Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. jun 2016, 11:39

PinkPowerPrincess skrev:
MyGirl skrev:Jeg har lige været på lurertur i min frokost (klinikken, vi skal på ligger ikke særlig langt fra mit job). Det er hyggeligt ud :D

Kan mærke, at nervøsiteten for, om det skulle være noget galt med mig, er begyndt at komme snigende. Så typisk, selvom der ikke er nogen reel grund til det :genert:


Hvor hyggeligt! Hvad er det for en klinik? Jeg tror ikke der er noget galt med dig, det giver jo god mening at det er kæresten der gør at det ikke er lykkedes for jer, og din krop virker umiddelbart til at fungere. Men kan godt forstå du alligevel bliver lidt nervøs nu hvor det gælder. Men har i egentlig fået svar på endnu om kærestens sæd egner sig til IUI? (det krydser jeg fingre for i kan nøjes med!)


Det er Trianglen, vi skal til om en uges tid. Og satser bestemt også på, at kæresten er "synderen". Umiddelbart har jeg jo regelmæssig cyklus og æl osv., så "på papiret" burde der ikke være noget galt. Derfor bliver man bare stadig lidt panik-ramt.

Og nej, vi har ikke fået mere at vide endnu. Vi satser på at blive en smule klogere på tirsdag, men vi skal jo også udredes rigtigt begge to, før jeg regner med, at de vil udtale sig om det. Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg håber. Synes at læse mig frem til, at med kærestens tal, så vil de fleste blive sendt direkte til IVF/ICSI, så er bange for, at jeg ikke rigtig selv vil "tro på det", hvis vi starter med IUI (og at det så bare bliver at forlænge det her forløb.) Har dog tillid nok til lægerne til, at de ikke vil opstarte IUI, hvis de finder det formålsløst - også selvom det vil give dem nogle ekstra behandlinger, før vi skal sendes videre. De har vel også nogle statistikker at værne om :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2016, 18:27

Ballademager, håber at prøverne viser at alt er godt! Må jeg spørge om hvor gammel du er? Jeg håber det hurtigt lykkes uanset din alder og testsvar :kys:


Min kvalme er væk, som forventet. Jeg tror sgu ikke den er der. Er på cd21 men tænker at teste på søndag selvom det kun er dag 27, men min cyklus ligger jo på 25-28 dage, og på søndag er det over to uger siden jeg havde æl-smerter, og så er det generelt rart at kæresten har fri hvis den nu er positiv :) Det er lidt fjollet at selv om jeg ikke tror på det er det svært at vente med at teste.
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 27. jun 2016, 19:07

Æble - tak for ordet lutheral fase (nu jeg i tvivl om det staves sådan) men det gav lidt mere viden og kan godt se det cirka fra 10 dage af. Jeg brugte ikke æl testere sidst, så ved ikke hvornår den ligger, så starter lidt før.

Jeg har fået æl testerne og skal igang i weekenden med at tage dem.

har dog lige et barn der skal have dræn i ørerne fredag, har det virkelig skidt med narkose delen :( skal virkelig styre det for ikke at få alle mulige worst case/rædsels scenarioer.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 28. jun 2016, 04:26

MyGirl: krydser fingre for at de sagtens kan lave babyer på IUI, så I kan komme i gang hurtigt. Det er ulideligt nok med den ventetid der er fra ÆL til mens, men også at skulle vente på at komme "ordentligt" i gang med behandling må næsten være ubærligt. :kryds:

godtnavn: Håbet lever endnu - jeg hepper i hvert fald på jer, indtil det modsatte er bevist. Der må snart være nogen, der starter en trend, og hopper videre til terminstråden... :pompom:

Chloecat: kan godt forstå du er nervøs :kram: - som tidligere ørebarn kan jeg kun sige at det er det værd!

Jeg er på cd 11. Har overstået hormonkuren for denne omgang og blev i går HSU scannet. Dr. Svend sagde at jeg var meget smuk, så det tolker jeg som alt var i den skønneste orden :lol:
2 æg på vej og fine slimhinder, så forventer næste insemination sker fredag/lørdag.
2
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. jun 2016, 08:03

Tak Lull :) Jeg synes faktisk ikke, det er så slemt igen, men det kan jo nå at ændre sig mange gange i det kommende forløb.. Det værste lige nu er usikkerheden i det hele - hvis jeg bare vidste, at vi kunne komme i gang om 5 mdr., så ville det være ok, for så vidste jeg lidt, hvad jeg har at arbejde med. Men lige nu er humøret højt og optimismen stor :D

Og hvor er det bare spændende med inseminationen!! Jeg krydser alt, hvad jeg kan :kryds:

Godtnavn: Jeg krydser stadig fingre for, at den er der denne gang!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2016, 10:32

Ballademager skrev:
godtnavn skrev:Ballademager, håber at prøverne viser at alt er godt! Må jeg spørge om hvor gammel du er? Jeg håber det hurtigt lykkes uanset din alder og testsvar :kys:


Min kvalme er væk, som forventet. Jeg tror sgu ikke den er der. Er på cd21 men tænker at teste på søndag selvom det kun er dag 27, men min cyklus ligger jo på 25-28 dage, og på søndag er det over to uger siden jeg havde æl-smerter, og så er det generelt rart at kæresten har fri hvis den nu er positiv :) Det er lidt fjollet at selv om jeg ikke tror på det er det svært at vente med at teste.


Ked af at høre, at du ikke tror, den er der i denne omgang :ae:

Jeg er 34... Så rent forplantningsmæssigt er jeg jo lidt gammel :genert: Men når man først møder den rigtige, når man er over 30, så bliver det jo sent. Det er bare det der med, at man jo ikke aner, hvor lang tid, det skal tage. Derfor vil jeg gerne bare i gang...


Jeg troede du var 37-38 siden du havde "alderskrise", selvfølgelig er 34 ikke optimalt, men det er jo også langt fra umuligt! Jeg bliver sikkert over 34 før jeg får min sidste :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jun 2016, 14:19

Ballademager skrev:Var inde og få taget blodprøve til gentesten i dag. Lægen gravede i den forbindelse lidt i historikken i familien, og det viser sig, at det åbenbart er lidt mere alvorligt end først antaget i vores familie. Vi har åbenbart to versioner af sygdommen, hvor man åbenbart kan videregive dem begge to til sit barn. Får først svar om en måned, og er faktisk lidt ked af det. Dels fordi, at det sygdommen måske er værre end først antaget (hvis jeg har genet skal min kæreste også tjekkes, og har han det ikke, så kan barnet ikke få sygdommen), dels fordi, at vi skal vente i en måned mere, før vi kan komme i gang.

Føler mig pludselig voldsomt presset af min alder, og bebrejder mig selv lidt, at vi ikke gik i gang noget før.


Jeg håber SÅ meget at I får positive nyheder, så I kan komme igang :lun:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jun 2016, 14:26

Lull skrev:MyGirl: krydser fingre for at de sagtens kan lave babyer på IUI, så I kan komme i gang hurtigt. Det er ulideligt nok med den ventetid der er fra ÆL til mens, men også at skulle vente på at komme "ordentligt" i gang med behandling må næsten være ubærligt. :kryds:

godtnavn: Håbet lever endnu - jeg hepper i hvert fald på jer, indtil det modsatte er bevist. Der må snart være nogen, der starter en trend, og hopper videre til terminstråden... :pompom:

Chloecat: kan godt forstå du er nervøs :kram: - som tidligere ørebarn kan jeg kun sige at det er det værd!

Jeg er på cd 11. Har overstået hormonkuren for denne omgang og blev i går HSU scannet. Dr. Svend sagde at jeg var meget smuk, så det tolker jeg som alt var i den skønneste orden :lol:
2 æg på vej og fine slimhinder, så forventer næste insemination sker fredag/lørdag.


Tihi.. kalder du ham også Dr. Svend? Jeg gætter på, at du også er tilknyttet CFC?! :lol: Jeg er vild med hans måde at være på! :klap:

Rigtig meget held og lykke med inseminationen :banan:


Jeg skal til scanning på fredag på cd 11, håber alt hvad jeg kan, at det hele kommer til at passe med at inseminationen kan udføres mandag uden, at det er for sent :kryds: Jeg kan jo som sagt ikke blive insemineret i weekenden, fordi jeg jeg ikke selv betaler :rulle:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jun 2016, 14:31

Godtnavn: Hepper alt hvad jeg kan på, at der selvfølgelig er gevinst alligevel :pompom:

MyGirl: Iiihhh det er SÅ spændende! Man bliver lidt imponeret over, hvor fine sådan nogle privatklinikker er i forhold til det offentlige. Jeg er sikker på, at der ikke er noget galt med dig, det skal nok gå godt til mødet :love:
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2016, 16:09

Jeg havde lovet mig selv ikke at tolke alt for meget, men i dag har jeg fået nogle kraftige stik i underlivet som kun stopper hvis jeg slapper af. Det fik jeg også af og til sidst jeg var gravid, dog først senere. Har dog ingen kvalme mere.

Tror bare det er min krop der er forvirret, men kan mærke jeg håber lidt nu, er bare så bange for at blive skuffet.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 28. jun 2016, 18:45

Æble skrev:
Marigold skrev:Så er pletblødning startet og hvis mens starter op i dag giver det en cyklus på 22 dage. Det er lige lidt nok :(


Ja det er lige kort nok. :( Men det kan jo sagtens nå at rette sig. Det er jo ikke så længe siden du fødte Alma. Hvordan går det ellers? :kys:


Tak fordi du spørg :kys:
I dag er en dårlig dag og jeg er vred på verden over at den byder mig det her. Der er fuld knald på min mens og jeg bløder gennem bind og tampon på en halv time, jeg har ondt i maven og kvalme. Og eftersom min cyklus har været på ca 21 dage siden jeg fødte, synes jeg snart jeg har mens hele tiden :(
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 28. jun 2016, 18:47

Æble skrev:Simse, dejligt med stofskiftet! Håber der snart er gevinst. Det er da irriterende med den lange cyklus, jeg har som regel 35 dage og synes det er lang tid. :rulle: Krydser fingre for at du ikke behøver vente længe.

Godtnavn, håber kvalmen har sin årsag :slem:

Hvor er i andre i cyklus?

Jeg er 5 dage efter æl og har bestemt mig for at jeg ikke gider tolke osv i denne cyklus. Jeg har også droppet termometeret. Vi tager på ferie på torsdag og jeg ved præcis hvornår jeg skal have mens så jeg tager 1 test med og tager den først hvis jeg går over tid. Men planen er ikke at tænke på det før da (fat chance :lol: ) Er virkelig træt af at gå i det her limbo og sætte håbet op hver måned. Så arbejder lidt med at nedtone det lidt, selvom det er svært ikke at tænke på det hele tiden.

Har tænkt mig at give det året ud. Sidste år gav jeg det til denne vinter, men efter at have været gravid to gange er jeg ikke klar til at opgive endnu. Men kan mærke det slider og det er ikke det værd hvis jeg bliver helt ødelagt og ikke kan være der for mine levende børn.


Ja det er sgu en svær balance, for drømmen om at blive gravid er jo så stor, men samtidig slider det hårdt på en når det ikke sker.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 28. jun 2016, 18:54

godtnavn skrev:Jeg havde lovet mig selv ikke at tolke alt for meget, men i dag har jeg fået nogle kraftige stik i underlivet som kun stopper hvis jeg slapper af. Det fik jeg også af og til sidst jeg var gravid, dog først senere. Har dog ingen kvalme mere.

Tror bare det er min krop der er forvirret, men kan mærke jeg håber lidt nu, er bare så bange for at blive skuffet.


Det er svært ikke at tolke! Jeg tror dog ikke jeg har haft nogle særlige tegn inden jeg testede ud over udebleven mens! Håber ikke du bliver skuffet denne cyklus, men at der er gevinst <3
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 28. jun 2016, 18:58

PinkPowerPrincess skrev:Har fået taget blodprøve i dag. Hcg på et stort rungende 0! Normalt plejer det at være på sådan 10-20 stykker, som stadig er negativt. Går ud fra det betyder at min krop ikke engang har prøvet at får det til at sidde fast, dumme den! Nå men i det mindste kan jeg komme hurtigt videre, og så er der også en god nyhed! Sygeplejersken kunne godt se at det var lang tid at vente helt til september/oktober, når man i fryseforsøg normalt starter op på nyt forsøg, så snart man finder ud af at prøven er negativ. Så hun har fundet en tid til kikkertundersøgelse i juli. For fertilitetsklinikken holder lukket i juli, men den gynækologiske klinik har åben, og de ville gerne gøre det for dem. Så vi kan komme igang med nyt forsøg i august (med æo i starten af september) :D


Dumme krop der ikke har samarbejdet, men dejligt du har fået ny tid og ikke skal vente nær så længe som først antaget.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2016, 18:59

Marigold skrev:
godtnavn skrev:Jeg havde lovet mig selv ikke at tolke alt for meget, men i dag har jeg fået nogle kraftige stik i underlivet som kun stopper hvis jeg slapper af. Det fik jeg også af og til sidst jeg var gravid, dog først senere. Har dog ingen kvalme mere.

Tror bare det er min krop der er forvirret, men kan mærke jeg håber lidt nu, er bare så bange for at blive skuffet.


Det er svært ikke at tolke! Jeg tror dog ikke jeg har haft nogle særlige tegn inden jeg testede ud over udebleven mens! Håber ikke du bliver skuffet denne cyklus, men at der er gevinst <3


Sidst fik jeg kraftig kvalme en 5 dage før jeg testede positiv og kastede op et par gange, men kvalmen forsvandt og jeg forbandt det ikke med en evt. graviditet der, og så blev jeg meget tør i halsen. Så pludselig og kort kvalme samt hals-ting var de eneste tegn jeg havde, og det var faktisk de eneste tegn indtil en uge 7-8 stykker, hvor jeg også blev enormt træt og fik de her stik i underlivet.

Jeg ved ikke, selvom jeg har nogle af tingene tror jeg ikke den er der, så tror ikke jeg bliver skuffet hvis jeg får mens, omvendt har jeg tænkt det før og alligevel blevet ked af det når mens kom. Nu må jeg se i weekenden :)
0

Tilbage til "Graviditet"