Snik-snak tråd for forældre?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 1. jul 2016, 18:22

Wizzze skrev:
Lulu skrev:
Wizzze skrev:Kunne dette ske hjemme hos jer?

http://www.bt.dk/viralt/faderen-kunne-i ... spotte-den


Ikke lige med overalls, men altså Emil har da helt sikkert haft lidt specielle tøjkombinationer på, når det er far der står for påklædning. Det var dog værre da han var lille, efterhånden har min mand fået styr på det.

Men når den nye melder sin ankomst har jeg fået besked på ikke at købe flere slå-om bodyer end dem vi i forvejen har, han kan slet ikke se sig ud af at få dem knappet rigtigt :lol:

Og så skulle han lige lære hvordan buksebleer fungerer. JEg ville jo mene det er rimelig klart at man river dem op i siden når de skal af, specielt hvis der er mere end tis i. Det havde manden ikke lige regnet ud, hvilket gjorde jeg fik en herlig besked da han holdt fridag med Emil om, at buksebleer da var for åndssvage fordi det var nemmere at putte Emil i bad efter at skifte ble end bare at tørre numsen. Det var simpelthen herligt at få sådan et grin på arbejde! :klap:


Er bleer ikke længere sådan nogen med 2 stykker tape, der samles i siderne?? :forvirret:


jo det er de almindelige. men så er der også de der smarte nogen, når barnet bliver større og hellere vil stå (og forøvrigt ikke har tid til at få skiftet ble - buksebleerne - som man bare hiver op som almindelige bukser.
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 2. jul 2016, 07:33

Manden har lige klaret en kontrol scanning igen med et godt resultat :banan:
Vi skal arbejde mandag og tirsdag i næste uge, og så står den på ferie. Der trænger vi alle sammen til.
Jonas er begyndt at sige "jeg elsker dig" virkelig meget. Det er så sødt. Men jeg tror også, at han bruger det lidt til at manipulere sin mor :-D

Og han er virkelig sjov i øjeblikket. Den anden dag slog han en stor prut. Faren grinte og spurgte "hvem var det? ". Jonas svarer "det var mor". Og han gjorde det med total pokerfjæs på :D
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. jul 2016, 07:42

Atinas206 skrev:Manden har lige klaret en kontrol scanning igen med et godt resultat :banan:
Vi skal arbejde mandag og tirsdag i næste uge, og så står den på ferie. Der trænger vi alle sammen til.
Jonas er begyndt at sige "jeg elsker dig" virkelig meget. Det er så sødt. Men jeg tror også, at han bruger det lidt til at manipulere sin mor :-D

Og han er virkelig sjov i øjeblikket. Den anden dag slog han en stor prut. Faren grinte og spurgte "hvem var det? ". Jonas svarer "det var mor". Og han gjorde det med total pokerfjæs på :D


Kæmpe stort tillykke. Må I få en skøn sommerferie :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. jul 2016, 07:48

Her prøver jeg at organisere dagens gøremål, der indebærer "nogetderikkekanventefrabyggemarkedet", at overbevise lillebror om, at han burde sove en times tid, printe summarum-billetter, pakke telt og bryllupstøj og udtænker planer for, hvordan vi får afleveret ungerne til farmor/far ved en motorvejsafkørsel, får klædt om og når til bryllup i aften efter cirkus.

Men lige nu drikker jeg først kaffe
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 2. jul 2016, 12:18

FruKuk skrev:Her prøver jeg at organisere dagens gøremål, der indebærer "nogetderikkekanventefrabyggemarkedet", at overbevise lillebror om, at han burde sove en times tid, printe summarum-billetter, pakke telt og bryllupstøj og udtænker planer for, hvordan vi får afleveret ungerne til farmor/far ved en motorvejsafkørsel, får klædt om og når til bryllup i aften efter cirkus.

Men lige nu drikker jeg først kaffe


:gisp: det er logistik på et højt plan.
håber, at I får en god dag, og når det hele :)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 2. jul 2016, 20:02

Atinas206 skrev:Manden har lige klaret en kontrol scanning igen med et godt resultat :banan:
Vi skal arbejde mandag og tirsdag i næste uge, og så står den på ferie. Der trænger vi alle sammen til.
Jonas er begyndt at sige "jeg elsker dig" virkelig meget. Det er så sødt. Men jeg tror også, at han bruger det lidt til at manipulere sin mor :-D

Og han er virkelig sjov i øjeblikket. Den anden dag slog han en stor prut. Faren grinte og spurgte "hvem var det? ". Jonas svarer "det var mor". Og han gjorde det med total pokerfjæs på :D



Åh hvor er det fedt. Tillykke med mandens resultat.
Tænkte netop på det forleden så skønt at se sådan en opdatering
Skal i noget spændene i ferien i år?
0
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Jammerdalen » 2. jul 2016, 21:59

Jeg får lyst til at byde ind mht. små børn og at kunne sige undskyld :-) Jeg har aldrig "trænet" mine børn i at sige undskyld. De har lært ordet, når jeg selv har brugt det og de store er rigtig gode til at sige undskyld, hvis de selv føler, at de har gjort noget galt. Jeg har dog ind i mellem opfordret kraftigt til, at de skulle undskylde over for hinanden, hvis de har været alt for hårde mod hinanden. Men generelt lærer børn jo bedst ved at efterligne de voksne, så hvis man gerne vil have, at de lærer at bruge ordet, så bør man selv være god til det :-)
Jeg ville dog aldrig forvente et undskyld fra en 2-3 årig.
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:01

Jammerdalen, tak for input. Vi bruger selv ordet undskyld, så mon ikke han lige så stille nok skal begynde at bruge det.

Det er nok mere, fordi jeg som lærer oplever børn, som ikke kan/vil sige undskyld, og det synes jeg ikke er godt. Så derfor er jeg nok lidt ekstra opmærksom på det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 12:05

Atinas, stort tillykke med manden :banan:. Hvor er det bare godt :gogo:.

Hvor er det sødt, at Jonas siger "Jeg elsker dig" :lun:. Det må være svært at stå for på trods af unoder.

Frukuk, jeg håber, I nåede det hele i går :kys:.

Vi har ikke haft de store planer i denne weekend. I går var R til frisør, og ellers hyggede vi hjemme. I dag har vi også været hjemme, og i eftermiddag er vi inviteret på besøg hos farmor og farfar, så R kan hjælpe med at høste deres første små agurker.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 3. jul 2016, 12:52

Jeg har en meget tålmodig mand!

Han er lige pt i færd med at rense et bed ind til naboen, med en meget ivrig to-årig der gerne vil hjælpe med hakken (virkelig tæt på bilen :tie: )
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 3. jul 2016, 13:51

Rakel skrev:Her regner og tordner det :rulle:

Vi var ellers ude med løbecyklen efter kirke, men torden nej tak!

Så vi leger og ser Poyoco. Jeg burde pakke til ferie - men det når jeg vel også.


Det begyndte også at styrte ned lige da jeg havde skrevet og som kom de ellers farende ind. Nu er det tørvejr igen og de har gjort bedet færdigt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. jul 2016, 15:00

Vi nåede det hele, og nåde summarum og efter bryllup uden børn var skønt.

Vi har inviteret farmor og farfar ud at spise som tak for hjælpen med børnepasning (de er kørt fra Jylland til Sjælland for at passe ungerne for os en enkelt nat)
3
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 3. jul 2016, 17:14

Jeg har været modig, og hængt sengetøj til tørre uden for. Det skulle holde tørt, så det håber jeg passer :tie:
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 3. jul 2016, 18:15

xxx---xxx skrev:
Atinas206 skrev:Manden har lige klaret en kontrol scanning igen med et godt resultat :banan:
Vi skal arbejde mandag og tirsdag i næste uge, og så står den på ferie. Der trænger vi alle sammen til.
Jonas er begyndt at sige "jeg elsker dig" virkelig meget. Det er så sødt. Men jeg tror også, at han bruger det lidt til at manipulere sin mor :-D

Og han er virkelig sjov i øjeblikket. Den anden dag slog han en stor prut. Faren grinte og spurgte "hvem var det? ". Jonas svarer "det var mor". Og han gjorde det med total pokerfjæs på :D



Åh hvor er det fedt. Tillykke med mandens resultat.
Tænkte netop på det forleden så skønt at se sådan en opdatering
Skal i noget spændene i ferien i år?


Gran Canaria om 3 dage, sommerhus og festival :banan:
Hvad med jer?
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 3. jul 2016, 19:59

God tur til varmen. Det bliver da totalt fedt!

Vi har først ferie i august, først festival, så en uge herhjemme hvor vi nok skal på nogle ture og ellers bygge ud. Derefter en uge til Jylland i sommerhus, og så en uge hjemme hvor den står på ture og tilbygning igen. :D

Vi skal have bygget ud inden vinteren kommer. For at bo på 60 kvm 4 mennesker går altså ikke, og vi har endelig fået tilladelsen!
2

Tilbage til "Forældre"