Datingcoachen havde ret!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 13:43

Hvilke råd har du set fra datingfilosofier, -coaches eller -eksperter som du faktisk syntes gav god mening (for dig)? Det her er tråden til at dele og diskutere dem.



Et par disclaimere, fordi vi jo er en udspringer af Jubii-debatten, og dette er et følsomt emne:

1. Bare fordi man synes at dele af en datingfilosofi (f.eks. The Game) giver mening, behøver man ikke at være enig i resten. Så lad os lade være med at antage mere om hinanden end folk skriver.

2. At man er enig i bestemte datingråd, betyder ikke at man synes at folk, der gør det modsatte, er idioter. Så lad os lade være med at føle os personligt ramt, hvis folk mener noget andet end det vi gør. Det er ikke et angreb på din måde at date på.

(Jeg håber, at ovenstående disclaimere er totalt unødvendige, men siden bølgerne har en tendens til at gå lidt højt, når man diskuterer datingfilosofi, bliver de lige lagt ind som et "better safe than sorry" :D )
7
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 14:05

Jeg er egentlig ret uenig med Red Pill Women-filosofien generelt, men jeg er enig i deres syn på tiltrækning i længerevarende parforhold.

Deres råd er, at man som kvinde skal holde tiltrækningen i live ved at forblive sexet. Det vil sige at man gør det til en prioritering at holde sin krop og sit udseende ved lige (dette gælder i øvrigt også mænd), at man går til frisøren jævnligt, bliver ved med at barbere ben og stadig går i sexet undertøj og lækkert tøj selvom man har været sammen i årevis. Grundlæggende set skal man blive ved med at ligne sig selv eller en forbedret udgave af sig selv fra da man mødtes (indenfor rimelighedens grænser).

Det er et simpelt, men samtidig helt enormt godt råd i længerevarende parforhold.
3
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 14:16

Derudover kan jeg godt lide denne her, der er skrevet af en mand til kvinder: http://www.therulesrevisited.com/

Nogle af indlæggene provokerer mig helt vildt, og nogle af dem bærer meget præg af den amerikanske datingkultur, men jeg kan godt lide disse to. Det er tough love, til tider sexistisk, og mange vil nok være uenige, men det passer ret godt med de ting, jeg har observeret i min omgangskreds:

http://www.therulesrevisited.com/2012/1 ... r-20s.html
http://www.therulesrevisited.com/2013/0 ... r-30s.html

Det skal så lige understreges, at jeg ikke synes at ovenstående er specielt sympatisk. Jeg synes bare, at han har nogle gode pointer, jeg kan genkende fra min tid i datinggamet.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 14:23

Og denne her meget matematiske tilgang til skønhed og tiltrækning. Den kan jeg også godt lide: http://www.therulesrevisited.com/2011/0 ... lable.html

(Ja, jeg er klar over, at jeg bare snakker med mig selv i denne tråd :D ).
0
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 20:02

englishchannel skrev:Derudover kan jeg godt lide denne her, der er skrevet af en mand til kvinder: http://www.therulesrevisited.com/
Ej
Nogle af indlæggene provokerer mig helt vildt, og nogle af dem bærer meget præg af den amerikanske datingkultur, men jeg kan godt lide disse to. Det er tough love, til tider sexistisk, og mange vil nok være uenige, men det passer ret godt med de ting, jeg har observeret i min omgangskreds:

http://www.therulesrevisited.com/2012/1 ... r-20s.html
http://www.therulesrevisited.com/2013/0 ... r-30s.html

Det skal så lige understreges, at jeg ikke synes at ovenstående er specielt sympatisk. Jeg synes bare, at han har nogle gode pointer, jeg kan genkende fra min tid i datinggamet.


Okay, jeg havde regnet med at jeg ville bidrage med ét eller andet i den her tråd, men i stedet har jeg bare lyst til at sige WOAH! :D Altså jeg er helt med på alle de ting du skriver i starten, ikke, så tag det ikke som en kritik af dig!

Men jeg synes godt nok jeg kan blive lidt provokeret af den der attitude gutten udviser a la "når du er i 30erne skal du bare indse at mændene hellere vil have nogen der er yngre og lækrere":

"Recognize your disadvantage. Men are going to be more attracted initially to younger and hotter girls, and you will get less attention because of it. For better or worse, this is the way it is. You can tell yourself repeatedly that you look "young for your age," you can pretend that celebrities A and B disprove the rule, or you can just adamantly refuse to believe it. In this case, I also invite you to resign yourself to a bitter, single future. The alternative is to recognize the somewhat harsh truth, acknowledge that it has implications for how you need to conduct yourself going forward, and get to work making a bright future for yourself."


Måske er det bare fordi jeg altid har taget det som en selvfølge, at visse dele af ens udseende falmer lidt med tiden, at så finder jeg det vulgært og unødigt at udpensle det på den måde? Ligesom hvis han skrev "hvis du har 10 kr., så er det ikke lige så godt som at have 11 kr., HUSK DET, DU ER MERE FATTIG NÅR DU KUN HAR 10 KR., OKAY? Hvis du kun har 10 kr., er du en ussel fattigrøv, og du kan ikke købe lige så mange ting som hvis du havde haft 11 kr." Øh nej, måske ikke, men: Slap lige af, ikke?

For lad mig sige dette højt og tydeligt: ALDRIG har jeg fået så meget opmærksom fra lækre, kloge, nice mænd som her sidst i 20'erne. Fucking ALDRIG. Jeg bliver 30 om en måned, og de sidste par år har klart været højdepunktet i mit datingliv. Jeg datede godt nok mange "meh" mænd da jeg var først i tyverne, og da jeg var teenager datede jeg nærmest ingen, fordi teenagefyre bare er røvsyge. DET VAR EN ROMANTISK OG SEKSUEL ØRKENVANDRING. Altså, jeg har jo helt lyst til at poste et billede af min lækre portugisiske mand bare for at være sådan "se en herlig fremgang".

Og ja, der er 100 disclaimere: a) At jeg ikke har den oplevelse betyder jo ikke, at det ikke gælder "i reglen", b) at føle sig som en undtagelse kan jo skyldes en kognitiv optimism bias, altså troen på at JEG naturligvis er undtagelsen fra disse dårlige odds (det nævner han også selv: "jaja, selv om du tror du er en undtagelse..", c) jeg læste engang at kvinder på 30 havde den bedste selvtillid, så måske dette farver min bedømmelse af situationen, d) måske jeg ikke har oplevet den fulde alderseffekt endnu og bliver rigtigt grim lige om lidt, e) måske de 30 er en magisk grænse hvor mændene på ens alder +/- 5 år stadig er "normale" selv om de ikke er gift, og hvis jeg nu havde været 35 kunne det være at de fleste mænd på 40 der ikke var gift havde nogle problemer eller hvad ved jeg, f) måske alderen spiller en forskellig rolle i forskellige socialgrupper, g) måske ER jeg virkeligt en sær undtagelse der fx har en fantaasatisk personlighed og derfor kan score en masse nice mænd selv om jeg har smilerynker h) måske alt muligt andet. WHO KNOWS.

Klart nok jeg ikke scorer en 22-årig knægt som jeg er nu. Men jeg vil jo heller ikke HAVE en 22-årig knægt. Og det kan da godt være at dem, jeg har datet, i en drømmeverden gerne ville have haft mig men 5 år yngre - men datinglivet er ikke en tur i lego-store hvor man kan sammensætte partneren som man vil, så om ens partner ville ønske man var 5 år yngre, vejede 5 kilo mindre, havde en mindre næse eller whatever, er jo irrelevant, for de drømmerier repræsenterer ikke virkelige valgmuligheder. Når valget har stået imellem mig med den alder, jeg har, vs. yngre kvinder, har de jo alligevel valgt mig.

Det JEG ved er bare: Man er altså ikke dømt til et nederen datingliv hvis man er sidst i 20'erne eller 30. For mig har det i hvert fald været stik modsat. Stik, stik modsat. Men altså. Måske man skulle lave en tråd om dette? Kunne egentlig godt lide at høre andre kvinders erfaringer.
8
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 20:06

Hvorfor er det at hver gang jeg skriver et indlæg herinde og kigger på klokken, så er der gået to timer? :D For helvede altså, jeg havde jo en masse youtube-videoer, jeg skulle nå at se!
3
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 20:17

Nå, men her var et par andre ting:

Jeg synes at mange af rådene fra The Game er relevante. OBS: Jeg synes indstillingen til kvinder udvist i Game-bogen er dybt problematisk, i det omfang man lyver for folk, er ligeglad med deres følelser fordi "alle er ansvarlige for sig selv" eller decideret bruger mennesker som "øvelse" i sit game, som om verden var et computerspil. På mange måder kunne man bare kalde bogen "lær hvordan du bliver den perfekte psykopat!" Men nu til det relevante:

Fx at man som mand ikke skal begynde at gramse på damen før hun har udvist en form for seksuel interesse. Noget SÅ simpelt, og alligevel så ufatteligt mange mænd, der tror, at tiltrækning er noget man gramser sig frem til. Bare et godt greb om livet eller et klem på låret, så kommer resten af sig selv. Nej. Timing, min ven, timing.

At man ikke skal upscale desperationen hvis den anden trækker sig. Hvis hun - M/K! - tager et skridt væk, fx fordi hun føler sig utryg, så skal man ikke bare prøve at presse citronen med mere af det samme. Så skal man selv trække sig lidt tilbage. Det gælder også i overført betydning - man skal ikke skrive 100 sms'er med "hvorfor svarer du ikke" "halloooo" etc.

Jeg læste også et sted at break-ups ikke altid handler om at man "ikke kan sammen", men om at ALLE mennesker har fejl, og at disse fejl clasher, når vi kommer i forhold. Hvorimod når man er single, så ser man slet ikke alle sine fejl fremprovokeret, fordi man kun er sig selv. Så break-ups løser ikke altid noget, nissen følger med til næste forhold. Men når man er tilbage i single-heden, så kan man ligesom bilde sig selv ind, at man er nem at leve med. Det synes jeg var interessant, det med at bilde sig selv ind, at man var nem at leve med.
5
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 21:24

Spasserinde skrev:
englishchannel skrev:Derudover kan jeg godt lide denne her, der er skrevet af en mand til kvinder: http://www.therulesrevisited.com/
Ej
Nogle af indlæggene provokerer mig helt vildt, og nogle af dem bærer meget præg af den amerikanske datingkultur, men jeg kan godt lide disse to. Det er tough love, til tider sexistisk, og mange vil nok være uenige, men det passer ret godt med de ting, jeg har observeret i min omgangskreds:

http://www.therulesrevisited.com/2012/1 ... r-20s.html
http://www.therulesrevisited.com/2013/0 ... r-30s.html

Det skal så lige understreges, at jeg ikke synes at ovenstående er specielt sympatisk. Jeg synes bare, at han har nogle gode pointer, jeg kan genkende fra min tid i datinggamet.


Okay, jeg havde regnet med at jeg ville bidrage med ét eller andet i den her tråd, men i stedet har jeg bare lyst til at sige WOAH! :D Altså jeg er helt med på alle de ting du skriver i starten, ikke, så tag det ikke som en kritik af dig!

Men jeg synes godt nok jeg kan blive lidt provokeret af den der attitude gutten udviser a la "når du er i 30erne skal du bare indse at mændene hellere vil have nogen der er yngre og lækrere":

"Recognize your disadvantage. Men are going to be more attracted initially to younger and hotter girls, and you will get less attention because of it. For better or worse, this is the way it is. You can tell yourself repeatedly that you look "young for your age," you can pretend that celebrities A and B disprove the rule, or you can just adamantly refuse to believe it. In this case, I also invite you to resign yourself to a bitter, single future. The alternative is to recognize the somewhat harsh truth, acknowledge that it has implications for how you need to conduct yourself going forward, and get to work making a bright future for yourself."


Måske er det bare fordi jeg altid har taget det som en selvfølge, at visse dele af ens udseende falmer lidt med tiden, at så finder jeg det vulgært og unødigt at udpensle det på den måde? Ligesom hvis han skrev "hvis du har 10 kr., så er det ikke lige så godt som at have 11 kr., HUSK DET, DU ER MERE FATTIG NÅR DU KUN HAR 10 KR., OKAY? Hvis du kun har 10 kr., er du en ussel fattigrøv, og du kan ikke købe lige så mange ting som hvis du havde haft 11 kr." Øh nej, måske ikke, men: Slap lige af, ikke?

For lad mig sige dette højt og tydeligt: ALDRIG har jeg fået så meget opmærksom fra lækre, kloge, nice mænd som her sidst i 20'erne. Fucking ALDRIG. Jeg bliver 30 om en måned, og de sidste par år har klart været højdepunktet i mit datingliv. Jeg datede godt nok mange "meh" mænd da jeg var først i tyverne, og da jeg var teenager datede jeg nærmest ingen, fordi teenagefyre bare er røvsyge. DET VAR EN ROMANTISK OG SEKSUEL ØRKENVANDRING. Altså, jeg har jo helt lyst til at poste et billede af min lækre portugisiske mand bare for at være sådan "se en herlig fremgang".

Og ja, der er 100 disclaimere: a) At jeg ikke har den oplevelse betyder jo ikke, at det ikke gælder "i reglen", b) at føle sig som en undtagelse kan jo skyldes en kognitiv optimism bias, altså troen på at JEG naturligvis er undtagelsen fra disse dårlige odds (det nævner han også selv: "jaja, selv om du tror du er en undtagelse..", c) jeg læste engang at kvinder på 30 havde den bedste selvtillid, så måske dette farver min bedømmelse af situationen, d) måske jeg ikke har oplevet den fulde alderseffekt endnu og bliver rigtigt grim lige om lidt, e) måske de 30 er en magisk grænse hvor mændene på ens alder +/- 5 år stadig er "normale" selv om de ikke er gift, og hvis jeg nu havde været 35 kunne det være at de fleste mænd på 40 der ikke var gift havde nogle problemer eller hvad ved jeg, f) måske alderen spiller en forskellig rolle i forskellige socialgrupper, g) måske ER jeg virkeligt en sær undtagelse der fx har en fantaasatisk personlighed og derfor kan score en masse nice mænd selv om jeg har smilerynker h) måske alt muligt andet. WHO KNOWS.

Klart nok jeg ikke scorer en 22-årig knægt som jeg er nu. Men jeg vil jo heller ikke HAVE en 22-årig knægt. Og det kan da godt være at dem, jeg har datet, i en drømmeverden gerne ville have haft mig men 5 år yngre - men datinglivet er ikke en tur i lego-store hvor man kan sammensætte partneren som man vil, så om ens partner ville ønske man var 5 år yngre, vejede 5 kilo mindre, havde en mindre næse eller whatever, er jo irrelevant, for de drømmerier repræsenterer ikke virkelige valgmuligheder. Når valget har stået imellem mig med den alder, jeg har, vs. yngre kvinder, har de jo alligevel valgt mig.

Det JEG ved er bare: Man er altså ikke dømt til et nederen datingliv hvis man er sidst i 20'erne eller 30. For mig har det i hvert fald været stik modsat. Stik, stik modsat. Men altså. Måske man skulle lave en tråd om dette? Kunne egentlig godt lide at høre andre kvinders erfaringer.


Altså, jeg er grundlæggende enig, ikke? :D

Men lige et par uddybende ting: I hans andre indlæg (som jeg burde have linket til, kommer jeg i tanker om) skriver han faktisk, at en kvinde er mest attraktiv lige der i slutningen af tyverne og starten af trediverne. Fordi det er der, man når sin peak kombination af fysisk lækkerhed (dvs. at man ikke er blevet så grim endnu, at der gør noget :D ) og modenhed. Så det at du aldrig har fået mere opmærksomhed end i slutningen af tyverne understreger sådan set hans tese godt nok, for det er nu, at du er mest awesome.

For det andet handler hans 30'er guide jo om kvinder i 30'erne (sjovt nok) og dækker altså ret bredt. Og for det tredje kan man se den amerikanske indflydelse der, for hans udgangspunkt er jo kvinder, der gerne vil giftes - og nok også gerne ville have været gift for 5 år siden. Og der synes jeg egentlig, at det er rart, at han er så ærlig og siger, at ja, man har sgu nok nogle ulemper som ugift (der gerne vil giftes) 35-årig, men til gengæld har man så de her fordele, og du kan gøre det og det ved dine ulemper og udnytte de her fordele.

Måske er jeg bare lidt forelsket i hans hyperrationelle tilgang, men jeg læser overhovedet ikke, at man er fucked som single i 30'erne. Bare at man må lægge stilen om i forhold til at være single i 20'erne, samt nogle gode råd såsom at finde ud af hvorfor man ikke har fundet en partner trods 10-20 års dating (hvilket vel er et reelt spørgsmål, hvis man antager, at man gerne vil giftes), at holde sig i form og at fokusere på de fordele, man har.

Det korte af det lange er, at jeg stadig synes at han har ret. Og at jeg slet ikke læser ham som så ekstrem som du vist gør :D
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Novella » 2. jul 2016, 21:25

Spasserinde.... prøliåhør... Jeg er på vej til fyrre. Jeg har skrabet to 16-årige liderlige knægte af kroppen i dag. I sidste weekend fik jeg et fuldstændig upassende, men lækkerflirtende ægteskabstilbud fra en gift mand (38 år), som gerne ville have mødt mig, før han blev gift. Jeg får tilbud om at ses til middag og rødvin uden for arbejdstiden fra kunder. Jeg kan garantere, at livet ikke er forbi, fordi man runder 30. Og heller ikke 40, åbenbart. Så mit bedste datingråd er helt klart det gode gamle 'sexappeal er 10 % hvad du har og 90 % hvad folk tror du har'.
8
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 21:30

Novella skrev:Spasserinde.... prøliåhør... Jeg er på vej til fyrre. Jeg har skrabet to 16-årige liderlige knægte af kroppen i dag. I sidste weekend fik jeg et fuldstændig upassende, men lækkerflirtende ægteskabstilbud fra en gift mand (38 år), som gerne ville have mødt mig, før han blev gift. Jeg får tilbud om at ses til middag og rødvin uden for arbejdstiden fra kunder. Jeg kan garantere, at livet ikke er forbi, fordi man runder 30. Og heller ikke 40, åbenbart. Så mit bedste datingråd er helt klart det gode gamle 'sexappeal er 10 % hvad du har og 90 % hvad folk tror du har'.


Med forbehold for, at dette ikke handler om det indlæg, der triggede Spasserindens indlæg som du svarer på (det blev vist kompliceret nu :D ), så skriver han ikke, at alting er forbi efter 30. Tværtimod. Bare at man skal lægge strategien om hvis man gerne vil finde en ægtemand.

Og desuden har han andre indlæg, hvor han priser "ældre" (han er selv ret ung) kvinder. Så der er altså ingen her, der mener, at man er over the hill og uattraktiv efter 30. Blot at man måske skal date på forskellig vis, afhængigt af om man er 21 og giftesyg eller 38 og giftesyg.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Zombie » 2. jul 2016, 21:32

Novella skrev:Spasserinde.... prøliåhør... Jeg er på vej til fyrre. Jeg har skrabet to 16-årige liderlige knægte af kroppen i dag. I sidste weekend fik jeg et fuldstændig upassende, men lækkerflirtende ægteskabstilbud fra en gift mand (38 år), som gerne ville have mødt mig, før han blev gift. Jeg får tilbud om at ses til middag og rødvin uden for arbejdstiden fra kunder. Jeg kan garantere, at livet ikke er forbi, fordi man runder 30. Og heller ikke 40, åbenbart. Så mit bedste datingråd er helt klart det gode gamle 'sexappeal er 10 % hvad du har og 90 % hvad folk tror du har'.


Jeg er enig med dette her.

Jeg er 30 fra på mandag, og jeg bader i tilbud. Også fra mænd, der helt ærligt rent fysisk/udseendetsmæssigt er langt over min standard - og jeg er altså pæn nok og alt det der. De vader i unge damer, og jeg ved godt at når/hvis de ser mig på en bar eller nowet, er jeg nok ikke den allerførste, der falder i deres smag, når der står 20 årige piger, som tyngdekraften ikke har opdaget endnu. Men i det sekund jeg åbner munden, smiler og i øvrigt bærer mig selv på den der måde, der signalerer: "Jeg suger ikke maven ind under sex, for jeg har sex for min egen skyld, så har du et problem makker, lukker du bare øjnene iggås?", så står de alle sammen og tænker: "Hende der, hun er fucking hot. Hun står ikke og spiller kostbar eller smart, hun er sjov, hun kan drikke whisky uden at ligne en sur Kaj-dukke i fjæset og sådan løst vurderet har hun nok suttet pik i 15 år on/off, så hun kan vel et trick eller to".

Ovenstående citat er copy + paste fra en gammel messenger-samtale med en kammerat, der er kæreste med en kvinde på 35 (han er 28). Jeg siger ikke, at mænd KUN er simple. Jeg siger bare, at mænd er simple.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 21:38

englishchannel skrev:Altså, jeg er grundlæggende enig, ikke? :D

Men lige et par uddybende ting: I hans andre indlæg (som jeg burde have linket til, kommer jeg i tanker om) skriver han faktisk, at en kvinde er mest attraktiv lige der i slutningen af tyverne og starten af trediverne. Fordi det er der, man når sin peak kombination af fysisk lækkerhed (dvs. at [b]man ikke er blevet så grim endnu, at der gør noget :D ) og modenhed. Så det at du aldrig har fået mere opmærksomhed end i slutningen af tyverne understreger sådan set hans tese godt nok, for det er nu, at du er mest awesome.

For det andet handler hans 30'er guide jo om kvinder i 30'erne (sjovt nok) og dækker altså ret bredt. Og for det tredje kan man se den amerikanske indflydelse der, for hans udgangspunkt er jo kvinder, der gerne vil giftes - og nok også gerne ville have været gift for 5 år siden. Og der synes jeg egentlig, at det er rart, at han er så ærlig og siger, at ja, man har sgu nok nogle ulemper som ugift (der gerne vil giftes) 35-årig, men til gengæld har man så de her fordele, og du kan gøre det og det ved dine ulemper og udnytte de her fordele.

Måske er jeg bare lidt forelsket i hans hyperrationelle tilgang, men jeg læser overhovedet ikke, at man er fucked som single i 30'erne. Bare at man må lægge stilen om i forhold til at være single i 20'erne, samt nogle gode råd såsom at finde ud af hvorfor man ikke har fundet en partner trods 10-20 års dating (hvilket vel er et reelt spørgsmål, hvis man antager, at man gerne vil giftes), at holde sig i form og at fokusere på de fordele, man har.

Det korte af det lange er, at jeg stadig synes at han har ret. Og at jeg slet ikke læser ham som så ekstrem som du vist gør :D


Jamen umiddelbart efter jeg havde postet fandt jeg også den graf hvor han kombinerer internal og external niceness, hvor man så peaker omkring de 30 - så faktisk er jeg bare i tråd med hans observationer! :D Jeg kunne bare ikke poste den, da jeg allerede havde postet 3 andre indlæg i træk. :D

Billede

Så er dét jo løst.

Men hey: Jeg er også all for hyperrational tilgang, det skal ikke være nogen hemmelighed. Jeg opfattede det simpelthen bare som at han lagde for meget vægt på en negativ effekt alder ift. hvad der svarede til mine oplevelser. Ifølge mine oplevelser er det en fordel af være ældre, fordi mændene er nicere (mere erfarne, roligere, mere livserfaring, mere interessante, blidere, mere selvsikre et-for-evigt-cetera) og de måske endda lægger MERE vægt på de indre kvaliteter hos en kvinde. Samlet effekt: Bedre scoringer for damen. Selv lækkerheden i mine scoringer har klart været stigende, hvilket tyder på at jeg har fået en komparativ fordel ud af at være ældre. Men igen, nu fandt vi jo så også ud af, at hans teori stemte rimeligt godt overens med mine erfaringer.

PS: Hvis jeg skal nogen sinde skal lave en datingprofil, skal den helt sikkert indeholde beskrivelsen "ikke så grim endnu at det gør noget".
2
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 22:12

Som sagt er jeg også nede med en hyperrationel tilgang (i økonomi er vi vant til at sætte tal på alt, menneskeliv, seksualmoral, kultur, you name it, og lave det til grafer). Men det er altså ikke nemt at konkludere på statistik over social adfærd, fordi der er så mange elementer. Man kan rimeligt nemt producere nogle simple sammenhæng (x pct. er gift, gennemsnitligt er folk z pct. tilfredse i deres parforhold, singler dør q år tidligere etc.), men at give et overblik over hvem det SAMLET SET er mest nederen for, fx, kræver rigtigt meget omtanke.

Okcupid har en megasej blog om statistik, baseret på datingsiden okcupid. De viste på et tidspunkt, at yngre kvinder havde flest bejlere at "vælge imellem" fordi mænd ofte er interesseret i yngre kvinder mere end det omvendte er tilfældet. Dvs. kvinder på 20 får tilbud fra alle imellem 19 og 60. Men så glemmer man lige at vurdere kvaliteten af de tilbud, ikke. Som om en 20-årig har en skid glæde af tilbud fra mænd på 60. Der synes jeg fx det er relevant at man, som 29-årig kvinde, muligvis ikke får særligt mange tilbud fra dem på 20-26 - men til gengæld har mændene, der kontakter en, nogen lunde færdigudviklede personligheder, man kan se, hvad de ligesom er "blevet til", ikke.

Da jeg var teenager, havde jeg det i øvrigt - som mange andre - super stramt i det hele taget. Hvad fedt er der ved at have potentielt mange bejlere, hvis man er drønhamrende usikker og ikke magter dem? Jeg havde også virkeligt dårlig dømmekraft og har indimellem involveret mig med mænd jeg virkeligt græmmes over i dag, fordi de simpelthen viste sig at have nogle problemer, jeg bare ikke kunne spotte i den alder. Altså, man bliver jo aldrig alvidende, men der var bare nogle tegn på de ikke havde rent mel i posen, som står lysende klart for mig i dag, som jeg slet ikke lurede dengang.

En helt tredje ting er, at jeg tror der er rigtigt stor forskel på præferencer afhængigt af hvilken gruppe mennesker, vi snakker om. Det synes jeg aldrig bliver studeret. Folk i min omgangskreds, som typisk er akademikere, går op i samfund, kultur, musik, whatever - for dem er der en masse ekstra præferencer, som gør, at udseendet samlet set spiller en mindre rolle, er MIN teori. Jo flere parametre der er vigtige for en, jo mindre vil hver enkelt betyde alt andet lige. Jeg har indimellem prøvet at diskutere på jubii med en eller anden Brian-type der bare ikke ville vige fra sin påstand om, at udseende betød nærmest alt - hvor jeg bare har tænkt at ja, hvis man er så personligheds-, interesse- og empatiløs som ham, som er det nok korrekt, men det er altså ikke det, der guider datingadfærden i min omgangskreds.

Så for mig handler det ikke om at jeg påstår at folk er pænere med smilerynker end uden. Det handler om at jeg tager afstand til en forsimplet idé om at man pr. automatik er stillet dårligere fordi man er ældre, som indimellem kan være konklusionen visse studier i datingadfærd. Fordi virkeligheden bare er så meget mere facetteret end det.
9
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Spasserinde » 2. jul 2016, 22:19

Spasserinde skrev:. Det handler om at jeg tager afstand til en forsimplet idé om at man pr. automatik er stillet dårligere fordi man er ældre, som indimellem kan være konklusionen visse studier i datingadfærd. Fordi virkeligheden bare er så meget mere facetteret end det.


... Ikke at du påstår det, English-channel. :D Nu freestyler jeg bare lidt, ikke. Bare sådan så du ikke tror, at indlægget er rettet imod dig.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Datingcoachen havde ret!

Indlægaf Novella » 2. jul 2016, 22:38

englishchannel skrev:Med forbehold for, at dette ikke handler om det indlæg, der triggede Spasserindens indlæg som du svarer på (det blev vist kompliceret nu :D ), så skriver han ikke, at alting er forbi efter 30. Tværtimod. Bare at man skal lægge strategien om hvis man gerne vil finde en ægtemand.

Og desuden har han andre indlæg, hvor han priser "ældre" (han er selv ret ung) kvinder. Så der er altså ingen her, der mener, at man er over the hill og uattraktiv efter 30. Blot at man måske skal date på forskellig vis, afhængigt af om man er 21 og giftesyg eller 38 og giftesyg.

Det gør han måske nok. Jeg er bare ikke enig. Jeg synes, at det i 15 år er væltet rimelig uforandret ind med ægteskabstilbud og hjertesuk over, at jeg (eller de) er afsat. Nu gad jeg så overhovedet heller ikke blive gift, da jeg var 21. Jeg gider faktisk heller ikke blive gift nu. Det er måske den virkelighed, den amerikanske knøs forholder sig til, men de har jo så meget over there - liberal våbenlov, cowboyhatte og den slags. Det er ikke min virkelighed.

Jeg scorer ikke 22-årige, for de er ikke gode nok til mig. Jeg vil vove den påstand, at jeg kunne gøre det any day, men jeg gider ikke. Jeg glor på min træner og nyder synet, og jeg kunne nok også godt kneppe ham med fornøjelse, men til forhold er han ikke interessant nok. 22-årige er i bedste studerende med en begrænset erfaring med verden og i værste fald Joe & the Juice-ansatte uden uddannelse. Det skulle godt nok være et specielt menneske, før min interesse blev vakt.

Det er så her, sådan en ung fyr med sin begrænsede erfaring bliver for kæphøj. Han tror, at jeg føler mig truet af, at 22-årige scorer 22-årige. Næ. Han tror, at jeg føler mig truet af, at 32-årige scorer 22-årige. Næ. Han tror, at jeg føler mig truet af, at 42-årige scorer 22-årige. Næ. Det er først når de er omkring 40, at jeg begynder at kigge på mænd til evt. længere bekendtskab, og da skal de være gode nok til mig - ikke omvendt. Hvis de hellere vil score 22-årige, vil vi bare nogle forskellige ting.

Det er sgu ikke mig, der har mistet tiltrækningskraften. Jeg er bare dybt uinteresseret i at blive gift. Dating er dejligt med henblik på fællesskab og oplevelser sammen. Hvis man dater for at blive gift, må det lægge pres på udvælgelsen. Det kan da godt være, at det kræver en eller anden strategi, som skal ændres med alderen. Min oplevelse er bare, at mænd nærmest ikke kan vente med at fri og få ring på - hverken nu eller da jeg var 20. Nu vil de i det mindste ikke længere befrugte mig.
3

Tilbage til "Forhold og sex"