Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mani » 1. jul 2016, 06:22

fisken80 skrev:
Mani skrev:
Rakel skrev:
Mani skrev:Alt hvad du nogensinde har udstationeret bliver offentligt fra i morgen. Selv budskaber, som er blevet slettet eller billederne ikke tilladt. Det koster ikke noget for en simpel kopiér og indsæt, bedre sent end aldrig. Kanal 13 nyhederne snakkede om ændringen i facebook databeskyttelsespolitik.
Jeg giver ikke facebook eller nogen enheder, der er forbundet med facebook-tilladelse til at bruge mine billeder, information, meddelelser eller stillinger, både fortid og fremtid. Med denne erklæring, vil jeg give besked til facebook det er strengt forbudt at offentliggøre, kopiere, distribuere eller foretage andre foranstaltninger mod mig, der er baseret på denne profil og / eller dens indhold. Indholdet af denne profil er private og fortrolige oplysninger. Krænkelse af privatlivets fred kan blive straffet af loven (ucc 1-308-1 1 308-103 og rom-statutten). Bemærk: facebook er nu en offentlig enhed. Alle medlemmer skal post en besked som denne. Hvis du foretrækker det, kan du kopiere og indsætte denne version. Hvis du ikke offentliggør en erklæring mindst én gang, vil det være taktisk tillader at bruge dine fotos, samt oplysningerne i profilen status opdateringer. Ikke deler. Kopiér og indsæt for at være på den sikre side.

Alt hvad du har udstationeret?!?



Det er en oversættelse. Den florerer på mine britiske kontakters hjemmeside pt.

En rædsom en af slagsen! Argh - den er der i 8-10 opslag i diverse varianter her til morgen. Jeg ville ønske folk tænkte sig om :blush:


Og jeg ville ønske man kunne tillade sig at skrive det til dem. Men jeg gider bare ikke altid være hende den sure, der "spiller klog". Så jeg lider i al stilhed og bander over folks mangel på kritisk sans...

Jeg har også overvejet det, men besluttet, at det ikke er balladen værd. Jeg scroller...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mani » 1. jul 2016, 06:25

Rakel skrev:
Mani skrev:^ og hvis det skulle have effekt - ville det så ikke give mening at bruge den oprindelige engelske variant?



At bede FB give mening er som at sige kartofler vokser på træerne.

Du har ret :lol:
Jeg må hellere drikke mere kaffe før jeg ender med mine morgenvildfarelser får mig til at kopiere og poste - ikke dele...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jul 2016, 07:30

Jeg er chokeret. Jeg er vantro! Et par venner, jeg normalt anser som kritiske og fornuftige mennesker, har delt det vrøvl. Jeg scroller også, men i guder, hvor det dog kribler i fingrene at skrive, hvor skuffet Mor er!
6
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Sorenspige » 1. jul 2016, 09:22

Jeg oplever det samme Lily!

Har lyst til at spørge dem, hvad kanal 13 er.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jul 2016, 10:10

Sorenspige skrev:Jeg oplever det samme Lily!

Har lyst til at spørge dem, hvad kanal 13 er.


Og "Rom-statutten". Nå, google er min ven. Det lyder bare helt dødt.

Edit: Jeg forstår så bare ikke sammenhængen mellem "Statutten har som mål at stille personer, der har begået alvorlige forbrydelser, såsom folkedrab, krigsforbrydelser og forbrydelser mod menneskeheden, til ansvar" og Facebook.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. jul 2016, 10:49

Guilded_Lily skrev:Jeg er chokeret. Jeg er vantro! Et par venner, jeg normalt anser som kritiske og fornuftige mennesker, har delt det vrøvl. Jeg scroller også, men i guder, hvor det dog kribler i fingrene at skrive, hvor skuffet Mor er!


Jeg har det på præcist samme måde!
Hos mig er det en virkelig sød og kvik dame, skolelærer er hun, dansklærer mener jeg endda (!!), og det eneste jeg kan sige til hendes forsvar er, at hun er meget ny på facebook. Så det er som om hun skal igennem en masse faser imens vi andre kigger overbærende på hende. Der har været deling af diverse advarsler, der har været deling af den stakkels "bonzai kitten", og perioden hvor hun pludselig troede hun skulle være vores allesammens facebook-DJ. Og åh ja, også det der med at man skal like og skrive "Amen" for at få et sygt barn til at blive rask. Suk.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Animi » 1. jul 2016, 13:13

Jeg erklærer hermed følgende: I dag, den 1. Juli 2016, som reaktion på de nye facebook direktiver. I henhold til artikel l. 111, 112 og 113 i lov om intellektuel ejendomsret, erklærer jeg, at mine rettigheder er knyttet til alle mine personlige data, tegninger, malerier, fotografier, tekster etc... Offentliggjort på min profil fra den dag, jeg har lavet min konto. For kommerciel udnyttelse af tidligere opslag vil mit skriftlige samtykke være nødvendigt ,til alle tider.
Alle kan kopiere og indsætte denne tekst på deres personlige facebook. Derved er du beskyttet af ophavsretten. Med denne meddelelse lader du facebook vide, at offentliggørelse, kopiering, distribution, transmission, eller på anden måde at gøre brug af indhold fra min profil på det strengeste er forbudt. De ovennævnte artikler gælder også anvendelse af arbejdstagere, studerende, agenter og / eller andet personale ansat af facebook.
Indholdet af min profil indeholder private oplysninger. Krænkelse af mit privatliv straffes ifølge overholdelse af loven (ucc 1-308 1-308 1-103 og rom-statutten).
Alle medlemmer opfordres til en lignende meddelelse, eller hvis du vil, kan du kopiere og indsætte denne skrivelse. Hvis du ikke publicerer denne erklæring og offentliggører den mindst én gang, vil du stiltiende tillade at fotografier, samt oplysningerne i din profil og andet indhold må anvendes.
(ikke dele, du skal kopiére og indsætte, som jeg nu også har fået det gjort!


Åh nej, ikke igen :rulle:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Velvet-Goldmine » 1. jul 2016, 15:35

Fnis

13438897_867476750031128_2091908045613252552_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Code71 » 1. jul 2016, 16:37

Jeg giver hermed min fulde tilladelse til at Politiet, NSA, FBI og CIA, den schweiziske Guard, New England Patriots, indbyggerne i Midgård, Mulder og Scully, ALLE stormtropper og Darth Vader, Chuck Norris, alle agenter i SHIELD, The Avengers, The Illuminati, The Men in Black, X-Men, Ghost Busters, The Justice League, Dumbledore, Voldemort, Julemanden, påskeharen, The Flying Spaghetti Monster, Tandfeen, He-Man, Svampebob Firkant og i øvrigt alle andre, som måtte være interesserede; må se, like, kopiere og dele alle de fantastiske, interessante og umådeligt vigtige (og hemmelige) ting, jeg udgiver på Facebook.
Uanset hvad jeg slår op og deler, så ved jeg at det kan blive, tagget, kopieret, og lagt andre steder, fordi ... det kan det bare.
Hvis jeg ikke ønsker at andre skal se det, så slår jeg det ikke op på Facebook! BUM!
8
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 1. jul 2016, 18:51

Desværre ikke en af mine venner, men jeg elsker hende allerede en lille smule :love:

"Jeg giver hermed Uffe Elbæk, Ole Thestrup, postbuddet og alle (særligt dillervedhængte), som ellers måtte have lyst, tilladelse til at masturbere voldsomt til alle mine tekster, billeder, stjernetegn og cpr-nummer. I må også gerne misbruge mig i alle stillinger. Jeg er især frisk på en doggy, mens du eksempelvis er iført lilla skåneærmer og en fræk, pink speedo. God fornøjelse.

PS. Til jer, der helt lemmingeagtigt i gru og rædsel poster idiotiske kædebeskeder på jeres Facebookvæg til Facebook om deres og jeres rettigheder, jeg har et godt råd til jer: Køb med det vuns en bøtte Brasso og gå derefter i gang med at polere hjerneceller. Stille og roligt en efter en. Bare rolig, det kan næppe tage så længe - Hvis I forstår sådan en lille én. Velbekomme."

EDIT: nå, det var sgu da Bitterfissen :-D
4
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Studsgaard » 1. jul 2016, 20:04

Animi skrev:
Jeg erklærer hermed følgende: I dag, den 1. Juli 2016, som reaktion på de nye facebook direktiver. I henhold til artikel l. 111, 112 og 113 i lov om intellektuel ejendomsret, erklærer jeg, at mine rettigheder er knyttet til alle mine personlige data, tegninger, malerier, fotografier, tekster etc... Offentliggjort på min profil fra den dag, jeg har lavet min konto. For kommerciel udnyttelse af tidligere opslag vil mit skriftlige samtykke være nødvendigt ,til alle tider.
Alle kan kopiere og indsætte denne tekst på deres personlige facebook. Derved er du beskyttet af ophavsretten. Med denne meddelelse lader du facebook vide, at offentliggørelse, kopiering, distribution, transmission, eller på anden måde at gøre brug af indhold fra min profil på det strengeste er forbudt. De ovennævnte artikler gælder også anvendelse af arbejdstagere, studerende, agenter og / eller andet personale ansat af facebook.
Indholdet af min profil indeholder private oplysninger. Krænkelse af mit privatliv straffes ifølge overholdelse af loven (ucc 1-308 1-308 1-103 og rom-statutten).
Alle medlemmer opfordres til en lignende meddelelse, eller hvis du vil, kan du kopiere og indsætte denne skrivelse. Hvis du ikke publicerer denne erklæring og offentliggører den mindst én gang, vil du stiltiende tillade at fotografier, samt oplysningerne i din profil og andet indhold må anvendes.
(ikke dele, du skal kopiére og indsætte, som jeg nu også har fået det gjort!


Åh nej, ikke igen :rulle:


Ja den har jeg virkelig også set rigtig mange af. Selv hos dem en del jeg ellers syntes virker nogenlunde fornuftige der normalt ikke hopper med på det skrammel :rulle:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 2. jul 2016, 09:16

VENNER! JERES FACEBOOK KÆDEBREV VIRKER!!!!

Jeg har lige talt med Facebooks grundlægger Mark Zuckerberg.

Han har ikke lukket et øje de sidste mange nætter, fordi I alle sammen copy/paster erklæringen om, at I hermed har retten til det indhold I lægger på jeres tidslinjer.

Det har I nemlig læst at de har talt om på Kanal 13 nyhederne (vil nogen fortælle mig hvor jeg finder den i min tv-pakke???)

Det der kommer til at ske nu er følgende:

1) Zuckerberg vil personligt give Facebooks 117 advokater en Atom-Olfert, fordi de har skrevet at folk skal læse brugerbetingelserne før de godkender dem. Det kan man ikke forlange af moderne travle mennesker.

2) Alle danske Facebookbrugere vil få tilsendt en håndskrevet undskyldning fra Zuckerberg. Han har netop skrevet nummer 523.147.

3) Alle annonceindtægter på Facebook i Danmark vil blive kastet ud fra et fly over Danmark den 4. juli.

4) Mark Zuckerberg vil gå i kloster i Nepal og filosofere over sine fejl i selskab med en lama ved navn Svend-Aage.

5) Facebooks brugerbetingelser vil med det samme blive skrevet om så de indeholder følgende passus "Facebook har ikke ret til bruge mine opskrifter på brunsviger, mine uendeligt dybe Gajolæske-citater, mine grynede koncertbilleder, hvor man lige netop kan skimte at manden deroppe på scenen godt kunne være Mick Jagger, eller min video hvor lille bedårende Malte på 4 år danser mazurka mens han spiller Prinsesse Toben på kazoo med en gul plasticspand på hovedet. ‪#‎smdk‬ ‪#‎dkmedier‬ ‪#‎facebook‬






Er jeg den eneste, der har nået det punkt, hvor de ikke er sjove mere? :genert:
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mulan » 2. jul 2016, 17:07

icelady skrev:
VENNER! JERES FACEBOOK KÆDEBREV VIRKER!!!!

Jeg har lige talt med Facebooks grundlægger Mark Zuckerberg.

Han har ikke lukket et øje de sidste mange nætter, fordi I alle sammen copy/paster erklæringen om, at I hermed har retten til det indhold I lægger på jeres tidslinjer.

Det har I nemlig læst at de har talt om på Kanal 13 nyhederne (vil nogen fortælle mig hvor jeg finder den i min tv-pakke???)

Det der kommer til at ske nu er følgende:

1) Zuckerberg vil personligt give Facebooks 117 advokater en Atom-Olfert, fordi de har skrevet at folk skal læse brugerbetingelserne før de godkender dem. Det kan man ikke forlange af moderne travle mennesker.

2) Alle danske Facebookbrugere vil få tilsendt en håndskrevet undskyldning fra Zuckerberg. Han har netop skrevet nummer 523.147.

3) Alle annonceindtægter på Facebook i Danmark vil blive kastet ud fra et fly over Danmark den 4. juli.

4) Mark Zuckerberg vil gå i kloster i Nepal og filosofere over sine fejl i selskab med en lama ved navn Svend-Aage.

5) Facebooks brugerbetingelser vil med det samme blive skrevet om så de indeholder følgende passus "Facebook har ikke ret til bruge mine opskrifter på brunsviger, mine uendeligt dybe Gajolæske-citater, mine grynede koncertbilleder, hvor man lige netop kan skimte at manden deroppe på scenen godt kunne være Mick Jagger, eller min video hvor lille bedårende Malte på 4 år danser mazurka mens han spiller Prinsesse Toben på kazoo med en gul plasticspand på hovedet. ‪#‎smdk‬ ‪#‎dkmedier‬ ‪#‎facebook‬






Er jeg den eneste, der har nået det punkt, hvor de ikke er sjove mere? :genert:

Nej. Der kommer et punkt hvor både originalopslag og svar bliver lige trælse.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mulan » 2. jul 2016, 17:08

Jeg har fået et par venneanmodninger fra amerikanske middelaldrende mænd. Og en kvinde - der har sig selv med automatgevær på som profilbillede. Jeg fatter hat.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Yetie » 2. jul 2016, 17:54

Jeg har delt politikens artikel. http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... ateringer/

Og så har jeg tilføjet teksten "og kan vi så være enige om at lade være med ukritisk at dele alt muligt crap?"

Indtil videre har jeg fået 18 likes. Jeg har endnu ikke tjekket hvor mange der har unfriended mig, men jeg tænker ikke det er det vilde tab.
2

Tilbage til "Generelt"