Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 09:29

Nacaw skrev:
Animi skrev:Teorien er at de var forelsket og stak af sammen, og evt blev gift. Det var vist Robert der fortalte andre at hun var blevet bortført, men det passer ikke helt med andres fortællinger om at Rhaegar var en god mand.
Så hvis Lyanna og Rhaegar rent faktisk var blevet gift, er Jon den retmæssige arving til Jerntronen - såfremt hans ophav kan bevises.

Rhaegar var allerede gift (med Ellia Martel), så Jon Snow er helt sikkert en bastard. Selv hvis han ikke var en bastard ville Daenerys være foran ham i arverækkefølgen på den side. :)


Nej, for de har naturligvis ikke ligestilling. En mand står før en kvinde i arverækken, selvom han er yngre end hende. Det har vi set flere gange i serien. Kvinder bliver kun regenter i det univers på 2 måder; de gifter sig til titlen eller de tager selv titlen - med eller uden vold.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Nacaw » 30. jun 2016, 09:36

Du kan ikke have 2 koner legitimt, heller ikke som Targaryan. At de har haft 2 koner før, er ikke relavant. Men det er en af grundene til den borgerkrig som udbrød før i tiden mellem Targaryan bastard og kongen, som synes de skulle anerkendes.

Daenerys er det eneste overlevende barn af den sidste konge. Derfor ville tronen gå til hende, ikke sønnen af en prins :) Hvis Rhaegar havde nået at blive konge, ville det derimod være Jon Snow.
Konge > børn > børn af børn > søskende
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 09:51

Nacaw skrev:Du kan ikke have 2 koner legitimt, heller ikke som Targaryan. At de har haft 2 koner før, er ikke relavant.


Der er mange eksempler på flerkoneri. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Polygamy
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 14:46

Wizzze skrev:Og hvor har Varys holdt den jetpack gemt!! Med tanke på hvor lang tid det f.eks. tager Brienne på at komme rundt, så er der godt nok andre der har ild i røven.


aXwXBGz_460s_v1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Faceless » 30. jun 2016, 14:57

Æble skrev:Jeg havde håbet på Jon og Dani sammen - a song of ice and fire. Men det er også ok med Dani på jerntronen og Jon som King of the North.

Hvem kunne være en ægtemand (alliance) for Dani? Der var kun Jon tilbage som et reelt match.

Ikke i følge Littlefinger . . . Han her gjort sine hensigter ret tydelige. Og Dany er en vej til at opnå det mål.
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 30. jun 2016, 14:59

Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Og hvor har Varys holdt den jetpack gemt!! Med tanke på hvor lang tid det f.eks. tager Brienne på at komme rundt, så er der godt nok andre der har ild i røven.


aXwXBGz_460s_v1.jpg


Bortset fra at hun ikke sejler mod the Iron Islands, men mod Sunspear må man tro (eller måske Storm´s end). Men Ja Varys er sejlet tilbare mod Meereen med hvad han kunne få af Tyrell / Martell skibe, han har bare stadig været meget hurtig frem og tilbage!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Faceless » 30. jun 2016, 15:35

Jeg har lige haft brug for lidt dage til at tænke over det sidste afsnit – og den første ting der slog mig i afsnittet, var den helt ufatteligt smukke musik. Den må jeg altså have ned på computeren. :love:

– For første gang i serien, er jeg blevet oprigtigt rørt i dette afsnit (ud over at jeg var forfærdet over Hodors død), da de udnævnte Jon til Konge af Norden. Jeg har altså bare et ufatteligt svagt punkt når det kommer til underdogs – hvilke må siges at være tydeligt, i det Jon og Sam er to af mine yndlingskarakter — sammen med Varys.
Og hvor var jeg dog glad for at se, at den rolleliste de havde uploaded på IMDB før afsnittet ikke var komplet. For jeg var helt trist over så lidt vi har set til Sam og Gilly denne sæson, så det var godt lige at få en scene mere med dem. – Og så sammen med Frank, af alle mennesker. :lol: (WOW et bibliotek!)

Og for første gang, siden Dorne er blev introduceret i serien, fik vi ren faktisk en god scene derfra, fordi den badass, no-bullshit bedstemor til Olenna var med i scenen. Åh, hvor jeg dog elsker hendes karakter! :worship:

Men hvor var der dog i det hele taget mange helt fantastiske scener med i dette afsnit!
Lancel i kælderen der slæber sig frem for at slukke lysene.
Tommens selvmord. – Den scene synes jeg især var fantastik fordi den var filmet så udramatisk at det kom som et chok.
Dany der udnævner Tyrion til hendes hånd.
Jon der bliver udråbt til konge.
Arya der får hævn over Walder Frey på den mest groteske måde.
Davos der konfrontere Melisandre.
Jaimes blik til Cersei, der bare så tydeligt siger hvor stor foragt han har overfor det hun har gjort. Hun har lige tilintetgjort hans gerning da han slog The Mad King ihjel – alle de år han har levet med at blive kaldt The Kingslayer.
Danys kæmpe flåde der sejler mod Westeros — jeg frygter dog lidt Tyrions tilbagevenden til Westeros, han er jo stadig eftersøgt for mordet på hans far (og Shae).
Og selvfølgelig scenen fra the Tower of Joy. (Hvorfor bliver den kaldt det? Det er ikke fra bøgerne.)


Med alle de store karakter, der er døde i denne sæson, håber jeg rigtig meget, at de igen laver et stort fælles interview, som de gjorde after 4. sæson med The Fallen Roundtable.
4
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Faceless » 30. jun 2016, 15:44

Wizzze skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Og hvor har Varys holdt den jetpack gemt!! Med tanke på hvor lang tid det f.eks. tager Brienne på at komme rundt, så er der godt nok andre der har ild i røven.


aXwXBGz_460s_v1.jpg


Bortset fra at hun ikke sejler mod the Iron Islands, men mod Sunspear må man tro (eller måske Storm´s end). Men Ja Varys er sejlet tilbare mod Meereen med hvad han kunne få af Tyrell / Martell skibe, han har bare stadig været meget hurtig frem og tilbage!

Jeg læste et eller andet sted, at de har indrømmet fra seriens side, at det ren tidsmæssigt var en klodset måde de fik vist det på.

Vi sad nemlig også og tænkte WTF, men læste så online det med at man kunne se Martells symbol på nogle af sejlende. Vi snakkede om, at man nok burde have lagt mere vægt på lige at filme et af dem tydeligt, så man bedre forstod sammenhængen.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 1. jul 2016, 11:12



:lol2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf billiebean » 3. jul 2016, 15:09

Sad lige og grublede over nogle løse ender i går.

Hvem vil egentlig arve tronen, hvis Cersei dør? Der er ikke flere "Baratheon"-børn tilbage og der er vel heller ikke flere Baratheon-slægtninge tilbage i live? Så må det vel være Jaime- og dernæst Tyrion? (Udover at det selvfølgelig retmæssigt er en Targaryen - men hvis vi ser bort fra det)

Og har Lannisters egentlig flere allierede i Westeros nu, hvor Frey er borte? Det ser ikke ud som om det bliver supersvært for Danys at erobre tronen i Kings Landing.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 3. jul 2016, 16:35

Robert Baratheon's uægte søn blev sat på en båd nogle sæsoner tilbage. Jeg tænker han kunne vende tilbage?

Det er også småt med bejlere til Danerys, nu hvor Jon er i familie med hende, Tyrell huset er udslettet og hun hapser jo nok ikke Jamie.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. jul 2016, 16:39

Jeg shipper fuldkommen Dany og Tyrion :love: Ikke fordi jeg ligefrem tror det kommer til at ske :lol2: Men jeg syntes bare at det virkede som et ret... intimt øjeblik, da hun gav ham kongenålen. Et øjeblik troede jeg at de ville kysse :lol2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 3. jul 2016, 16:52

billiebean skrev:Sad lige og grublede over nogle løse ender i går.

Hvem vil egentlig arve tronen, hvis Cersei dør? Der er ikke flere "Baratheon"-børn tilbage og der er vel heller ikke flere Baratheon-slægtninge tilbage i live? Så må det vel være Jaime- og dernæst Tyrion? (Udover at det selvfølgelig retmæssigt er en Targaryen - men hvis vi ser bort fra det)

Og har Lannisters egentlig flere allierede i Westeros nu, hvor Frey er borte? Det ser ikke ud som om det bliver supersvært for Danys at erobre tronen i Kings Landing.


Hun har jo ikke noget krav på tronen og dermed heller ikke Jamie eller Tyrion. Hun sidder der nu, fordi hun har magten til at sætte sig der, men den magt rækker ikke meget udover bymuren.

Du skal tænke på det som hvis Henrik krævede tronen herhjemme, efter dronningen og alle børn/børnebørn er døde, det ville jo heller ikke give ham krav på tronen, selvom han engang havde været gift med dronningen eller var far til arvingerne.

Der er jo stadig Freys tilbage, bare ikke så mange som før :devil: Men ligesom med Boltons i nord, har de nok ikke meget loyalitet blandt de andre Riverlands huse. Så hvor meget af en allieret de udgør er nok begrænset. Lannister familien sidder stadig hårdt på the Westerlands, men hvor mange tropper de stadig kan stampe op er nok begrænset, husk deres guldminer er løbet tør, det har hidtil været deres powerbase.
Samtidig Ligger the Reach med Tyrell familien lige syd for thw Westerlands, åbent for angreb. Hovedvejen mellem Casterly Rock og Kings Landing går gennem the Reach, og den bliver nok blokeret, så forstærkninger den vej bliver det nok også svært med. Forsyningerne til Kings Landing kommer også fra the Reach, de fordufter nok også nu, så hvad Cercei egentlig regerer over kan debatteres.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21047

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 3. jul 2016, 19:59

Animi skrev:Jeg shipper fuldkommen Dany og Tyrion :love: Ikke fordi jeg ligefrem tror det kommer til at ske :lol2: Men jeg syntes bare at det virkede som et ret... intimt øjeblik, da hun gav ham kongenålen. Et øjeblik troede jeg at de ville kysse :lol2:


Njaeh...jeg tror mere deres bånd er af familiær natur. Men ingen af dem ved det endnu...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. jul 2016, 20:38

catnip skrev:
Animi skrev:Jeg shipper fuldkommen Dany og Tyrion :love: Ikke fordi jeg ligefrem tror det kommer til at ske :lol2: Men jeg syntes bare at det virkede som et ret... intimt øjeblik, da hun gav ham kongenålen. Et øjeblik troede jeg at de ville kysse :lol2:


Njaeh...jeg tror mere deres bånd er af familiær natur. Men ingen af dem ved det endnu...


Ja, jeg tror også mere at det er skuespillerne der har god kemi, og ikke så meget karaktererne :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Film og TV"