Smukke kvinder giver mænd kvalme

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Jemo » 27. jun 2016, 11:37

Jeg faldt over denne artikel http://www.jubii.dk/nyheder/forside/smukke-kvinder-giver-maend-kvalme/521456a0ffeb494fb83c751f54bd58c4 og kom til at grine lidt af den, men er der noget om snakken? Jeg kan faktisk godt genkende problemstillingen fra både mig selv og andre, men det er min erfaring at mange mænd vil benægte det. Men at det ligefrem er en navngivet sygdom – det havde jeg ikke regnet med. :D

Og kan det egentligt ikke også gælde omvendt?

Men hånden på hjertet bliver man ikke let lidt usikker hvis der pludselig der pludselig står en gudesmuk person foran sig af modsat køn? Jeg er i øvrigt enig i kuren. Hvis man tør snakke til dem så er de normalt ganske flinke.

Hvis der er nogen her der oplever at være i den smukkes sted. Hvordan oplevet I det?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21847

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Purple Haze » 27. jun 2016, 11:46

Jemo skrev:Jeg faldt over denne artikel http://www.jubii.dk/nyheder/forside/smukke-kvinder-giver-maend-kvalme/521456a0ffeb494fb83c751f54bd58c4 og kom til at grine lidt af den, men er der noget om snakken? Jeg kan faktisk godt genkende problemstillingen fra både mig selv og andre, men det er min erfaring at mange mænd vil benægte det. Men at det ligefrem er en navngivet sygdom – det havde jeg ikke regnet med. :D

Og kan det egentligt ikke også gælde omvendt?

Men hånden på hjertet bliver man ikke let lidt usikker hvis der pludselig der pludselig står en gudesmuk person foran sig af modsat køn? Jeg er i øvrigt enig i kuren. Hvis man tør snakke til dem så er de normalt ganske flinke.

Hvis der er nogen her der oplever at være i den smukkes sted. Hvordan oplevet I det?


Meh!
Det er da meget muligt at det er en ting.

Men hvis man som helt almindelig pæn kvinde bevæger sig ind i de nørdede kredse (folk der spiller rollespil, gamer og den slags), så møder man godt nok en del der har den "lidelse" :rulle:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Wizzze » 27. jun 2016, 11:54

Kvalme og hvad der ellers beskrives nej, men sådan forfjamsket og teenage-Wizze, ja det kan godt ske :blush2:

Jeg har engang siddet ved siden af Christy Turlington og åhh mand :dåne: :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jun 2016, 12:04

Jeg kom tidligere meget i et miljø, hvor andelen af klassisk smukke mennesker var klart større end normalt, og det har betydet, at jeg egentlig ikke reagerer særskilt på det. Hvilket jeg faktisk heller ikke gjorde i udpræget grad før :gruble:
Måske det hænger sammen med, at jeg selv har oplevet andres berøringsangst pga. mit intellekt, samtidig med at jeg jo selv godt ved, at jeg altså ikke bor på en græsk piedestal, hvor jeg lever af guldstøv og enhjørningemælk, af den grund.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf paint » 27. jun 2016, 12:28

Jeg er mand og har aldrig oplevet, hverken kvalme eller andre ubehageligheder, når jeg står overfor en klassisk smuk kvinde. Min egen (delvist bitre) erfaring, har lært mig, at det at være smuk, på ingen måde er ensbetydende med, at der også er tale om pragtfulde eller dejlige mennesker.

Står jeg derimod overfor, hvad jeg betragter som en meget tiltrækkende kvinde, som ikke nødvendigvis er det samme som fabelagtig smuk, og jeg kan se/fornemme at hun har det på samme måde, så kan jeg da godt mærke lidt adrenalin og andre ting og sager, drøner rundt i kroppen. Men ikke på nogen invaliderende måde. Højst lidt lettere svedige håndflader. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Lulu » 27. jun 2016, 12:38

Purple Haze skrev:
Jemo skrev:Jeg faldt over denne artikel http://www.jubii.dk/nyheder/forside/smukke-kvinder-giver-maend-kvalme/521456a0ffeb494fb83c751f54bd58c4 og kom til at grine lidt af den, men er der noget om snakken? Jeg kan faktisk godt genkende problemstillingen fra både mig selv og andre, men det er min erfaring at mange mænd vil benægte det. Men at det ligefrem er en navngivet sygdom – det havde jeg ikke regnet med. :D

Og kan det egentligt ikke også gælde omvendt?

Men hånden på hjertet bliver man ikke let lidt usikker hvis der pludselig der pludselig står en gudesmuk person foran sig af modsat køn? Jeg er i øvrigt enig i kuren. Hvis man tør snakke til dem så er de normalt ganske flinke.

Hvis der er nogen her der oplever at være i den smukkes sted. Hvordan oplevet I det?


Meh!
Det er da meget muligt at det er en ting.

Men hvis man som helt almindelig pæn kvinde bevæger sig ind i de nørdede kredse (folk der spiller rollespil, gamer og den slags), så møder man godt nok en del der har den "lidelse" :rulle:


Jeg synes mest jeg oplever at mænd går helt i stå i deres gøremål, stirrer uforskammet og (kun en mistanke) skal tørre lidt savl rundt om munden væk når jeg går igen, hvis jeg bevæger mig ind i rollespilsbutikken jer i byen for min mand.

Efterhånden synes jeg det er sjovt, men de første mange gange syntes jeg det var decideret ubehageligt fordi de stirrede så voldsomt på en.
Senest rettet af Lulu 27. jun 2016, 13:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Skralde » 27. jun 2016, 13:14

DetSorteCirkus skrev:Jeg kom tidligere meget i et miljø, hvor andelen af klassisk smukke mennesker var klart større end normalt, og det har betydet, at jeg egentlig ikke reagerer særskilt på det. Hvilket jeg faktisk heller ikke gjorde i udpræget grad før :gruble:
Måske det hænger sammen med, at jeg selv har oplevet andres berøringsangst pga. mit intellekt, samtidig med at jeg jo selv godt ved, at jeg altså ikke bor på en græsk piedestal, hvor jeg lever af guldstøv og enhjørningemælk, af den grund.



What?! Hvis du nu også fortæller at du ikke skider roser, så dåner jeg altså.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Code71 » 27. jun 2016, 13:17

Lulu skrev:Jeg synes mest jeg oplever at mænd går helt i stå i dressur gøremål, stirrer uforskammet og (kun en mistanke) skal tørre lidt savl rundt om munden væk når jeg går igen, hvis jeg bevæger mig ind i rollespilsbutikken jer i byen for min mand.

Efterhånden synes jeg det er sjovt, men de første mange gange syntes jeg det var decideret ubehageligt fordi de stirrede så voldsomt på en.


Jeg gætter på at du skriver fra din telefon med autocorrect? :lol:
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Kommodedyret » 27. jun 2016, 13:18

Billede
9
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Lurende Peber » 27. jun 2016, 14:53

Jeg kan nok have været nervøst befippet i mine yngre dage.
I dag, hvor der ikke SKAL scores, for at dagen har været tålelig, er overjordisk skønhed mere noget, jeg "bare" registrerer.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2016, 15:15

Kvalme ligefrem
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. jun 2016, 10:49

Minou skrev:Jeg blev nødt til at Google Caligynefobi, og efter en del artikler fra BT, Q o.lign. kommer der en wiki forklaring, på norsk. "Angsten for smukke kvinder".
Jeg synes mere det virker som et fænomen medierne har fundet på.


...Eller kvinderne selv.

Jeg kan ikke genkende det fra mit eget liv. Det er også sjældent at der er sammenfald mellem dem jeg betragter som smukke kvinder, og dem som medierne betragter som smukke kvinder.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2016, 14:34

Det er vist noget af det sædvanlige agurketidssludder.
Det er da klart, at der som dreng har været nogle piger, som var smukke på en sådan måde, at man ikke forestille sig, de ville have noget med en at gøre. Men psykiske lidelser og kvalme har jeg da aldrig hørt om.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Smukke kvinder giver mænd kvalme

Indlægaf IrmaPigen » 28. jun 2016, 15:40

Agurketid, hva...
0

Tilbage til "Forhold og sex"