To aborter i træk

Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: To aborter i træk

Indlægaf Whydontyouandi » 1. jul 2016, 09:03

Jeg tager gravitamin med de anbefalede 10 mg d-vitamin i, burde jeg så ikke være dækket ind? Eller ville I anbefale, at jeg tog endnu mere D-vitamin?

Mht. arbejdssituation: Jeg er i et arbejde, jeg ikke er glad for. Jeg er oprindeligt uddannet cand.mag., men jeg blev arbejdsløs efter endt uddannelse, og så endte jeg med at finde et deltidsjob (33 timer) i en vuggestue. Jeg arbejder der på 4. år, og så skriver jeg romaner ved siden af, som jeg forsøger at få udgivet. Men det er ikke nogen tilfredsstillende situation for mig. Jeg har forsøgt at søge job nogle gange, men har aldrig haft bid. Jeg bliver hurtigt modløs, når jeg taler med folk om det: Ja, du er jo også 30 år uden børn - det er der ikke nogen arbejdsgiver, der tør løbe an på (læs: du kommer til at koste i barsel og barselsvikar og ny oplæring). Eller: Ja, du er jo også 5 år bagefter de nyuddannede, selvfølgelig vil en arbejdsgiver hellere have én ind, som har frisk viden i stedet for én, der har været uden for sit fag i flere år.
Det er alt sammen rigtigt, og jeg håber også, at forlaget snart råber JA! til den roman, jeg knokler for at rette efter deres råd. Men processen er hård - især med alle de her skide aborter oveni.

Jeg er bange for at være arbejdsløs - jeg husker de to måneder, jeg nåede at være arbejdsløs, før jeg desperat tog jobbet i vuggestuen, og jeg hadede følesen af ikke at kunne forsørge mig selv, at skulle tjekkes, måles, vejes.

Psyke og krop spiller helt sikkert sammen. Håber bare sådan at blive hurtigt gravid igen, så jeg kan gå på barsel :genert: Altså ikke kun af den grund! Har nogle søde kolleger og børnene er skønne, det er bare mere det, at jeg ikke bruger min tid på noget, jeg VIRKELIG brænder for. Men det er selvfølgelig et luksusproblem.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: To aborter i træk

Indlægaf primle » 1. jul 2016, 09:09

Efter min abort nummer to begyndte jeg at tage et tilskud på 40 mg. Og gravitamin oveni. Så 50 i alt. Men spørg din læge :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: To aborter i træk

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 11:39

Jeg fik også højt tilskud efter nr 2 abort. Da jeg havde lidt mangel.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: To aborter i træk

Indlægaf achillaxedprune » 2. jul 2016, 13:22

Åh, det lyder hårdt... Stakkels dig. :(

Vi prøvede i ca. 2 år, inden vi kom i behandling og vi fik godt nok mange skuffelser undervejs... Det er virkelig en hård proces, hvis man først ønsker sig det barn, og det bare ikke sker. Så jeg føler virkelig med dig. Da det endelig efter reagensglas-metoden lykkedes, havde der først sat sig 2 æg fast... Vi skulle have tvillinger! Jeg var lykkelig, og fik meldt det ud til alle - familie, venner og arbejdet.
Vi var til scanning i uge 7 og 9, og begge gange var der hjerteblink... Det ene foster dog lidt mindre og mindre bevægelig end det andet.

Til nakkefolden i uge 13, fik vi så at vide, at det ene foster var gået bort... Jeg havde ikke blødt, og den tilbageværende ville ikke mærke noget til det. Men hvor gjorde det ondt i hjertet, og gør det stadig. Så jeg kender godt til, at man mister.
Jeg finder trøst i, at det ikke var levedygtigt... Og hellere min krop selv har klaret end, end at jeg skulle til at træffe beslutning om det senere i forløbet! Dét havde da været helt ubærligt.

Og så - selvom det er svært - så må du ikke begynde at tro, at det er fordi du har gjort et-eller-andet og det er derfor... Det skulle bare ikke være. Du kunne hverken have gjort fra eller til.

Men jeg håber virkelig for dig, at 3. gang bliver lykkens gang! :kryds:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: To aborter i træk

Indlægaf Mittemis » 2. jul 2016, 19:58

Jeg har en veninde som har været igennem et forløb med to aborter som lyder meget som dit. Hun nåede heller ikke at få mens imellem de to graviditeter, og hendes ene abort var så smertefuld at hun blev hentet med ambulance og indlagt i 2 dage da hun mistede en del blod ved det også. Den ene gang aborterede hun i uge 6, den anden gang i uge 8.

Efter 2. Abort holdte de en lille pause på et par måneder lige for at give kroppen ro, men prøvede så igen. Derefter tog det dem så 6 måneder før hun blev gravid igen. Til gengæld holdte den graviditet og hun fødte en dejlig søn sidste år.
Hun kunne ikke få ekstra scanninger eller noget fra lægen, men fra uge 6-12 betalte hun selv for en ugentlig scanning samt gik ved en coach for at få styr på tankerne og ikke stresse for meget over det hele.

Derudover har jeg en svigerinde som også var gennem 2 aborter før den 3. hang ved. Så det er slet ikke umuligt. Men kan virkelig godt forstå at det må være hårdt at skulle igennem.
0

Tilbage til "Graviditet"