Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. jun 2016, 11:55

Bøtte skrev:Skal det være noget særligt, tænker I Primle og Soren, altså noget der signalerer det på en eller anden måde?
Ellers ville jeg nok vælge noget han/hun ønsker sig rigtigt meget lige nu og her.

Mit problem er mest at baby kommer til december, hvor hun i forvejen får kalendergaver, fødselsdagsgaver og julegaver. Jeg er bange for det drukner i mængden og overvejer om vi skal finde på noget helt andet end en gave. Men aner bare ikke hvad det skulle være :lol:


R ønsker sig ikke rigtig noget endnu. Han er vist ikke klar over, at det kan man.

Jeg har noget duplo liggende, som jeg har købt brugt for noget tid siden. Det overvejer jeg at pakke i en stor kasse, og så kan han fx lege med det sammen med sin far og evt. mig.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 29. jun 2016, 12:00

Jeg overvejer om Emil skal have en bondegård fra krea. Emil elsker jo dyr så tænker den vil falde i god jord. Men det kan nå at ændre sig endnu.

Det vigtigste for mig er egentlig også at de der kommer på barselsvisit og vil give gave også huske Emil lidt. (Tænker primært bedsteforældre) fordi jeg tænker de fleste nok i forvejen har fokus på den lille så hvis der er noget til Emil føler han sig forhåbentligt ikke alt for glemt af gæster.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 12:04

Sorenspige skrev:
Bøtte skrev:Skal det være noget særligt, tænker I Primle og Soren, altså noget der signalerer det på en eller anden måde?
Ellers ville jeg nok vælge noget han/hun ønsker sig rigtigt meget lige nu og her.

Mit problem er mest at baby kommer til december, hvor hun i forvejen får kalendergaver, fødselsdagsgaver og julegaver. Jeg er bange for det drukner i mængden og overvejer om vi skal finde på noget helt andet end en gave. Men aner bare ikke hvad det skulle være :lol:


R ønsker sig ikke rigtig noget endnu. Han er vist ikke klar over, at det kan man.

Jeg har noget duplo liggende, som jeg har købt brugt for noget tid siden. Det overvejer jeg at pakke i en stor kasse, og så kan han fx lege med det sammen med sin far og evt. mig.


God ide. :)
Hvis du formulerer det som der er noget han kunne tænke sig, kan han så ikke fortælle lidt om det?

S ønskede sig en pony da hun blev tre :lol: så noget af konceptet med ønsker havde hun fat i dengang :-D I år ønsker hun sig en lillesøster og røde blomster :lun:
(Vores baby er faktisk undfanget mindre end en uge efter, hun fremsatte ønsket om en lillesøster :lol:).
4
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jun 2016, 12:22

Sorenspige skrev:Nuttede-Nuser, skal du ikke til JM, hvis du går over tid?

Min næste tid er 38+3 og så igen 14 dage efter, hvis jeg ikke har født.


Jo det skal jeg, det kommer bare til at være hos diabetes jordmoderen i stedet for. Sygehuset overtager fra nu af. Jeg har en tid der inde også omkring uge 38, og derfra tror jeg vi tager den uge for uge, jeg får jo ikke lov at gå længere end til uge 41+0 pga diabetes.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. jun 2016, 12:35

Sorenspige skrev:Danseprinsesse, hvad har du købt til din kæreste? Min mand har også fødselsdag i juli, og jeg ved ikke, hvad jeg skal give ham :genert: - og jeg burde jo virkelig få den købt nu.

Lyder godt, at I er klar! Jeg mangler at lægge sengetøj mv på, men det gjorde jeg vist først efter fødslen sidst. Efterhånden er det meste dog vasket incl legetøj arvet fra storebror.


Jeg har købt en nøglering i sort læder med tryk. Ligesom den på billedet (jeg har bare bestilt en med trykket "Knuds far", for det vil min kæreste elske).

Jeg burde nok også få købt fødselsdagsgaven snart. Ved heldigvis hvad han skal have, og det kan købes på nettet. Han skal have en crème brûlée brænder og nogle brune keramikskåle, der for ham er de rigtige crème brûlée skåle. :slem:


I forhold til storesøster/storebrorgaver, så har jeg altid haft noget med til dem, når jeg har været på barselsvisit, men det har "bare" været en almindelig gave, som jeg syntes passede til dem: en bog, en DVD, et spil, tegneblyanter, etc. Noget der ikke havde særligt fokus på baby i hvert fald, det har de virket glade for uanset alder. Og så har det tit passet med, at jeg/mor/far/andre besøgende kunne bruge gaven med det samme og spille med dem/læse for dem/tegne med dem... :)

noglering-i-laeder.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 12:46

Sorenspige skrev:
primle skrev:Nogen der har en god ide til en storesøstergave? :)


Eller storebror?

Jeg er virkelig helt blank omkring det.


Selvfølgelig :kys:

Også her :mellow:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 12:53

Gode forslag til gaver i kommer med. Jeg må i tænkeboks.

Bøtte - vi gav faktisk en biograftur til en dreng og pige på 7 og 4 der fik en lillesøster her i foråret. Måske en oplevelse var en ide til S?

Megagod ide med nøgleringen, den er virkelig flot. Hvor har du bestilt den, Danseprinsesse? Min mand har fødselsdag til september og ville også elske sådan noget.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. jun 2016, 12:57

primle skrev:Gode forslag til gaver i kommer med. Jeg må i tænkeboks.

Bøtte - vi gav faktisk en biograftur til en dreng og pige på 7 og 4 der fik en lillesøster her i foråret. Måske en oplevelse var en ide til S?

Megagod ide med nøgleringen, den er virkelig flot. Hvor har du bestilt den, Danseprinsesse? Min mand har fødselsdag til september og ville også elske sådan noget.


Jeg synes også den er vildt flot!

Den er købt her: http://byravn.pswebshop.com/home/11-nog ... aeder.html
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 13:14

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Gode forslag til gaver i kommer med. Jeg må i tænkeboks.

Bøtte - vi gav faktisk en biograftur til en dreng og pige på 7 og 4 der fik en lillesøster her i foråret. Måske en oplevelse var en ide til S?

Megagod ide med nøgleringen, den er virkelig flot. Hvor har du bestilt den, Danseprinsesse? Min mand har fødselsdag til september og ville også elske sådan noget.


Jeg synes også den er vildt flot!

Den er købt her: http://byravn.pswebshop.com/home/11-nog ... aeder.html


Tak :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 13:54

Var der ikke en herinde der havde bestilt bedside crip i Tyskland? Vi får ikke plads til andet, da S sover hos os. Vi håber at få hende på værelset inden, men der skal stadig være plads til hende.
Vi ender nærmest med væg til væg seng :lol:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 13:57

Bøtte skrev:Var der ikke en herinde der havde bestilt bedside crip i Tyskland? Vi får ikke plads til andet, da S sover hos os. Vi håber at få hende på værelset inden, men der skal stadig være plads til hende.
Vi ender nærmest med væg til væg seng :lol:


Nuttede-Nuser :) Vi står i samme situation ;)

Satser på at bestille denne her
http://www.happykids.dk/bornesenge/vugg ... ere-farver
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 14:03

primle skrev:
Bøtte skrev:Var der ikke en herinde der havde bestilt bedside crip i Tyskland? Vi får ikke plads til andet, da S sover hos os. Vi håber at få hende på værelset inden, men der skal stadig være plads til hende.
Vi ender nærmest med væg til væg seng :lol:


Nuttede-Nuser :) Vi står i samme situation ;)

Satser på at bestille denne her
http://www.happykids.dk/bornesenge/vugg ... ere-farver


Men var de ikke billigere i Tyskland? :genert:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. jun 2016, 14:23

Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:Var der ikke en herinde der havde bestilt bedside crip i Tyskland? Vi får ikke plads til andet, da S sover hos os. Vi håber at få hende på værelset inden, men der skal stadig være plads til hende.
Vi ender nærmest med væg til væg seng :lol:


Nuttede-Nuser :) Vi står i samme situation ;)

Satser på at bestille denne her
http://www.happykids.dk/bornesenge/vugg ... ere-farver


Men var de ikke billigere i Tyskland? :genert:


Jo, måske. Tror måske nuser gav omkring 1500 inkl madras osv. Men den er vist også lidt større end denne her og det har vi ikke plads til, desværre.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. jun 2016, 14:31

Bøtte skrev:Men til sidst bliver han så stor at han ikke har så meget plads, så der tager sparkene af og man mærker mere at de mosler rundt. :)


Jeg synes faktisk, at mosleriet er det værste. Jeg kan få kvamle, når han rigtig ligger og laver kolbøtter. Nå, men det vænner man sig sikkert til, tænker jeg. Der er jo ikke noget at gøre ved det... Og det er underligt nok, hyggeligt alligevel. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 14:44

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Men til sidst bliver han så stor at han ikke har så meget plads, så der tager sparkene af og man mærker mere at de mosler rundt. :)


Jeg synes faktisk, at mosleriet er det værste. Jeg kan få kvamle, når han rigtig ligger og laver kolbøtter. Nå, men det vænner man sig sikkert til, tænker jeg. Der er jo ikke noget at gøre ved det... Og det er underligt nok, hyggeligt alligevel. :lol:


Det lyder ikke rart :-D Men kolbøtter er der heller ikke plads til senere :)
0

Tilbage til "Graviditet"