Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 28. jun 2016, 10:36

Snowdrop skrev:Tak for jeres svar/grønne kort m. svar :kys:

Jeg er meget fristet til at skrive til dem og sige at jeg ikke føler for at deltage i mødregruppe. Giver det lige til i aften eller i morgen før jeg beslutter mig.

Alfe det er da også hyggeligt med de kig ind til baby. Kan du få lov at få/købe billeder til vækstscanningerne? Tænker det er lidt sjovt at kunne sammenligne med tidligere billeder.


Så længe du gør, hvad der føles rigtigt for dig. Det skal jo heller ikke være en stressfaktor, tænker jeg, men noget der giver en noget.


Jeg håber, at jeg kan købe eller få billeder. Det vil være så fint at have :lun:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. jun 2016, 10:37

Kolderudolf skrev:Apropos mødregrupper. Jeg er ret glad for det, mest fordi det er en mulighed for at komme ud af huset. Jeg er ret dårlig til at være på barsel :tie:

Vi håber på at komme hjem heroppe fra 1. December, så jeg kan føde i dk. Men det afhænger af hundrede detaljer. Ellers skal jeg føde her og så tager vi til dk efter et par måneder. Gad vide om man så overhovedet kan komme ind i en mødregruppe der. Eller om de alle er for fasttømrede og kommunen ikke tilbyder det :gruble:


Uden at lægge hovedet på blokken, så er jeg faktisk ikke sikker på det overhovedet er alle kommuner der tilbyder at formidle mødregrupper. Vi blev bare tilbudt det dersens familieiværksætterne-halløj som er noget nogle kommuner tilbyder til førstegangsforældre, og derigennem er der så blevet lavet mødregrupper baseret på folks geografiske placering.

Umiddelbart tror jeg du ville have mest held med at forsøge at finde en gruppe kommende mødre vha. Facebook? Men du kan selvfølgelig prøve at kontakte den kommune I flytter til og spørge på forhånd om det er noget de tilbyder at hjælpe med. Man ved jo aldrig :D
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. jun 2016, 10:39

Vi satser på at flytte til København, så det må jeg lige prøve at Google. Men du har ret. Facebook er nok det bedste bud :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jun 2016, 10:46

Jeg var meget glad for min første mødregruppe, og vi ses stadig.

Jeg vil også meget gerne i en igen, mest for at komme lidt ud, da jeg heller ikke er så god til at gå hjemme med en baby :genert: (alene går det meget bedre).

Så jeg ville give det en chance, og så kan du jo melde fra efter måske 2-3 gange, hvis det stadig føles forkert.

Er I ikke blevet placeret efter, at I bor i nærheden af hinanden?

Jeg valgte at tage bussen hjem til et par af de andre, når det fx regnede. Det ville jeg hellere end at bøvle med at få barnevognen ud og ind af bilen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. jun 2016, 10:58

Sorenspige skrev:Jeg var meget glad for min første mødregruppe, og vi ses stadig.

Jeg vil også meget gerne i en igen, mest for at komme lidt ud, da jeg heller ikke er så god til at gå hjemme med en baby :genert: (alene går det meget bedre).

Så jeg ville give det en chance, og så kan du jo melde fra efter måske 2-3 gange, hvis det stadig føles forkert.

Er I ikke blevet placeret efter, at I bor i nærheden af hinanden?

Jeg valgte at tage bussen hjem til et par af de andre, når det fx regnede. Det ville jeg hellere end at bøvle med at få barnevognen ud og ind af bilen.


Jo det er vi, men vi bor alligevel ret langt fra hinanden fordi den kommune vi bor i geografisk set er Danmarks største (ifølge dem selv, jeg har ikke tjekket om det passer...) så folk kommer alligevel fra alle mulige steder. Og så er den offentlige transport her hvor jeg bor lige til at lukke op og trutte i :stoned:

De logistiske udfordringer ved det er klart den største ulempe. Men ser man bort fra dem, så er jeg alligevel sådan lidt 40% for at deltage og 60% imod. Dunno, jeg må se hvad jeg gør.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 28. jun 2016, 12:54

Jeg ville prøve det af, og se om det føltes for uoverskueligt, og så melde mig ud hvis det var. Kan udmærket forstå, at transporten lægger en kæmpe dæmper på det.
Personligt glæder jeg mig helt vildt til at skulle i mødregruppe og bare snakke babysnak og have fælles ammehjerner- jeg har en romantisk idé om, at det bliver top hyggeligt :D Jeg skal endda i 2. En som er sammen med en flok kvinder fra mit hjemland, og så den man bliver smidt I sammen med sundhedsplejersken.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 28. jun 2016, 13:33

Jeg var ikke superglad for min mødregruppe under min barsel. Det havde intet med dem at gøre, men med mig. Jeg ammede ikke (som den eneste), jeg boede længere væk end de andre, min baby var ikke så vild med andre, så hun var ofte ked af det når vi sås. Jeg brugte meget tid på at føle mig anderledes og også lidt udenfor.

Jeg holdt ved og det blev stille og roligt mere positivt. Jeg hvilede mere i mig selv og den situation jeg nu var i med mit barn og vi ses stadig den dag i dag. Er rigtig glad for, at jeg ikke droppede det :)
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 28. jun 2016, 15:27

Hej! :wave2:

Jeg vil gerne være med her,hvis det er iorden med jer :)
Har læst lidt med på sidelinien,og endelig fået mig taget sammen til at oprette en profil herinde..

Her er lidt info om mig:
Navn: Lisen82
Alder: 34
Beskæftigelse: Salgsassistent
Mands alder: 32
Bor: Aarhus
Fødested: Skejby
Prøvet siden: Sep/oktober 2015
Testet positiv: 2. januar
Termin: 7. september
Andre børn: Pige A fra juni '13
Vide kønnet: Det er en dreng :lun:
NF-dato: Kan jeg ikke huske
MD-dato: Kan jeg ikke huske
Første lægebesøg: Kan jeg ikke huske
Første jm-konsultation: Var en gang i april mener jeg
Andre scanninger: Blev scannet i uge 28 og skal igen i uge 34 for vægtskøn.
Blev jeg også ned min datter.
Under første graviditet fik jeg svangerskabsforgiftning lige op til min termin,
så de holder ekstra øje med mig.
Senest rettet af Lisen82 28. jun 2016, 20:12, rettet i alt 1 gang.
4
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jun 2016, 18:07

Velkommen til :wave: .
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jun 2016, 18:10

Primle, det var stort set det samme med min MG.

Ud af 6 var jeg den eneste, som ikke ammede, og min dreng fik hurtig nok indtryk og blev ked af det/ville hellere ligge selv. Alligevel endte vi med at have det godt sammen, fordi der var plads til forskellighed og opbakning.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 28. jun 2016, 18:56

Velkommen Lisen :D
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 28. jun 2016, 18:59

Her ville jeg ekstremt gerne i mg.
Desværre havde min sundhedsplejeske sat mig I en gruppe for landzonen i vores by. Så jeg kom først afsted da N var over 4 mdr. N var den ældste og den yngste var en uge.
De var alt for langt fra hinanden aldersmæssigt.

Det var også skide irriterende at der var ude i landzonen for så var man tvunget med bil. Så det skulle altid passes med lur. Det havde været så meget nemmere hvis man kunne gå eller tage bussen.

Så denne gang vil jeg kræve byzonen og jeg bor da også indenfor by skiltet.
Vi mødtes kun hver 14 dage og det synes jeg var for lidt i forhold til hvad jeg gerne ville.
Det løb desværre også hurtigt ud i sandet så vi sås maks 6 gange alle sammen desværre.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 28. jun 2016, 20:03

Tak for velkomsten! :)

Da jeg havde født sidst,boede vi i Kbh. Jeg kom i en mødregruppe hvor vi alle havde født inden for nogenlunde samme tid. (Fra juni til august) og vi var 6 stk. Vi kunne alle gå hjem til hinanden på meget kort tid
Jeg var rigtig glad for at komme i mødregruppe synes det var ret at vi kunne snakke baby snak og om alt muligt andet. Og hekt klart bare set at komme ud! Vi havde en aftale stort set hver uge og sås både med og uden børn. Og snakker stadig sammen i dag..
Jeg var lidt i tvivl om jeg havde lyst,det er jo ikke altid man bare svinger sammen men er glad for jeg gjorde det! :)

Denne gang vil jeg også gerne i mødregruppe. Det er jeg lidt spændt på..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. jun 2016, 20:17

Velkommen til Lisen :wave:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. jun 2016, 20:19

Kan det passe jeg kan mærke små tryk med blæren allerede? Det er primært når jeg skal tisse, så får jeg ind i mellem et tryk på blæren indefra. Jeg er kun i uge 18, så synes det er lidt tidligt til det?
0

Tilbage til "Graviditet"