Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 3. jul 2016, 10:31

Vi er enige om navnet hvis det bliver en dreng, det er det eneste drengenavn vi begge føler er helt rigtigt, så er det en dreng har han bare at ligne det :lol: Men synes det er det fineste navn, og kan slet ikke forestille mig det ikke skulle passe til vores barn.

Pigenavnet blev vi enige før jeg blev gravid sidst, så det er over et år det har været klar, og jeg var helt enig der, men nu er jeg helt i tvivl og føler måske alligevel ikke det er det helt rigtige, det føler min kæreste dog. Han er dog heldigvis åben over for andre forslag, kan bare ikke finde et der føles helt rigtigt, er dog lidt vild med Ella lige nu, men er ikke helt sikker.

Og så er jeg møgbange for at kærestens søster tager vores drengenavn, hun skal have en søn til oktober. Hun har været en kælling og kæresten er ikke på talefod med hende, så hendes søn fortjener slet ikke vores fine navn.

Navnene er dog hemmelige indtilvidere, min søster som skal være gudmor har lovning på at høre navnet først.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2016, 10:45

Kolderudolf skrev:Jeg havde overvejet at prøve den der natron-test, selvom det også garanteret er noget pjat. Er der nogen af jer, der har forsøgt sig med det?


Jeg prøvede den dagen før misdannelsesskanningen. Natrontesten sagde en pige.
Nu er han jo ikke kommet ud endnu, men til gennemskanning, 3D-skanning og alle de efterfølgende vækstskanninger har de hver gang sagt noget i stil med "ja, der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er en dreng!".

Jeg kan i øvrigt godt følge dig, det blev noget nemmere for mig at forholde mig til, da vi kendte kønnet. :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 3. jul 2016, 10:47

Vi er ikke blevet enige om noget navn endnu (teknisk set navne, vi kender jo først kønnet når baby kommer).
Jeg har jo listet de fineste navne op, og manden kan ikke lide dem. Hvis vi får en pige er hans forslag Ariel (var det også sidst, og jeg skal bare ikke have et barn der hedder Ariel!) eller Ida (vores dreng hedder Emil, så det kommer heller ikke til at ske).

Sidst kendte vi også først kønnet da Emil blev født. Manden havde snakket om Emil inden fødslen også, men jeg var ikke overbevist. I et anfald af post-preggo-hormoner over at han endnu ikke havde et navn, ekstrem søvnmangel og at Emil egentlig ikke var så grimt et navn alligevel, fik han overbevist mig om at han skulle hedde Emil.
I dag kan han ikke hedde andet - og vi har mange gange hørt at vi har valgt det helt rigtige navn, for Emil er virkelig en lille Emil (også med det fine lyse hår mm).
Jeg er spændt på, hvilket navn vi finder frem til denne gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2016, 10:56

Vi nåede aldrig at tale om navne, så jeg aner ikke, om vi kunne være blevet enige om andet end Knud.
Men det er egentlig også ligegyldigt, vi skal ikke bruge flere navne end det.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 3. jul 2016, 11:10

Vi har en liste, som vi forsøger at forkorte ned. Men der er indtil videre ikke rigtig nogen af dem, jeg er overbevist om. Med Ellie var vi enige allerede inden min mand blev udsendt i uge 20.

Jeg gad herregodt, at have en dreng, der hedder Carlo. Men min mor har nedlagt veto, da det er Ellie og Carlo de hedder i de der Walther og Carlo-film :lol: Jeg har desuden haft hemmeligt crush på navnet Elton siden jeg for første gang så clueless i 90-erne og da jeg så mødte en fyr på universitet, der reelt hed Elton var jeg overbevist. Det er resten af verden bare ikke :lol:

Ellers er vores liste:

Augusta
Filippa
Sally (er nok for gøglet sammen med Ellie)
Astrid
Lucia

Theo
Jonas
Jonah
Sylvester
Pilou (hvis den bliver født i Grønland - evt bare til mellemnavn)
Vilbert
Willy (er nok også for gøglet sammen med Ellie)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:09

Jeg prøvede natrontesten denne gang, og den sagde en dreng. To scanninger efterfølgende har dog sagt en pige, så det satser vi på.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:12

Ax, min mand synes ikke, det er hyggeligt at tale navne, så her er det nærmest under tvang og på min opfordring, at det er sket :genert:.

Jeg synes, det er så hyggeligt at vide kønnet, og det betyder meget for mig at sige hun osv. Vi taler også med R om lillesøster, så jeg håber også, at det gør det lidt mere virkeligt for ham. Det har også betydning for min mand, at han kender kønnet (især fordi han var overbevist om endnu en lille dreng).
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:13

Jeg kender en tumling på omkring 1 år, der hedder Elton.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 3. jul 2016, 14:18

Stort tillykke Godtnavn! :banan:

Her er vi slet ikke enige om et drengenavn endnu. Jeg forsøger at få en liste med 2-3 navne men det er ikke nemt..
Vores datter hedder Alba,og vi vil gerne have et kort navn som passer med hendes navn :)

Indtil videre er dette listen med mine forslag:
Otto
Elliot
Alvin

Kærestens forslag:
Anton
Og så er han så ikke kommet på flere endnu.

Min datter mener han skal hedde Felix eller Arthur hvilket også er rigtig fine :lun:

Men lige nu er vi ikke enige om et navn,det kommer sikkert først når han er født. For min kæreste gider ikke heller ikke snakke så meget om det før han er her :rulle:

Her fik vi passet vores datter i går af mine forældre,,og så var vi i biffen og ude at spise. Rigtig dejligt med lidt kæreste tid!

Håber i andre har en dejlig søndag! :)
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 3. jul 2016, 15:06

Elliot var også oppe og vende her, og bliver nok vores nødløsning hvis det andet ikke virker rigtigt når barnet kommer ud.

Ligenu håber jeg det bliver en dreng fordi jeg så er mere sikker på navnet :lol: Omvendt håber jeg en pige fordi jeg vildt gerne vil hækle babykjoler :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2016, 15:31

Min svoger fejrede sin fødselsdag med herrefrokost i går, så min fars kone havde inviteret damerne + børn imens.
Min yngste søster ligner mig rigtig meget - vi bliver tit forvekslet - og hendes datter på knap 1 år er som skudt ud af næsen på min søster. Jeg glæder mig sådan til at se, om vores dreng også kommer til at ligne sin kusine. :lun:

Hver gang niecer og nevø er samlet, bliver jeg så glad og taknemmelig for, at vi bor så tæt på hinanden og er gode til at ses tit. Det bliver så dejligt og spændende at se dem vokse op sammen og forhåbentligt få rigtig meget glæde af hinanden. :love:

De her dage føler jeg mig konstant træt og sulten, jeg føler kroppen suger energi til sig!
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 17:29

Danseprinsesse, jeg har det på samme måde med sult og træthed! Måske kroppen ved, at den har brug for al den energi, den kan få.

Lyder dejligt med familie tæt på. Det har vi også, og det sætter jeg rigtig meget pris på.

Jeg har opdaget, at jeg har fået strækmærker nederst på maven :(. Jeg fik ingen sidste gang og havde håbet at gå fri igen. Jeg opdagede dem hjemme hos svigerforældrene, da de har et stort og afslørende spejl :genert:. Øv!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 3. jul 2016, 18:01

Vi har faktisk for længst lagt os fast på et navn og alle i familien bruger det allerede flittigt :D Hun skal hedde Freya <3
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. jul 2016, 18:20

Sangius skrev:
Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Bøtte skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Signe :)


Så er jeg enig i den tidligere kommentar, navnene er rigtig fine sammen. Jeg kan godt lide Vigga, men min kæreste kan ikke :( Det er noget forbandet at man er to der skal blive enige :P


Min mand siger konsekvent nej til alle navne, undtagen det allerførste vi snakkede om. :sarkasme:
Men han kommer aldrig på nogen selv. :træt3:


Det var cirka samme stil min mand kørte første gang.


Så det du siger er, at jeg skal vente til næste baby før jeg får noget egentligt at sige? :gisp: :P


Ja :lol:

Ej, jeg havde S som min 2. prioritet, så jeg havde selvfølgelig også noget at skulle have sagt, men det var mig, der gav mig til sidst.


Hvad var 1. prioriteten?
Navnet vi ind til videre har herhjemme er Thea. Jeg tror egentlig, at jeg synes det er rigtig fint. Jeg har bare brug for at komme på en masse navne, og så vælge Thea fordi det er det rigtige, og ikke fordi det er det eneste jeg kan vælge. Hvis det overhoved giver mening for andre end mig :stoned:


Det giver faktisk meget mening, og jeg kan sagtens følge dig :)
Thea er nu også fint :)

Min første prioritet var Cecilie.
Nu er jeg glad for vi endte med Signe, kan slet ikke forestille mig hun kunne hedde andet :lun:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 3. jul 2016, 19:50

Sjovt i snakker navne herinde i dag. Det har kæresten og jeg gjort siden vi var til kønsscanning i går.

Vi venter os endnu en dreng :love: og er på total bar bund :(
Jeg syntes at N's navn er så unikt at det er svært at finde et der matcher.

Og så håber jeg ikke i forstår dette forkert eller synes jeg er flabet eller forkælet. Men det skal lige synkes at det er endnu en dreng.
Jeg ved at det om et par dage ikke kan være andet, samt at vi kommer til at elske denne dreng aå ubetinget højt som vi elsker N.
Men jeg har altid forstillet mig at jeg skulle have piger, eller i det mindste en pige. Og det får vi ikke nu.

Det gør det så hellere ikke bedre at meget af min nærmeste familie nærmest virkede skuffet og spurgte om vi nu var sikre.
Sidst vi fik en pige i familien var da min kusine blev født for 20 år siden.
Der er siden kommet 6 drenge til. Jeg ved godt de bare synes det kunne have været sjovt men det ramte mig bare i går da vi fortalte det.

Men når jeg tænker over det så glæder jeg mig også helt vildt til det er en dreng. Selvom en pige og en dreng sagtens kan lege sammen så må det da også have sine fordele at det er samme køn.
Og så er der også alt det mega lækre tøj vi har gemt fra da N var lille.
Og vi kommer til at spare en masse penge i indkøb :lol:

Ej det bliver sku rigtig godt. Nu er eneste problem at finde et navn!

Pt er dem der ligger højest uden at være helt i toppen

Karlo
Karl
Felix
1

Tilbage til "Graviditet"