Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2015, 06:50

Ninjawho skrev:
thomassneum skrev:
Ninjawho skrev:Der skal ikke sukker i kaffe. :sur:


Der skal så mælk og sukker i den sorte th - Og ja, det må meget gerne være Medova.


Det opvaskevand drikker jeg slet ikke, så det kan du for min skyld hælde salt i hvis du lyster...


Opvaskevand .. næ hør nu.. :ticks:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf kidkomb » 21. sep 2015, 10:10

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Chokolade med højt kakaoindhold smager surt, skal holdes ude af min mad og egentlig bare dø.


Du har bare ikke smagt de rigtige endnu, Friis Holm og Bojesen laver utrolig god chokolade, og selv med meget høje procenter, smager det ikke bittert eller "hårdt", men blødt og chokoladet :lun:

http://shop.oialla.com/pages/om-oialla

http://www.friis-holm.dk/da/


Jeg tvivler. Jeg har smagt det i mange forskellige kvaliteter og prislag, og den sure bismag er der altid.
Det er det samme med kaffe.

Jeg har smagt Friis Holm og den er rigtig nok meget anderledes end billigere chokolade. Men eftersom rigtig kakao ER bitter, så kan det aldrig blive ikke-surt.
Friis Holm er tæt på, fordi kakaoen ikke bliver maltrakteret, men det fjerner jo ikke den naturlige bitterhed/surhed.
Og til 89,- kr for en plade (I kid you not!) bliver mit maveindhold alligevel surt... :deer:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 10:22

Jeg kan godt drikke kaffe sort, men jeg elsker smagen af kaffe og mælk.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf kidkomb » 21. sep 2015, 10:25

Fru Sunshine skrev:Jeg kan godt drikke kaffe sort, men jeg elsker smagen af kaffe og mælk.

Jeg elsker smagen af kaffe og Baileys :dåne:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 10:30

kidkomb skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan godt drikke kaffe sort, men jeg elsker smagen af kaffe og mælk.

Jeg elsker smagen af kaffe og Baileys :dåne:

Det er også lækkert. :sol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 10:47

Wizzze skrev:Man kan da ikke lave forloren Pilskade uden fiskeboller :8:
ej ej ej, I er jo fuldstændig ude på et sideplan, hvad skal der dog blive af jer :stoned:


Man kan da ikke lave forloren skildpadde. Punktum.


.....!
0
Tally-ho
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 11:45

Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.


Jeg så engang et program om Herrods - der var et interview med den mand der stod for deres te-afdelingen. Han blev spurgt om hans mening om teposer contra løs te. Han sagde at de små blade kom i poser og; tea is tea - no matter the size.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 11:49

Frugt hører til i dessert og bagværk og rå som snacks. Alt det andet pjat med frugt i forretter og hovedretter - vig bort og det med det samme!
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 11:50

Skumfidusen skrev:
dykkersild skrev:
Jeg så engang et program om Herrods - der var et interview med den mand der stod for deres te-afdelingen. Han blev spurgt om hans mening om teposer contra løs te. Han sagde at de små blade kom i poser og; tea is tea - no matter the size.


Det har han jo ret i, men de teer man typisk køber i breve er ikke god te der bare er pakket praktisk. Det er elendig møgte, pakket praktisk. Man kan godt få god brevte, men det meste er så rædderligt at det virkelig understreger ironien i at det koster 1000 kroner kiloet, hvor god te kan købes for en fjerdedel.


Jeg skal til Kina næste år - og har læst, at man skal virkelig se sig for hvad angår te - specielt grøn te som kan koste et mindre rækkehus inden man får set sig om.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2015, 13:55

Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.


Det skulle lige være for den gode Peter Larsen

Billede
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 17:31

Humus er stærkt opreklameret. Det smager ikke godt og ser ikke særlig lækkert ud. Og dem der siger det er toplækkert lyver! :sur:
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf vibbsen » 21. sep 2015, 17:42

Flora skrev:Humus er stærkt opreklameret. Det smager ikke godt og ser ikke særlig lækkert ud. Og dem der siger det er toplækkert lyver! :sur:


Sådan har jeg det med sushi....Rå fisk og klæbrige ris ???? Ikke en delikatesse i Fru Vibbsens verden...Heller ikke selvom man ruller det ind i tang og serverer det med diverse smarte dyppelser....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf vibbsen » 21. sep 2015, 17:46

Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.


Da vi boede i England begik jeg engang den forbrydelse at serverer noget ordentlig the for mine håndværkere....Det ville de simpelthen ikke drikke...Og jeg endte med at gå om i corner shoppen og købe en pakke PG Tips til dem :badr: Så ville de godt drikke min the....Frække banditter :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dykkersild » 21. sep 2015, 18:53

vibbsen skrev:
Skumfidusen skrev:Man serverer IKKE hverken lipton eller lignende skod-teer for gæster. Heller ikke selv om man synes den der træ-æske er ååååååå-så-pæææææææææn! Det er elendigt bras og det er ikke bedre værd end at fyre op med i brændeovnen. Køb ordentlig te. Det er billigere og smager bedre. Man serverer heller ikke pulverkaffe for gæster. Med mindre man hader dem og gerne vil have de går igen.


Da vi boede i England begik jeg engang den forbrydelse at serverer noget ordentlig the for mine håndværkere....Det ville de simpelthen ikke drikke...Og jeg endte med at gå om i corner shoppen og købe en pakke PG Tips til dem :badr: Så ville de godt drikke min the....Frække banditter :-D

Åh de søde au-pair dage i London. PG-tips og mælk i - hold nu op hvor smagte det grimt.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 08:49

Kartoffel-porre-suppe smager rædselsfuldt. Og nej, jeg skal ikke bare lige prøve din opskrift. Det siger alle, og jeg har spist mig gennem de første 30 opskrifter, og de smager allesammen ulækkert.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"