Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. jun 2016, 07:56

Lillebror er frisk igen :banan: Så nu er begge børn afleveret i pasning. Det er altså nemmere at passe sit job, når man ikke har en lille varm klump i favnen/på sofaen.

God dag til jer alle:)
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 30. jun 2016, 08:48

DD_81 skrev:
Panton skrev:Jeg springer lige ind i alt det feriestemning med et :

Hanne, glæder din ældste sig til fredag?? Min gør og jeg glæder mig vist lidt til et par dage uden tvær mini teen :rulle:


Han glæder sig helt vildt!
Dagen i dag står på finpudsning af pc'er, så den er top tunet til massere af gaming.
Og mor her har handlet snack-pack til drengene, sodavand, chips, juice, kiks osv. en kæmpe kurv fyldt.

I det hele taget en uge i gamingens navn, da vennen han skal afsted med havde gamernight, 1 døgn, fra mandag til tirsdag.
Så der bliver spillet igennem.
De øvrige drenge i klassen var vist alligevel også en smule misundelige på dem :D



fedt at høre :banan:

Har du tjekket hjemmesiden ud, for de kan få lødigt aftensmad begge dage, så de ikke fylder sig alene med crapmad og sodavand. Her har jeg også sørget for cola zero og sukkerfri energi drik, han må få en hver dag. Det er noget der kun foregå til den gamer festival og ikke noget vi gør os i til hverdag. Men du skulle se borderne når alle unger sidder der, det flyder med cola, Monster og chips/popkorn, samt et virvar af lysende tastatur i alskens farver :lol:

Min vælger at sove derude med en af sine venner, de andre to tager hjem. Der er en indendørs sovesal og det er først til mølle. Jeg fornemmer ikke der bliver meget sovning men så kan jeg altid hente dagen efter :nerve:

Du skal nok ikke forvente det vilde af din om søndagen af kommunikation eller mandag, for de er helt bustet :gisp:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. jun 2016, 12:02

Panton skrev:

fedt at høre :banan:

Har du tjekket hjemmesiden ud, for de kan få lødigt aftensmad begge dage, så de ikke fylder sig alene med crapmad og sodavand. Her har jeg også sørget for cola zero og sukkerfri energi drik, han må få en hver dag. Det er noget der kun foregå til den gamer festival og ikke noget vi gør os i til hverdag. Men du skulle se borderne når alle unger sidder der, det flyder med cola, Monster og chips/popkorn, samt et virvar af lysende tastatur i alskens farver :lol:

Min vælger at sove derude med en af sine venner, de andre to tager hjem. Der er en indendørs sovesal og det er først til mølle. Jeg fornemmer ikke der bliver meget sovning men så kan jeg altid hente dagen efter :nerve:

Du skal nok ikke forvente det vilde af din om søndagen af kommunikation eller mandag, for de er helt bustet :gisp:


Jeg regner med at han sover søndagen og mandage væk, for han er hardcore til at holde sig vågen, virkeligt... rekorden er omkring 30 timer!
Han sov kun 2,5 timer den anden nat, og kun fordi de skulle til begravelse efterfølgende. Og så tog han, temmelig atypisk ham 12,5 timer i streg natten over.
Hans kammerat er ikke god til det med at holde sig vågen, og derfor købte jeg også en teltbillet, så de har mulighed for at sove måske bare lidt, og forholdsvis uforstyrret. J mener dog ikke han kommer til at opleve indersiden af teltet ;)

Vi har også aftale om 1 x energidrik pr. dag, og kun i denne anledning.
Og ja tænkte nok cotume var at vælte sig i chips og sukker, - og synes det var synd de skulle bruge deres lommepenge på snack til 3-4 x normalprisen i brugsen, så de har med hjemmefra :)

Aftensmad og frokost satser vi på de skal købe derude, for nemhedens skyld, og så de da trods alt får lettet rumpen bare 10-20 minutter.
Så får de en pose boller, skåret op, og en pakke pålæg choko, så har de til nem morgenmad også :D

Knægten synes jeg er dybt pinlig fordi jeg har købt vådservietter til dem, så de kan tørre chipsefingre af :lol: Men han indrømmede dog at det da så nok ville blive prioriteret i nogen grad.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 30. jun 2016, 14:20

Tak for velkomst :)

Herhjemme består familien af mig og to børn- storesøster på 6,5 og lillebror på 4. Halvdelen af tiden i hvert fald. Den anden halvdel af tiden er de hos det fædrende ophav.
3
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 30. jun 2016, 15:31

Vi går også først på ferie 15. juli. Jeg har 2 uger og børnene har 3 uger.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. jun 2016, 17:04

Jeg skal stå til rådighed hele sommerferien, så ingen ferie til mig. Hr Kuk og ungerne har ferie fra i morgen til og med uge 31, jeg satser på ikke at skulle møde op rent fysisk, så jeg kan være sammen med familien selvom, jeg ikke har egentlig ferie.

Min "rigtige" ferie bliver brugt i vinterhalvåret på ski:)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:36

Her er der også først ferie for R og far fra d. 15/7, da det er der, DP starter ferie.

Bøtte, jeg kan godt forstå, hvis du bliver træt ved tanken om en uge helt alene med 3,5 årig og mange plukveer. Men fedt at manden har fået nyt arbejde :banan:. Kommer han så til at være mere hjemme?

FruDulle, dejligt at allergitesten gik godt :gogo:, og hvor er C bare sej!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:38

Rakel, I lyder til at hygge jer. Modsat alle andre er jeg glad for udsigten til regn og temperaturer under 20 grader :genert:. Selvom jeg godt kan se, at det er sjovere at holde ferie i solskin og godt vejr.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:40

Omkring det med undskyld så skyldes det, at R har rigtig svært ved at sige undskyld. Vi har haft to "episoder" indenfor de sidste par uger, hvor han har gjort noget, hvor uskyld ville være berettiget.

Men han går helt i hårdknude og bliver i stedet selv ked af det.

Det lyder dog til, at det kan hjælpe, at han bliver lidt ældre og starter i børnehave.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:43

Xxx, hvor lyder det spændende med opstart af ny institution. Men det må også være et stort arbejde.

Det var vist det, jeg lige kunne huske, så jeg får ikke kommenteret på alle :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 17:45

Merasee, jeg kan ikke huske dit gamle brugernavn, men jeg kan huske "dig" og din lille familie. Dejligt at se dig herinde.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 18:20

Det virker nemlig til at være svært for ham, at han er kommet til at gøre noget forkert/gøre nogen ondt. Derfor forsøger vi også at snakke om det med at blive gode venner igen/glade igen.

Jeg har endda opført et lille dukketeater med hans bamser, hvilket han fandt ret spændende.

Min indtryk er også, at børnehavernr arbejder meget med det -heldigvis. I DP bliver det vist ikke gjort, men der er de generelt også ret gode ved hinanden.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. jun 2016, 18:45

Soren, ja, han får færre timer og fri hver weekend :banan: Det har jeg ventet på i 3,5 år. Så tager jeg gerne en uge alene med S og alle mine plukveer i bytte.

S havde en periode hvor hun ikke ville sige 'tak for mad' og der hjalp der at vi droppede det en periode på et par uger.
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 19:00

Bøtte, hvor fantastisk med mandens arbejde :banan:.
0
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 30. jun 2016, 19:14

Sorenspige skrev:Merasee, jeg kan ikke huske dit gamle brugernavn, men jeg kan huske "dig" og din lille familie. Dejligt at se dig herinde.


Familiesamsætningen har ændret sig siden sidst, så jeg er imponeret, hvis du kan huske mig :kys:
0

Tilbage til "Forældre"