Afføring- ikke for de sarte!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf OberstNasig » 1. jul 2016, 15:57

Google kan simpelthen ikke hjælpe mig, så jeg håber, at jeg kan finde en forklaring herinde.

Jeg oplever jævnligt at min afføring ser højest besynderlig ud. Det forekom første gang da jeg fik problemer med maven for et lille år siden. Jeg vil prøve at beskrive det.
Det kan være nærmest sådan snoet og ligne en perlekæde med en lang snor imellem perlerne- ja, sorry! :lol:
Det er sådan nogle hårde, sommetider let snoede/buede kugler, der kommer ud med en slags fast, slimet agtig afføring imellem kuglerne, der får dem til at hænge sammen. Og det er gerne alt sammen lettere snoet og drejet. Det er altid det sidste af afføringen, der kommer ud.

Jeg bliver jo lidt bekymret for om der er noget på færde i min tarm, som giver de former.

Til historien skal det tilføjes at min læge har givet mig diagnosen IBS. Da jeg fortalte om denne afføring, fik jeg ingen forklaring på det.
For at komme min skjulte forstoppelse til livs spiser jeg 6 skeer HUSK hver dag og et par spiseskefulde opblødte hørfrø. Jeg drikker mindst 2,5 liter vand om dagen.

Det er nærmest flovt at skrive så detaljeret et indlæg herinde :blush:
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Fuck.exe » 1. jul 2016, 16:06

Ligner den "type 2"?

Det er aldrig pinligt at snakke om afføring. Det er alligevel noget vi alle sammen oplever, fra tid til anden :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Gulvaber er også mennesker.
Mette
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Mette » 1. jul 2016, 16:14

Husk og hørfrø kan være synderen ift de der kæder imellem knoldene.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf OberstNasig » 1. jul 2016, 16:19

Fuck.exe skrev:Ligner den "type 2"?

Det er aldrig pinligt at snakke om afføring. Det er alligevel noget vi alle sammen oplever, fra tid til anden :D


Ja, det første der kommer ud ligner altid type 2 og så det næste der kommer er så disse snoede lorte-perler, der sidder sammen med disse småslimede tråde.
Det er sandt, men det er ikke just den sundeste afføring jeg har mig :lol:
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf OberstNasig » 1. jul 2016, 16:20

Mette skrev:Husk og hørfrø kan være synderen ift de der kæder imellem knoldene.



Jeg havde overvejet muligheden, men kunne intet finde, der bekræftede det. Hverken på danske eller engelske sider.
De producerer ihvertfald en masse slim, så det kan da godt tænkes at de danner trådene imellem kuglerne. Jeg synes bare at det er underligt at det er så pokkers snoet. Nærmest som om at de har taget form efter småbitte tarme.
0
Brugeravatar
Wiluna
Indlæg: 34
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:41
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Wiluna » 1. jul 2016, 22:09

Det kalder næsten på billededokumentation :P

Har desværre intet bud på hvad det kan være forårsaget af.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2016, 06:04

Ikke fordi jeg tror du er syg. Men slimet afføring kan være et tegn på tarmcancer.

Har du fået en koloskopi? Det kunne du måske bede lægen om en henvisning til, således at du kan blive beroliget.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Buller » 2. jul 2016, 06:13

spiser du noget der kan hjælpe din tarmflora også?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf cola » 2. jul 2016, 06:40

Den der slimede "snor" der er mellem dine lorte... blir den der eller går den itu, hvis den blir så har du nok fået orm, og bør tage en ormekur, du kan få orm af alt muligt så det er ikke unaturligt, dog kan det godt virke som lidt underligt at dine lorte hænger sammen.
Hvis den slimede snor bare går itu når den tunge del af lorten falder i vandet så er det bare type 2 med type 7 og igen helt normalt.

Btw... det kan også være hvis du spiser dit hår... det skal jo også ud på en måde.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf OberstNasig » 2. jul 2016, 08:59

Jeg prøver lige at svare på det hele.

Jeg har ikke fået en koloskopi, men min læge forsikrer mig om at det ikke er kræft. Jeg var til læge for 2 uger siden igen.
Jeg er også under 30, slank, spiser sundt, motionerer og så har folk kun fået kræft i min familie, når de har røget et helt liv og er kommet over de 80 år. Jeg har fået taget en blodprøve 2 gange indenfor det sidste halve år og der er ingen tegn på aktivitet, der kunne tyde på kræft.

Jeg har før spist mælkesyretabletter og jeg drikker kefir.

Jeg tror sgu ikke det er orm. Så burde der vel være orm til stede? Det er lidt forskelligt om snoren knækker eller ej.

Nå, men idag så det helt normalt ud iøvrigt :D

Jeg har ellers forsøgt rigtig mange ting for at få has på mine maveproblemer, men det er som om at kombinationen af HUSK, flere liter vand om dagen og hørfrø har den mest gavnlige virkning, for nu kommer jeg naturligt på toilettet, omend det er 4-5 gange i træk, så nu mangler jeg bare at det hele kommer ud på en gang. Jeg håber at det er et tegn på at den skjulte forstoppelse, jeg sikkert har haft, er på vej ud af systemet nu.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Fræksak » 2. jul 2016, 09:03

cola skrev:Den der slimede "snor" der er mellem dine lorte... blir den der eller går den itu, hvis den blir så har du nok fået orm, og bør tage en ormekur, du kan få orm af alt muligt så det er ikke unaturligt, dog kan det godt virke som lidt underligt at dine lorte hænger sammen.
Hvis den slimede snor bare går itu når den tunge del af lorten falder i vandet så er det bare type 2 med type 7 og igen helt normalt.

Btw... det kan også være hvis du spiser dit hår... det skal jo også ud på en måde.


Undskyld hvis jeg er ufølsom, men det dér er den sorteste sætning, jeg længe har set! Er der virkelig nogen, der spiser hår? :genert:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Myresluger » 2. jul 2016, 09:03

Da jeg spiste husk havde jeg også kugler med snor imellem. Det stoppede da jeg holdt op med husk - jeg så det ikke som et problem:) Men jeg tror det er husken
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf OberstNasig » 2. jul 2016, 09:12

Jeg spiser ikke mit hår! :lol:

Myresluger, det er "rart" at høre, at du også har oplevet det. På en måde giver det måske god mening, for hvis jeg er forstoppet, så kommer der jo hårde klumper og når jeg samtidig æder HUSK og hørfrø, så producerer de noget slim. Så det kan sikkert godt sugarcoate lorten, så den hænger sammen.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf cola » 2. jul 2016, 15:34

Fræksak skrev:
cola skrev:Den der slimede "snor" der er mellem dine lorte... blir den der eller går den itu, hvis den blir så har du nok fået orm, og bør tage en ormekur, du kan få orm af alt muligt så det er ikke unaturligt, dog kan det godt virke som lidt underligt at dine lorte hænger sammen.
Hvis den slimede snor bare går itu når den tunge del af lorten falder i vandet så er det bare type 2 med type 7 og igen helt normalt.

Btw... det kan også være hvis du spiser dit hår... det skal jo også ud på en måde.


Undskyld hvis jeg er ufølsom, men det dér er den sorteste sætning, jeg længe har set! Er der virkelig nogen, der spiser hår? :genert:

Ja det er der, og nogle endda i mængder så de får hårboller der skal opereres ud. Hvis du nogensinde har taget dit eget hår i munden, bare sådan fordi du keder dig, kan du faktisk godt komme til at spise enkelte strå, og der skal faktisk kun ganske få til før de sætter sig som perler på en snor :-)

Alt det her kan du læse mere om på diverse "sygdoms sider" jeg ved det bare fordi jeg har set en dokumentar omkring det :-)
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Afføring- ikke for de sarte!

Indlægaf Fræksak » 2. jul 2016, 16:05

cola skrev:
Fræksak skrev:
cola skrev:Den der slimede "snor" der er mellem dine lorte... blir den der eller går den itu, hvis den blir så har du nok fået orm, og bør tage en ormekur, du kan få orm af alt muligt så det er ikke unaturligt, dog kan det godt virke som lidt underligt at dine lorte hænger sammen.
Hvis den slimede snor bare går itu når den tunge del af lorten falder i vandet så er det bare type 2 med type 7 og igen helt normalt.

Btw... det kan også være hvis du spiser dit hår... det skal jo også ud på en måde.


Undskyld hvis jeg er ufølsom, men det dér er den sorteste sætning, jeg længe har set! Er der virkelig nogen, der spiser hår? :genert:

Ja det er der, og nogle endda i mængder så de får hårboller der skal opereres ud. Hvis du nogensinde har taget dit eget hår i munden, bare sådan fordi du keder dig, kan du faktisk godt komme til at spise enkelte strå, og der skal faktisk kun ganske få til før de sætter sig som perler på en snor :-)

Alt det her kan du læse mere om på diverse "sygdoms sider" jeg ved det bare fordi jeg har set en dokumentar omkring det :-)


Nå, jamen der kan man bare se :).
0

Tilbage til "Helbred"