Vin

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vin

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 08:12

Fru Sunshine skrev:
thomassneum skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan simpelthen ikke lide rødvin, med mindre det er blandet op med Sprite.
Jeg forsøger ofte og har også fået en efter sigende yderst delikat og dyr rødvin serveret. Den kunne jeg heller ikke lide.

Hvidvin kan jeg drikke et enkelt glas af, men der er ikke så mange, jeg synes rigtig godt om, så det bliver som regel ved et enkelt glas en sjælden gang.

Asti er jeg derimod ret begejstret for, men jeg har ikke en dyt styr på, hvad de hedder og hvor de kommer fra. De skal bare være søde og sprudlende. Så er jeg glad.


I guder!.... :gisp:



:lol:

Jamen de hjælper ikke de der guder. Jeg kan stadig ikke lide det.


Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vin

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 08:54

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:
thomassneum skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan simpelthen ikke lide rødvin, med mindre det er blandet op med Sprite.
Jeg forsøger ofte og har også fået en efter sigende yderst delikat og dyr rødvin serveret. Den kunne jeg heller ikke lide.

Hvidvin kan jeg drikke et enkelt glas af, men der er ikke så mange, jeg synes rigtig godt om, så det bliver som regel ved et enkelt glas en sjælden gang.

Asti er jeg derimod ret begejstret for, men jeg har ikke en dyt styr på, hvad de hedder og hvor de kommer fra. De skal bare være søde og sprudlende. Så er jeg glad.


I guder!.... :gisp:



:lol:

Jamen de hjælper ikke de der guder. Jeg kan stadig ikke lide det.


Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.

Det gør jeg sådan set heller ikke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 09:33

DetSorteCirkus skrev:Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.


Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg TROR, Thomas's udbrud mere gik på sammenblandingen af sprite og rødvin end det faktum, at Sunshine ikke kan lide rødvin. Sammenblandingen svarer lidt til, hvis folk tager på Geranium og sprøjter billig ketchup på. Eller tager en Dali og sætter en smiley på, fordi maleriet så bliver pænere - eller hvilken analogi, der nu giver mening. Jeg vil da i den grad mene, at en hvilken som helst smiley ville klæde en hvilken som helst Dali, men jeg kan da også godt forstå, hvis kunstelskere finder mig en anelse blasfemisk - på samme måde, som jeg også har lyst til at dunke hovedet i bordet over blandingen af sprite og rødvin. Det er vel også ok, vil jeg mene.

Anyways, on topic:

Jeg elsker vin og drikker et glas rødvin eller to hver dag. Suveræne favorit er New Zealandsk Pinot Noir, men en god, pebret Syrah er nu heller ikke at fornægte. Sydafrikanere burde skydes for at insistere på at ødelægge al deres vin med brændte fade, mens italienerne simpelthen er umulige at holde styr på med alle deres druer, og Amarone er i øvrigt ekstremt overvurderet. Og det var vist mine fordomme!
2
Tally-ho
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Vin

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2015, 09:34

Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:
thomassneum skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan simpelthen ikke lide rødvin, med mindre det er blandet op med Sprite.
Jeg forsøger ofte og har også fået en efter sigende yderst delikat og dyr rødvin serveret. Den kunne jeg heller ikke lide.

Hvidvin kan jeg drikke et enkelt glas af, men der er ikke så mange, jeg synes rigtig godt om, så det bliver som regel ved et enkelt glas en sjælden gang.

Asti er jeg derimod ret begejstret for, men jeg har ikke en dyt styr på, hvad de hedder og hvor de kommer fra. De skal bare være søde og sprudlende. Så er jeg glad.


I guder!.... :gisp:



:lol:

Jamen de hjælper ikke de der guder. Jeg kan stadig ikke lide det.


Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.

Det gør jeg sådan set heller ikke.


Det er bare min snoppethed som brager igennem. Asti og sodavand i vin.. :gisp:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vin

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 09:37

Asti er vel også en form for vin @thomassneum.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 09:43

I øvrigt, så er der en ongoing diskussion herhjemme om, hvilke glas der er bedst: Riedel eller Zalto. Kæresten mener sidstnævnte, jeg mener førstnævnte. Han er den med vinuddannelse og erfaring, jeg er stædigst......................... Pt har vi et sæt af hver!!! :-D
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 09:43

Fru Sunshine skrev:Asti er vel også en form for vin @thomassneum.


Bevares, men det hører stadig ikke hjemme i rødvin!!
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 09:44

Senest rettet af milisa 21. sep 2015, 09:45, rettet i alt 1 gang.
0
Tally-ho
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Vin

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2015, 09:44

Fru Sunshine skrev:Asti er vel også en form for vin @thomassneum.


Jow jow.. :træt3:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Vin

Indlægaf Flora » 21. sep 2015, 09:48

Jeg er ligeglad med hvordan folk drikker deres vin og hvad de blander i den, men hold da op jeg synes blandingen af vin og sodavand lyder ækel :tie:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vin

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2015, 09:52

Flora skrev:Jeg er ligeglad med hvordan folk drikker deres vin og hvad de blander i den, men hold da op jeg synes blandingen af vin og sodavand lyder ækel :tie:

Det tror jeg også, den er, hvis man nu nyder den syrlige smag af rødvinen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 10:50

Flora skrev:Jeg er ligeglad med hvordan folk drikker deres vin og hvad de blander i den, men hold da op jeg synes blandingen af vin og sodavand lyder ækel :tie:


Dog kan man argumentere for, at der jo ikke er ret langt fra rødvin med sodavand til sangria...........som jeg så i øvrigt også synes er en fuldstændig vanvittig opfindelse, men altså...
1
Tally-ho
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vin

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 11:12

Elsker vin, men må med skam erkende, at jeg ikke ved en pind om det. Det er egentlig for dårligt, og noget jeg længe har haft ambitioner om at gøre noget ved.

Er især glad for rødvin (Ripasso og Amar' one er som regel favoritterne, men køber faktisk også ofte sydamerikansk.. En "vane" fra mine forældre, tror jeg.) De senere år har hvidvin og rose dog også så småt vundet mig over, så nu drikker jeg stort set alt :blush2:

Bliver dog aldrig fan af meget søde hvidvine og tilsvarende i Asti-familien.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vin

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 11:19

milisa skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.


Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg TROR, Thomas's udbrud mere gik på sammenblandingen af sprite og rødvin end det faktum, at Sunshine ikke kan lide rødvin. Sammenblandingen svarer lidt til, hvis folk tager på Geranium og sprøjter billig ketchup på. Eller tager en Dali og sætter en smiley på, fordi maleriet så bliver pænere - eller hvilken analogi, der nu giver mening. Jeg vil da i den grad mene, at en hvilken som helst smiley ville klæde en hvilken som helst Dali, men jeg kan da også godt forstå, hvis kunstelskere finder mig en anelse blasfemisk - på samme måde, som jeg også har lyst til at dunke hovedet i bordet over blandingen af sprite og rødvin. Det er vel også ok, vil jeg mene.

Anyways, on topic:

Jeg elsker vin og drikker et glas rødvin eller to hver dag. Suveræne favorit er New Zealandsk Pinot Noir, men en god, pebret Syrah er nu heller ikke at fornægte. Sydafrikanere burde skydes for at insistere på at ødelægge al deres vin med brændte fade, mens italienerne simpelthen er umulige at holde styr på med alle deres druer, og Amarone er i øvrigt ekstremt overvurderet. Og det var vist mine fordomme!


Det er nok, som man ser det.
Jeg fornemmer, at alt det med vin, og hvad man kan og ikke kan indenfor rammerne af den såkaldt gode smag, bliver set som et spørgsmål om dannelse. For mig personligt er det bare langt mere udannet åbenlyst og i fuld offentlighed at slå hovedet i bordet over andre menneskers personlige smag.
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vin

Indlægaf milisa » 21. sep 2015, 11:47

DetSorteCirkus skrev:
milisa skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og hvorfor skulle det egentlig ikke være helt ok? :gruble:
Det forstår jeg simpelthen ikke.


Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg TROR, Thomas's udbrud mere gik på sammenblandingen af sprite og rødvin end det faktum, at Sunshine ikke kan lide rødvin. Sammenblandingen svarer lidt til, hvis folk tager på Geranium og sprøjter billig ketchup på. Eller tager en Dali og sætter en smiley på, fordi maleriet så bliver pænere - eller hvilken analogi, der nu giver mening. Jeg vil da i den grad mene, at en hvilken som helst smiley ville klæde en hvilken som helst Dali, men jeg kan da også godt forstå, hvis kunstelskere finder mig en anelse blasfemisk - på samme måde, som jeg også har lyst til at dunke hovedet i bordet over blandingen af sprite og rødvin. Det er vel også ok, vil jeg mene.

Anyways, on topic:

Jeg elsker vin og drikker et glas rødvin eller to hver dag. Suveræne favorit er New Zealandsk Pinot Noir, men en god, pebret Syrah er nu heller ikke at fornægte. Sydafrikanere burde skydes for at insistere på at ødelægge al deres vin med brændte fade, mens italienerne simpelthen er umulige at holde styr på med alle deres druer, og Amarone er i øvrigt ekstremt overvurderet. Og det var vist mine fordomme!


Det er nok, som man ser det.
Jeg fornemmer, at alt det med vin, og hvad man kan og ikke kan indenfor rammerne af den såkaldt gode smag, bliver set som et spørgsmål om dannelse. For mig personligt er det bare langt mere udannet åbenlyst og i fuld offentlighed at slå hovedet i bordet over andre menneskers personlige smag.


Det har jeg aldrig fornemmet. Jeg er selv først begyndt at gå op i vin, efter jeg lærte at smage det ordentligt, da jeg mødte min nuværende kæreste. Før det kunne jeg snildt nøjes med en 30 kroners flaske i stuetemperatur. Så "man" ser mig åbenbart som udannet, og det har jeg det fint med.

I øvrigt, kan jeg virkelig ikke se problemet i, at man slår hovedet i bordet over andres menneskers smag i et offentligt debatforum, hvor man selv har lagt beskrivelsen af sin smag op - og da slet ikke, når det bliver gjort med et smil, som Thomas gjorde. Så jeg er åbenbart virkelig i dén grad udannet.......... Gad vide om udannet + udannet = dannet?
0
Tally-ho

Tilbage til "Mad og drikke"