Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 30. jun 2016, 18:44

Sangius skrev:
Lulu skrev:
Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.


Ah, det er en HemoCue maskine. Sådan en har min læge ellers, tror jeg. Men jeg siger hver gang at jeg har det godt, og jeg tager jo jern (hæmojern), så der er jo ingen grund til at tjekke :)


Min sygeplejerske gør det bare. Jeg kunne sikkert godt takke nej, men jeg synes den er rar at kende. Min blodprocent er normalt også kun lige høj nok til at måtte være bloddonor så det er nok ekstra godt at få den fulgt under graviditet så den ikke dykker alt for meget lige pludselig.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. jun 2016, 18:45

Sangius skrev:
Lulu skrev:
Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.


Ah, det er en HemoCue maskine. Sådan en har min læge ellers, tror jeg. Men jeg siger hver gang at jeg har det godt, og jeg tager jo jern (hæmojern), så der er jo ingen grund til at tjekke :)


Ja, bare sådan en hemocue test. Fik det kun tjekket fordi jeg er stærkt generet af svimmelhed. Tør fx ikke køre i bil længere.
Nu har hun så sendt test afsted for at tjekke b12, ferritin osv.
Skulle også have min urin til dyrkning. Sikke et besværligt lægebesøg:)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. jun 2016, 18:46

Lulu skrev:
Sangius skrev:
Lulu skrev:
Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.


Ah, det er en HemoCue maskine. Sådan en har min læge ellers, tror jeg. Men jeg siger hver gang at jeg har det godt, og jeg tager jo jern (hæmojern), så der er jo ingen grund til at tjekke :)


Min sygeplejerske gør det bare. Jeg kunne sikkert godt takke nej, men jeg synes den er rar at kende. Min blodprocent er normalt også kun lige høj nok til at måtte være bloddonor så det er nok ekstra godt at få den fulgt under graviditet så den ikke dykker alt for meget lige pludselig.


Det er også rart :)
Jeg har altid haft en fin blodprocent, og har godt nok fået tjekket den tit i en periode, hvor jeg skrev bachelor på en biokemisk afdeling på et hospital. Der lagde jeg tit arm til studerende, som gerne ville lære at tage blodprøver, og så kørte vi den altid lige bagefter :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 30. jun 2016, 19:26

Sorenspige skrev:Jeg synes også, det er ret surrealistisk, selvom det er 2. gang. Det er så vildt, at der nu ligger en helt færdigbagt baby inde i min mave, og om lidt er hun her og skal være en del af vores familie!

Jeg kan også godt mærke på mit humør, at det hele er kommet tæt på nu. Jeg tænker rigtig meget på, hvordan den første tid bliver. Sidste gang kunne vi indrette os fuldstændig efter R, men denne gang har vi netop ham at tage hensyn til, fx når hun vågner om natten/hvis hun græder meget osv.

Samtidig er jeg faktisk blevet ret bange for fødslen :(, og den del vil jeg bare gerne have overstået. Jeg er bange for smerterne og for, at det igen trækker ud, og min krop ikke kan finde ud af det.
Det er godt nok, at jeg skal til JM i næste uge.


Det er ikke det mest opmuntrende men jeg kan godt forstå du er nervøs for fødslen.
Sidste gang gik man jo ind til det uden at kende smerten samt hvilke forløb man ville få.
Og med dit og mit forløb så tror jeg det er normalt at man frygter det igen.

Men jeg er sikker på at vi begge denne gang smutter de børn ud ;)

Jeg har også mange tanker om hvordan det bliver nu hvor der er en større søskende at tage hensyn til.
Jeg er tvunget til at aflevere og frygter det allerede. Dengang N var baby kunne man jo bare tage morgen stille og rolig og i babys tempo. Det kan man selvf stadig men N er rigtig dårlig til at blive afleveret på skæve tidspunkter hvor han så ikke starter med morgenmad.
Også bare om aften osv med N kunne vi spise når det passede os voksene og når baby havde fået mad, der skal vi virkelig stramme op denne gang.

Men jeg er sikker på det nok skal gå. Jeg er bare lidt nervøs for hvor hårdt det bliver.

Hvornår er det nu du har termin?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 21:21

Xxx, vi har præcis de samme tanker :kys:. Jeg er dog så heldig, at jeg ikke behøver aflevere R. Så i starten bliver det nok min mand (det er så også det, han er vant til).

Jeg har termin d. 17. juli, så det er lige om lidt. Jeg forsøger at nyde de sidste dage/uger og få slappet af og hygget med R, men det er faktisk lidt svært, fordi jeg tænker på, hvad der kommer til at ske.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2016, 21:22

Jeg er blevet vildt sulten igen - især om aftenen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 23:17

Snowdrop skrev:Det var nemlig det jeg tænkte. Jeg tror ikke det er nemt for en mand at stå der og være tilskuer til at hans højst elskede har ondt og han ikke kan gøre noget for at fjerne den smerte, kun lindre den.

Ej, det er da også en kærlighedserklæring af dimensioner at han blev så ked af det og var bange for at miste dig da du fik ny hofte. Er lige lidt hormonella og får lidt våde øjne af at tænke på det :stoned: :-D

Hvordan med sådan en hofte og fødsel? Kan det godt harmonere uden problemer eller bliver det med nogle helt specielle fødestillinger linet op på forhånd?


Jeg blev også ret rørt. :)

Det er som udgangspunkt ikke noget problem med hoften. Jeg er blevet anbefalet at forsøge at føde stående eller på alle fire, men der er ikke noget jeg ikke må/kan som sådan. Jeg skal selvfølgelig bare mærke efter, så hoften ikke risikerer at gå af led - jeg kaster nok ikke benene om på nakken. ;)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 23:19

Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:
Lulu skrev:
Sangius skrev:Får I taget blodprøver for at tjekke blodprocent, og sådan? Min læge tager nemlig ikke nogen. Ikke at det gør noget, hvis jeg ikke har symptomer, så er det vel lige gyldigt :)

I dag har jeg 100 dage til termin. Så begynder nedtællingen rigtigt, føler jeg :P


Jeg får bare det der prik i fingeren af sygeplejersken når jeg er deroppe og så smider hun den i maskinen og et par minutter efter får jeg svaret.


Ah, det er en HemoCue maskine. Sådan en har min læge ellers, tror jeg. Men jeg siger hver gang at jeg har det godt, og jeg tager jo jern (hæmojern), så der er jo ingen grund til at tjekke :)


Ja, bare sådan en hemocue test. Fik det kun tjekket fordi jeg er stærkt generet af svimmelhed. Tør fx ikke køre i bil længere.
Nu har hun så sendt test afsted for at tjekke b12, ferritin osv.
Skulle også have min urin til dyrkning. Sikke et besværligt lægebesøg:)


Håber du kan få blodprocenten op igen, uden det går for meget ud over maven. Det er rigtig ubehageligt at gå rundt og være så svimmel. :ae:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 06:03

DP, jeg kan se, at du er en værre natteravn end mig :0).
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 1. jul 2016, 06:25

Jeg har for første gang drømt om baby!

Han var så sød og flot, og så var han allerede et par måneder og kravlede rundt! En rigtig bøllespire. Det foregik i min barndomstue og min mor var der, og blev nød til at tage ham ned fra en skænk, da han åbenbart kravlede fra sofaen til skænken. Hvor han selvfølgelig ikke måtte være oppe pga. risikoen for at falde ned og slå sig. :lol: ... Desværre kan jeg ikke huske, om jeg drømte ham rødhåret! Jeg kan bare huske, at han var så fin så fin. :lun:

Skøn drøm at vågne op fra... Min bette basse.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 06:27

Nu var jeg lige inde og se på den hjemmeside, hvor du har købt gave til din kæreste, danseprinsesse, og jeg tror sørme, at jeg nu har fundet fødselsdagsgaverne til min mand :banan:.

Han har længe snakket om, at han gerne vil have nogle stærekasser i haven, og det sælger de sørme også. Så jeg vil købe 3 af dem samt en nøglering med hans navn på den ene side og "far" på den anden side.

Så er det ikke kun en praktisk gave.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 06:28

Sikke en dejlig drøm, Ax :lun:.

Jeg drømmer ikke rigtig om min baby :genert:.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. jul 2016, 07:23

Jeg har set mig lidt lun på den her sovepose:

https://www.naturebaby.dk/shop/sovepose ... 7632p.html

Men den er jo lidt dyr. Hmmm!
Er det noget vi bliver glade for, tror I? Eller er det lige så nemt at klare med en dyne og sådan? Hun bliver jo en lille vinterbaby. Jeg synes det er svært at regne ud hvad vi får brug for, og hvad der er overkill at bruge så mange penge på :gruble: :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. jul 2016, 07:35

Sangius skrev:Jeg har set mig lidt lun på den her sovepose:

https://www.naturebaby.dk/shop/sovepose ... 7632p.html

Men den er jo lidt dyr. Hmmm!
Er det noget vi bliver glade for, tror I? Eller er det lige så nemt at klare med en dyne og sådan? Hun bliver jo en lille vinterbaby. Jeg synes det er svært at regne ud hvad vi får brug for, og hvad der er overkill at bruge så mange penge på :gruble: :lol:


Vi har altid bare brugt dyne og ulddragt. Men min datter er også fra slut feb, så hun var jo ældre da det blev vinter første gang. Men jeg tænker ikke vi gør det anderledes med lillebror der bliver lille baby om vinteren. Jeg er fan af ulddragter, som jeg også tænker bliver genial som køredragt.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. jul 2016, 07:39

Vi har haft denne her til vores datter. Den er fantastisk :love2:

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Graviditet"