Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:18

Jeg kommer aldrig til at se sådan noget her som sødt eller klogt eller som et kompliment til mit biologiske køn.
For mig vil det altid som minimum være en fornærmelse. Mod begge køn. Eller det, der er værre.

Billede
11
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 30. jun 2016, 11:22

^ Jeg stod allerede af på sætningen "If you give her sperm" :tie: :tie:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 30. jun 2016, 11:23

Smiling_Goat skrev:Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Nu kender jeg én, der har haft ikke færre end 7 blodpropper, ved 7 forskellige lejligheder. Han får naturligvis kolesteroldæmpende medicin for at forhindre den 8. Alligevel vælger han at spise slik i stedet for hovedmåltider ved flere lejligheder (han skifter typisk minimum et hovedmåltid ud med kage dagligt,) det til trods for at han blev indlagt med den 7. for blot et par måneder siden. I en dokumentar om sukkerafhængighed så jeg en mand, der også fik kolesteroldæmpende medicin, men stadig var afhængig af slik. Han gav selv udtryk for, at han ikke mente forhøjet kolesterol og slik hang sammen, derfor spiste han chokolade dagligt.

Er det ikke det første man lærer, når man får konstateret forhøjet kolesterol? Mættet fedt er årsagen til åreforkalkning, og det fedt findes især i slik/chokolade osv. Altså.. Drop slikket.

Jeg kan blive vildt frustrereret over den type, for så tag dog ansvar. Jeg er med på, at det kan være svært at gøre noget ved kosten, og man faktisk ikke behøver have forhøjet kolesteroltal, selvom man er svært overvægtig, og så kan jeg godt forstå, hvis man ikke gør noget ved vægten. Men når det høje kolesteroltal ER målt, så må man da for pokker lige spænde hjelmen. Om ikke for ens egen skyld, så for ens nærmeste. Det er dæleme da ikke sjovt for børn o.lign. at være vidne til en forælder, der måske allerede har haft den første blodprop, og alligevel ufortrødent fylder sig med slik.

Det er for mig næsten at betragte som selvmord. Det går bare virkelig langsomt - og så er det stadig hamrende egoistisk.

Faktisk gider jeg slet ikke høre på, at det er svært. Gu er det svært, ellers var man jo ikke kommet så langt ud, at man var blevet syg, men så man da hanke op i sig selv og gøre noget ved situationen.

(Ja, jeg har PMS, hvis nogen skulle undre sig.)


Det synes jeg så i den grad godt man må sige :gogo:

Det ER sgu da himmelråbende dumt, det kan slet ikke diskuteres :tie:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:33

Pandesteg skrev:^ Jeg stod allerede af på sætningen "If you give her sperm" :tie: :tie:


Bortset fra den ucharmerende formulering er det i det hele taget til at slå sig på lårerne af grin over, at "you"' et i citatet, helt uden at blive defineret som sådan, automatisk er hankøn.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 30. jun 2016, 11:33

zembra1986 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Nu kender jeg én, der har haft ikke færre end 7 blodpropper, ved 7 forskellige lejligheder. Han får naturligvis kolesteroldæmpende medicin for at forhindre den 8. Alligevel vælger han at spise slik i stedet for hovedmåltider ved flere lejligheder (han skifter typisk minimum et hovedmåltid ud med kage dagligt,) det til trods for at han blev indlagt med den 7. for blot et par måneder siden. I en dokumentar om sukkerafhængighed så jeg en mand, der også fik kolesteroldæmpende medicin, men stadig var afhængig af slik. Han gav selv udtryk for, at han ikke mente forhøjet kolesterol og slik hang sammen, derfor spiste han chokolade dagligt.

Er det ikke det første man lærer, når man får konstateret forhøjet kolesterol? Mættet fedt er årsagen til åreforkalkning, og det fedt findes især i slik/chokolade osv. Altså.. Drop slikket.

Jeg kan blive vildt frustrereret over den type, for så tag dog ansvar. Jeg er med på, at det kan være svært at gøre noget ved kosten, og man faktisk ikke behøver have forhøjet kolesteroltal, selvom man er svært overvægtig, og så kan jeg godt forstå, hvis man ikke gør noget ved vægten. Men når det høje kolesteroltal ER målt, så må man da for pokker lige spænde hjelmen. Om ikke for ens egen skyld, så for ens nærmeste. Det er dæleme da ikke sjovt for børn o.lign. at være vidne til en forælder, der måske allerede har haft den første blodprop, og alligevel ufortrødent fylder sig med slik.

Det er for mig næsten at betragte som selvmord. Det går bare virkelig langsomt - og så er det stadig hamrende egoistisk.

Faktisk gider jeg slet ikke høre på, at det er svært. Gu er det svært, ellers var man jo ikke kommet så langt ud, at man var blevet syg, men så man da hanke op i sig selv og gøre noget ved situationen.

(Ja, jeg har PMS, hvis nogen skulle undre sig.)


Det synes jeg så i den grad godt man må sige :gogo:

Det ER sgu da himmelråbende dumt, det kan slet ikke diskuteres :tie:


Gu er det da himmelråbende dumt. Men jeg synes I forsimpler problemstillingen. Der er også masser af folk med dårlige lunger, som stadig ryger fordi de ikke magter at lade være. Der er unge piger som sulter sig selv ihjel..skal de også bare tage sig sammen og begynde at spise? Der er mennesker som er ved at æde sig selv ihjel, skal de bare tage sig sammen og tabe sig?

Sådan i princippet ja. Man skal bare stoppe med at ryge, bare begynde at spise eller bare stoppe med at spise..for meget. Men de fleste af os som skal tabe bare 2 kg..og som i øvrigt er sunde og raske ved jo godt hvor svært det kan være. Og de fleste af os har ikke samtidig sygdomme og psykiske men at slæbe rundt på.

De mennesker skal have hjælp. Og det er bare på ingen måde at hjælpe at folk i kor råber "tag jer sammen".

Det ved jeg faktisk ikke om man må sige?
14
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 30. jun 2016, 11:38

lulu-p skrev:
zembra1986 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Nu kender jeg én, der har haft ikke færre end 7 blodpropper, ved 7 forskellige lejligheder. Han får naturligvis kolesteroldæmpende medicin for at forhindre den 8. Alligevel vælger han at spise slik i stedet for hovedmåltider ved flere lejligheder (han skifter typisk minimum et hovedmåltid ud med kage dagligt,) det til trods for at han blev indlagt med den 7. for blot et par måneder siden. I en dokumentar om sukkerafhængighed så jeg en mand, der også fik kolesteroldæmpende medicin, men stadig var afhængig af slik. Han gav selv udtryk for, at han ikke mente forhøjet kolesterol og slik hang sammen, derfor spiste han chokolade dagligt.

Er det ikke det første man lærer, når man får konstateret forhøjet kolesterol? Mættet fedt er årsagen til åreforkalkning, og det fedt findes især i slik/chokolade osv. Altså.. Drop slikket.

Jeg kan blive vildt frustrereret over den type, for så tag dog ansvar. Jeg er med på, at det kan være svært at gøre noget ved kosten, og man faktisk ikke behøver have forhøjet kolesteroltal, selvom man er svært overvægtig, og så kan jeg godt forstå, hvis man ikke gør noget ved vægten. Men når det høje kolesteroltal ER målt, så må man da for pokker lige spænde hjelmen. Om ikke for ens egen skyld, så for ens nærmeste. Det er dæleme da ikke sjovt for børn o.lign. at være vidne til en forælder, der måske allerede har haft den første blodprop, og alligevel ufortrødent fylder sig med slik.

Det er for mig næsten at betragte som selvmord. Det går bare virkelig langsomt - og så er det stadig hamrende egoistisk.

Faktisk gider jeg slet ikke høre på, at det er svært. Gu er det svært, ellers var man jo ikke kommet så langt ud, at man var blevet syg, men så man da hanke op i sig selv og gøre noget ved situationen.

(Ja, jeg har PMS, hvis nogen skulle undre sig.)


Det synes jeg så i den grad godt man må sige :gogo:

Det ER sgu da himmelråbende dumt, det kan slet ikke diskuteres :tie:


Gu er det da himmelråbende dumt. Men jeg synes I forsimpler problemstillingen. Der er også masser af folk med dårlige lunger, som stadig ryger fordi de ikke magter at lade være. Der er unge piger som sulter sig selv ihjel..skal de også bare tage sig sammen og begynde at spise? Der er mennesker som er ved at æde sig selv ihjel, skal de bare tage sig sammen og tabe sig?

Sådan i princippet ja. Man skal bare stoppe med at ryge, bare begynde at spise eller bare stoppe med at spise..for meget. Men de fleste af os som skal tabe bare 2 kg..og som i øvrigt er sunde og raske ved jo godt hvor svært det kan være. Og de fleste af os har ikke samtidig sygdomme og psykiske men at slæbe rundt på.

De mennesker skal have hjælp. Og det er bare på ingen måde at hjælpe at folk i kor råber "tag jer sammen".

Det ved jeg faktisk ikke om man må sige?


Nej, jeg forsimpler ikke problemet, jeg er udemærket klar over, at der formentlig ligger årsager bag som gør, at man ikke bare lige kan lade være med at spise det chokolade eller ryge den smøg.

Det ændre dog ikke på at det er himmelråbende dumt at æde chokolade hvis man har problemer med kolestroltallet eller ryge en smøg hvis man har lungeproblemer (eller ikke for den sags skyld). Man kan godt synes noget er hovedløst dumt, at gøre selvom der ligger en "forklaring" bag

Men jeg holder selvfølgelig mine tanker for mig selv (eller udbasunere dem herinde som nu :D)
Senest rettet af zembra1986 30. jun 2016, 11:41, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:40

Smiling Goats indlæg, som jeg er enig i, inspirerer mig til at sige, at jeg finder det enormt slapt, når man efter 15-20 år med diabetes 2 stadig ikke kan finde ud af at foretage de kostændringer, som man har fået anbefalet. Jo, det kan du godt finde ud af, tænker jeg så, hvis personen i øvrigt er velfungerende; du gider bare ikke.

En bekendt har i mange år haft diabetes 2, og jeg ved mere om det, end hun selv gør, selvom jeg bestemt ikke er ekspert og bare har hørt lidt fra en ven, der er diabetiker. Så VIL man ikke have kendskab.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:56

zembra1986 skrev:Nej, jeg forsimpler ikke problemet, jeg er udemærket klar over, at der formentlig ligger årsager bag som gør, at man ikke bare lige kan lade være med at spise det chokolade eller ryge den smøg.

Det ændre dog ikke på at det er himmelråbende dumt at æde chokolade hvis man har problemer med kolestroltallet eller ryge en smøg hvis man har lungeproblemer (eller ikke for den sags skyld). Man kan godt synes noget er hovedløst dumt, at gøre selvom der ligger en "forklaring" bag

Men jeg holder selvfølgelig mine tanker for mig selv (eller udbasunere dem herinde som nu :D)


For mig ligger det himmelråbende ikke så meget i adfærden som i, at man lader stå til, selvom diagnoserne ER faldet. I langt de fleste tilfælde er der hjælp og støtte at hente, hvis man selv rækker hånden ud. At man undervejs i en proces får tilbagefald og vakler og har øv-dage er menneskeligt, men man er i det mindste i gang.

Der findes helt sikkert tilfælde, hvor en person kun magter at holde sig i live og diverse indsatser derfor ikke er en mulighed, men det er ikke min oplevelse, at det gælder alle mennesker med stærkt sundhedsskadelig adfærd, og "bekvemmelighedsbetændelse" kan jeg godt have det svært med.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 30. jun 2016, 12:37

dgd2007 skrev:
sigge skrev:Evt. også kineser-fri.

Evt. helt turistfri ferier? :fløjt:


:-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 30. jun 2016, 12:40

Foe nylig var jeg med som statist til en eksamen, hvor personen dumpede. Det var fuldt fortjent, for nøj, hvor var det hele elendigt. Det må jeg helt sikkert ikke sige.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:05

Jeg synes, at det er ude af proportioner at køre et dødsfald på Roskilde Festival så meget op. Altså køre det op fordi det foregår der. Statistisk er det næppe et særsyn, at en ud af 80.000 mennesker dør indenfor en uge, og indtil videre er der intet, som tyder på, at dødsfaldet er relateret til festivalen, eller at andre har været ramt af det samme.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2016, 16:41

Vi er til fødselsdag hos svigermor og der skal laves mad.
Hun har seriøst ikke noget i sit køkken, der ikke har overskredet "bedst før"-datoen.
Jeg har lige nedlagt veto mod tre poser krydderiblandinger (sådan nogle kinesiske nogen, hvor der også er vegetabilsk fedt i) der var, hold nu fast, 11år for gamle!
De ris vi skal have er 4 år for gamle og nudlerne 2 år for gamle.
Hun har konstante infektioner på sine skinneben og de klør og hun "kan jo ikke gå og vaske fingre hele tiden"
Jeg synes simpelthen det er så ulækkert.
Jeg tør ikke tænke for meget på det.
Jeg har virkelig ikke lyst til at spise her :(
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 2. jul 2016, 17:30

kidkomb skrev:Vi er til fødselsdag hos svigermor og der skal laves mad.
Hun har seriøst ikke noget i sit køkken, der ikke har overskredet "bedst før"-datoen.
Jeg har lige nedlagt veto mod tre poser krydderiblandinger (sådan nogle kinesiske nogen, hvor der også er vegetabilsk fedt i) der var, hold nu fast, 11år for gamle!
De ris vi skal have er 4 år for gamle og nudlerne 2 år for gamle.
Hun har konstante infektioner på sine skinneben og de klør og hun "kan jo ikke gå og vaske fingre hele tiden"
Jeg synes simpelthen det er så ulækkert.
Jeg tør ikke tænke for meget på det.
Jeg har virkelig ikke lyst til at spise her :(


Jeg tror virkelig ikke jeg kunne spise der.
Min mor har tendenser i den retning, men slet ikke på det stadie du fortæller om. Og hun ved jeg gennemgår hendes ting/mad hvis vi skal spise der. Bare kald mig hys, men når det er min mor så må hun finde sig i det. Hos andre lader jeg bare være med at spise.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2016, 18:43

Jeg holder med Tyskland. Sandsynligvis holder jeg også med Tyskland, når de forhåbentlig skal spille mod Island i næste runde.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. jul 2016, 20:07

Er jeg den eneste der ikke synes at den der virale facebook/Adele ting er sjov? Jeg trak ikke engang på smilebåndet.
3
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Generelt"