Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jun 2016, 09:32

Jeg har de sidste mange år set engelsk tv på filmon.com. Men den seneste uges tid er det begyndt at køre voldsomt råddent - billedet fryser, mens lyden fortsætter, det hakker meget på billedsiden, og der kommer pludselig danske reklamer midt i programmerne, hvilket aldrig har været et issue før.

Min mand er ikke hjemme hele dagen, så han kan ikke lige hjælpe - nogen her, der har et bud på, hvad jeg kan gøre ve'et?
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Only Me » 29. jun 2016, 18:50

Hvis du bevæger muscursoren indenfor det felt hvor billedet er så vil billedet fryse, men hvis du bruger funktionen "fuld skærm" så vil billedet ikke hakke.

For at blive fri for de reklamer der kommer så skal du installere AdBlokPlus og så vil der ikke komme reklamer. :D

AdBlokPlus kan henter her på denne side.

https://adblockplus.org/
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jun 2016, 20:48

Only Me skrev:Hvis du bevæger muscursoren indenfor det felt hvor billedet er så vil billedet fryse, men hvis du bruger funktionen "fuld skærm" så vil billedet ikke hakke.

For at blive fri for de reklamer der kommer så skal du installere AdBlokPlus og så vil der ikke komme reklamer. :D

AdBlokPlus kan henter her på denne side.

https://adblockplus.org/


Det hakker i alle tre skærmtyper. Det hakkede hele formiddagen, men sjovt nok kunne jeg se Masterchef helt uden hak og afbrydelser her til aften :gruble:
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Tobywan » 30. jun 2016, 06:37

Samme problem på alle enheder (prøv en anden og genstart dem)? - er det den enkelte enhed?
Samme problem med andre streamingstjenster? - er det generelt på din netforbindelse`?

Hvis du kører trådløst, så prøv med kabel. (er der mange netværk i dit område, kan wifi godt blive påvirket) - er det dit wifi?
Kør en hastighedstest for at se om du har nedsat hastighed eller stabilitetsproblemer. Det er ikke sikkert det er noget du bemærker ved andet brug.
Genstartet dit netværksudstyr (router, accesspoints osv.). Er det dit eget udstyr?

Nu skulle du gerne have en ide om hvor fejlen findes

Hvis det er mere generelt, så kontakt din internetudbyder.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jun 2016, 06:48

Tobywan skrev:Samme problem på alle enheder (prøv en anden og genstart dem)? - er det den enkelte enhed?
Samme problem med andre streamingstjenster? - er det generelt på din netforbindelse`?

Hvis du kører trådløst, så prøv med kabel. (er der mange netværk i dit område, kan wifi godt blive påvirket) - er det dit wifi?
Kør en hastighedstest for at se om du har nedsat hastighed eller stabilitetsproblemer. Det er ikke sikkert det er noget du bemærker ved andet brug.
Genstartet dit netværksudstyr (router, accesspoints osv.). Er det dit eget udstyr?

Nu skulle du gerne have en ide om hvor fejlen findes

Hvis det er mere generelt, så kontakt din internetudbyder.


Jeg har tidligere haft samme problem med TV2Play, hvor Filmon kørte upåklageligt. De seneste uger har det så været omvendt.

Jeg har en fiberforbindelse langt ude på bøhlandet. Jeg bruger kun min pc til at se tv på, ikke mobil.

Jeg bruger Hola for at kunne streame de engelske tjenester.

Hvordan kører jeg den der hastighedstest? Altså, hvordan finder jeg frem til den? (Har windows 10, tror jeg nok)

Min mand streamer fra Netflix og HBO uden problemer.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Tobywan » 30. jun 2016, 06:59

Guilded_Lily skrev:
Tobywan skrev:Samme problem på alle enheder (prøv en anden og genstart dem)? - er det den enkelte enhed?
Samme problem med andre streamingstjenster? - er det generelt på din netforbindelse`?

Hvis du kører trådløst, så prøv med kabel. (er der mange netværk i dit område, kan wifi godt blive påvirket) - er det dit wifi?
Kør en hastighedstest for at se om du har nedsat hastighed eller stabilitetsproblemer. Det er ikke sikkert det er noget du bemærker ved andet brug.
Genstartet dit netværksudstyr (router, accesspoints osv.). Er det dit eget udstyr?

Nu skulle du gerne have en ide om hvor fejlen findes

Hvis det er mere generelt, så kontakt din internetudbyder.


Jeg har tidligere haft samme problem med TV2Play, hvor Filmon kørte upåklageligt. De seneste uger har det så været omvendt.

Jeg har en fiberforbindelse langt ude på bøhlandet. Jeg bruger kun min pc til at se tv på, ikke mobil.

Jeg bruger Hola for at kunne streame de engelske tjenester.

Hvordan kører jeg den der hastighedstest? Altså, hvordan finder jeg frem til den? (Har windows 10, tror jeg nok)

Min mand streamer fra Netflix og HBO uden problemer.


http://www.speedtest.net
Waoo har sikkert også en på deres hjemmeside (hvis det er din udbyder?)

Prøv at køre testen nogle flere gange, så du kan se en forskel på de tidspunkter hvor du har problemer, og der hvor det virker. Skriv tidspunkterne ned, så du har noget til senere, hvis der er behov for at lave en fejlmelding. Det er dog ikke sikkert det giver et resultat du kan bruge, men det kan være en indikator for om noget er galt.

Hvis det KUN er din din enhed der er problemer, så kan det jo være det er din enhed der har et problem.
Hvis den er på trådløst, så prøv med kabel
Flyt den tættere på jeres netværksudstyr
Hvis du kan sætte streamingkvaliteten lavere, så kan du også prøve det.
Opdater drivere til netkortet (det skal du nok have hjælp til).
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jun 2016, 07:06

Tobywan skrev:http://www.speedtest.net
Waoo har sikkert også en på deres hjemmeside (hvis det er din udbyder?)

Prøv at køre testen nogle flere gange, så du kan se en forskel på de tidspunkter hvor du har problemer, og der hvor det virker. Skriv tidspunkterne ned, så du har noget til senere, hvis der er behov for at lave en fejlmelding. Det er dog ikke sikkert det giver et resultat du kan bruge, men det kan være en indikator for om noget er galt.

Hvis det KUN er din din enhed der er problemer, så kan det jo være det er din enhed der har et problem.
Hvis den er på trådløst, så prøv med kabel
Flyt den tættere på jeres netværksudstyr
Hvis du kan sætte streamingkvaliteten lavere, så kan du også prøve det.
Opdater drivere til netkortet (det skal du nok have hjælp til).


Det er meget sandsynligt, min pc trænger til en gennemgang - min mand har lovet, han har bare ikke tid pt.

Vi har en 90/90-linje fra Sydenergi. Vi har også en wi-fi-forstærker på. Testen, du linker til, viser 42,52 Mbps i download (43,65 Mpbs i upload). Har ikke forstand på betydningen.

Jeg skal nok bare have tålmodighed, til manden får tid. Jeg er simpelthen en dummie, når det kommer til det tekniske ved computere :lol:
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Tobywan » 30. jun 2016, 07:11

wifi forstærkere kan godt give flere problemer end fordele, så mit råd er igen at du prøver med et kabel. Ikke permanent, men det er den nemmeste metode til at finde ud af om det er fejlkilden.
Ellers så fjern forstærkeren og sæt dig tættere på routeren/accesspunktet, hvis det ikke lige lader sig gøre.

Den slags forstærkere er meget sjældent en god løsning på netværksproblemer. Specielt til streaming, hvor en god og stabil forbindelse skal opretholdes. Den kan derfor sagtens være kilden til dine problemer.

Det er som regel end bedre løsning at skifte det udstyr man får fra udbyderen, til noget der giver bedre dækning. De løsninger der følger med er desværre ofte i den helt billige ende.
Senest rettet af Tobywan 30. jun 2016, 07:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Pludseligt opstået problem med at streame engelsk tv på pc

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jun 2016, 07:13

Tobywan skrev:wifi forstærkere kan godt give flere problemer end fordele, så mit råd er igen at du prøver med et kabel.
Ellers så fjern forstærkeren og sæt dig tættere på routeren/accesspunktet, hvis det ikke lige lader sig gøre.

Den slags forstærkere er meget sjælden en god løsning på netværksproblemer. Specielt til streaming, hvor en god og stabil forbindelse skal opretholdes. Den kan derfor sagtens være kilden til dine problemer.

Det er som regel end bedre løsning at skifte det udstyr man får fra udbyderen til noget der giver bedre dækning. De løsninger der følger med er desværre ofte i den helt billige ende.


Jeg sidder tættere på routeren end forstærkeren. Der er vel 3 meter herfra.

Jeg tror bare, jeg sætter manden på opgaven. Tak for din tid :gogo:
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"