der på grund af gevinst denne cyklus.

Min ÆL test var positiv i dag på cd 26, så cyklus bliver da kortere end sidst (56 dage) men er stadig laaang...vi har hygget både torsdag og igår, så denne gang har vi da ramt rimelig godt :slem:
Derudover har jeg fået svar på min første blodprøve efter opstart på stofskifte medicin og den viser, at mit stofskifte er i normalt niveau.... Håber det bliver ved med at være det, og cyklus bliver lidt kortere, så der snart er gevinst :)
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. jun 2016, 14:58

S_imse skrev:
godtnavn skrev:Jeg har fået kvalme :banan:

...men med en uge til forventet mens har det nok ikke noget med graviditet at gøre :( Omvendt håber jeg, for det gør kvalme en del sjovere :lol:


Krydser fingre for at kvalmen er der på grund af gevinst denne cyklus.

Min ÆL test var positiv i dag på cd 26, så cyklus bliver da kortere end sidst (56 dage) men er stadig laaang...vi har hygget både torsdag og igår, så denne gang har vi da ramt rimelig godt :slem:
Derudover har jeg fået svar på min første blodprøve efter opstart på stofskifte medicin og den viser, at mit stofskifte er i normalt niveau.... Håber det bliver ved med at være det, og cyklus bliver lidt kortere, så der snart er gevinst :)


Fantastisk med stofskiftet!! Og med god timing!

Alt krydset herfra :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 27. jun 2016, 05:52

Så er pletblødning startet og hvis mens starter op i dag giver det en cyklus på 22 dage. Det er lige lidt nok :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 27. jun 2016, 06:15

Marigold skrev:Så er pletblødning startet og hvis mens starter op i dag giver det en cyklus på 22 dage. Det er lige lidt nok :(


Ja det er lige kort nok. :( Men det kan jo sagtens nå at rette sig. Det er jo ikke så længe siden du fødte Alma. Hvordan går det ellers? :kys:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 27. jun 2016, 06:23

Simse, dejligt med stofskiftet! Håber der snart er gevinst. Det er da irriterende med den lange cyklus, jeg har som regel 35 dage og synes det er lang tid. :rulle: Krydser fingre for at du ikke behøver vente længe.

Godtnavn, håber kvalmen har sin årsag :slem:

Hvor er i andre i cyklus?

Jeg er 5 dage efter æl og har bestemt mig for at jeg ikke gider tolke osv i denne cyklus. Jeg har også droppet termometeret. Vi tager på ferie på torsdag og jeg ved præcis hvornår jeg skal have mens så jeg tager 1 test med og tager den først hvis jeg går over tid. Men planen er ikke at tænke på det før da (fat chance :lol: ) Er virkelig træt af at gå i det her limbo og sætte håbet op hver måned. Så arbejder lidt med at nedtone det lidt, selvom det er svært ikke at tænke på det hele tiden.

Har tænkt mig at give det året ud. Sidste år gav jeg det til denne vinter, men efter at have været gravid to gange er jeg ikke klar til at opgive endnu. Men kan mærke det slider og det er ikke det værd hvis jeg bliver helt ødelagt og ikke kan være der for mine levende børn.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 27. jun 2016, 06:41

Æble skrev:Simse, dejligt med stofskiftet! Håber der snart er gevinst. Det er da irriterende med den lange cyklus, jeg har som regel 35 dage og synes det er lang tid. :rulle: Krydser fingre for at du ikke behøver vente længe.

Godtnavn, håber kvalmen har sin årsag :slem:

Hvor er i andre i cyklus?

Jeg er 5 dage efter æl og har bestemt mig for at jeg ikke gider tolke osv i denne cyklus. Jeg har også droppet termometeret. Vi tager på ferie på torsdag og jeg ved præcis hvornår jeg skal have mens så jeg tager 1 test med og tager den først hvis jeg går over tid. Men planen er ikke at tænke på det før da (fat chance :lol: ) Er virkelig træt af at gå i det her limbo og sætte håbet op hver måned. Så arbejder lidt med at nedtone det lidt, selvom det er svært ikke at tænke på det hele tiden.

Har tænkt mig at give det året ud. Sidste år gav jeg det til denne vinter, men efter at have været gravid to gange er jeg ikke klar til at opgive endnu. Men kan mærke det slider og det er ikke det værd hvis jeg bliver helt ødelagt og ikke kan være der for mine levende børn.


35 dage er også lang tid, men hvis den bare er regelmæssig, så kan man jo planlægge. Jeg krydser fingre for at du kan holde tankerne væk fra projektet, og at du helt glemmer at teste på din ferie :lol:

Ja, det er rart med stofskiftet, håber resultatet er det samme om 5 uger, når jeg skal have taget ny blodprøve. Og at det højere stofskifte kan give en mere regelmæssig cyklus.
Jeg har endnu ikke fået svar på resten af de blodprøver jeg fik taget i starten af april, da jeg først skal have lavet hsg undersøgelsen. Så frygter stadig lidt at der kan være andet end lavt stofskifte.... Måske jeg skulle tage mig sammen og få hevet dem ud af min læge de resultater :stoned:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 27. jun 2016, 09:53

Vi går ind i sex-week i denne uge med forventet ÆL på lørdag. Og vi er simpelthen bare drøn udkørte begge to. Min kæreste arbejder rigtig meget så jeg er en del alene med sønnen og alt det praktiske der hjemme. Weekenden har oveni stået på to fødselsdage. Så vi har faktisk ikke haft sex de sidste 14 dage og kan ikke lige overskue hvordan vi skal få det presset ind så ofte i denne uge. Men det skal vi jo hvis der skal være en chance for graviditet. Min kæreste så helt opgivende ud i går aftes da jeg næste at sex-week starter i dag :lol:

Det er altså lidt stressende det her :stoned:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. jun 2016, 10:39

Majer skrev:Vi går ind i sex-week i denne uge med forventet ÆL på lørdag. Og vi er simpelthen bare drøn udkørte begge to. Min kæreste arbejder rigtig meget så jeg er en del alene med sønnen og alt det praktiske der hjemme. Weekenden har oveni stået på to fødselsdage. Så vi har faktisk ikke haft sex de sidste 14 dage og kan ikke lige overskue hvordan vi skal få det presset ind så ofte i denne uge. Men det skal vi jo hvis der skal være en chance for graviditet. Min kæreste så helt opgivende ud i går aftes da jeg næste at sex-week starter i dag :lol:

Det er altså lidt stressende det her :stoned:


Hepper på jer :lol: :pompom: You can do it!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. jun 2016, 10:40

Jeg har lige været på lurertur i min frokost (klinikken, vi skal på ligger ikke særlig langt fra mit job). Det er hyggeligt ud :D

Kan mærke, at nervøsiteten for, om det skulle være noget galt med mig, er begyndt at komme snigende. Så typisk, selvom der ikke er nogen reel grund til det :genert:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 27. jun 2016, 11:28

Har fået taget blodprøve i dag. Hcg på et stort rungende 0! Normalt plejer det at være på sådan 10-20 stykker, som stadig er negativt. Går ud fra det betyder at min krop ikke engang har prøvet at får det til at sidde fast, dumme den! Nå men i det mindste kan jeg komme hurtigt videre, og så er der også en god nyhed! Sygeplejersken kunne godt se at det var lang tid at vente helt til september/oktober, når man i fryseforsøg normalt starter op på nyt forsøg, så snart man finder ud af at prøven er negativ. Så hun har fundet en tid til kikkertundersøgelse i juli. For fertilitetsklinikken holder lukket i juli, men den gynækologiske klinik har åben, og de ville gerne gøre det for dem. Så vi kan komme igang med nyt forsøg i august (med æo i starten af september) :D
3
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 27. jun 2016, 11:32

MyGirl skrev:Jeg har lige været på lurertur i min frokost (klinikken, vi skal på ligger ikke særlig langt fra mit job). Det er hyggeligt ud :D

Kan mærke, at nervøsiteten for, om det skulle være noget galt med mig, er begyndt at komme snigende. Så typisk, selvom der ikke er nogen reel grund til det :genert:


Hvor hyggeligt! Hvad er det for en klinik? Jeg tror ikke der er noget galt med dig, det giver jo god mening at det er kæresten der gør at det ikke er lykkedes for jer, og din krop virker umiddelbart til at fungere. Men kan godt forstå du alligevel bliver lidt nervøs nu hvor det gælder. Men har i egentlig fået svar på endnu om kærestens sæd egner sig til IUI? (det krydser jeg fingre for i kan nøjes med!)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. jun 2016, 11:32

PinkPowerPrincess skrev:Har fået taget blodprøve i dag. Hcg på et stort rungende 0! Normalt plejer det at være på sådan 10-20 stykker, som stadig er negativt. Går ud fra det betyder at min krop ikke engang har prøvet at får det til at sidde fast, dumme den! Nå men i det mindste kan jeg komme hurtigt videre, og så er der også en god nyhed! Sygeplejersken kunne godt se at det var lang tid at vente helt til september/oktober, når man i fryseforsøg normalt starter op på nyt forsøg, så snart man finder ud af at prøven er negativ. Så hun har fundet en tid til kikkertundersøgelse i juli. For fertilitetsklinikken holder lukket i juli, men den gynækologiske klinik har åben, og de ville gerne gøre det for dem. Så vi kan komme igang med nyt forsøg i august (med æo i starten af september) :D


Det var sgi da god service :pompom: Selvfølgelig rigtig ærgerligt, at den ikke var der, men det må da være et lille plaster på såret, at fremtiden ikke byder på nær så meget venten :)
1

Tilbage til "Graviditet"