Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 08:59

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:I øvrigt, skal man ikke stadig have en overtøjsdragt af en art til brug i autostolen? :genert:


Kan de ikke bruge ulddragten i bilen? Evt med tæppe/dyne over? Det tror jeg er vores plan :blush: Jeg synes ikke det er til at spænde dem ordentlig fat med de der flyverdragter.


Jo, tænkte hvis man har sådan en sovepose af en art.


Det handler nok meget om hvor meget man bruger bilen. Vi kører vel en kort tur en gang om ugen Maks. Sidst fik han vist bare en trøje og dynen på.


Ja selvfølgelig :)

Jeg synes måske bare en trøje er lige lidt nok i 10 graders frost også med en dyne.
Men ja er det kun en gang i ugen er der selvfølgelig ikke så stor risiko for at ramme de hårde frostgrader.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. jul 2016, 09:04

Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Bøtte skrev:I øvrigt, skal man ikke stadig have en lvertøjsdragt af en art til brug i autostolen? :genert:


Er det mig, du tænker på?

Vi har allerede 3-4 flyverdragter, som var med i nogle af de store babytøj-pakker jeg købte på dba. Desuden har vi ikke nogen bil, og jeg har ikke noget kørekort :lol:


Det var generelt, jeg mente.
Min debat koksede og indlægget blev ikke færdigt og jeg måtte ikke redigere.

Mente, hvis man har sådan en sovepose af en art, har man vel også brug for noget overtøj alligevel til autostolen, men kan godt høre, jeres behov ikke helt er så stort der, som vores :)


Vi slipper nok ikke uden om, at vi skal have et lille lager af gode, varme dragter af uld eller andet, uanset om vi køber sovepose eller ej. :gruble: :genert:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. jul 2016, 09:06

Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:I øvrigt, skal man ikke stadig have en overtøjsdragt af en art til brug i autostolen? :genert:


Kan de ikke bruge ulddragten i bilen? Evt med tæppe/dyne over? Det tror jeg er vores plan :blush: Jeg synes ikke det er til at spænde dem ordentlig fat med de der flyverdragter.


Jo, tænkte hvis man har sådan en sovepose af en art.


Den sovepose jeg har kig på kan lynes op og bruges som tæppe. Det giver i hvert fald lidt flere muligheder, når den er for uhandy i forhold til autostole og hvad man ellers ska' ha baby mast ned i gennem årene :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 09:14

Min dreng er fra oktober, og vi har aldrig haft en ulddragt til ham. Han sov i en "bamsedragt" i barnevognen med uldhue og dyne, og den samme havde han på i autostolen (uden dyne, da det blev for varmt).

Det anbefales, at man ikke bruger flyverdragter i autostolen, da man så ikke kan stramme selerne nok.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 09:15

Hjemmesiden hedder ByRavn.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 1. jul 2016, 09:16

Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:I øvrigt, skal man ikke stadig have en overtøjsdragt af en art til brug i autostolen? :genert:


Kan de ikke bruge ulddragten i bilen? Evt med tæppe/dyne over? Det tror jeg er vores plan :blush: Jeg synes ikke det er til at spænde dem ordentlig fat med de der flyverdragter.


Jo, tænkte hvis man har sådan en sovepose af en art.


Det handler nok meget om hvor meget man bruger bilen. Vi kører vel en kort tur en gang om ugen Maks. Sidst fik han vist bare en trøje og dynen på.


Ja selvfølgelig :)

Jeg synes måske bare en trøje er lige lidt nok i 10 graders frost også med en dyne.
Men ja er det kun en gang i ugen er der selvfølgelig ikke så stor risiko for at ramme de hårde frostgrader.


jo, hvis han skulle sove i en slukket bil om vinteren, men hvor tit sker det lige? Vi har i hvert fald varme på vores bil når vi bruger den, og så er det egentligt meget rart at kunne regulere lidt nemt med dynen af/på... Og autostolen er jo varm når han kommer i den, da den typisk står indenfor. Vi havde arvet både ulddragter, fleecedragter og flyverdragter i mange størrelser sidst, men fandt aldrig et behov som voksi og/eller dyne ikke kunne udfylde.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. jul 2016, 09:20

Sorenspige skrev:Hjemmesiden hedder ByRavn.


Tak :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 09:50

Sorenspige skrev:Min dreng er fra oktober, og vi har aldrig haft en ulddragt til ham. Han sov i en "bamsedragt" i barnevognen med uldhue og dyne, og den samme havde han på i autostolen (uden dyne, da det blev for varmt).

Det anbefales, at man ikke bruger flyverdragter i autostolen, da man så ikke kan stramme selerne nok.


Jeg tror faktisk også S startede i en bamsedragt.

Mente nu heller ikke det er flyverdragt de skal have på i autostolen, men uld-, flece-, bamsedragt eller lignende.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 10:08

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:I øvrigt, skal man ikke stadig have en overtøjsdragt af en art til brug i autostolen? :genert:


Kan de ikke bruge ulddragten i bilen? Evt med tæppe/dyne over? Det tror jeg er vores plan :blush: Jeg synes ikke det er til at spænde dem ordentlig fat med de der flyverdragter.


Jo, tænkte hvis man har sådan en sovepose af en art.


Det handler nok meget om hvor meget man bruger bilen. Vi kører vel en kort tur en gang om ugen Maks. Sidst fik han vist bare en trøje og dynen på.


Ja selvfølgelig :)

Jeg synes måske bare en trøje er lige lidt nok i 10 graders frost også med en dyne.
Men ja er det kun en gang i ugen er der selvfølgelig ikke så stor risiko for at ramme de hårde frostgrader.


jo, hvis han skulle sove i en slukket bil om vinteren, men hvor tit sker det lige? Vi har i hvert fald varme på vores bil når vi bruger den, og så er det egentligt meget rart at kunne regulere lidt nemt med dynen af/på... Og autostolen er jo varm når han kommer i den, da den typisk står indenfor. Vi havde arvet både ulddragter, fleecedragter og flyverdragter i mange størrelser sidst, men fandt aldrig et behov som voksi og/eller dyne ikke kunne udfylde.


Vi nåede ikke altid lige varme bilen op inden. Og hvis man ligger og kører småærinder, så er det jo ind og ud af kold bil. Men det er nok bare EB smagssag :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 1. jul 2016, 11:23

Forsigtigt hej :wave: Har lige testet positivt men venter en uges tid med at udfylde "formularen". Glæder mig allerede til marts :lun:

Og til om et par måneder når den insisterende kvalme forhåbentlig forsvinder :lol: Men må indrømme jeg er lidt glad for kvalmen og symptomer fordi det viser mig der sker noget, mistede sidst og der kom symptomerne også først langt senere, ved godt man ikke kan tolke på det, men det giver mig en form for ro, at kroppen allerede virker gravid nu.

Jer der har været til tidlig scanning hvor tidligt har i gjort det? Vi tænker at tage en scanning når jeg er omkring 7+3 fordi kæresten da stadig har ferie omvendt ville det være dumt hvis man kan se så meget mere en uge efter.

Derudover, kan I anbefale et sted? Der vi var sidst var en dårlig oplevelse (det var ikke der vi opdagede barnet var dødt, til den scanning slog hjertet, men damen der scannede var ubehagelig og lyttede ikke til mig).
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 1. jul 2016, 11:23

Hov, skulle måske nævne at det skal være et sted i København :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. jul 2016, 11:32

Min læge henviste mig til en gynækolog på grund af min historie. Kan fu ikke få det samme? Hun var rigtig sød, den sygeplejerske der scannede mig :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 11:36

Vi fik også en henvisning til en privat gynækolog.
Jeg tror dog desværre ikke de giver henvisning efter en abort.

Jeg blev scannet 7+0 og igen 9+0.
Den i uge 9 var ren tryghed og på klinikkens opfordring. Der så vi både små arme og ben :lun:

Men man kan se alt det væsentlige i uge 7 - hjerteblink og om den sidder som den skal.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jul 2016, 11:37

Og velkommen til :wave: Håber dit ophold her varer omkring 8 måneder :-D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 1. jul 2016, 11:48

Sorenspige skrev:DP, jeg kan se, at du er en værre natteravn end mig :0).


Jeg er totalt ugle, hvis jeg kunne, så gik jeg først i seng kl. 3 og sov hele formiddagen i stedet. :genert:

Og så har jeg ekstra svært ved at sove for tiden, så jeg vågner også i løbet af natten og kan ikke falde i søvn igen!
1

Tilbage til "Graviditet"