Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf englishchannel » 2. jul 2016, 14:48

Dikus skrev::shock:



englishchannel skrev:At voksne mænd på internettet giver hinanden tips om hvordan man kan udvælge og groome mindreårige piger fra udsatte miljøer, så man kan knalde dem lige efter at de kommer over den seksuelle lavalder.


Hvor f@nden har du set det? Ej. Jeg har stærkt behov for at sende dig et rødt kort med ukvemsord :sur: men mindes at have lært, man ikke må dræbe budbringeren, selvom det er den eneste man kan nå :gruble:


Reddit, så det værste er sgu næsten, at det er så anonymt og internationalt. Så man kan slet ikke gøre noget ved det.

(Og europæerne derinde godter sig i øvrigt over vores lave seksuelle lavalder, for så kan de lovligt knalde 14- og 15-årige, i modsætning til amerikanerne.)
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 3. jul 2016, 01:08

Eddderkopper er fucking upassende

Jeg er lige kommet hjem fra min bedste vens fødselsdag. ikke helt appelsinfri som min mor ville sige og smider mig opå sengen.
jeg ligger utrollig kært og nærmer mig med hastige skridt drømmeland og de ventende enhjørniniger. Da det sker..
Jeg mærker noget på mit ben og tror først at det er en løssluppen fjer fra den ene eller den anden dyne eller miligvis puderne. men nej

Det var en fucking narrøv af en jhagt edderkop. Lige på mit ben!!

Så kan i tro at jeg kan vågne hurtigt og jagte den lille wankstain af et møg dyr.'
Efter 10min og at have trukket sengen ud fra vægggen lykkes det. Bæstet er besejret og jeg er nu lysvågen.
møgdyr
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf IrmaPigen » 3. jul 2016, 05:40

Den lorteskade, der larmer lige uden for mine vinduer, skulle have nogle nakkeskud med en luftpistol.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Spjaerten » 3. jul 2016, 05:42

IrmaPigen skrev:Den lorteskade, der larmer lige uden for mine vinduer, skulle have nogle nakkeskud med en luftpistol.


Jeg bor også i skade land.
Hvornår er duer skiftet ud med skader? Duer kagler ja men støj niveauet er lavere end de skide skader.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 3. jul 2016, 07:38

Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:
IrmaPigen skrev:Den lorteskade, der larmer lige uden for mine vinduer, skulle have nogle nakkeskud med en luftpistol.


Jeg bor også i skade land.
Hvornår er duer skiftet ud med skader? Duer kagler ja men støj niveauet er lavere end de skide skader.


Jeg kan godt høre, du ikke bor et sted, hvor op til flere liderlige duer har bygget deres reder og lystigt har kaglet, kurret og larmet det meste af foråret imens de har hygget sig fra tidlig morgen til sen aften. :evil:
Nu tonser de så rundt og larmer og finder mad til ungerne. Tro mig, støjniveauet er højt. :sur:

Der bor jeg til gengæld :cuss:
0
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 3. jul 2016, 08:21

Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 3. jul 2016, 08:25

cola skrev:Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.

Det er skader, de skriver om og ikke krager.

Jeg er med på skadehadeholdet. Efter jeg er flyttet, har jeg heldigvis ikke soveværelse ud mod træer mere, men tidligere vækkede de mig HVER ENESTE FUCKING morgen kl. lort. De har virkelig en høj stemme og når der så er en flok der snakker sammen :tie:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 08:31

cola skrev:Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.


Nej, det må man ikke bare, og hvis en jæger siger ja til det, så foretager han/hun sig noget dybt ulovligt og bør fratages sine våben ASAP.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 10:08

Lemonella skrev:Vi har en jæger der må skyde duerne hos os. Der må bare ikke skydes når der er æg og unger i rederne og "vores" jæger nåede simpelthen ikke, at skyde dem alle, så nu må vi vente til efteråret og der larmer de jo ikke.


Det er alligevel ikke en særlig effektiv metode til at holde dem væk, så det kan være godt det samme. Hvis der er et godt redested, så vil de blive ved med at komme tilbage år efter år efter år, uanset hvor mange I skyder.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 3. jul 2016, 12:01

Kattefjæs skrev:
cola skrev:Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.


Nej, det må man ikke bare, og hvis en jæger siger ja til det, så foretager han/hun sig noget dybt ulovligt og bør fratages sine våben ASAP.


Nu kan jeg ikke helt finde ud af det med at citere to indlæg, men kombiner dette med dit andet svar om at det ikke virker...
Jo en jæger må godt, hvis de larmer for meget, og ja det virker, fra at have 50 ynglepar har vi nu kun 10, kan godt være de stadig larmer, men det er ikke lige så vildt som med 50.

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2008/m ... egulering/

btw undskyld jeg læste det som råger og ikke som skader. her hjælper kun samme råd som med ræve, rotter og mus... hold dit affald eller madrester på et minimum.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 3. jul 2016, 12:26

No1 skrev:Gamle mennesker der generelt springer køen over. Seriøst, fucking retardoer. Jeg prøver viiiirkelig at være overbærende.

Og butikker, som lader dem gøre det, selv om man kæfter højlydt op. Jeg har besluttet at boykotte min Brugs af samme grund. Der må midaldrende mænd åbenbart gerne mase sig ind foran mig i køen. Så kan jeg heldigvis handle for 7000-8000 om måneden et andet sted.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 12:28

cola skrev:Nu kan jeg ikke helt finde ud af det med at citere to indlæg, men kombiner dette med dit andet svar om at det ikke virker...
Jo en jæger må godt, hvis de larmer for meget, og ja det virker, fra at have 50 ynglepar har vi nu kun 10, kan godt være de stadig larmer, men det er ikke lige så vildt som med 50.

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2008/m ... egulering/

btw undskyld jeg læste det som råger og ikke som skader. her hjælper kun samme råd som med ræve, rotter og mus... hold dit affald eller madrester på et minimum.


Der er forskel på råger og duer. Mit andet indlæg handlede om duer. Det gør stort set ingen forskel at skyde dem - de vender tilbage. Potentielle redesteder skal fjernes helt og der skal andre tiltag til for at holde dem væk for bestandig.

Der er altså pænt stor forskel på de forskellige arter og hvad der virker for at holde dem skak...

Og mht. dit link til Naturstyrelsens vejledning, så står der netop at der skal søges tilladelse til rågeregulering (ikke jagt) og at der kun gives tilladelse indenfor bestemte tidsrum og når det vurderes nødvendigt - og selvfølgelig kan en hvilken som helst jæger ikke få tilladelse. Så din påstand om at jægere bare kan skyde løs på råger er selvfølgelig helt forkert.

Det er ret uheldigt at sprede den slags misinformation og få folk til at tro at det er helt legitimt bare at skyde løs på vilde dyr fordi man synes at de er irriterende. Det er faktisk... well, upassende.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 3. jul 2016, 12:39

No1 skrev:Ja, det er virkelig irriterende. Kan godt forstå du ikke gider det der. Den sidste uges tid har budt på en mand, der maste sig foran mig på tankstationen, selvom jeg liiiige havde sat mine varer der. Jeg var målløs. Så var der den gamle dame i føtex kiosken som bare gik ind foran alt og alle. Det samme skete i Deichmann i går. :nerve:


Senest havde en midaldrende mand taget en i forhold til tilbudskataloget forkert kasse øl, som derfor stod til forkert pris. Hans ekspedition blev efter en del kævl afsluttet og han gik ned i butikken efter den rigtige, mens vi i køen blev ekspederet videre. Så kom han kraftedme tilbage og fik lov at mase sig ind foran mig trods mine protester, som nåede helt op i raserianfald. Han havde sgu stået i kø. Der skulle han ikke igen.
"Ej det er altså kundeservice. Det er sådan noget vi gør her," oplyste den unge kassemand forklarende over for mig. Han har ellers aldrig været i stand til fx at give mig de penge, som bonen har vist forkert, de 100 gange, der har været fejl. Så er jeg blevet henvist til kiosken.

Jeg er i sluttrediverne, klidmoster, højtuddannet, mor, tjener godt og er en meget bevidst forbruger. Ærgerligt valg, Brugsen.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 3. jul 2016, 13:22

cola skrev:Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.


De fleste skadevoldende vildt (som det kaldes) skal der søges om tilladelse til at skyde. Og i mange tilfælde skal man selv have forsøgt andre metoder.

Pt er der vist kun 2 fugle på listen, som man frit må regulere året rundt; ellers skal regulering ske i bestemte perioder.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 3. jul 2016, 13:23

Hans ekspedition var afsluttet. Der var ekspederet kunder efter ham. Naturligvis havde min 12-årige datter ikke fået lov at få den behandling, hvis hun havde taget en forkert vare og derfor var afsluttet i kassen. Han fik lov, fordi han var mand på ca 60 år. Hun var blevet henvist til køen.

Det er ikke første gang, skal jeg lige understrege. Det var gang nummer tre bare i sidste uge, og det var midaldrende mænd hver gang. Nummersystemet bliver ikke respekteret, og kasserne er åbenbart enige. Hvis man er midaldrende mand, er det helt okay at mase sig ind foran. Andre må vente - og fejlboner (butikkens fejl!) må gå til kiosken.

Så nope. Jeg finder et andet sted at handle.
2

Tilbage til "Generelt"