Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jun 2016, 22:49

De tilbyder også Familieiværksætterne til førstegangsfødende i min kommune. Vi har dog takket nej.

Mødregruppe vil jeg gerne. Jeg håber selvfølgelig, at det bliver godt og givende - andet vil skuffe mig.

Men hvis det enten på forhånd eller undervejs er noget der føles mere som pres end som lyst, så synes jeg, det er helt legalt at melde sig ud.
I det hele taget tror jeg, der kommer til at dukke så meget op i forbindelse med det at blive forældre, som man kan deltage/engagere sig i, at man ligeså godt kan vænne sig til at mærke efter, sortere i det og sige fra.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jun 2016, 23:03

Jeg har fået købt madrasser i dag. :engel:

Kære Børn havde 40% på Airlux helsemadrasser, så det blev sådan en til barnevognen.
Madrasserne til lift og vugge klarede vores søde skumdame til svimlende 182,-.
Så fik vi også styr på det; alt er nu vasket, redt og pakket, klar til ankomst her 2 uger før termin, vi er da så tjekkede!

Hov, jeg er også kommet til at købe en lille far-agtig ting til min kæreste. :lun:
Det var egentlig ikke noget, jeg havde planlagt eller overvejet, at han skulle have en gave i forbindelse med fødslen.
Men hvis det ikke giver mening i øjeblikket at give det efter fødslen, så kan han få det til sin egen fødselsdag i stedet, som også er i juli.
5
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 29. jun 2016, 05:20

Nu har jeg konstateret, at jeg skal have morgenmad før jeg gør noget andet om morgenen. Stod i badet og følte mig helt svag. Og så ramte kvalmen lige. Måtte lige ned på hug og synke kraftigt et par gange før jeg kunne komme videre i programmet. I feel so pregnant! :-D
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 29. jun 2016, 05:44

Sidst var jeg i mødregruppe. Var egentligt ikke vildt glad for det i situationen, men synes vist generelt ikke at der var meget sjov ved barselslivet. Vi ses stadig nu, og nu glæder jeg mig altid til at ses igen.
Denne gang er mit netværk stopfyldt med søde højgravide damer og nyfødte, der bor tæt på mig. Så denne gang tænker jeg ikke det bliver nødvendigt.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 29. jun 2016, 06:10

Jeg har installeret mig i sofaen idag - med radio, kaffe, iPad, dankort, dba-app og en lang shoppingliste;) så skal der laves rede;)
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 06:27

Nogen der har en god ide til en storesøstergave? :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. jun 2016, 06:34

JoyNips skrev:Nu har jeg konstateret, at jeg skal have morgenmad før jeg gør noget andet om morgenen. Stod i badet og følte mig helt svag. Og så ramte kvalmen lige. Måtte lige ned på hug og synke kraftigt et par gange før jeg kunne komme videre i programmet. I feel so pregnant! :-D


Haha, ja, det er jeg også blevet nød til... Jeg plejede at møde mellem 7.30 og 8... Nu møder jeg omkring kl. 9, da mit morgenritual er blevet væsentligt forlænget. :lol:

Men rart, at du begynder at mærke lidt til det... Her er Klint virkelig begyndt at gøre et væsen ud af sig. Hold da op han kan ninjasparke derinde. Og jeg er altså kun 24+3, så han bliver meget større og stærkere! :ad!:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. jun 2016, 06:37

Her er det lige gået op for mig, at jeg har 3 ugers arbejde, så 2 ugers fri og så 3 ugers arbejde tilbage. That is it!! Wh00t, det er gået vildt stærkt de sidste par uger.

Jeg glæder mig efterhånden til barslen, må jeg indrømme. :genert:
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 06:49

achillaxedprune skrev:
JoyNips skrev:Nu har jeg konstateret, at jeg skal have morgenmad før jeg gør noget andet om morgenen. Stod i badet og følte mig helt svag. Og så ramte kvalmen lige. Måtte lige ned på hug og synke kraftigt et par gange før jeg kunne komme videre i programmet. I feel so pregnant! :-D


Haha, ja, det er jeg også blevet nød til... Jeg plejede at møde mellem 7.30 og 8... Nu møder jeg omkring kl. 9, da mit morgenritual er blevet væsentligt forlænget. :lol:

Men rart, at du begynder at mærke lidt til det... Her er Klint virkelig begyndt at gøre et væsen ud af sig. Hold da op han kan ninjasparke derinde. Og jeg er altså kun 24+3, så han bliver meget større og stærkere! :ad!:


Men til sidst bliver han så stor at han ikke har så meget plads, så der tager sparkene af og man mærker mere at de mosler rundt. :)
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jun 2016, 06:59

Velkommen til Lisen :blomst:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jun 2016, 07:03

Det kommer godt nok tæt på nu. Jeg er 35+1 i dag. Igår var jeg til den sidste jordmoder kons, hos min normale jordmoder. Den næste ville komme til at ligge lige oven i kons. Hos min diabetes jordmoder på sygehuset, så den blev vi enige om at springe over. Alt hvad vi skal have købt står klar så det eneste jeg mangler er at pakke fødetasken. Men vi skal en tur til Fanø 14 dage før termin, så tænker at jeg pakker dem der sammen med det vi alligevel skal have med der over. Så nu er det bare at vente. Er godt nok begyndt at være lidt spændt på det hele.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 11:48

primle skrev:Nogen der har en god ide til en storesøstergave? :)


Eller storebror?

Jeg er virkelig helt blank omkring det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 11:50

Nuttede-Nuser, skal du ikke til JM, hvis du går over tid?

Min næste tid er 38+3 og så igen 14 dage efter, hvis jeg ikke har født.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 11:52

Skal det være noget særligt, tænker I Primle og Soren, altså noget der signalerer det på en eller anden måde?
Ellers ville jeg nok vælge noget han/hun ønsker sig rigtigt meget lige nu og her.

Mit problem er mest at baby kommer til december, hvor hun i forvejen får kalendergaver, fødselsdagsgaver og julegaver. Jeg er bange for det drukner i mængden og overvejer om vi skal finde på noget helt andet end en gave. Men aner bare ikke hvad det skulle være :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 11:52

Danseprinsesse, hvad har du købt til din kæreste? Min mand har også fødselsdag i juli, og jeg ved ikke, hvad jeg skal give ham :genert: - og jeg burde jo virkelig få den købt nu.

Lyder godt, at I er klar! Jeg mangler at lægge sengetøj mv på, men det gjorde jeg vist først efter fødslen sidst. Efterhånden er det meste dog vasket incl legetøj arvet fra storebror.
0

Tilbage til "Graviditet"