Okay, så går jeg sgu "all in"!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 21. jun 2016, 18:01

Mani skrev::s
Pjeps skrev:Jeg hænger stadig i, men det går langsomt. Men hånden på hjertet så er jeg også lidt for doven med kcal tælleriet og deltager i alt for mange sociale ting med mad og drikke.

Men jeg taber mig fortsat og det er det vigtigste.jeg har nu tabt 36,5 kg

I weekenden kastede jeg mig ud at drikke alkohol igen, og jeg skal love for ar promillerne lige pludselig slog hårdere og hurtigere. Bum det bliver billigt at gå i byen fremover, når 2 drinks er nok til at beruse mig :lol:

Hold nu kaje, hvor er du sej :worship:
Jeg har kun talt i 3 ugers tid og er ved at få fnidder ind i mellem :blush:


De første to uger er også de værste, frygtelige husker jeg. :D

Og tak :P
0
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Mani » 22. jun 2016, 10:32

Pjeps skrev:De første to uger er også de værste, frygtelige husker jeg. :D

Og tak :P

Siger du det bliver bedre :genert: :banan:

Ej, jeg har rigtig godt af at se hvordan det går dig - det får mig til at indse, at jeg 'bare' skal hænge i med tælleriet :whip:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 22. jun 2016, 14:44

Mani skrev:
Pjeps skrev:De første to uger er også de værste, frygtelige husker jeg. :D

Og tak :P

Siger du det bliver bedre :genert: :banan:

Ej, jeg har rigtig godt af at se hvordan det går dig - det får mig til at indse, at jeg 'bare' skal hænge i med tælleriet :whip:


For mig er det næsten bare blevet hverdag, efterhånden kan man regne det meste ud uden at tælle. Jeg kan smøre en madpakke til de første 4 måltider (morge, formiddag, frokost og eftermiddag) , kigge på den og så gætter jeg hvor mange kj der er og jeg rammer faktisk rimelig præcist. Det hjælper at man efterhånden lærer mængder og indhold, så man kan slappe lidt af med køkkenvægten når man vil bruge sin tid på noget andet.

Det der har overrasket mig mest, er hvordan mine smagsløg har ændret sig, ting jeg virkelig ikke brød mig om før, det spiser jeg nu, og usunde ting jeg virkelig godt kunne lide, er blevet sådan noget , hmm æv, det var spild af kcal !
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 24. jun 2016, 12:33

Yeah ! i dag kunne jeg hoppe i de bukser jeg havde på til min nevøs konfirmation i 2004 :D

De mindste jeg har haft i mit voksenliv :banan:
16
:ninja:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 11:58

Hvor er du bare vild!

Jeg er fuld af beundring! :)
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 28. jun 2016, 14:12

MyGirl skrev:Hvor er du bare vild!

Jeg er fuld af beundring! :)


Tak :blush2:
0
:ninja:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Karkluden » 28. jun 2016, 15:55

Pjeps skrev:
Nuttegris skrev:Jeg bliver simpelthen så nysgerrig på din startvægt......jeg er selv en stor pige og kunne snildt smide de første 30 kg også :genert: ....det er meget motiverende at følge dig :worship: :clap:

Det må vi se om jeg bliver modig nok til at offentliggøre når jeg engang er i mål. Men jeg kan afsløre at jeg pt er gået fra str 56/58 til 46/48 i tøj, så der mangler stadig rimelig mange kilo før jeg er hvor jeg tror jeg befinder mig bedst.

Ved du hvad, pjeps, din tråd har virkelig motiveret mig.
Jeg er en str 44-46, men jeg kunne virkelig godt trænge til at tabe 25-30 kg. Jeg er de sidste måneder virkelig blevet god med motion, søvn og vandindtag plus min basalkost ift grønt og protein og grov kulhydrater er ret fin. Men der ryger for meget sukker ind. Og for meget fedt.
Vi skal lige have overstået en flytning i weekenden, og jeg orker ikke at tælle kalorier oveni det, men den 4/7 (på mandag) starter jeg på nyt fuldtidsjob i somatikken med dag og aftenvagter (fremfor de faste nattevagter jeg har i psykiatrien nu, som virkelig fucker hormonerne op hos mig). Og så går jeg i gang.
Jeg sætter mig ned i nat på nattevagten og laver en plan, og så går jeg sgu i gang på mandag. Uagtet hvor kliche det end er, så er det vel bedre end ikke at gå i gang?
Tusind tak for inspirationen :kys:
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 28. jun 2016, 16:40

Karkluden skrev:
Pjeps skrev:
Nuttegris skrev:Jeg bliver simpelthen så nysgerrig på din startvægt......jeg er selv en stor pige og kunne snildt smide de første 30 kg også :genert: ....det er meget motiverende at følge dig :worship: :clap:

Det må vi se om jeg bliver modig nok til at offentliggøre når jeg engang er i mål. Men jeg kan afsløre at jeg pt er gået fra str 56/58 til 46/48 i tøj, så der mangler stadig rimelig mange kilo før jeg er hvor jeg tror jeg befinder mig bedst.

Ved du hvad, pjeps, din tråd har virkelig motiveret mig.
Jeg er en str 44-46, men jeg kunne virkelig godt trænge til at tabe 25-30 kg. Jeg er de sidste måneder virkelig blevet god med motion, søvn og vandindtag plus min basalkost ift grønt og protein og grov kulhydrater er ret fin. Men der ryger for meget sukker ind. Og for meget fedt.
Vi skal lige have overstået en flytning i weekenden, og jeg orker ikke at tælle kalorier oveni det, men den 4/7 (på mandag) starter jeg på nyt fuldtidsjob i somatikken med dag og aftenvagter (fremfor de faste nattevagter jeg har i psykiatrien nu, som virkelig fucker hormonerne op hos mig). Og så går jeg i gang.
Jeg sætter mig ned i nat på nattevagten og laver en plan, og så går jeg sgu i gang på mandag. Uagtet hvor kliche det end er, så er det vel bedre end ikke at gå i gang?
Tusind tak for inspirationen :kys:


Selv tak :kys:

Jeg hepper gerne med, og følges fortsat. Jeg regner med at resten af 2016 fortsat står på kcal tælling. Min præmie bliver en luksus ferie sammen med en veninde i slutningen af januar, så jeg har en gulerod foran mig!

Og så håber jeg at den afdeling du skal arbejde på, er mere sund end min, hvor der er kage og slik fremme hver eneste fucking dag. Hold nu op hvor er det egentligt lidt komisk at der blandt sundhedspersonale er så mange slikmunde :lol:
0
:ninja:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Karkluden » 28. jun 2016, 16:45

Pjeps skrev:
Karkluden skrev:
Pjeps skrev:
Nuttegris skrev:Jeg bliver simpelthen så nysgerrig på din startvægt......jeg er selv en stor pige og kunne snildt smide de første 30 kg også :genert: ....det er meget motiverende at følge dig :worship: :clap:

Det må vi se om jeg bliver modig nok til at offentliggøre når jeg engang er i mål. Men jeg kan afsløre at jeg pt er gået fra str 56/58 til 46/48 i tøj, så der mangler stadig rimelig mange kilo før jeg er hvor jeg tror jeg befinder mig bedst.

Ved du hvad, pjeps, din tråd har virkelig motiveret mig.
Jeg er en str 44-46, men jeg kunne virkelig godt trænge til at tabe 25-30 kg. Jeg er de sidste måneder virkelig blevet god med motion, søvn og vandindtag plus min basalkost ift grønt og protein og grov kulhydrater er ret fin. Men der ryger for meget sukker ind. Og for meget fedt.
Vi skal lige have overstået en flytning i weekenden, og jeg orker ikke at tælle kalorier oveni det, men den 4/7 (på mandag) starter jeg på nyt fuldtidsjob i somatikken med dag og aftenvagter (fremfor de faste nattevagter jeg har i psykiatrien nu, som virkelig fucker hormonerne op hos mig). Og så går jeg i gang.
Jeg sætter mig ned i nat på nattevagten og laver en plan, og så går jeg sgu i gang på mandag. Uagtet hvor kliche det end er, så er det vel bedre end ikke at gå i gang?
Tusind tak for inspirationen :kys:


Selv tak :kys:

Jeg hepper gerne med, og følges fortsat. Jeg regner med at resten af 2016 fortsat står på kcal tælling. Min præmie bliver en luksus ferie sammen med en veninde i slutningen af januar, så jeg har en gulerod foran mig!

Og så håber jeg at den afdeling du skal arbejde på, er mere sund end min, hvor der er kage og slik fremme hver eneste fucking dag. Hold nu op hvor er det egentligt lidt komisk at der blandt sundhedspersonale er så mange slikmunde :lol:

Lækkert med ferie :gogo: :D

Haha, det tvivler jeg faktisk på, men jeg har besluttet mig for at lave et lille lager af isis-barer og light sodvand i mit taskeskab samt altid at have nogle gulerodsstave med (bliver de så ikke spist kan de bruges til aftensmaden). Så har jeg noget ok kcallet, hvis de andre får, og det føles svært slet ikke at få noget. Plus gulerodsstavene kan bruges hvis jeg bliver uventet megasulten og alternativet er noget mere kcalrigt. Tænker det er en god strategi indtil der er mere "styr på cravings". Isisbarer smager nemlig godt, men ikke godt nok til at jeg gider grovæde dem :D
Og så vil jeg sammen med kæresten beholde en ugentlig dag hvor vi kan spise usund aftensmad eller lave en dessert/købe bland selv slik. Det vil lægge ind i min samlede kcal-plan. Jeg har erfaring fra tidligere om, at hvis jeg cutter det 100% ud, så falder jeg i. Måske ændrer det sig så undervejs.

men tak for inspiration i hvert fald - jeg laver nok en tråd senere, og håber at jeg kan være med i støtteriet hernede :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"