emballage

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

emballage

Indlægaf Wizzze » 26. jun 2016, 16:13

Jeg ved ikke hvordan det er hjemme hos jer, men hos os, udgøres langt størstedelen af vores affald af emballage.
Det er efterhånden ved at tage overhånd, ofte er ting først pakket ind i plast, og så ind i pap eller æske af en slags, selv frugt og grønt, der kommer i naturlig emballage, ser man efterhånden også pakket ind i det ene eller det andet :rulle:

Og så er der den emballage som man nærmest skal bruge hammer og mejsel for at komme igennem :evil:

Hvad er efter jeres mening det værste, mest irriterende, eller overemballerede produkt?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: emballage

Indlægaf Wizzze » 26. jun 2016, 16:20

Personligt hader jeg de der produkter som er "støbt" ind i plastik, hvor man ikke bare kan rive emballagen fra hinanden, men nærmest skal bruge en skærebrænder :evil:

Og så tuber, de der bløde metal, der bruges til remulade f.eks. man kan aldrig rulle dem helt præcist så man får alt med ud.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: emballage

Indlægaf Kommodedyret » 26. jun 2016, 16:23

Enig. Det er noget svineri fra producenternes side. Et forbandet miljøsvineri.
6
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: emballage

Indlægaf Mani » 26. jun 2016, 16:43

Vi har heldigvis affaldssortering: En spand til pap og papir, en spand til emballage (glas, plastik, konserves/dåser) og en til rest. Men jeg begriber heller ikke det skal pakkes sådan ind.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: emballage

Indlægaf Studsgaard » 26. jun 2016, 21:01

Jeps vi har ogsåmeget emballage skrald.
Af mad emballage er det de der plastik smeltesammen noget der ofte er om pålæg. Hvorfor skal det være så bøvlet at åbne?

Og legetøj - der er jo oftere langt mere indpakning end selve legetøj

Jeg ved ikke om det er mig der er bagud og bare først har opdaget dem nu, men jeg undrede mig også vældig over der nu er kommet emballage omkring vandmelon - sådan en plastick bære dims. For pokker da det er da også tåbeligt spild af recourserne.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: emballage

Indlægaf sigge » 27. jun 2016, 09:01

^ Bærehåndtag på vandmeloner?! :lol: Det har jeg ikke set endnu, men det lyder godt nok overflødigt.

Jeg hader også de der svejsede, hårde plastemballager. Man kan bare næsten ikke åbne dem, uden at komme til skade samtidig. Af mademballage er det de der pakker med en plastfilm henover (typisk pålæg o.lign.), hvor der er et løst hjørne, som man lige kan trække i. De virker max. halvdelen af gangene. Og så har jeg ofte ikke fingerkræfter nok til skruelåg på glas med f.eks. rødbeder og den slags, så derfor synes jeg, de ny låg fra Den Gamle Fabrik er helt geniale.

Jeg er i øvrigt jævnt træt af, at vi i min blok har fået udskiftet den store genbrugsskraldespand, som man måtte putte både glas, metal og plastik i, med en traditionel glascontainer med de der små runde åbninger i. Jeg propper godt nok stadig de pantfrie sodavandsdåser og plastflasker ned i den, men alt muligt andet plastemballage såsom bakker fra vindruer, bøtten fra pålægssalater eller cremefraiche osv. kan jeg altså ikke få mokket ned i det der lille hul. Det begrænsede ellers mit køkkenaffald til forbrænding en hel del, da jeg kunne komme af med mine emballager i den genbrugsspand.
1
You can't spell awesome without me.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: emballage

Indlægaf Lulu » 27. jun 2016, 09:51

Jeg gad herre godt at det der supermarked hvor man har sin egen emballage med kom til Odense at ligge også. Selvom det nok er dyrerer ville hovedvægten af mine indkøb blive foretaget der.

Jeg er som i andre enig i at der er for meget emballage om faktisk nærmest akt du køber.
Forøvrigt er det mest irriterende det der er rundt om en saks. Hvorfor er det nødvendigt at skulle bruge en saks for at kunne pakke en nyindkøbt saks ud?!
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: emballage

Indlægaf Wizzze » 27. jun 2016, 10:53

Samano skrev:
Wizzze skrev:Jeg ved ikke hvordan det er hjemme hos jer, men hos os, udgøres langt størstedelen af vores affald af emballage.
Det er efterhånden ved at tage overhånd, ofte er ting først pakket ind i plast, og så ind i pap eller æske af en slags, selv frugt og grønt, der kommer i naturlig emballage, ser man efterhånden også pakket ind i det ene eller det andet :rulle:

Og så er der den emballage som man nærmest skal bruge hammer og mejsel for at komme igennem :evil:

Hvad er efter jeres mening det værste, mest irriterende, eller overemballerede produkt?


Jeg er enig i at der er nogle produkter der har for meget emballage, men bare til der markerede.
Hvad skulle ens affald ellers bestå af?
Madspild skal man jo også helst undgå og udover det tror jeg kun det papir vi en sjældent gang smider ud.


Køkkenaffald, aviser & blade, gamle blomster, bygge/renovationsaffald osv. osv.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: emballage

Indlægaf Wizzze » 27. jun 2016, 11:07

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
Samano skrev:
Wizzze skrev:Jeg ved ikke hvordan det er hjemme hos jer, men hos os, udgøres langt størstedelen af vores affald af emballage.
Det er efterhånden ved at tage overhånd, ofte er ting først pakket ind i plast, og så ind i pap eller æske af en slags, selv frugt og grønt, der kommer i naturlig emballage, ser man efterhånden også pakket ind i det ene eller det andet :rulle:

Og så er der den emballage som man nærmest skal bruge hammer og mejsel for at komme igennem :evil:

Hvad er efter jeres mening det værste, mest irriterende, eller overemballerede produkt?


Jeg er enig i at der er nogle produkter der har for meget emballage, men bare til der markerede.
Hvad skulle ens affald ellers bestå af?
Madspild skal man jo også helst undgå og udover det tror jeg kun det papir vi en sjældent gang smider ud.


Køkkenaffald, aviser & blade, gamle blomster, bygge/renovationsaffald osv. osv.


Men dit affald derhjemme er vel ikke bygge/renovation og aviser og blade? Det sorteres jo (forhåbentligt) og køres på hhv forbrændingen og smides i papircontainer. Køkkenaffald og blomster jo bio affald.


Når man bor i lejlighed, så er ens affald jo alt det, der er aviser og blade i en pose, pap i en anden, glas i en tredie, køkkenaffald i en fjerde, tapet, trælister, lim og andet byggeaffald i en femte osv. Men det skal jo alt sammen bæres ned af husslaven (mig) og fordeles i de forskellige containere og bøtter.
Og så er det bare jeg siger, at pap, glas, plast, metal osv. der kommer fra emballage, bare fylder meget mere end det behøvede :evil: :whine:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: emballage

Indlægaf Wizzze » 27. jun 2016, 11:16

Samano skrev:
Wizzze skrev:
Samano skrev:
Wizzze skrev:Jeg ved ikke hvordan det er hjemme hos jer, men hos os, udgøres langt størstedelen af vores affald af emballage.
Det er efterhånden ved at tage overhånd, ofte er ting først pakket ind i plast, og så ind i pap eller æske af en slags, selv frugt og grønt, der kommer i naturlig emballage, ser man efterhånden også pakket ind i det ene eller det andet :rulle:

Og så er der den emballage som man nærmest skal bruge hammer og mejsel for at komme igennem :evil:

Hvad er efter jeres mening det værste, mest irriterende, eller overemballerede produkt?


Jeg er enig i at der er nogle produkter der har for meget emballage, men bare til der markerede.
Hvad skulle ens affald ellers bestå af?
Madspild skal man jo også helst undgå og udover det tror jeg kun det papir vi en sjældent gang smider ud.


Køkkenaffald, aviser & blade, gamle blomster, bygge/renovationsaffald osv. osv.


Altså jeg ved ikke om det bare er mig, men udover køkkenaffald har jeg stortset ikke nogle af de typer affald du nævner.
Og tror jeg altså heller ikke ret mange andre har. For mig er emballage så også i kategorien køkkenaffald.
Du har da også selv lige lavet en tråd om at folk ikke holder avis længere :lol:


Selv om man ikke holder avis, så synes jeg stadig de kryber ind, også selvom man har reklamer nej tak osv. så kommer der stadigvæk mange avisagtige publikationer ind i postkassen, nu ligger de bare i sådan et "foldeark" fra postdk, for så er det post og ikke reklamer :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: emballage

Indlægaf MyGirl » 27. jun 2016, 13:36

Jeg har faktisk med stor forundring måttet konstatere, at langt størstedelen af vores affald har været køkkenaffald. Efter, vi er begyndt at kompostere vores køkkenaffald, har vi næsten ikke noget skrald længere. Og føler egentlig ikke, vi køber "mindre emballeret" end gennemsnittet.

Det til trods vil jeg dog meget gerne tilslutte mig, at der generelt overemballeres helt sindssygt.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: emballage

Indlægaf Studsgaard » 30. jun 2016, 15:01

De ser sådan her ud
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Mad og drikke"