Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 3. jul 2016, 20:16

Hvad står N for xxx? Altså hvilket navn skal det passe til?

Og i øvrigt nederen reaktion af familien :(
Forstår godt dine følelser, jeg vil selv gerne have én af hver, men vil gerne have 3 i alt, så der er et par gange til jeg vil blive "skuffet" over kønnet. Meget tosset er det også fordi jeg gerne vil blive både farmor og mormor en dag :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. jul 2016, 20:52

xxx---xxx skrev:Sjovt i snakker navne herinde i dag. Det har kæresten og jeg gjort siden vi var til kønsscanning i går.

Vi venter os endnu en dreng :love: og er på total bar bund :(
Jeg syntes at N's navn er så unikt at det er svært at finde et der matcher.

Og så håber jeg ikke i forstår dette forkert eller synes jeg er flabet eller forkælet. Men det skal lige synkes at det er endnu en dreng.
Jeg ved at det om et par dage ikke kan være andet, samt at vi kommer til at elske denne dreng aå ubetinget højt som vi elsker N.
Men jeg har altid forstillet mig at jeg skulle have piger, eller i det mindste en pige. Og det får vi ikke nu.

Det gør det så hellere ikke bedre at meget af min nærmeste familie nærmest virkede skuffet og spurgte om vi nu var sikre.
Sidst vi fik en pige i familien var da min kusine blev født for 20 år siden.
Der er siden kommet 6 drenge til. Jeg ved godt de bare synes det kunne have været sjovt men det ramte mig bare i går da vi fortalte det.

Men når jeg tænker over det så glæder jeg mig også helt vildt til det er en dreng. Selvom en pige og en dreng sagtens kan lege sammen så må det da også have sine fordele at det er samme køn.
Og så er der også alt det mega lækre tøj vi har gemt fra da N var lille.
Og vi kommer til at spare en masse penge i indkøb :lol:

Ej det bliver sku rigtig godt. Nu er eneste problem at finde et navn!

Pt er dem der ligger højest uden at være helt i toppen

Karlo
Karl
Felix


Det er så svært det med køn. Alle har en mening om det, og det du skriver er bare så 'forbudt', men jeg tror altså ikke at man er skuffet, når man først stået med barnet. Men man har jo nogle forestillinger osv, som brister, hvis man får modsatte køn end man havde forventet.

Er sikker på det nok skal blive godt - og jeg synes ikke du lyder forkælet :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2016, 21:05

Xxx, jeg kan godt sætte mig ind i dine følelser, for jeg havde det selv lidt på samme måde, inden vi kendte kønnet :genert:. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve at få en pige, selvom jeg ikke kan forklare hvorfor.

Det er også træls, at familien reagerer på den måde :(. Sådan ønsker man det jo ikke. Min fars familie ville have reageret på samme måde, da der kun er drenge ind til nu.

Samtidig kender jeg rigtig mange, som har to drenge, og det er der altså også noget meget charmerende i :lun:. Det virker i hvert fald til, at de trives rigtig godt sammen - både som søskende og som familie.

Og som du siger, så har I også en masse lækre ting, I nu kan genbruge fra N :kys:.

Mht navne er det svært, men fra jeres liste hepper jeg mest på Felix. Har I overvejet Pelle?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. jul 2016, 03:59

Xxx. Jeg forstår dig ganske udemærket, jeg skulle selv lige sluge at vi skulle have en dreng. Jeg har altid set mig selv med en pige. Men der gik ganske kort tid så var det ligesom ovre. Jeg frygtede også at skulle fortælle min mor det, for hun ville have sagt øv, ikke bare tænkt det, men direkte sagt det, og det vidste jeg ikke lige om jeg kunne overskue. Hun er træt af alle de drenge der kommer. Heldigvis snakkede bonusbarmet med hende som det første og fortalte hende glædesstrålende at han skulle have en lillebror, og til ham kunne hun jo ikke tillade sig at sige øv, så vi undgik ihvertfald den konfrontation (bare en af mange)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. jul 2016, 04:03

For pokker hvor er jeg træt af at jeg ikke kan sove. Jeg falder sent i søvn, har altid været noget af en natteravn og det har ikke rigtig ændret sig, men så vågner jeg igen mellem 4 og 5 de fleste dage, og så kan jeg bare ikke falde til ro igen. Så nu sidder jeg igen her og glor råddent morgen tv. Og det værste af det hele er, jeg er ikke engang udsovet. Jeg er SÅ træt, men kan bare ikke finde ro.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. jul 2016, 06:33

Sorenspige skrev:Ax, min mand synes ikke, det er hyggeligt at tale navne, så her er det nærmest under tvang og på min opfordring, at det er sket :genert:.

Jeg synes, det er så hyggeligt at vide kønnet, og det betyder meget for mig at sige hun osv. Vi taler også med R om lillesøster, så jeg håber også, at det gør det lidt mere virkeligt for ham. Det har også betydning for min mand, at han kender kønnet (især fordi han var overbevist om endnu en lille dreng).


Det er nok også mest på min opfordring... Hehe. Men hyggeligt er det, synes jeg! :-D Min mand var til navnet Frederik, som han har kunne lide siden teenageårene. Jeg synes bare slet ikke, at det er en lille Frederik, som ligger derinde. Vi havde så en uges tid eller 2, hvor vi kaldte baby for henholdsvis Frederik og Klint. Så kunne vi afprøve navnene og se hvad der passede bedst.

Efter denne prøveperiode vandt Klint! Hurra!! I min verden, så kunne han heller ikke hedde andet. Så herligt, at min mand vænnede sig til navnet og synes, det er fint. Det er også et navn, som er udspringet sig af hele forløbet og specielt til ham. Det kan jeg rigtig godt lide. Det er HANS navn, fordi han er den, som han er... En stærk og sej unge. :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 07:39

Jeg bobler af hormoner og raseri i dag. Ved ikke helt hvad raseriet kommer af, men sur er jeg.
Har allerede hylet 3 gange i dag.
Tror bare jeg bliver på sofaen til S skal hentes igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 07:44

Nuttede Nuser, øv, at du også har svært ved at sove :ae:. Jeg bliver selv lidt arrig over det, fordi det jo er nu, man har tid og mulighed for at sove - og så kan man ikke !!!

Ax, er Klint egentlig et godkendt navn? Håber, det er ok, at jeg spørger.

Bøtte, jeg er også mere sur nogle dage end andre. Lyder som en god ide med en dag på sofaen :kys:.

Jeg har heller ikke de store planer i dag. Får vasket lidt forskelligt, og så skal vi måske hjem til min mor, når jeg har hentet R i dagpleje.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. jul 2016, 08:37

Bøtte skrev:Jeg bobler af hormoner og raseri i dag. Ved ikke helt hvad raseriet kommer af, men sur er jeg.
Har allerede hylet 3 gange i dag.
Tror bare jeg bliver på sofaen til S skal hentes igen.



:kram:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 08:41

Bøtte: de er bare modbydelige de der dage, vær rigtig god ved dig selv. :ae:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. jul 2016, 11:58

Jeg har sovet over 12 timer i nat :8: Havde helt glemt hvor længe jeg kan sove som gravid, sidst var det dog først flere uger senere i graviditeten, jeg er jo kun 4+et eller andet. Har ferie så sætter ikke vækkeur, men det kan jeg godt se jeg skal til fremadrettet, så kan jeg altid tage en middagslur hvis jeg bliver træt senere, føler dagen allerede er gået og jeg er lige vågnet.

Men det er jo småproblemer i forhold til jer der ikke kan sove, det er langt værre, har prøvet det (dog ikke som gravid) og ved hvilket helvede det er, håber I får sovet længe snart!
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. jul 2016, 13:52

Nuttede Nuser: Det er da også virkelig træls at din krop ikke kan finde ro. Har du meget om ørerne eller hvad tror du, at det skyldes?

Godtnavn: Jeg sover også virkelig godt. I starten helt drømmeløst. Jeg synes dog den der sindssyge træthed er væk nu. Nu drømmer jeg bare sindssyge ting. I nat drømte jeg at jeg havde sex med Emil Thorup :tie:

Bøtte: Jeg kender det virkelig godt, når hormonerne raser. Jeg har skældt min mand ud for den måde han trak vejret på og blevet oprigtig vred over, at der var blevet placeret en dør i en bygning - den burde jo slet ikke have været der, for jeg gad da ikke at skulle åbne den :lol: Det giver ingen mening.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. jul 2016, 15:24

Bøtte skrev:Jeg bobler af hormoner og raseri i dag. Ved ikke helt hvad raseriet kommer af, men sur er jeg.
Har allerede hylet 3 gange i dag.
Tror bare jeg bliver på sofaen til S skal hentes igen.


Det har jeg også prøvet... Min chef endte med at spørge mig om - halvt i alvor / halvt i spøg - om jeg ikke skulle tage hjem. :genert:

Håber du er blevet gladere!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. jul 2016, 15:27

Sorenspige skrev:Ax, er Klint egentlig et godkendt navn? Håber, det er ok, at jeg spørger.


Selvfølgelig er det OK at spørge... Og ja, 16 hedder det til fornavn i Danmark... Så det går jeg ud fra. Når man kan hedde Taber og Dreng, så er rammerne temmelig large. :lol:

Og det er en nordisk fortolkning af Clint... :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. jul 2016, 15:29

Kolderudolf skrev:Nuttede Nuser: Det er da også virkelig træls at din krop ikke kan finde ro. Har du meget om ørerne eller hvad tror du, at det skyldes?

Godtnavn: Jeg sover også virkelig godt. I starten helt drømmeløst. Jeg synes dog den der sindssyge træthed er væk nu. Nu drømmer jeg bare sindssyge ting. I nat drømte jeg at jeg havde sex med Emil Thorup :tie:

Bøtte: Jeg kender det virkelig godt, når hormonerne raser. Jeg har skældt min mand ud for den måde han trak vejret på og blevet oprigtig vred over, at der var blevet placeret en dør i en bygning - den burde jo slet ikke have været der, for jeg gad da ikke at skulle åbne den :lol: Det giver ingen mening.


Var det så godt? ... :-D Og han var forhåbentlig mindre gay i din drøm, end mit indtryk af ham er i virkeligheden. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"