Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 3. jul 2016, 11:03

Mht tinderdebatten og likes: Jeg tror altså ikke at man får folk op i ens feed, hvis man falder uden for deres kriterier. Det ville betyde at jeg f.eks. også dukkede op i en masse lesbiske kvinders feed, hvilket jo ikke giver nogen mening.

Jeg får i øvrigt ingen notifikationer ved superlikes, de dukker bare lige pludselig op i rækken. Som regel kan jeg se at der "gemmer" sig et superlike længere fremme, når jeg nærmer mig det (da den blå farve titter frem), men jeg er nød til at bladre forbi x mænd for at komme hen til det.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Singletråden

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jul 2016, 11:30

Jeg ved godt, jeg ikke har noget at gøre i denne tråd, men jeg vil bare sige, at det er vildt underligt og meget grænseoverskridende at få tilbud fra forældre.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 3. jul 2016, 11:33

Fru Sunshine skrev:Jeg ved godt, jeg ikke har noget at gøre i denne tråd, men jeg vil bare sige, at det er vildt underligt og meget grænseoverskridende at få tilbud fra forældre.


Fuldstændig enig. Også selvom det er et barn, man ikke har meget med at gøre.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. jul 2016, 11:40

Mht. Superlikes. Jeg får Superlikes fra mænd, der bor længere væk end jeg søger. Og om jeg har fået Superlikes fra nogen, der er ældre eller yngre, kan jeg ikke huske. Men får da likes (vil jeg tro) fra mænd udenfor mig alderssøgegruppe. I hvert fald dukker der mænd op, som er yngre eller ældre end det, jeg søger.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Singletråden

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jul 2016, 11:41

Marioneta skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg ved godt, jeg ikke har noget at gøre i denne tråd, men jeg vil bare sige, at det er vildt underligt og meget grænseoverskridende at få tilbud fra forældre.


Ja, det kan jeg da godt forestille mig, at han evt. kunne føle, men mon ikke at han overlever det. Han ser mig jo ikke igen og det ved han jo.

Det gør han sikkert. Jeg synes bare, det er vildt ubehageligt. Også selv om det er fra nogen, man ikke render ind i hele tiden.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. jul 2016, 11:45

Fru Sunshine skrev:
Marioneta skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg ved godt, jeg ikke har noget at gøre i denne tråd, men jeg vil bare sige, at det er vildt underligt og meget grænseoverskridende at få tilbud fra forældre.


Ja, det kan jeg da godt forestille mig, at han evt. kunne føle, men mon ikke at han overlever det. Han ser mig jo ikke igen og det ved han jo.

Det gør han sikkert. Jeg synes bare, det er vildt ubehageligt. Også selv om det er fra nogen, man ikke render ind i hele tiden.

Der er sikkert også nogen, der tager der som en kompliment. Marioneta har sendt beskeden, og den kan ikke trækkes tilbage, så er det sådan, det er.
9
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 3. jul 2016, 11:46

Marioneta skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg ved godt, jeg ikke har noget at gøre i denne tråd, men jeg vil bare sige, at det er vildt underligt og meget grænseoverskridende at få tilbud fra forældre.


Ja, det kan jeg da godt forestille mig, at han evt. kunne føle, men mon ikke at han overlever det. Han ser mig jo ikke igen og det ved han jo.


Selvfølgelig overlever han.

Måske er det bare min arbejdsplads, som er kaotisk ;), men her der sagtens ske rokeringer i løbet af skoleåret, eller efter næste sommer. Jeg tænker i hvert fald ikke, at det behøver at være stensikkert at han aldrig får noget med din søn at gøre igen.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 3. jul 2016, 11:49

De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.
5
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 3. jul 2016, 11:56

Oveditlevsen skrev:De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.


Jeg synes ikke det er en arbejdsrelation, når forholdet hedder 'den professionelle' og forælderen. Ligesom det heller ikke ville være en arbejdsrelation hvis det var lægen og patienten.

En arbejdsrelation er i mine øjne når to kolleger finder sammen.

Når du er lærer/pædagog kan du skulle sidde til møder og blive informeret om elever, som du ikke har supermeget kontakt med, men hvor informationen alligevel er relevant. Dette har jeg især oplevet er tilfældet i en SFO, hvor pædagogerne jo har med mange flere børn at gøre, end bare dem de evt er klassepædagog for.
2
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 3. jul 2016, 12:04

primle skrev:
Oveditlevsen skrev:De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.


Jeg synes ikke det er en arbejdsrelation, når forholdet hedder 'den professionelle' og forælderen. Ligesom det heller ikke ville være en arbejdsrelation hvis det var lægen og patienten.

En arbejdsrelation er i mine øjne når to kolleger finder sammen.

Når du er lærer/pædagog kan du skulle sidde til møder og blive informeret om elever, som du ikke har supermeget kontakt med, men hvor informationen alligevel er relevant. Dette har jeg især oplevet er tilfældet i en SFO, hvor pædagogerne jo har med mange flere børn at gøre, end bare dem de evt er klassepædagog for.


Jeg gider ikke fluekneppe ord, relationen er opstået gennem hans profession som pædagog, kald det bare noget andet hvis du hellere vil det. Hvis han overholder sin tavshedspligt er der ikke noget problem.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 3. jul 2016, 12:32

Oveditlevsen skrev:
primle skrev:
Oveditlevsen skrev:De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.


Jeg synes ikke det er en arbejdsrelation, når forholdet hedder 'den professionelle' og forælderen. Ligesom det heller ikke ville være en arbejdsrelation hvis det var lægen og patienten.

En arbejdsrelation er i mine øjne når to kolleger finder sammen.

Når du er lærer/pædagog kan du skulle sidde til møder og blive informeret om elever, som du ikke har supermeget kontakt med, men hvor informationen alligevel er relevant. Dette har jeg især oplevet er tilfældet i en SFO, hvor pædagogerne jo har med mange flere børn at gøre, end bare dem de evt er klassepædagog for.


Jeg gider ikke fluekneppe ord, relationen er opstået gennem hans profession som pædagog, kald det bare noget andet hvis du hellere vil det. Hvis han overholder sin tavshedspligt er der ikke noget problem.


Jeg synes så overhovedet ikke det handler om at fluekneppe ord. Og jeg håber da, at han tager det positivt.

Jeg har bare selv prøvet at stå i hans situation og dét var sgu ubehageligt og jeg håber både det var første og eneste gang.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 3. jul 2016, 12:40

primle skrev:
Oveditlevsen skrev:
primle skrev:
Oveditlevsen skrev:De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.


Jeg synes ikke det er en arbejdsrelation, når forholdet hedder 'den professionelle' og forælderen. Ligesom det heller ikke ville være en arbejdsrelation hvis det var lægen og patienten.

En arbejdsrelation er i mine øjne når to kolleger finder sammen.

Når du er lærer/pædagog kan du skulle sidde til møder og blive informeret om elever, som du ikke har supermeget kontakt med, men hvor informationen alligevel er relevant. Dette har jeg især oplevet er tilfældet i en SFO, hvor pædagogerne jo har med mange flere børn at gøre, end bare dem de evt er klassepædagog for.


Jeg gider ikke fluekneppe ord, relationen er opstået gennem hans profession som pædagog, kald det bare noget andet hvis du hellere vil det. Hvis han overholder sin tavshedspligt er der ikke noget problem.


Jeg synes så overhovedet ikke det handler om at fluekneppe ord. Og jeg håber da, at han tager det positivt.

Jeg har bare selv prøvet at stå i hans situation og dét var sgu ubehageligt og jeg håber både det var første og eneste gang.

Kan du så ikke forklare, hvori problemet opstår? Hvordan giver interessen for ham som person et problem ift. de informationer han får om elever?
Livet bliver da svært, hvis det er så ubehageligt at afvise en persons tilnærmelser og igen hvad er koblingen til informationerne om børnene?
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 3. jul 2016, 13:06

Marioneta skrev:
avdotja skrev:Mht tinderdebatten og likes: Jeg tror altså ikke at man får folk op i ens feed, hvis man falder uden for deres kriterier. Det ville betyde at jeg f.eks. også dukkede op i en masse lesbiske kvinders feed, hvilket jo ikke giver nogen mening.

Jeg får i øvrigt ingen notifikationer ved superlikes, de dukker bare lige pludselig op i rækken. Som regel kan jeg se at der "gemmer" sig et superlike længere fremme, når jeg nærmer mig det (da den blå farve titter frem), men jeg er nød til at bladre forbi x mænd for at komme hen til det.


Jeg tror helt oprigtigt, at han ikke har fået mit superlike, netop fordi jeg aldrig selv oplever at få noget udenfor mine kriterier, bortset fra afstand. Der får man dog, selvom det er udenfor ens grænser.

Det har jeg heller ikke selv. Min pointe er at han slet ikke ville dukke op i dit feed, hvis du faldt uden for hans kriterier, på samme måde som at du kun får superlikes af mænd indenfor dine kriterier, fordi de er de eneste som får mulighed for at give dig dem - de andre ser dig slet ikke.

Tinder er interesseret i at matche folk med mulige partnere, det giver derfor ikke mening at du skulle dukke op hos f.eks. lesbiske eller mænd over 70; det ville være ren spild og bare skabe frustrationer blandt brugerne, som skulle bruge tid på at bladre igennem en hel masse umulige matches (f.eks tvivler jeg på at en lesbisk gider swippe sig igennem tusindvis af heteroseksuelle singlekvinder).

Det er ikke det samme som at han nødvendigvis har set det; jeg får f.eks. ikke selv notifikationer, men skal stadig bladre mig om til et evt superlike (dog vil jeg forvente at en superliker bliver prioriteret højere af den bagvedliggende algoritme i et eller andet omfang)

Jeg tvivler i øvrigt også på at den ignorerer afstande. Sandheden er snarere at folk rejser omkring og hvis de en enkelt dag/time er inden for din angivne radius, så ser de dig/du dem på trods af at de reelt bor i den anden ende af landet :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Singletråden

Indlægaf primle » 3. jul 2016, 13:08

Oveditlevsen skrev:
primle skrev:
Oveditlevsen skrev:
primle skrev:
Oveditlevsen skrev:De steder hvor der færdes mennesker, er der risiko for at der opstår interesse i mellem nogle. Et arbejdsrelation på den ene eller anden måde kræver lidt ekstra omtanke, men så længe et evt. nej respekteres så er der da ikke noget problem i det.


Jeg synes ikke det er en arbejdsrelation, når forholdet hedder 'den professionelle' og forælderen. Ligesom det heller ikke ville være en arbejdsrelation hvis det var lægen og patienten.

En arbejdsrelation er i mine øjne når to kolleger finder sammen.

Når du er lærer/pædagog kan du skulle sidde til møder og blive informeret om elever, som du ikke har supermeget kontakt med, men hvor informationen alligevel er relevant. Dette har jeg især oplevet er tilfældet i en SFO, hvor pædagogerne jo har med mange flere børn at gøre, end bare dem de evt er klassepædagog for.


Jeg gider ikke fluekneppe ord, relationen er opstået gennem hans profession som pædagog, kald det bare noget andet hvis du hellere vil det. Hvis han overholder sin tavshedspligt er der ikke noget problem.


Jeg synes så overhovedet ikke det handler om at fluekneppe ord. Og jeg håber da, at han tager det positivt.

Jeg har bare selv prøvet at stå i hans situation og dét var sgu ubehageligt og jeg håber både det var første og eneste gang.

Kan du så ikke forklare, hvori problemet opstår? Hvordan giver interessen for ham som person et problem ift. de informationer han får om elever?
Livet bliver da svært, hvis det er så ubehageligt at afvise en persons tilnærmelser og igen hvad er koblingen til informationerne om børnene?


For mig var situationen, at jeg var klasselærer for denne fars dreng. Jeg valgte at ignorere hans henvendelse på nettet. Jeg skulle sidde til mange møder med ham efterfølgende og agere omsorgsperson for hans dreng. Det var svært og mærkeligt og jeg så helt ærligt frem til den dag, hvor det var slut.

Heldigvis er relationen her jo ikke tæt. Men jeg ved at SFO personalet (på min arbejdsplads) har ugentlige møder, hvor elever bl.a tales om, hvis der er noget relevant at vide (det kan være udadreagerende adfærd, børn der ikke må hentes af den ene eller anden forælder pga forældermyndighed, elever der skal holdes ekstra øje med pga skilsmisse osv).

Der kan ske omrokeringer, så vedkommende lige pludselig er meget tættere på sønnen rent professionelt. Jeg har ofte oplevet at det pædagogiske personale bliver sat til opgaver på kryds og tværs afhængig af deres pædagogiske kompetencer.

Jeg siger ikke, at disse ting overhovedet kommer til at ske. Og jeg siger heller ikke at verden ikke står mere. Jeg belyser bare, at det KAN være rigtig ubehageligt at stå i modtagerenden af sådan en henvendelse.

Det kan man jo så vælge at tage med i sine overvejelser eller lade være.
2
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 3. jul 2016, 13:10

Planten skrev:Mht. Superlikes. Jeg får Superlikes fra mænd, der bor længere væk end jeg søger. Og om jeg har fået Superlikes fra nogen, der er ældre eller yngre, kan jeg ikke huske. Men får da likes (vil jeg tro) fra mænd udenfor mig alderssøgegruppe. I hvert fald dukker der mænd op, som er yngre eller ældre end det, jeg søger.

Det lyder altså mærkeligt; tinders interesse er jo at matche folk. Nu bliver jeg nød til at google det :lol:

EDIT: og det er åbenbart ikke nemt at finde noget officielt om det :gruble: Jeg holder dog stadig på at det ikke giver mening at vise folk, hvis kriterier man ikke matcher. Tinder har brugt en del ressourcer på at udvikle en metode som prioriterer mennesker man har et større sandsynlighed for at matche med højere, end mennesker man sandsynligvis ikke er interesseret i at matche med, så det giver ikke mening at ignorere noget så banalt som faktiske kriterier.
Senest rettet af avdotja 3. jul 2016, 13:38, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Forhold og sex"