Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. jun 2016, 16:55

fisken80 skrev:Uddannelseschefen på KVUC siger sådan set det hele: http://www.b.dk/nationalt/vuc-chef-hede ... et-er-noge


Lidt presset må hun indrømme, at de også har problemer og tilfælde med spørgsmål om religion, seksualitet og demokrati, hvor det udvikler sig til mere end faglig debat. Det er endda oven i det, som hun kalder "reelle integrationsproblemer" i.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. jun 2016, 17:47

Angelina skrev:
Peter Dreisler Jeg underviser i både historie og dansk på VUC Aarhus. Jeg har, og har haft, masser af muslimske kursister, og bør derfor være en af dem, der i høj grad oplever "problemet" - desværre må jeg skuffe, og sige, at jeg til dato ikke har oplevet en eneste muslim forlade min undervisning pga. tro, seksualitet eller politisk overbevisning. Til gengæld har jeg haft fundamentalistiske (hvide) kristne, der ikke ville følge undervisningen, hvis der blev benyttet for eksplicit en sprogbrug af seksuel karakter. Jeg har haft forrygende debatter med kursister af mellemøstlig herkomst om Israel/Palæstina-konflikten, hvor det har været berigende for både mig og dem, at vi i den grad får anskueliggjort begrebet tendens. Hvorfor Radio 24Syv vil lave dette til en "sag", forstår jeg ikke, for oftest er det ikke muslimerne, der forlader lokalet i protest, men andre... Eksempelvis voldtægtsofre i forbindelse med "Frække Jensen", nybagte mødre i forbindelse med "Ane-Mette". Min pointe er, at for det meste, når nogen forlader undervisningslokalet, så er det efter aftale med læreren, og har ikke en hujende fis med islam at gøre.


Bianca Olavi Nielsen Jeg underviser i historie og religion på VUC og aldrig har jeg oplevet det i beskriver! Jeg har vist en kongelig affære, vi har diskuteret religion i det offentlige rum og læst islam kritiske tekster, plus diskuteret terror. I prøver at skabe et problem der ikke findes udover hos et fåtal - og det gælder SÅ sandelig ikke kun muslimske, men også andre religiøse retninger. Come on!

Jakob Sørensen Efter fem år på VUC har jeg aldrig oplevet de problemer, der er beskrevet her. Men jeg har engang oplevet at en ung liberalist forlod mine timer under en debat om velfærdsstaten, måske kan I følge op på det?


Anne Nordstrøm Kjær Som underviser på 9. år på VUC Aarhus, kan jeg kun tilslutte mig koret af lærere, der her giver udtryk for aldrig at have oplevet udvandring fra undervisningen pga. tro eller overbevisning i mine engelsktimer - uanset hvilket materiale jeg anvender. Jeg har dog oplevet at kursister forlader psykologiundervisningen hvis vi gennemgår teorier eller ser udsendelser, der på en eller anden måde er ubehagelig for dem. Det kan være voldtægtsofre, tidligere soldater med PTSD eller lignende, men ALDRIG har jeg oplevet kursister gå pga. religiøse overbevisninger. Så at lave så stor en storm i så lille et glas vand, synes jeg blot illustrerer at Radio24syvs prioritering af nyhedsværdigt stof, er helt hen i vejret.


Og fortsæt selv inde på Radio24syv's facebookside ... det er ikke noget underviserne på VUC åbenbart kan genkende... men er det ikke rart at man sådan kan fælles-forarges over de der muslimer der bare ikke KAN indordnes ....


Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Precaseptica » 19. jun 2016, 12:16

Det beklagelige ved de her diskussioner om islam er at de konsekvent ender samme sted. To meget hårdt optegnede sider, hvor beskyldningerne flyver over midten - den ene side mener den anden overdriver problemet, den anden side mener den første underdriver problemet.

Det er altid den samme hårdknude.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Precaseptica » 19. jun 2016, 13:51

Ennovy skrev:Det kan jo løses med fakta - og det er jo det jeg efterlyste fra start af - hvor stort er problemet i virkeligheden?


Sikkert ikke overvældende. Sådan er det jo med nyheder. Vi snakker om dem fordi vi gerne vil kommentere på udviklinger.

Vi kunne godt nøjes med helt objektivt og klinisk at forholde os til at nu er der 3 involverede, nu er der 5 involverede, nu er der 11 involverede, osv. i de sager vi følger. Men debatter er vel til for at tilføje perspektiv og afveje forventninger?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Modesty Blame » 19. jun 2016, 19:40

Advocatus-Diaboli skrev:
Angelina skrev:
Peter Dreisler Jeg underviser i både historie og dansk på VUC Aarhus. Jeg har, og har haft, masser af muslimske kursister, og bør derfor være en af dem, der i høj grad oplever "problemet" - desværre må jeg skuffe, og sige, at jeg til dato ikke har oplevet en eneste muslim forlade min undervisning pga. tro, seksualitet eller politisk overbevisning. Til gengæld har jeg haft fundamentalistiske (hvide) kristne, der ikke ville følge undervisningen, hvis der blev benyttet for eksplicit en sprogbrug af seksuel karakter. Jeg har haft forrygende debatter med kursister af mellemøstlig herkomst om Israel/Palæstina-konflikten, hvor det har været berigende for både mig og dem, at vi i den grad får anskueliggjort begrebet tendens. Hvorfor Radio 24Syv vil lave dette til en "sag", forstår jeg ikke, for oftest er det ikke muslimerne, der forlader lokalet i protest, men andre... Eksempelvis voldtægtsofre i forbindelse med "Frække Jensen", nybagte mødre i forbindelse med "Ane-Mette". Min pointe er, at for det meste, når nogen forlader undervisningslokalet, så er det efter aftale med læreren, og har ikke en hujende fis med islam at gøre.


Bianca Olavi Nielsen Jeg underviser i historie og religion på VUC og aldrig har jeg oplevet det i beskriver! Jeg har vist en kongelig affære, vi har diskuteret religion i det offentlige rum og læst islam kritiske tekster, plus diskuteret terror. I prøver at skabe et problem der ikke findes udover hos et fåtal - og det gælder SÅ sandelig ikke kun muslimske, men også andre religiøse retninger. Come on!

Jakob Sørensen Efter fem år på VUC har jeg aldrig oplevet de problemer, der er beskrevet her. Men jeg har engang oplevet at en ung liberalist forlod mine timer under en debat om velfærdsstaten, måske kan I følge op på det?


Anne Nordstrøm Kjær Som underviser på 9. år på VUC Aarhus, kan jeg kun tilslutte mig koret af lærere, der her giver udtryk for aldrig at have oplevet udvandring fra undervisningen pga. tro eller overbevisning i mine engelsktimer - uanset hvilket materiale jeg anvender. Jeg har dog oplevet at kursister forlader psykologiundervisningen hvis vi gennemgår teorier eller ser udsendelser, der på en eller anden måde er ubehagelig for dem. Det kan være voldtægtsofre, tidligere soldater med PTSD eller lignende, men ALDRIG har jeg oplevet kursister gå pga. religiøse overbevisninger. Så at lave så stor en storm i så lille et glas vand, synes jeg blot illustrerer at Radio24syvs prioritering af nyhedsværdigt stof, er helt hen i vejret.


Og fortsæt selv inde på Radio24syv's facebookside ... det er ikke noget underviserne på VUC åbenbart kan genkende... men er det ikke rart at man sådan kan fælles-forarges over de der muslimer der bare ikke KAN indordnes ....


Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.
Er der navngivne kilder på historien om, at undervisere ændrer pensum for at tækkes muslimer?
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Thitida-No-Chey » 19. jun 2016, 21:26

Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"? Sten og glashus much?
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. jun 2016, 05:04

Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"?


For det første: Nej, det var det ikke. Find dog citatet frem, hvis du er i tvivl.

For det andet: Der mangler ikke taksonomisk niveau her. Jeg er i indlægget på trin 4 ud af 6 i Blooms Taksonomi, idet jeg sammenligner og sammenholder to éns problemstillinger i to forskellige situationer.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. jun 2016, 07:44

Advocatus-Diaboli skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"?


For det første: Nej, det var det ikke. Find dog citatet frem, hvis du er i tvivl.

For det andet: Der mangler ikke taksonomisk niveau her. Jeg er i indlægget på trin 4 ud af 6 i Blooms Taksonomi, idet jeg sammenligner og sammenholder to éns problemstillinger i to forskellige situationer.

Mmm... Det første der kaldes et retorisk spørgsmål...

Og derudover... så holder din sammenligning ikke...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 09:47

Ja, suk! Hvis man lægger mærke til det, er det efterhånden temmelig lang tid siden, nogen har talt om, hvilken "kulturel berigelse" indvandringen bringer med sig :træt:
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. jun 2016, 09:47

Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"?


For det første: Nej, det var det ikke. Find dog citatet frem, hvis du er i tvivl.

For det andet: Der mangler ikke taksonomisk niveau her. Jeg er i indlægget på trin 4 ud af 6 i Blooms Taksonomi, idet jeg sammenligner og sammenholder to éns problemstillinger i to forskellige situationer.



Mmm... Det første der kaldes et retorisk spørgsmål...


Uanset om spørgsmålet er ment konkret eller retorisk, så er svaret stadig nej - hvilket kan konstateres ved at finde citatet. At du så mener det retorisk og uden videre antager at kende svaret, selvom du faktuelt tager fejl, giver bare så meget mere bagslag.

Thitida-No-Chey skrev:Og derudover... så holder din sammenligning ikke...


Dette er så trin 1 på Blooms Taksonomi, apropos "manglende taksonomisk niveau"... :klap:
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. jun 2016, 11:34

Advocatus-Diaboli skrev:Uanset om spørgsmålet er ment konkret eller retorisk, så er svaret stadig nej - hvilket kan konstateres ved at finde citatet. At du så mener det retorisk og uden videre antager at kende svaret, selvom du faktuelt tager fejl, giver bare så meget mere bagslag.

Det er sjovt, at du sidder og kræver, at jeg skal finde belæg for min påstand, når du ikke engang har belæg for dine... Hvor er dine kilder, der underbygger din påstand om, at citaterne fra VUC-lærerne ikke giver et retvisende billede af situationen?

Advocatus-Diaboli skrev:Dette er så trin 1 på Blooms Taksonomi, apropos "manglende taksonomisk niveau"... :klap:

Hvis du havde nogen som helst forstand på Blooms, ville du vide, at det ikke engang når 1. trin... Men prøv bare igen, det kan være du får den rigtig på et eller andet tidspunkt... :ae:
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. jul 2016, 18:50
Kort karma: 1
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 5
Kontakt:

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Rasmus » 2. jul 2016, 19:27

På trods af snakken om de 100 blinde chauffører som kører til højre ind over en død hest, så vil jeg stadig holde på at hele den her snak er en storm i et glas vand.

Jeg underviser også på vuc, ikke i religion, men dog i historie og samfundsfag, hvor vi sjovt nok også kommer ind på kontroversielle emner fra tid til anden.

Jeg har aldrig oplevet den slags som 24/7 fremstiller, altså hvis vi ser bort fra de gange jeg har haft indre missionske og jv-elever der udvandrede da de fandt ud af at jeg var ikke-troende.

Jeg har samtidig haft sagen oppe at vende i diverse netværk jeg er en del af, hvor jeg har bedt om input i sagen, dvs. at jeg har været i kontakt med over 500 vuc-lærere som kunne fortælle om det her i et lukket lærer-rum...INGEN havde oplevet noget i stil med det 24/7 beskriver.

Men det var da sikkert en god overskrift på et indslag dengang.

/Rasmus
4
There are those who feel that fact and fiction are significantly less distinguishable than they used to seem to be.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf thomassneum » 4. jul 2016, 10:33

Rasmus skrev:På trods af snakken om de 100 blinde chauffører som kører til højre ind over en død hest, så vil jeg stadig holde på at hele den her snak er en storm i et glas vand.

Jeg underviser også på vuc, ikke i religion, men dog i historie og samfundsfag, hvor vi sjovt nok også kommer ind på kontroversielle emner fra tid til anden.

Jeg har aldrig oplevet den slags som 24/7 fremstiller, altså hvis vi ser bort fra de gange jeg har haft indre missionske og jv-elever der udvandrede da de fandt ud af at jeg var ikke-troende.

Jeg har samtidig haft sagen oppe at vende i diverse netværk jeg er en del af, hvor jeg har bedt om input i sagen, dvs. at jeg har været i kontakt med over 500 vuc-lærere som kunne fortælle om det her i et lukket lærer-rum...INGEN havde oplevet noget i stil med det 24/7 beskriver.

Men det var da sikkert en god overskrift på et indslag dengang.

/Rasmus


Det er præcist hvad det er.

Når journalister ikke evner at skrive om noget, så kan man altid trække en eller anden "dem og os" historie op. Det virker hver gang.
Kildekritik, kildekritik, kildekritik.
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"