Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. jun 2016, 15:04

Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:Min kæreste brillerede lige i går med at sige "åh, jeg glæder mig sådan til at prøve at føde".

Æh, gider du lukke?



Ej, kan I også (nok især jer, der også er førstegangs) have sådan nogle øjeblikke, hvor det bare virker fuldstændig surrealistisk og uvirkeligt, at I er gravide?
Lige før kiggede jeg ned på min mave og fik sådan en "wow, jeg er sgu da gravid, altså mig, sådan rigtigt i virkeligheden, hvor er det sindssygt"-følelse. Jeg har prøvet det et par gange før og bliver lige overvældet hver gang. :lol:


Hahahaha, han er da sød din kæreste ;) Mon ikke han bliver klogere? :lol:

Ja, kender godt de der øjeblikke du beskriver. Bliver også ind i mellem forskrækket over de kraftige spark derinde fra og får sådan en "guuuuud, der ligger en rigtig baby i min mave!" :blush2:


Ha ha, jo han gør. Han får det så stramt, når jeg skal føde. Altså jeg er sikker på, han bliver en klippe, mens han vil være ved at gå til indeni.

For nogle år siden fik jeg en ny hofte. Han var så sød og stærk og omsorgsfuld da han besøgte mig på hospitalet.
Bagefter har han så fortalt mig, at han tudede resten af aftenen hjemme og var så bange for at miste mig, at han ikke kunne sove om natten. Stakkels mand!

Ja, præcis det kan jeg også blive overrasket over; "gud, der er rent faktisk noget levende derinde". :ticks:


Det var nemlig det jeg tænkte. Jeg tror ikke det er nemt for en mand at stå der og være tilskuer til at hans højst elskede har ondt og han ikke kan gøre noget for at fjerne den smerte, kun lindre den.

Ej, det er da også en kærlighedserklæring af dimensioner at han blev så ked af det og var bange for at miste dig da du fik ny hofte. Er lige lidt hormonella og får lidt våde øjne af at tænke på det :stoned: :-D

Hvordan med sådan en hofte og fødsel? Kan det godt harmonere uden problemer eller bliver det med nogle helt specielle fødestillinger linet op på forhånd?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. jun 2016, 15:21

Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. jun 2016, 15:24

Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. jun 2016, 15:34

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:52

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.


Tager du amino-jern? Ellers prøv det. Det reddede min blodprocent og mave sidste gang. Denne gang har jeg kun taget det.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. jun 2016, 18:01

Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.


Tager du amino-jern? Ellers prøv det. Det reddede min blodprocent og mave sidste gang. Denne gang har jeg kun taget det.


Ja det er godt nok et sandt mirakelmiddel. Jeg tog en jernpille af dem lavet til gravide og var forstoppet 4 dage efter. Efter jeg skiftede til aminojern har der intet været.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. jun 2016, 18:03

Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.


Tager du amino-jern? Ellers prøv det. Det reddede min blodprocent og mave sidste gang. Denne gang har jeg kun taget det.


Det lyder godt, dem har jeg netop købt. Har taget hemojern indtil nu, men min mave har det hårdt med den dosis jeg tager nu, så vil ikke øge mere.
Har også købt en stor pose svesker:)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 18:08

Jeg synes også, det er ret surrealistisk, selvom det er 2. gang. Det er så vildt, at der nu ligger en helt færdigbagt baby inde i min mave, og om lidt er hun her og skal være en del af vores familie!

Jeg kan også godt mærke på mit humør, at det hele er kommet tæt på nu. Jeg tænker rigtig meget på, hvordan den første tid bliver. Sidste gang kunne vi indrette os fuldstændig efter R, men denne gang har vi netop ham at tage hensyn til, fx når hun vågner om natten/hvis hun græder meget osv.

Samtidig er jeg faktisk blevet ret bange for fødslen :(, og den del vil jeg bare gerne have overstået. Jeg er bange for smerterne og for, at det igen trækker ud, og min krop ikke kan finde ud af det.
Det er godt nok, at jeg skal til JM i næste uge.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 18:12

Lilleluftballon skrev:
Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.


Tager du amino-jern? Ellers prøv det. Det reddede min blodprocent og mave sidste gang. Denne gang har jeg kun taget det.


Det lyder godt, dem har jeg netop købt. Har taget hemojern indtil nu, men min mave har det hårdt med den dosis jeg tager nu, så vil ikke øge mere.
Har også købt en stor pose svesker:)


Min blodprocent var ikke så lav som din, men den steg alligevel omkring 0,8 på 7-8 uger. Det sagde min læge var ret godt.

Jeg har ikke oplevet problemer med hård mave eller mavesmerter (det fik jeg fx af andet graviditetsjern).

Håber, det også kan hjælpe dig. Det er hårdt at være træt og samtidig døje med maven.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. jun 2016, 18:33

Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 18:36

Sidste gang fik jeg den taget, fordi jeg til undersøgelsen omkring uge 24-25 kunne fortælle, at jeg ikke tog jern fast pga. store mavegener/mavepine. Desuden var jeg blevet opereret for blindtarmsbetændelse, hvor jeg også havde mistet lidt blod.

Denne gang har jeg ikke fået den tjekket. Nok fordi jeg fortæller, at jeg generelt har det godt.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 30. jun 2016, 18:37

Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. jun 2016, 18:39

Lulu skrev:
Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.


Ah, det er en HemoCue maskine. Sådan en har min læge ellers, tror jeg. Men jeg siger hver gang at jeg har det godt, og jeg tager jo jern (hæmojern), så der er jo ingen grund til at tjekke :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. jun 2016, 18:40

Jeg får tjekket fordi jeg mistede meget blod sidste gang, så for at være sikker på der er 'noget at give af', hvis det skulle ske igen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. jun 2016, 18:42

Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Nå, lægen kunne se at min blodprocent er 4,5. Det er godt nok lavt, så kan jeg bedre forstå jeg er så træt og svimmel hele tiden.


Hold da op ja, det var ikke meget. Og du får ekstra jern?


Ja, nu prøver jeg med dobbelt dosis. Så håber jeg at maven ikke går helt i stykker.


Tager du amino-jern? Ellers prøv det. Det reddede min blodprocent og mave sidste gang. Denne gang har jeg kun taget det.


Det lyder godt, dem har jeg netop købt. Har taget hemojern indtil nu, men min mave har det hårdt med den dosis jeg tager nu, så vil ikke øge mere.
Har også købt en stor pose svesker:)


Min blodprocent var ikke så lav som din, men den steg alligevel omkring 0,8 på 7-8 uger. Det sagde min læge var ret godt.

Jeg har ikke oplevet problemer med hård mave eller mavesmerter (det fik jeg fx af andet graviditetsjern).

Håber, det også kan hjælpe dig. Det er hårdt at være træt og samtidig døje med maven.


Tak:). Tænker også mest på tiden efter fødslen, det kræver jo lidt overskud at amme og passe spædbarn, så det ville være godt at få banket jernen en del op inden.
0

Tilbage til "Graviditet"