Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 07:48

Sophaya skrev:Ej, hvor har jeg dårlig samvittighed. Kan man slette den sidste uge? :genert:

Nå, men op på hesten igen. Målet er stadig at tabe mig, krydret med minimum 2 lange gåture denne uge.


Keeender det godt.. Weekenden er heller aldrig sket hos mig :generet:

We can do it :pompom:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 08:00

Nuj, hvor det irriterer mig, at jeg bare ikke kan stoppe med at kyle i hovedet i weekenderne!! Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker i mit hoved, men det kører snorlige hele ugen, og det øjeblik fredag kommer, og jeg kører fra job, så går det helt galt.

Må simpelthen i gang med at aftale nogle "spilleregler" for mig selv a la kun slik eller lignende om lørdagen og sund mad til minimum 3/4 af måltiderne i weekenderne. Satser lidt på at prøve at få weekenden fyldt op med (ikke madrelaterede) aktiviteter, så jeg kan få flyttet fokus lidt. Og så har jeg sendt en bøn til kæresten om, at han stopper med at hive slik, chips og kage med hjem (hvilket jo bare også er uholdbart, for selvfølgelig skal han og ungerne have lov til den slags i ferien - de kan jo ikke gøre for, at jeg æder det hele, når de kigger væk :genert: )
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2016, 08:24

MyGirl skrev:Nuj, hvor det irriterer mig, at jeg bare ikke kan stoppe med at kyle i hovedet i weekenderne!! Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker i mit hoved, men det kører snorlige hele ugen, og det øjeblik fredag kommer, og jeg kører fra job, så går det helt galt.

Må simpelthen i gang med at aftale nogle "spilleregler" for mig selv a la kun slik eller lignende om lørdagen og sund mad til minimum 3/4 af måltiderne i weekenderne. Satser lidt på at prøve at få weekenden fyldt op med (ikke madrelaterede) aktiviteter, så jeg kan få flyttet fokus lidt. Og så har jeg sendt en bøn til kæresten om, at han stopper med at hive slik, chips og kage med hjem (hvilket jo bare også er uholdbart, for selvfølgelig skal han og ungerne have lov til den slags i ferien - de kan jo ikke gøre for, at jeg æder det hele, når de kigger væk :genert: )


Jeg har det på samme måde. Og hjemme hos os er det desværre mig, der er alt for god til at handle slik og kage, så kan ikke engang skyde skylden på min mand :D Jeg har endnu ikke fundet løsningen, men lige nu lader jeg bare lidt stå til hen over sommeren. Har et helt nyt sundhedsprojekt i støbeskeen til efteråret, så nu prøver jeg bare at holde vægten sommeren over.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 08:28

Pandesteg skrev:
MyGirl skrev:Nuj, hvor det irriterer mig, at jeg bare ikke kan stoppe med at kyle i hovedet i weekenderne!! Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker i mit hoved, men det kører snorlige hele ugen, og det øjeblik fredag kommer, og jeg kører fra job, så går det helt galt.

Må simpelthen i gang med at aftale nogle "spilleregler" for mig selv a la kun slik eller lignende om lørdagen og sund mad til minimum 3/4 af måltiderne i weekenderne. Satser lidt på at prøve at få weekenden fyldt op med (ikke madrelaterede) aktiviteter, så jeg kan få flyttet fokus lidt. Og så har jeg sendt en bøn til kæresten om, at han stopper med at hive slik, chips og kage med hjem (hvilket jo bare også er uholdbart, for selvfølgelig skal han og ungerne have lov til den slags i ferien - de kan jo ikke gøre for, at jeg æder det hele, når de kigger væk :genert: )


Jeg har det på samme måde. Og hjemme hos os er det desværre mig, der er alt for god til at handle slik og kage, så kan ikke engang skyde skylden på min mand :D Jeg har endnu ikke fundet løsningen, men lige nu lader jeg bare lidt stå til hen over sommeren. Har et helt nyt sundhedsprojekt i støbeskeen til efteråret, så nu prøver jeg bare at holde vægten sommeren over.


Uhhh, det lyder spændende! Hvad dækker det over? Altså det nye tiltag?

Det er røvdårlig timing for mig, for jeg SKAL sgu have tabt en 5-6 kg. over sommeren, men kan bare stadig mærke, at motivationen halter. Eller - den er der 100 % mandag til fredag eftermiddag, men BUM så forsvinder den pist væk :forvirret2:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2016, 08:45

MyGirl skrev:
Pandesteg skrev:
MyGirl skrev:Nuj, hvor det irriterer mig, at jeg bare ikke kan stoppe med at kyle i hovedet i weekenderne!! Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker i mit hoved, men det kører snorlige hele ugen, og det øjeblik fredag kommer, og jeg kører fra job, så går det helt galt.

Må simpelthen i gang med at aftale nogle "spilleregler" for mig selv a la kun slik eller lignende om lørdagen og sund mad til minimum 3/4 af måltiderne i weekenderne. Satser lidt på at prøve at få weekenden fyldt op med (ikke madrelaterede) aktiviteter, så jeg kan få flyttet fokus lidt. Og så har jeg sendt en bøn til kæresten om, at han stopper med at hive slik, chips og kage med hjem (hvilket jo bare også er uholdbart, for selvfølgelig skal han og ungerne have lov til den slags i ferien - de kan jo ikke gøre for, at jeg æder det hele, når de kigger væk :genert: )


Jeg har det på samme måde. Og hjemme hos os er det desværre mig, der er alt for god til at handle slik og kage, så kan ikke engang skyde skylden på min mand :D Jeg har endnu ikke fundet løsningen, men lige nu lader jeg bare lidt stå til hen over sommeren. Har et helt nyt sundhedsprojekt i støbeskeen til efteråret, så nu prøver jeg bare at holde vægten sommeren over.


Uhhh, det lyder spændende! Hvad dækker det over? Altså det nye tiltag?

Det er røvdårlig timing for mig, for jeg SKAL sgu have tabt en 5-6 kg. over sommeren, men kan bare stadig mærke, at motivationen halter. Eller - den er der 100 % mandag til fredag eftermiddag, men BUM så forsvinder den pist væk :forvirret2:


Jeg ville også bare SÅ gerne en 3-5 kg ned her i sommer, men har åbenbart ikke nok selvdisciplin til at få det til at lykkes :sarkasme:

Jamen, jeg er bare så småt i gang med at forsøge mig med vegansk kost. Fra efteråret skal jeg op og køre 100% vegansk i en periode. Det er ikke kun i slankehenseende, at jeg gerne vil prøve den veganske kost (selvom jeg håber lidt på effekt dér, da jeg jo med vegansk kost er nødt til at skære en hel del fede madvarer og slik/kage væk) men også fordi, jeg væmmes ved den måde langt det meste af vores kødindustri kører på og den måde dyrene behandles på. Jeg kan/vil ikke være med til at støtte den industri længere. Planen er så, at jeg med tiden vil genindføre kød i kosten igen, men kun fra dyr som jeg så ved har haft et godt liv - det koster jo så også en del ekstra penge at købe den slags kød, så det passer meget godt sammen med så at spise vegansk/vegetarisk det meste af ugen og så kun få kød i weekenden måske. Lige i slankehenseende er det så fint at køre vegansk, da jeg ellers godt kunne komme til at mæske mig lidt for meget i ost f.eks. :genert:

Nogle vil nok synes det er et lidt pjattet projekt, men jeg glæder mig faktisk. Om ikke andet så er det at skære kød ud af tilværelsen en fantastisk mulighed for at virkelig tvinge sig selv til at lave en masse nye spændende grøntsagsretter og virkelig tænke ud af boksen i forhold til måltider. Jeg har før taget nogle måneder, hvor jeg kørte vegetarisk kost og det var rigtig godt. Så er spændt på at prøve at spise vegansk, har allerede lånt en masse kogebøger og læst en masse blogs og gået i gang med at planlægge :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 09:06

Pandesteg skrev:[

Jeg ville også bare SÅ gerne en 3-5 kg ned her i sommer, men har åbenbart ikke nok selvdisciplin til at få det til at lykkes :sarkasme:

Jamen, jeg er bare så småt i gang med at forsøge mig med vegansk kost. Fra efteråret skal jeg op og køre 100% vegansk i en periode. Det er ikke kun i slankehenseende, at jeg gerne vil prøve den veganske kost (selvom jeg håber lidt på effekt dér, da jeg jo med vegansk kost er nødt til at skære en hel del fede madvarer og slik/kage væk) men også fordi, jeg væmmes ved den måde langt det meste af vores kødindustri kører på og den måde dyrene behandles på. Jeg kan/vil ikke være med til at støtte den industri længere. Planen er så, at jeg med tiden vil genindføre kød i kosten igen, men kun fra dyr som jeg så ved har haft et godt liv - det koster jo så også en del ekstra penge at købe den slags kød, så det passer meget godt sammen med så at spise vegansk/vegetarisk det meste af ugen og så kun få kød i weekenden måske. Lige i slankehenseende er det så fint at køre vegansk, da jeg ellers godt kunne komme til at mæske mig lidt for meget i ost f.eks. :genert:

Nogle vil nok synes det er et lidt pjattet projekt, men jeg glæder mig faktisk. Om ikke andet så er det at skære kød ud af tilværelsen en fantastisk mulighed for at virkelig tvinge sig selv til at lave en masse nye spændende grøntsagsretter og virkelig tænke ud af boksen i forhold til måltider. Jeg har før taget nogle måneder, hvor jeg kørte vegetarisk kost og det var rigtig godt. Så er spændt på at prøve at spise vegansk, har allerede lånt en masse kogebøger og læst en masse blogs og gået i gang med at planlægge :-D


Det lyder spændende! :) (Ikke at jeg nogensinde kunne eller ville gøre kunsten efter :genert: )

Vi har faktisk også en del fokus på at nedbringe mængden af kød, vi spiser derhjemme, men helt vegetarisk og/eller vegansk bliver det aldrig.
Et liv uden kød, æg og ost ville sleeeet ikke virke for mig :gisp:

Men kan godt forstå, det bliver super spændende ud fra sådan et kulinarisk perspektiv!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2016, 09:18

MyGirl skrev:
Pandesteg skrev:[

Jeg ville også bare SÅ gerne en 3-5 kg ned her i sommer, men har åbenbart ikke nok selvdisciplin til at få det til at lykkes :sarkasme:

Jamen, jeg er bare så småt i gang med at forsøge mig med vegansk kost. Fra efteråret skal jeg op og køre 100% vegansk i en periode. Det er ikke kun i slankehenseende, at jeg gerne vil prøve den veganske kost (selvom jeg håber lidt på effekt dér, da jeg jo med vegansk kost er nødt til at skære en hel del fede madvarer og slik/kage væk) men også fordi, jeg væmmes ved den måde langt det meste af vores kødindustri kører på og den måde dyrene behandles på. Jeg kan/vil ikke være med til at støtte den industri længere. Planen er så, at jeg med tiden vil genindføre kød i kosten igen, men kun fra dyr som jeg så ved har haft et godt liv - det koster jo så også en del ekstra penge at købe den slags kød, så det passer meget godt sammen med så at spise vegansk/vegetarisk det meste af ugen og så kun få kød i weekenden måske. Lige i slankehenseende er det så fint at køre vegansk, da jeg ellers godt kunne komme til at mæske mig lidt for meget i ost f.eks. :genert:

Nogle vil nok synes det er et lidt pjattet projekt, men jeg glæder mig faktisk. Om ikke andet så er det at skære kød ud af tilværelsen en fantastisk mulighed for at virkelig tvinge sig selv til at lave en masse nye spændende grøntsagsretter og virkelig tænke ud af boksen i forhold til måltider. Jeg har før taget nogle måneder, hvor jeg kørte vegetarisk kost og det var rigtig godt. Så er spændt på at prøve at spise vegansk, har allerede lånt en masse kogebøger og læst en masse blogs og gået i gang med at planlægge :-D


Det lyder spændende! :) (Ikke at jeg nogensinde kunne eller ville gøre kunsten efter :genert: )

Vi har faktisk også en del fokus på at nedbringe mængden af kød, vi spiser derhjemme, men helt vegetarisk og/eller vegansk bliver det aldrig.
Et liv uden kød, æg og ost ville sleeeet ikke virke for mig :gisp:

Men kan godt forstå, det bliver super spændende ud fra sådan et kulinarisk perspektiv!


Tak! Jeg kommer heller aldrig til at blive fuldblodsvegetar eller -veganer, men ja det er nemlig ret sjovt at udfordre sig selv på den måde i en kortere eller længere periode! Og så finder man også ud af, hvad det egentlig er, man savner mest. Mange gange er det sikkert de små ting! Jeg tror f.eks. ikke jeg kommer til at savne kødpålægget til frokost, da jeg i forvejen tit laver vegetarsalater osv., så den del bliver nem, men ost til morgenbordet søndag morgen og et blødkogt æg - den slags ting er altså rare engang i mellem! Men måske det ikke behøver være hver weekend? Ja, alle den slags overvejelser. Glæder mig i hvert fald. Og så er jeg så heldig at have en virkelig fantastisk (kødspisende) mand, der støtter mig i projektet, ellers kunne det slet ikke lade sig gøre. :dåne:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Filipai » 28. jun 2016, 09:54

Jeg skal til træning klokken 15, og jeg GIIIIIDER bare ikke.. Har prøvet at se billeder fra 3 år tilbage, der synes jeg at jeg var så tyk, og nu ville jeg bare ønske jeg så sådan ud igen. Ej men det er træls. Og jeg har bare intet sundt til frokost herhjemme. Det er op ad bakke at være doven og helst vil spise usund mad, når man er ked af sin størrelse :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 10:29

Skal vi ikke bare lave en kollektiv aftale om, at vi strammer op på kosten denne uge? :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 10:29

... siger damen, der er ved at invitere til øl og fodbold på lørdag :genert:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 28. jun 2016, 10:35

Jeg har stadig sting i højre hånd og visse bevægelser gør ondt, så jeg har valgt at sætte styrketræningen på stand-by. Men i går aftes valgte jeg at støve løbeskoene af og joggede en tur. Løb ville være at overdrive, da jeg også måtte indlægge nogle gåpauser, men jeg kom af sted og afsluttede med en masse "ass to the grass"-squats. Lige netop dén del kan så mærkes i lårbasserne i dag :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Filipai » 28. jun 2016, 10:52

Tror ikke kosten bliver så god denne uge, har lige en uges ferie før jeg tager sommerkursus, så ugen er blevet booket op med alt muligt hygge, og der hører ofte god mad med.

Jeg er ved at tage tilløb til at få hoppet i træningstøjet, om 10 minutter kan jeg ikke længere afmelde mig, og så er jeg tvunget til at tage afsted. Tilgengæld har jeg fået nye træningssko, de lækre fivefingers, og det er første gang jeg skal prøve dem, og håber jeg at jeg for første gang kan få en træning hvor jeg ikke får ondt i fødderne før resten af kroppen.

De er frække ikke ? :P

Screen Shot 2016-06-28 at 12.51.59.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2016, 11:01

Filipai skrev:Tror ikke kosten bliver så god denne uge, har lige en uges ferie før jeg tager sommerkursus, så ugen er blevet booket op med alt muligt hygge, og der hører ofte god mad med.

Jeg er ved at tage tilløb til at få hoppet i træningstøjet, om 10 minutter kan jeg ikke længere afmelde mig, og så er jeg tvunget til at tage afsted. Tilgengæld har jeg fået nye træningssko, de lækre fivefingers, og det er første gang jeg skal prøve dem, og håber jeg at jeg for første gang kan få en træning hvor jeg ikke får ondt i fødderne før resten af kroppen.

De er frække ikke ? :P

Screen Shot 2016-06-28 at 12.51.59.jpg


Hehe jo de er da fine! :P Er spændt på at høre om hvordan det går. God træning! Skal selv ud en tur i dag, men har haft lidt ondt i knæene på det sidste, så tager den lidt med ro.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Sophaya » 28. jun 2016, 18:29

Jeg har måtte stoppe mig selv i at planlægge indkøb af usunde ting 3(!!) gange i dag. Jeg havde rent faktisk fundet busser så jeg lige kunne smutte forbi et supermarked de to af gangene. Jeg er jo junkie.

I det mindste kunne jeg stoppe det. Skal virkelig stå fast nu.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Filipai » 28. jun 2016, 20:38

Ballademager skrev:
Filipai skrev:Tror ikke kosten bliver så god denne uge, har lige en uges ferie før jeg tager sommerkursus, så ugen er blevet booket op med alt muligt hygge, og der hører ofte god mad med.

Jeg er ved at tage tilløb til at få hoppet i træningstøjet, om 10 minutter kan jeg ikke længere afmelde mig, og så er jeg tvunget til at tage afsted. Tilgengæld har jeg fået nye træningssko, de lækre fivefingers, og det er første gang jeg skal prøve dem, og håber jeg at jeg for første gang kan få en træning hvor jeg ikke får ondt i fødderne før resten af kroppen.

De er frække ikke ? :P

Screen Shot 2016-06-28 at 12.51.59.jpg


Sjældent set frækkere! :D Var de gode?


Det er faktisk første gang jeg er kommet igennem en hel træning uden at have ondt i fødderne. Jeg har hælspore på begge fødder, og især slemt på den ene, og med de her var der bare intet. Jeg elsker min grimme sko. Jeg elsker bare ikke træning, hold kæft hvor det eneste jeg tænker på igennem den times træning, er at jeg kan se pænere ud i en brudekjole.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"